Pagina 1 van 1

Afgesteld?

Geplaatst: vr 30-08-2019, 15:55
door JohanG
Hallo,

Ik rij nu al een tijdje dl1000 waar ik erg tevreden mee ben. Nu lees ik om mij heen veel over Hoegee en het afstellen van de motor wat een positief effect heeft. Nu ben ik op dit moment best tevreden alleen ben ik wel erg benieuwd wat voor verschil het afstellen maakt. Ook zou het natuurlijk kunnen dat de vorige eigenaar de motor al heeft laten afstellen, dat wist de motorzaak niet waar ik deze heb gekocht.
Kan ik er op één of andere manier zelf achter komen of hij al is afgesteld? Hoegee is namelijk niet echt in de buurt maar ik sta altijd open voor verbeteringen.

Groet Johan.

Re: Afgesteld?

Geplaatst: vr 30-08-2019, 16:24
door Iron Horse
If it ain't broken don't fix it. Waarom eraan gaan laten sleutelen als je niks te klagen hebt. Het is een 2004 dus die zal heus al wel eens nagekeken zijn, want bijna alle 1000's hebben hetzelfde probleem af fabriek. En vroeg of laat gaat men er mee naar de garage. Dus als je nu niks te klagen hebt, gewoon lekker zo laten. Of je moet niet weten wat je met je geld moet doen natuurlijk.

Re: Afgesteld?

Geplaatst: zo 01-09-2019, 07:33
door Dascher
Nou als hij mooi oppakt zonder bokken en het brandstof verbruik is normaal(dus geen een op 12/12) dan zit het wel goed

Re: Afgesteld?

Geplaatst: ma 02-09-2019, 11:59
door JohanG
Brandstofgebruik zit tussen 1:16 en 1:13 in winter, dat maakt me niet zo veel uit.
hij sputtert wel als je vanaf 3200 tpm of lager vol gas geeft maar ik kan me voorstellen dat dat bij de motor hoort.

Zoals ik al zei, ik ben tevreden maar het kan natuurlijk altijd mooier. Vandaar dat ik dit vroeg. Dit is de enige dl1000 waar ik op heb gereden dus vergelijk heb ik niet echt.

Re: Afgesteld?

Geplaatst: ma 02-09-2019, 14:36
door Stroompje
....ik ben niet technisch.... maar sputteren hoort niet bij de V-Strom.
Iig niet bij de 3 die ik had en die ene die ik nu heb!

Re: Afgesteld?

Geplaatst: ma 02-09-2019, 17:15
door JohanG
Sputteren is niet het juiste woord, maar helemaal soepel gaat t niet, zoals ik al veel op het forum heb gelezen.

Re: Afgesteld?

Geplaatst: wo 27-11-2019, 13:10
door Schepstrom
Afgelopen week een leenStrom (650) meegkregen omdat mijn strom voor een 24k beurt moest.
Wat is dat blok van die 650 soepel zeg en schakelt botermals maar overstappen is geen optie.
Waar ik nu aan zit te denken is het remappen van de ECU om die verdomde dip rond de 3000 rpm weg te halen.
Ik lees veel positieve ervaringen maar wat gaat dit kosten en bij wie?

Re: Afgesteld?

Geplaatst: wo 27-11-2019, 14:51
door Gerry
Nou, bij een Suzuki weet ik het niet,, Maar bij BMW boxers had je dat zelfde probleem.
dipje tussen 3 en 4000 toeren.. en dat is net een toerental waar je altijd in rijd.
Daar was de oplossing, Katalysator verwijderen ..
dan was het meteen goed zonder verder af te stellen..
De katpot

Afbeelding

Vervangen voor Y-pijp

Afbeelding

En alle irritatie was weg ,, en ze waren vlotter en zuiniger..

Re: Afgesteld?

Geplaatst: wo 27-11-2019, 18:31
door Ceescees
tja Gerry, wij rijden niet een boeren mest wagen, he ?

maar los daarvan, het dipje kent iedereen die een dikke duuuuzend hebt !

Re: Afgesteld?

Geplaatst: wo 27-11-2019, 18:50
door Motormuus
Op mijn toenmalige l5 zat geen dipje meer. Heb toen een nieuwe ecu gevraagd en gekregen van suzuki.

Re: Afgesteld?

Geplaatst: do 28-11-2019, 10:41
door Reint
Dipje in een 1000??
Ik heb echt geen dipje in mijn 1000 zitten hoor.

Re: Afgesteld?

Geplaatst: do 28-11-2019, 20:55
door Frank
Ik heb ook mijn derde 1000... K8, L4 en L8.. nooit een dipje gehad.. ;-) :D

Re: Afgesteld?

Geplaatst: za 30-11-2019, 19:00
door Dascher
Heb hem toen bij Hoegee op de bank laten afstellen, geen dip meer gehad , super lopen in alle toerentallen.

Re: Afgesteld?

Geplaatst: ma 02-12-2019, 08:54
door Bacchus
Het bokken heb ik ook weinig last van. Hij is voor zover ik weet niet speciaal afgesteld. Kan ook aan de Daijiro komen die erin zit.
Het is en blijft een V-strom en geen 4 cilinder. Dat ruwere in heeft voor mij juiste weer de charme van motorrijden.