LED koplampunit 650 en 1000

draadjes, lampjes
Gebruikersavatar
MarcoD
Berichten: 48
Lid geworden op: za 04-08-2018, 18:10
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 xta
Woonplaats: Andijk

Re: LED koplampunit 650 en 1000

Bericht door MarcoD »

Emark Goedgekeurd Led Koplamp Hoofd Lamp Met Halo Drl Hoge Dimlicht Voor Suzuki V-Strom Dl 1000 Dl 650 DL1000 DL650 Motorfiets

€ 265,34 op ali
Groeten Marco.
Hou de glimmende kant boven!
Gebruikersavatar
Peerke
Berichten: 214
Lid geworden op: wo 18-04-2018, 17:43
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A 2017 Geel (Champion Yellow)
Woonplaats: Leidschendam, NL
Contacteer:

Re: LED koplampunit 650 en 1000

Bericht door Peerke »

Dat zijn zeker deze: https://nl.aliexpress.com/item/33046815974.html
Zouden volgens de tekst ook CE en E-keurmerk hebben.
Zien er op zich niet slecht uit, meteen met de juiste stekkers er aan zo te zien.
En lijkt op de plaatjes alsof ze ook verstelbaar zijn.

Maar geen 7 jaar garantie zoals de HogLights, maar 2 jaar. Maar momenteel komt die dan op €265,81 dat zou dan met BTW moeten zijn als het goed is.

Voorlopig heb ik er gewoon een H7 en H9 LED van Aliexpress in gezet, dat is toch wat prijsvriendelijker. En dan heb je ook meteen een reservesetje erbij aangezien ze bijna allemaal per 2 verkocht worden voor auto's.
Don't worry about life; you're not going to survive it anyway
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: LED koplampunit 650 en 1000

Bericht door Iron Horse »

Peerke schreef: zo 04-07-2021, 18:41 Maar momenteel komt die dan op €265,81 dat zou dan met BTW moeten zijn als het goed is.
Nee, die BTW komt er nog extra bij, maar die zie je pas bij afrekenen. Ook bij levering uit zogenaamde EU warehouses. Ik heb het namelijk bij andere dingen al geprobeerd. Wordt dus ca 56 euro meer.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Peerke
Berichten: 214
Lid geworden op: wo 18-04-2018, 17:43
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A 2017 Geel (Champion Yellow)
Woonplaats: Leidschendam, NL
Contacteer:

Re: LED koplampunit 650 en 1000

Bericht door Peerke »

Had hem voor dit bedrag in mijn mandje staan tot aan PayPall betaal momentje aan toe.
Verder ben ik niet gegaan anders had ik hem daadwerkelijk besteld heb ik de betaling afgebroken.

Als het goed is rekent Aliexpress nu meteen de BTW mee vanaf deze maand,
https://service.aliexpress.com/page/kno ... anguage=en
maar zag hem niet apart vermeld inderdaad, wat wel zo hoort eigenlijk volgens hun eigen site eigenlijk.

Dan komt er nog 21% bij en is het dus €321,63 plus de inningskosten dan :(
Don't worry about life; you're not going to survive it anyway
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: LED koplampunit 650 en 1000

Bericht door Iron Horse »

Ik heb even gekeken en hij geeft inderdaad geen VAT aan, dat zou wel moeten. In dat geval wordt hij in Nederland bij de douane ingeklaard en komt daar de BTW plus eventueel invoerrechten en de inklaringskosten erbij. Dus nog ietsje meer dan die 56 euro.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5025
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: LED koplampunit 650 en 1000

Bericht door Sparkle Black Peter »

Goed nieuws. ben weer bezig om te kijken of er weer interesse is in deze Hoglight LED Unit voor de V-Strom 650 van 2017-2021 en de V-Strom 1000A van 2014-2019.
Omdat er nog best wat vragen komen over de LED koplamp Units voor de V-Strom van Hoglights, wil ik even kijken of er voldoende interesse is om een inkoopactie te gaan starten. Bij meerdere bestellingen krijgen we een mooie korting en kunnen de verzendkosten gedeeld worden. Wat de LED koplampunit gaat kosten, ligt aan het aantal. 👍
Hoglight LED Units zijn EC gekeurd en komen met 7 jaar garantie. Deze Unit vervangt de complete oude koplampunit.

Afgelopen dagen met Hoglights onderhandeld en een LED unit voor deze bovengenoemde V-Stroms gaan ONDER de €400,=* kosten. Dit bedrag is All-In. Dus inclusief verzenden, invoerrechten en BTW. Dat is ruim €150,= korting op de normale prijs.

Even om bepaalde discussies te voorkomen. Deze lampen zijn van hoogwaardige kwaliteit met de beste onderdelen. Niet vergelijkbaar met Ali of andere goedkopere aanbieders. hebben een paar van deze 'goedkope' aanbieders getest en uit elkaar gehad. Bleek dat de gebruikte materialen ronduit slecht waren. Ook de bedrading en kwaliteit was erg slecht. Hoglights geeft 7 jaar garantie op de unit. Dit bedrijf maakt ook Unites voor Harley Davidson. Zegt al genoeg. Zijn goedgekeurd voor Europa (EC en TÚV keuring en voor links en rechts rijdend verkeer. 🙂

Wil je een LED unit bestellen, stuur mij dan z.s.m. een PB of mail met je naam. Zodra de bestelling de deur uitgaat krijg je van mij een bericht met daarin de informatie m.b.t. de betaling. Omdat ik met Paypal betaal, is de zending verzekerd. 👍
* bij totaal minimaal 20 units ( dus incl. die op andere V-Strom mediagroepen.

Over 10-14 dagen gaan de bestellingen de deur uit. Dus je kan er nog over nadenken.

met V-Strom groet,

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5025
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: LED koplampunit 650 en 1000

Bericht door Sparkle Black Peter »

Peerke schreef: zo 04-07-2021, 18:41 Dat zijn zeker deze: https://nl.aliexpress.com/item/33046815974.html
Zouden volgens de tekst ook CE en E-keurmerk hebben.
Zien er op zich niet slecht uit, meteen met de juiste stekkers er aan zo te zien.
En lijkt op de plaatjes alsof ze ook verstelbaar zijn.

Maar geen 7 jaar garantie zoals de HogLights, maar 2 jaar. Maar momenteel komt die dan op €265,81 dat zou dan met BTW moeten zijn als het goed is.

Voorlopig heb ik er gewoon een H7 en H9 LED van Aliexpress in gezet, dat is toch wat prijsvriendelijker. En dan heb je ook meteen een reservesetje erbij aangezien ze bijna allemaal per 2 verkocht worden voor auto's.
Dit is een van de lampen die we onderzocht hebben. De behuizing is plastic, die van Hoglight is de behuizing aluminium. De stekkers en aansluitingen van Ali waren ronduit slecht. De gebruikte chips waren van bedenkelijke kwaliteit. :?
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5025
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: LED koplampunit 650 en 1000

Bericht door Sparkle Black Peter »

De Eigenaar van Hog Lights verloot vanaf 20 bestelde LED units of meer, een Denali DM spot light kit ter waarde van €380,= .

https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A ... lbY-1rmCNA
DNL.DM.10000_2_2000x_9355376a-f27f-4c4d-aca4-7264ad58d49d_1024x1024.jpg
DNL.DM.10000_1_2000x_916e73e4-3eeb-4a1c-b3d6-8db008accb96_1024x1024.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Henk Hijmans
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 03-11-2021, 23:21
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 XT

Re: LED koplampunit 650 en 1000

Bericht door Henk Hijmans »

Hallo Peter,

Ik ben geïnteresseerd in deze lamp voor mijn 650XT van 2020. Alleen, ik woon in Hongarije. Is er een mogelijkheid denk je om eventueel via jou te bestellen en vandaar doorsturen naar mijn adres in Hongarije?

Tevens een vraag, hoe moeilijk is het de unit in te bouwen? Ben beginnend motorrijder en heb niet veel ervaring nog.

Bij voorbaat dank voor je reactie.

Vriendelijke groet,

Henk
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5025
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: LED koplampunit 650 en 1000

Bericht door Sparkle Black Peter »

Hoi Henk,

Sorry, ik zie je bericht nu pas. Maar de bestelling was al weg hoor. maar ik krijg nog steeds mensen die interesse hebben, nu ze de lamp zien die deze week bij de leden zijn bezorgt. Hongarije is geen probleem, heb er deze week al 8 naar Duitsland gestuurd en een paar naar Zwitserland. Ik zal je even parkeren op een "ook interesse lijst' Daar staan er nog een paar op. Mocht het zo zijn dat er daar nog meer opkomen, ga ik gewoon weer een order richting Australië sturen. De prijs van €415,= per unit incl. verzendkosten, invoerrechten en BTW was gebaseerd op meerdere units. Dan kunnen we de verzendkosten laag houden.
Inbouwen is niet zo heel ingewikkeld. je moet er de tijd voor nemen en de handleiding goed doorlezen. Ik heb er al zo'n 4 ingebouwd en dat ging in een klein uur.

laat maar weten of je op de lijst wilt. is nog zonder enige verplichting, die komt pas als ik ze daadwerkelijk bestel en vooraf betaald moeten worden.

Dit zijn fotos van de lampen die deze week zijn binnen gekomen. Ook een van de achterkant, om te laten zien hoe de bedrading is en stekkerverbindingen. gewoon degelijk afgewerkt en netjes.
IMG_20211119_212349_resized_20211120_120937650.jpg
IMG_20211119_212135_resized_20211120_120911119.jpg
met groet,

peter
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Henk Hijmans
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 03-11-2021, 23:21
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 XT

Re: LED koplampunit 650 en 1000

Bericht door Henk Hijmans »

Dank je Peter,

Ja je kunt mij op de geïnteresseerde lijst plaatsen.

Vraagje, is het mogelijk de handleiding te scannen en óf hier te plaatsen, of mij een kopietje sturen?
Dan kan ik de moeilijkheidsgraad bekijken en dan beslissen of ik zelf eraan ga sleutelen.
Motoren zijn voor mij een nieuw hoofdstuk, vanaf vandaag kan ik mij aansluiten, ben geslaagd voor mijn examen.

Met vriendelijke groet,

Henk
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5025
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: LED koplampunit 650 en 1000

Bericht door Sparkle Black Peter »

:worship: :worship: van harte en welkom bij de club. Zal eens kijken of ik de montagehandleiding zo heb. Anders vraag ik 'm wel aan iemand die er net en binnen heeft gekregen. komt goed.
Hier een klein voorproefje van de montage.
IMG_20200406_161143_resized_20200406_063453549.jpg
IMG_20200406_162302_resized_20200406_063403075.jpg
IMG_20200406_164125_resized_20200406_063339884.jpg
IMG_20200406_172008_resized_20200406_063327350.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Henk Hijmans
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 03-11-2021, 23:21
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 XT

Re: LED koplampunit 650 en 1000

Bericht door Henk Hijmans »

Hoi Peter,

Bedankt voor de foto’s.
Voor mij is dit al gevorderd level.. :duim:
Misschien dat een handleiding meer duidelijkheid biedt.
Alvast bedankt voor alle moeite.

M vr gr.

Henk
Gebruikersavatar
LevyM
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 05-01-2022, 16:19
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650XT (2019)

Re: LED koplampunit 650 en 1000

Bericht door LevyM »

Dag Peter,

Had eerder al wat zitten lezen over alternatieven voor de verlichting. Gewone LED of Xenon vervanglampen zag ik niet zo zitten wegens niet altijd 100% gewenst resultaat.

Dit exemplaar van Hoglight had ik al eens zien langskomen tijdens de zoektocht op het internet. Ziet er ontzettend goed uit, alleen de prijs was iets minder. Kwaliteit kost nu eenmaal wat, en afgaande op wat hierboven te lezen is, is de prijs wel gerechtvaardigd.

Mocht je nog steeds van plan zijn om bij genoeg interesse een nieuwe bestelling te plaatsen in Australië, dan mag je mij zeker en vast op de lijst zetten!

Bedankt alvast!

Gr. Levy


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5025
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: LED koplampunit 650 en 1000

Bericht door Sparkle Black Peter »

Hoi Levy, ik zet je op de lijst. Zullen er nog wel een paar bijkomen zodat het interessant wordt om ze weer te bestellen.

Dus nog gegadigde voor een LED unit voor een V-Strom 1000 van 2014-2019 of V-Strom 650 van 2017 tot heden. Laat maar weten.

Kosten incl. invoerrechten, BTW en verzendkosten komen rond de €415,= All-In. En dan hopen dat de verzendkosten weer niet met 100% stijgen vanwege Corona. :mrgreen:

Hog 3 x.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: LED koplampunit 650 en 1000

Bericht door TT-Strom »

Zelf ook de lamp vervangen.

Het hele subframe eraf halen hoeft niet. Je kan ook alleen de voorkuip (snavel en deel rondom komplamp) eraf halen en dan de koplamp vervangen. Het subframe en veermechanisme van het ruitje blijven dan gewoon zitten. Kom je ook heel makkelijk bij de schroeven. Zit er ook zo weer op en hoef je niet alles wat aan het subframe vast zit los te maken.

Denk wel aan het losklikken van de temperatuursensor en kabelboom houder, beide aan de rechterzijde bij een DL1000XTA 2018.

Ben er op 3 uurtjes mee bezig geweest, lekker rustig aan.
Foto's op het vstromtrooper forum hebben mij erg geholpen.

Woon je in het noorden en hulp nodig, geef maar een berichtje :-)
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: LED koplampunit 650 en 1000

Bericht door Dyrck »

Zet mij ook maar op de interesselijst.
Of het er daadwerkelijk van komt moet ik tzt nog ff bekijken.

Dirk
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5025
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: LED koplampunit 650 en 1000

Bericht door Sparkle Black Peter »

Je staat erbij :duim:
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Surferboy
Berichten: 1
Lid geworden op: di 11-01-2022, 19:16

Re: LED koplampunit 650 en 1000

Bericht door Surferboy »

Hoi Peter,

Zou ik ook op de interesse-lijst mogen plaatsnemen? Lees al een tijdje mee op het forum, en mijn DL1000XT uit 2019 komt volgende week. Dit lijkt me een briljante upgrade!

Mvg Stefan
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5025
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: LED koplampunit 650 en 1000

Bericht door Sparkle Black Peter »

genoteerd 8)
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5025
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: LED koplampunit 650 en 1000

Bericht door Sparkle Black Peter »

Beste leden, Zoals wellicht gelezen heb ik een hele tijd terug een inkoopaktie houden voor de Hoglight LED koplamp units. Die voor de V-Strom 1000A van 2014-2019 en de V-Strom 650A van 2017 tot 2022. Nu overal de beelden en foto's verschijnen van leden die ze hebben ingebouwd en er zeer tevreden over zijn, krijg ik nog steeds de vraag of ik die nog kan bestellen. Ja, dat kan 🙂 Via een PB kan je aangeven of je daar serieuze interesse in hebt. Even voor de duidelijkheid en om discussies te voorkomen. Ja er staat op internet vergelijkbare LED Units. Maar na onderzoek bleek de kwaliteit ver onder de maat in vergelijking met die van Hoglights. Heb uiteraard naar de verschillen gevraagd aan de eigenaar van Hoglights. Zijn antwoord:
"Hi Peter,
Always happy to answer questions Peter. There are a lot of copies to our designs, some appear very quickly and others take a little time. The main differences from our lights to others are:
We always use the best quality LED chipsets in our lights, and only genuine CREE & Phillips chips.
Our optics are designed with the highest clarity and precision to ensure a good distribution & penetration of light.
All of our lights are both DOT & ECE approved, so never any problems with the law.
Our lights are designed to operate in both LHD & RHD countries.
We stand behind our products with a 7 year warranty.
We’re riders ourselves, so we understand how frustrating it can be to be with out your ride if components fail.
I trust this assists.
and we’ll chat again soon.
Cheers!
Nate (Hoglights)"
De verwachting is dat de transportkosten nog verder omhooggaan vanaf 1 maart. Dat is dan ook de reden om het nu te doen. En niet 5 maanden later. Ik heb nu nog een hele mooie prijs kunnen afspreken voor V-Strommers. LED Units zijn voor de volgende modellen. 1- V-Strom 650A van 2017 tot 2022 2- V-Strom 1000A van 2014 t/m 2019. Installatie is Plug&Play, je hoeft dus niets te maken, doorknippen, nieuwe stekkers maken. Alles zit al op de nieuwe Unit. En kan zo worden overgezet vanaf de oude Unit.
Prijs voor deze Hoglights LED V-Strom Unit gaat All-In €425,=* kosten. Dat is dus incl. verzenden, BTW en invoerrechten. (*Mits de transportkosten vanuit Australië eerder worden verhoogd. Maar dat hoor ik vooraf.
Het hele transport van Australië tot aan jou deur is voor €500, = verzekerd. Je loopt dan ook geen enkel financieel risico. Heb al meerdere malen besteld en nog nooit en kapotte/ beschadigde of niet geleverde Unit gehad. Normaal kost de LED Unit €595,= All-In.
Betaling: Als mensen definitief besloten hebben om een LED te bestellen, stuur ik een betaalverzoek. Zodra al het geld van de definitieve bestelling binnen is, gaat de order de deur uit. Zodra ze die ontvangen hebben, moet ik het verschuldigde bedrag direct overmaken naar Hoglights. Ik ga dat niet even voorschieten, dat snap je wel. Hierbij een paar foto's voor de looks. Maar staan er genoeg hier.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: LED koplampunit 650 en 1000

Bericht door TT-Strom »

Mmzz, ik start de brommer net om bandenspanning te gaan controleren, blijft het motorlampje geel branden en de kilometerstand wisselt met de F1 melding. Vreemd. Is me niet opgevallen toen ik de koplamp verwisselt heb.

Morgen even langs Motoport om even uit te laten lezen, kijken waar de melding vandaan komt.

Nog even dashboard er vanaf gehaald, stekkers opnieuw eruit/erin maar helaas niet de oplossing. Ook even straat op en neer rijden helpt niet.

Alles werkt verder, dus veel kan het niet zijn denk ik dan maar :-)
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4206
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: LED koplampunit 650 en 1000

Bericht door Frank »

Oh Oh.. ik voorzie een terugroepactie voor alle Hoglights.. haha ;-) :mrgreen: :schater:
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5025
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: LED koplampunit 650 en 1000

Bericht door Sparkle Black Peter »

Wie zegt dat dat aan de LED unit ligt?? Dit bericht had net zo goed in een ander topic kunnen staan. :mrgreen: Dus waarom hier? FI melding komt wel vaker voor.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: LED koplampunit 650 en 1000

Bericht door TT-Strom »

Hahaha, heerlijk de reacties.

Reden is dat de FI melding ontstaan is na het vervangen van de lamp.

Net terug van de dealer. Accu vervangen en opgelost. Blijkbaar was mjjn accu niet meer lekker en door langere tijd niet te rijden en kou is die nog minder geworden, ondanks regelmatig de drupperlader eraan.

Dus voor nu is de melding weg, hopen dat het zo blijft :-)
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5025
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: LED koplampunit 650 en 1000

Bericht door Sparkle Black Peter »

Natuurlijk! 8) Maar tof dat het is opgelost. :duim:
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Peerke
Berichten: 214
Lid geworden op: wo 18-04-2018, 17:43
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A 2017 Geel (Champion Yellow)
Woonplaats: Leidschendam, NL
Contacteer:

Re: LED koplampunit 650 en 1000

Bericht door Peerke »

Mijn bestelling is vandaag binnen gekomen.
Ziet er prima uit, dit weekend maar eens gaan monteren :D
Afbeelding

Groeten,
Peer 🍐
Don't worry about life; you're not going to survive it anyway
Gebruikersavatar
Peerke
Berichten: 214
Lid geworden op: wo 18-04-2018, 17:43
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A 2017 Geel (Champion Yellow)
Woonplaats: Leidschendam, NL
Contacteer:

Re: LED koplampunit 650 en 1000

Bericht door Peerke »

Heb net even de installatie handleiding die in de doos erbij zat gescand en als PDF bijlage toegevoegd.

Heb wel eens betere handleidingen gezien, maar als je ook maar een klein beetje technisch bent moet het hiermee goed te doen zijn.
Kwestie van de juiste body delen loshalen, lastigste zijn die plastic pinnen aan de binnenkant rond de tank/cockpit.
Ik druk het centrale deel van die pin meestal een paar mm in met het inbussleuteltje wat ik toch al nodig had om de rest los te draaien, en dan kun je die pinnen er zo uitwippen.
Daarna de de centrum pin weer terug drukken dat ze er weer boven de rand uitsteken en daarna apart leggen tot je ze weer nodig hebt bij de montage.
Je monteert ze weer ze in de gaten te stoppen en de centerpin weer in te drukken tot deze gelijk zit met de rand.
HogLights-V-Strom-installation.pdf
Groeten,
Peer 🍐
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Don't worry about life; you're not going to survive it anyway
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: LED koplampunit 650 en 1000

Bericht door Dyrck »

Hier is ie ook net bezorgd.
En laat ik nou net deze zondag niet gaan duiken, raad eens wat Dirkie gaat doen... :wink:
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Gebruikersavatar
Motormuus
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1578
Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
Woonplaats: brouwershaven

Re: LED koplampunit 650 en 1000

Bericht door Motormuus »

Dus je duikt niet de garage in?.
Svengineer
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 15-12-2021, 15:50
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 xta (2017) Zwart

Re: LED koplampunit 650 en 1000

Bericht door Svengineer »

Ik ben niet zo geduldig als jullie, hij is binnengekomen en heb hem er opgezet.

Als je “kruis” niet brand moet je even het stekkertje wisselen in de adapter op de foto. Het bruine draadje moet matchen met de rode. +op+ natuurlijk. Wees wel voorzichtig.

Het koste mij ongeveer 2 uur met uitzoeken van waarom mijn kruis niet branden Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: LED koplampunit 650 en 1000

Bericht door Dyrck »

Ik ben ook bezig en bij mij zat het draadje ook verkeerd in de stekker.
Zo moet je zitten:
20220311_093040.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: LED koplampunit 650 en 1000

Bericht door TT-Strom »

Bjj mij zaten zowel het kruis als het grootlicht verkeerd.

Toch vreemd, hoe moeilijk kan het zijn ze juist te plaatsen, tis niet zo dat er meerdere varianten zijn.
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Svengineer
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 15-12-2021, 15:50
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 xta (2017) Zwart

Re: LED koplampunit 650 en 1000

Bericht door Svengineer »

De stekker van het grootlicht kun je gewoon omdraaien en vastzetten (die is op beide kanten bruikbaar), daar hoef je niets voor te verwisselen.

Peter gaf aan dat het komt omdat ze in Australië links rijden.
Gebruikersavatar
LevyM
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 05-01-2022, 16:19
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650XT (2019)

Re: LED koplampunit 650 en 1000

Bericht door LevyM »

Hier is het exemplaar vrijdag geleverd en gisteren ingebouwd. Had wat minder voeten in de aarde dan verwacht. Denk dat het lastigste de 2 zijdelingse plastic delen op de snuit waren... Daarna ging alles vrij vlotjes. Het is me ook gelukt de lamp te wisselen zonder het hele frame van de voorzijde er af te halen. Eenmaal het dashboard eraf is, kan je vlot bij de montagepunten van het deel waar de licht-unit in zit. Wel met het nodige geduld en voorzichtigheid te werk gegaan.

Daarbij ontdekt dat de vorige eigenaar de laadkabel van de TomTom heeft aangesloten op het standlichtje onderaan, tussen connector en de originele lamp. Geen probleem voor de kniptang maar de laadkabel moet dus op een andere manier nog eens opnieuw aangesloten worden, dat is voor een volgende keer. Dan liefst met een relais-box of iets dergelijks.

De stekkers van het kruis én die van het grootlicht ook gewisseld, met dank aan diegene die hier al voor hadden gewaarschuwd. Het klopt dat de stekker van het grootlicht ook omgekeerd werkt, maar als je die zo aansluit, klikte die bij mij niet helemaal vast en daar was ik toch niet zo'n fan van. Had geen zin om bij de eerstvolgende kasseistrook (en zo hebben we er hier wel wat) in het donker met een stroboscoop rond te rijden. 30 seconden later was ook dat een zorg minder.

Staat hem heel mooi die lichtunit :D Het word wachten op de eerstvolgende rit in het donker om te zien hoe dat op de weg presteert.
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: LED koplampunit 650 en 1000

Bericht door TT-Strom »

Svengineer schreef: za 12-03-2022, 19:10
Peter gaf aan dat het komt omdat ze in Australië links rijden.
Die logica volg ik niet. Lamp brandt of brandt niet. Wat heeft dat te maken met links of rechts rijden als je 1 koplamp/lichtunit hebt?
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Gebruikersavatar
Peerke
Berichten: 214
Lid geworden op: wo 18-04-2018, 17:43
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A 2017 Geel (Champion Yellow)
Woonplaats: Leidschendam, NL
Contacteer:

Re: LED koplampunit 650 en 1000

Bericht door Peerke »

Die begrijp ik eigenlijk ook niet.
Net nog eens de bedradingsschema's in de Haynes manual bekeken, daarin blijkt dat de Europese en Australische versies qua bedrading identiek zijn.
Alleen de Amerikaanse wijkt iets af, maar op het gebied van de koplamp unit zijn ze allemaal gelijk qua aansluitingen en kleuren.

Lijkt toch eerder een productie foutje :|

Groeten,
Peer 🍐
Don't worry about life; you're not going to survive it anyway
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5025
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: LED koplampunit 650 en 1000

Bericht door Sparkle Black Peter »

Is geen productiefout. Suzuki gebruikt als weinige een andere combinatie in de stekkerverbinding. In Australië en andere linksrijdende landen worden alle units geleverd met de deze aansluiting. Normaal zouden de units op mijn verzoek allemaal al gewisseld zijn van stekker, maar schijnbaar toch een paar vergeten.(Waren er ook best veel) Ook heeft het in de handleiding gestaan die erbij zat, maar dat hebben ze eruit gehaald. Maar als het goed is komt het op mijn verzoek weer in de montagehandleiding te staan, Uit voorzorg. 8)
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Drewman
Berichten: 123
Lid geworden op: zo 26-01-2020, 22:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 2019 A

Re: LED koplampunit 650 en 1000

Bericht door Drewman »

Ik ben ontzettend laat voor het feestje, maar zijn er nog steeds mensen behoefte voor zon dergelijke bestelling? :o
Mocht er weer een ronde zijn, doe ik i.g graag me :frusty: fomo!!
Edit;

Gekeken of ik direct een bestelling kan plaatsen, moet ik daar invoer rechten nog voor rekenen?

Subtotal €420.95 Shipping €85.95
Total EUR
€506.90
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5025
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: LED koplampunit 650 en 1000

Bericht door Sparkle Black Peter »

Ja, helaas wel. Ook BTW, voor motoronderdelen is die 21%. Invoer is zo'n 6% Dus tel er maar 25% bovenop. Zijn geen grappen. :cry: Zodra er weer een inkoopaktie komt, laat ik dat hier weten. :duim: Via inkoopaktie waren de verzendkosten maar €20,= en invoer €40,= maar daar hadden we een foefje op verzonnen. 8)
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Drewman
Berichten: 123
Lid geworden op: zo 26-01-2020, 22:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 2019 A

Re: LED koplampunit 650 en 1000

Bericht door Drewman »

Zo laat nog reageren! goed bezig.
Ik kom graag op een een volgende bestel lijst! Ik geloof niet dat ik de komende jaren mijn motor ga vervangen, enige wat dat kan doen is een GS1250 en die lijkt voor alsnog erg buiten mijn budget.
Plaats reactie