shoei personal fitment

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
Plaats reactie
Hessel
Berichten: 93
Lid geworden op: zo 07-01-2018, 11:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000

shoei personal fitment

Bericht door Hessel »

Weet iemand of die "personal fitment" alleen kan bij aanschaf of ook bij een jong gebruikte helm?
Ik heb een paar maand terug een shoei gt air gekocht bij een motorzaak hier in de buurt en die zit ansich lekker maar met warm weer begint ie wat te knellen na een anderhalf uur.
Het lullige is dat je zoiets in de winkel haast niet kan uitvogelen en volgens de verkoper was personal fitting niet mogelijk daar het een uitlopend model betreft.
Dat vond ik wel vreemd maar had toen ook niet het gevoel dat er iets aangepast hoefde te worden.
Al met al een winkel waar ik nu ook echt wel klaar mee ben.

Nu is het dus zo dat ik de shoei enkel gebruik voor kortere ritjes en voor lange toertochten terug grijp naar 1 van mijn beide arai condors die allebij als gegoten zitten.
Dat was eigenlijk niet de bedoeling ook niet omdat beide arai-s al ruimschoots over de uiterste houdbaarheids datum zijn :mrgreen:
Ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat die shoei op deze manier in de kast beland (en uiteindelijk in de grijze bak) dus vandaar mijn vraag.
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: shoei personal fitment

Bericht door RedStrom »

Mailtje naar Shoei?
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: shoei personal fitment

Bericht door Dyrck »

Ik heb m’n Neotec van vier jaar uit van een nieuw vizier en binnenwerk laten voorzien en wilde tegelijk m’n helm ook laten aanpassen aan m’n hoofd.
Heeft me uiteindelijk zo’n €175,- gekost en m’n helm zit nog steeds niet zo goed als toen ie nieuw was.

Eerst moest ik 14 dagen wachten op bestelde vulstukken/ binnenwerk.
Na alles vervangen/ opgevuld zat de helm al strak, maar ik dacht dat dit aan mij lag en moest wennen.
De volgende dag kreeg ik na een half uur hoofdpijn en na een uur was ik blij dat ik ‘m af kon zetten. De hele dag hoofdpijn gehad en toen moest ik nog weer terug naar huis. Thuis bleken de striemen op m’n hoofd te staan en had ik weer hoofdpijn van de helm.
Ik heb toen de helft van de vulstukken er uit gehaald en de volgende dag de rest omdat ik weer hoofdpijn kreeg van knellende delen.
Boos terug gegaan en een week later de helm opnieuw laten opmeten. Bleek er en fout gemaakt te zijn, er was geen rekening gehouden met het nieuw bestelde binnenwerk. E.e.a is weer in elkaar gezet, maar toen bleek èèn van de ventilatiegaten half dichtgeplakt te zijn. Zelf de schaar maar gepakt en een stukje uit de vulling geknipt om de ventilatie weer op orde te krijgen.
Nu rijd ik met een helm die eigenlijk nog steeds niet lekker zit en heb grote spijt!
Achteraf gezien had ik beter een nieuwe helm kunnen kopen en de volgende wordt zeker geen Shoei meer. :x
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Gebruikersavatar
Motormuus
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1582
Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
Woonplaats: brouwershaven

Re: shoei personal fitment

Bericht door Motormuus »

Mijn vrouw heeft een shoei nieuw gekocht. Vorigjaar en gelijk oersonal fitting gedaan tevens heeft ze een meekleurend scherm
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: shoei personal fitment

Bericht door RedStrom »

Meekleurend?
Met haar outfit?
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Motormuus
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1582
Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
Woonplaats: brouwershaven

Re: shoei personal fitment

Bericht door Motormuus »

Nee het scherm. Is photochromic.

Zodra de zon erop schijnt verkleurd het scherm naar zwart. Net zoiets als je vroeger vaak zag met brillenglazen.

Mijn nieuwe helm die ik besteld heb heeft dat vizier ook. Is alleen geen shoei.
Hessel
Berichten: 93
Lid geworden op: zo 07-01-2018, 11:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000

Re: shoei personal fitment

Bericht door Hessel »

Dyrck schreef: di 13-08-2019, 12:57 Ik heb m’n Neotec van vier jaar uit van een nieuw vizier en binnenwerk laten voorzien en wilde tegelijk m’n helm ook laten aanpassen aan m’n hoofd.
Heeft me uiteindelijk zo’n €175,- gekost en m’n helm zit nog steeds niet zo goed als toen ie nieuw was.

Eerst moest ik 14 dagen wachten op bestelde vulstukken/ binnenwerk.
Na alles vervangen/ opgevuld zat de helm al strak, maar ik dacht dat dit aan mij lag en moest wennen.
De volgende dag kreeg ik na een half uur hoofdpijn en na een uur was ik blij dat ik ‘m af kon zetten. De hele dag hoofdpijn gehad en toen moest ik nog weer terug naar huis. Thuis bleken de striemen op m’n hoofd te staan en had ik weer hoofdpijn van de helm.
Ik heb toen de helft van de vulstukken er uit gehaald en de volgende dag de rest omdat ik weer hoofdpijn kreeg van knellende delen.
Boos terug gegaan en een week later de helm opnieuw laten opmeten. Bleek er en fout gemaakt te zijn, er was geen rekening gehouden met het nieuw bestelde binnenwerk. E.e.a is weer in elkaar gezet, maar toen bleek èèn van de ventilatiegaten half dichtgeplakt te zijn. Zelf de schaar maar gepakt en een stukje uit de vulling geknipt om de ventilatie weer op orde te krijgen.
Nu rijd ik met een helm die eigenlijk nog steeds niet lekker zit en heb grote spijt!
Achteraf gezien had ik beter een nieuwe helm kunnen kopen en de volgende wordt zeker geen Shoei meer. :x
tsjonge....dat is echt niet wat je verwacht.
Mijne past op zich goed maar het is alleen met warm weer dat ie wat gaat knellen na enige tijd op het voorhoofd.
Toen ik hem kocht heb ik lange tijd lopen dubben tussen een arai chaser die me goed paste en deze shoei die me ook goed leek te passen.
de shoei heeft wat vernieuwingen die je bij arai niet gaat vinden en je moet eens wat durfen proberen dus vandaar..
ik zit er niet op te wachten dat mijn helm enkel minder wordt van die fitting maar dat weet ik niet van te voren helaas.
zal ook voor een groot deel afhangen van de man die de fitting uitvoert.
de verkoper wilde mij zelfs nog een maat strakker aansmeren want die was volgens hem perfekt.
blij dat ik daarin mijn eigen gevoel gevolgd heb want anders had ik nu echt gezeten....ik bedoel maar...
ik zal volgende week eens rondbellen en kijken wat de opties zijn.....
het is met helmen altijd lastig want hoe die na een paar uur aanvoelt is gewoonweg niet te testen in een winkel.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: shoei personal fitment

Bericht door Iron Horse »

Hessel schreef: di 13-08-2019, 22:43 het is met helmen altijd lastig want hoe die na een paar uur aanvoelt is gewoonweg niet te testen in een winkel.
En daarom zijn er gelukkig ook winkels waar je de helm gewoon een dagje mag uitproberen. Zoals Motoport Zelhem of Louis in Duitsland, maar ik neem aan ook in Tilburg. Zeker bij (hele) dure helmen wel erg handig.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Sjakie
DL650 berijder
Berichten: 634
Lid geworden op: do 04-08-2011, 10:10
Mijn motor is een: Vstrom 650 XTA 2017 Zwart
Woonplaats: Kamerik (buiten)

Re: shoei personal fitment

Bericht door Sjakie »

Bij de aanschaf van de Neotech 2 ook personal fitting laten uitvoeren. De jonge dame (hoeft dus niet altijd een man te zijn :D ) heeft ruim de tijd genomen en ik ben pas weggegaan toen ik tevreden was. Ik ben er zeker van dat als ik na een poosje problemen had ervaren ik zonder problemen terug had kunnen gaan en het opgelost zou worden.
Tis maar net hoe belangrijk je dealer service vindt. O:-)
Het leven bestaat uit keuzes maken, Vstrom rijden is er daar 1 van.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: shoei personal fitment

Bericht door Eikie »

Net even contact met m’n zoon gehad. Hij werkt bij Chromeburner. Hun klanten kunnen altijd terug komen als de fit niet naar hun wens is. Gevalletje van service verlenen. En dat mag je ook verwachten bij de aanschaf van een + €500 helm !!
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Margon
Berichten: 1052
Lid geworden op: zo 16-08-2009, 23:01
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs
Woonplaats: s`Gravendeel

Re: shoei personal fitment

Bericht door Margon »

Bij chromburner is het dacht ik als de helm daar niet is gekocht 60 euro incl benodigd vervangend materiaal .
:-)}650 K7 / L13 / L14/ L15 650 2018 xta geel
Rogier ut Bloal
Berichten: 9
Lid geworden op: do 11-03-2021, 15:17
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650 XTA

Re: shoei personal fitment

Bericht door Rogier ut Bloal »

ik heb de Shoei Neotec 2 vorig jaar gekocht en na een paar maanden de personal fitting erbij gekocht voor €60,-.
Hier heb ik nooit spijt van gehad. Motorkledingcenter in Tilburg heeft me hierbij prima geholpen.
als ik over een paar jaar last krijg en de helm aangepast moet worden, dan krijg ik een aanpassing zonder extra kosten.
zo zie je maar; er zijn nog motorkledingzaken die service belangrijk vinden.
V-for-Herman
Berichten: 292
Lid geworden op: di 29-06-2010, 00:43
Mijn motor is een: V-strom DL650

Re: shoei personal fitment

Bericht door V-for-Herman »

Ik vind het eerlijk gezegt bij de service horen.
Als ik kleding koop, dan worden er toch ook geen kosten hiervoor in rekening gebracht als personal fitting..
Daar waar ik de neotec 2 kocht werd dit zonder verdere kosten gedaan.
V-Strom Bj.2010
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: shoei personal fitment

Bericht door Iron Horse »

Het is allemaal maar betrekkelijk. Wanneer de aanschafprijs maar hoog genoeg is zit het gewoon bij de prijs inbegrepen en heb je er dus sowieso al bij voorbaat voor betaald. Of je er nu wel of niet gebruik van gaat maken. Mensen willen soms gewoon (on)bewust in de maling genomen worden en willen daar vaak nog graag voor betalen ook.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Piet Zahut
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 512
Lid geworden op: wo 24-11-2010, 15:17
Mijn motor is een: 2024 Suzuki GSX-S1000GX
Woonplaats: Zwolle
Contacteer:

Re: shoei personal fitment

Bericht door Piet Zahut »

Bij ons is Personal Fitting gratis, ik ben blij die ik iets kan aanbieden wat het internet niet kan. Service leveren mag nog steeds. Heb je elders je helm gekocht dan reken ik €60,-
Honda CBR600F '91| Honda CBR900RR '97| Honda VTR 1000 SP1 '01| Honda CBR900RR '01| Kawasaki KLV 1000 '05| Kawasaki Z1000SX '18| Kawasaki Versys 1000 '19| Suzuki V-Strom 1050 '20| Suzuki V-Strom 1050 '21| Suzuki X-Strom 650 '04 | Kawasaki Z900 RS '22 | Suzuki DL800 DE '23 | Suzuki GSX-S1000GX '24
Gebruikersavatar
Turbodesk
Berichten: 152
Lid geworden op: zo 17-10-2021, 22:54

Re: shoei personal fitment

Bericht door Turbodesk »

Personal fit kan altijd achteraf. Kost inderdaad rond de 60 euro. Kan bijvoorbeeld ook bij Motoport.
Bij aankoop is het inbegrepen.
Plaats reactie