Conti Trail Attack 3 (CTA3)

ja, die twee stukjes rubber...
Berry1000RR
Berichten: 116
Lid geworden op: wo 16-10-2019, 14:16

Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)

Bericht door Berry1000RR »

Zojuist een afspraak gemaakt voor volgende week woensdag. Dan worden onder mijn motor de CTA3's gemonteerd. Ben benieuwd :D
Berry1000RR
Berichten: 116
Lid geworden op: wo 16-10-2019, 14:16

Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)

Bericht door Berry1000RR »

Sinds gisteren ook de CTA3 onder mijn motor. Heb er nu 20km mee gereden, dus kan er nog weinig over zeggen :mrgreen:
Klaas20vt
Berichten: 30
Lid geworden op: di 03-08-2021, 22:32
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2008)
Woonplaats: Bunschoten

Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)

Bericht door Klaas20vt »

Morgen komt er bij mij ook een setje TrailAttack 3 onder.
Inclusief monteren (gewoon velgen op de motor) komt ie op 447,-
Beste klap geld, maar ben erg benieuwd naar de banden.
Gebruikersavatar
Turbodesk
Berichten: 152
Lid geworden op: zo 17-10-2021, 22:54

Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)

Bericht door Turbodesk »

Ik heb ze ook en vind ze geweldig.
Erinanco
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 01-06-2018, 15:52
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650

Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)

Bericht door Erinanco »

De Conti is ook een goede band op mijn DL650 2016 .
Zeer licht stuurgedrag en veel grip .
Bij droog wegdek krijg je het ABS voorzijde nauwelijks in werking bij een geoefende noodstop !
Bij de standaard Bridgestones kwam het ABS veel eerder in werking , die band was dus eerder de de grip kwijt.
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)

Bericht door TT-Strom »

Eens!

Heb ze er ook al een hele tijd onder en super tevreden mee.

En herken wat je zegt over de noodstop: vorige week tijdens een training ook de noodstop weer geoefend en kwam elke keer korter uit dan de BMW's :-).
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)

Bericht door Frank »


TT-Strom schreef:....ook de noodstop weer geoefend en kwam elke keer korter uit dan de BMW's :-).
Je liet gewoon eerder het gas los! AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding



Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Calimero
DL650 berijder
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 12-07-2014, 22:51
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
Woonplaats: Den Haag

Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)

Bericht door Calimero »

In mei 2020 heb ik al eens melding gemaakt van droogtescheurtjes in mijn Continental Trail Attack 3 banden.

Vandaag kwam ik tot de ontdekking dat in mijn 3e CTA3 voorband die ik tot nu toe gebruikt heb wel iets meer dan droogtescheurtjes zitten. Tijdens het rijden heb ik er trouwens niets van gemerkt.
20220607_scheuren voorband 1 uitvergroot.jpg
20220607_scheuren voorband 3.jpg
Hierover maar eens een berichtje naar de importeur gestuurd. Ben benieuwd wat de reactie gaat worden :roll:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten,
Adri
Weerman
Berichten: 372
Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
Woonplaats: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)

Bericht door Weerman »

Oeps en oud zijn ze ook nog niet zo te zien, ik heb een keer een video gezien dat er een achterband van dit type kompleet stuk ging bij hoge snelheid.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)

Bericht door Eikie »

Tè zware belasting of tè hoge bandenspanning kunnen dit veroorzaken.

Kijk eens naar de lastindex op de band. Deze wordt aangegeven in een nummercode die overeenkomt met de maximale last die een band kan dragen. Je kan de lastindex vinden op de wang van de banden en deze vergelijken met de lastindexen tabel.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Calimero
DL650 berijder
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 12-07-2014, 22:51
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
Woonplaats: Den Haag

Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)

Bericht door Calimero »

Een verkeerde bandenspanning kan uitgesloten worden. Deze wordt door mij regelmatig gecontroleerd en is met 2,25 bar volgens het boekje.

De load-/snelheidsindex van de band is 59V. De voorband zou daarmee een gewicht van 243 kg aan moeten kunnen. De achterband heeft een load-/snelheidsindex van 69V en zou daarmee 325 kg moeten aankunnen. Bij elkaar opgeteld komt het toegestane totaalgewicht van motor, bereider, passagier en bagage op 568 kg. Ik heb de motor niet op de weegschaal gehad, maar ik weet zeker dat ik dat niet ga halen.

Suzuki geeft trouwens voor voor- en achterband dezelfde loadindex op, dus dat moet gewoon goed zijn.

De maximum toegestane snelheid voor de band (V = 240 km/h) heb ik naar mijn weten ook niet overschreden :mrgreen:

Straks ga ik naar de dealer om een nieuwe voorband te laten monteren. Dan kan ik weer met een gerust hart wat bochtjes pikken.

Van de importeur heb ik trouwens nog geen reactie terug gehad.
Groeten,
Adri
Weerman
Berichten: 372
Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
Woonplaats: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)

Bericht door Weerman »

Dit filmpje bedoel ik

https://youtu.be/ImWJbe-07as
Gebruikersavatar
Calimero
DL650 berijder
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 12-07-2014, 22:51
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
Woonplaats: Den Haag

Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)

Bericht door Calimero »

Ziet er inderdaad niet best uit :shock:

Het filmpje gaat trouwens over de Road Attack. Mijn band was een Trail Attack.

Omdat ik verder erg over deze band te spreken ben is er vanochtend opnieuw een Trail Attack om mijn voorwiel gegaan. Ik geef dit type nog één keer het voordeel van de twijfel :roll:

Nu nog een reactie van de importeur!
Groeten,
Adri
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)

Bericht door TT-Strom »

Bijzonder met die scheurtjes!

Ben erg tevreden over deze band, maar zal ook eens goed controleren, doe dat niet dagelijks :-)
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Gebruikersavatar
Dendrummer
Berichten: 556
Lid geworden op: vr 16-11-2018, 17:16
Mijn motor is een: Crf 1000 Africa Twin Dct 2018
Woonplaats: Lanaken (Belgie)

Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)

Bericht door Dendrummer »

Oei dat ziet er niet zo goed uit Ari,heb nog getwijfeld voor deze band of de A41 heb toen toch voor de A41 gekozen ikke nu toch nu blij als ik dat zo zie :wink: .
Volgens mij is dit toch een fabrieksfout maar of ze dat willen toegeven daar heb ik mijn bedenkingen bij. :roll:

Greetz
Gerard
If you want to be happy ride a motorcycle
Blazingrock
Berichten: 119
Lid geworden op: za 26-03-2022, 14:08
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2007)

Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)

Bericht door Blazingrock »

Heb ook de trail attack 3 erop liggen, bij mij geen problemen tot dusver

Verstuurd vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk

Panoramaguy
Berichten: 186
Lid geworden op: wo 09-12-2020, 10:35
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 XT van 2020
Woonplaats: Bocholt (BE)

Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)

Bericht door Panoramaguy »

Ik heb deze (voorband) inmiddels 2.100 km erop zitten, en heb deze scheurtjes niet! (daarnet nog nagekeken.) Adri, vermoedelijk fabricagefout, temeer je dit eerder met deze band niet voorhad!
Richie
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 01-03-2021, 19:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A

Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)

Bericht door Richie »

Calimero schreef: za 11-06-2022, 08:59 Een verkeerde bandenspanning kan uitgesloten worden. Deze wordt door mij regelmatig gecontroleerd en is met 2,25 bar volgens het boekje.

Het boekje geeft wel een lage spanning aan als advies.
Vaak zeggen de bandenspecialisten dat je best een hogere spanning aan kan en mag houden met de moderne banden.
bijv 2.5 voor en 2.9 achter.
Dit zorgt in ieder geval voor minder slijtage,minder benzineverbruik. Maar zal wel los staan van die scheurtjes die je in je band aantrof.
Ik ben wel met die hogere bandenspanning gaan rijden en bevalt mij prima..

groet, Richie
Klaas20vt
Berichten: 30
Lid geworden op: di 03-08-2021, 22:32
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2008)
Woonplaats: Bunschoten

Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)

Bericht door Klaas20vt »

Ik heb nu sinds 2 maandjes setje Conti erop liggen en 3500 km verder nog geen problemen kunnen ontdekken. Rij met een spanning van 2,5 en 2,8
Gebruikersavatar
Bob
Berichten: 281
Lid geworden op: za 20-08-2016, 18:41
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2004)
Woonplaats: Lelystad

Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)

Bericht door Bob »

Bob schreef: do 30-04-2020, 22:46 Ik heb nu zo'n 15.000 km op mijn eerste set a41's en ik zweer erbij. Heb hiervoor 3 setjes a40's versleten die ook erg goed waren. Ze zijn over het algemeen waar goedkoper dan de conti's en in mijn ogen zeker het overwegen waard.
Inmiddels rij ik ook een paar duizend kilometers met de CTA3 banden. Waar ik enorm tevreden was met de A41 van Bridgestone, overtreft deze band van Continental de A41 op alle vlakken. Ik koop voortaan Conti's!
Gebruikersavatar
Turbodesk
Berichten: 152
Lid geworden op: zo 17-10-2021, 22:54

Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)

Bericht door Turbodesk »

Het zijn inderdaad zeer goede banden. Rijd er nu een jaartje mee en ze hebben nog geen enkele zijstap gemaakt. Nat en droog perfect.
Zelfs een beetje offroad is mogelijk.
Plaats reactie