Rondje van Badweather

Plaats hier uw reisverslagen...
Plaats reactie
Badweather
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 17-09-2018, 20:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650
Woonplaats: Hellevoetsluis

Rondje van Badweather

Bericht door Badweather »

Zo'n dagje slecht weer zoals gisteren is af en toe best lekker. Had ik even tijd om mijn filmje van de vakantie te monteren.

Rondje Vercors, Franse Alpen en Verdon in de tweede helft van Juni van dit jaar.


Klik hier om dit filmpje op YouTube te kijken
Gebruikersavatar
Heppie
Berichten: 661
Lid geworden op: di 20-03-2018, 06:32
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650 XT 2018
Woonplaats: Amstelveen

Re: Rondje van Badweather

Bericht door Heppie »

Geweldig,mooi gemaakt,100% genieten,bedankt ❤️👍
Als je het gevoel hebt dat je niet genoeg vermogen hebt om lekker te rijden is de weg niet bochtig genoeg. :-)}
:bye: Robert Jan :-)}
Gebruikersavatar
Calimero
DL650 berijder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 12-07-2014, 22:51
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
Woonplaats: Den Haag

Re: Rondje van Badweather

Bericht door Calimero »

Leuk verslag van wat volgens mij een prachtige vakantie geweest moet zijn Marcel :duim:

Ik wilde bijna zeggen dat je alleen maar zon gehad had totdat ik je laatste halve seconde film zag. Goed tegen het stof zullen we maar zeggen :wink:
Groeten,
Adri
Badweather
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 17-09-2018, 20:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Rondje van Badweather

Bericht door Badweather »

Dit was inderdaad een prachtige vakantie.

Het weer heeft goed meegewerkt. Heb de vakantie wel 5 dagen uitgesteld omdat het de dagen daarvoor nogal slecht was. Ik kwam daar onderweg nog de gevolgen van tegen in de vorm van afgevallen takken en bladeren.

In de kloof van Daluis had ik 1 buitje. Ondanks dat dit een van de mooiste stukjes is heb ik daarvan weinig beeldmateriaal. Er werd daar ook hard aan de weg gewerkt, dus ben ik er niet nog een keer doorheen gereden.

De laatste dag begon het in de avond te regenen tot de volgende ochtend half 7. In de nacht wind, onweer en regen. Desondanks heerlijk geslapen. Volgens de buienradar was het tot 9 uur droog en dat klopte perfect. Dus inpakken en wegwezen.AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5093
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Rondje van Badweather

Bericht door Stroompje »

Mooi filmpje van mooie herinneringen ! Ook ik zag er weer bekende voorbij komen :duim:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Dendrummer
Berichten: 556
Lid geworden op: vr 16-11-2018, 17:16
Mijn motor is een: Crf 1000 Africa Twin Dct 2018
Woonplaats: Lanaken (Belgie)

Re: Rondje van Badweather

Bericht door Dendrummer »

Mooi filmpje,brengt gelijk weer mooie herinneringen boven van vroegere ritten in Frankrijk. :-)} :duim:

Greetz
Gerard
If you want to be happy ride a motorcycle
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Rondje van Badweather

Bericht door Eikie »

Mooi filmpje Marcel en veel onbekende stukken. Misschien moet ik die kant ook nog eens op.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Hessie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 915
Lid geworden op: do 25-12-2008, 20:22
Mijn motor is een: BMW F900 XR
Woonplaats: Huizen

Re: Rondje van Badweather

Bericht door Hessie »

Leuk leuk leuk :worship:
doei
Hannes
Berichten: 223
Lid geworden op: di 01-01-2019, 16:16
Mijn motor is een: DL650 XTA 2019

Re: Rondje van Badweather

Bericht door Hannes »

Leuke montage, ik ken het hele gebied en fijn om weer te zien, destijds alleen niet op twee wielen...maar het schreeuwt er wel om....
Heinkel 175cc; BMW R60-5; BMW R60-7; Suzuki DR400; Kawasaki Z750; Yamaha Diversion 900; V-Strom 650 XTA
Badweather
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 17-09-2018, 20:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Rondje van Badweather

Bericht door Badweather »

Dit was voor mij ook een beetje experimenteren. Maar ik kan wel zeggen dat dit een geslaagd experiment was.

Heb ook veel geleerd.

Ik mag iets minder meenemen, echter miste ik wel een stoel. Ga dus nog op zoek naar ultralichte stoel. Het kamperen is sowieso erg goed bevallen. Als ik maar goed slaap en dat lukt prima.

Ik had een topkoffer bij me en daar zit ik heel dubbel in. T'is handig qua laadruimte maar onhandig qua plaatsing van gewicht. In de topkoffer zat oa water en snacks voor onderweg. Daar heb ik nu houders en tasjes voor gekocht die aan mijn roltas hangen.

Mijn drink, eet en kookspullen zaten ook in de topkoffer, handig dacht ik voor koffie onderweg, echter nooit onderweg koffie gezet, dan koop je gewoon ergens een bakkie. Dat verhuist dus naar de roltas. Dan zijn er nog spullen die ik niet heb gebruikt, die blijven in het vervolg thuis. Mijn qua volume grote, maar qua gewicht lichte drie seizoenen slaapzak krijgt dan zijn eigen roltas en die komt op de plek van de topkoffer.

Over route planning kan ik nu veel beter inschatten wat haalbaar is op een dag afhankelijk van het type weg en hoeveel tijd je reserveert om dingen te bekijken. Ik had nu heel veel routes bij me, in lange en korte variaties die ik thuis gepland had. Zo kon ik onderweg makkelijk mijn plannen aanpassen en wist ik ook op plaatsen waar ik nog nooit was geweest goed de weg.

Ik heb ook geleerd dat er iets mis was met mijn kijktechniek in bochten, dat is opgelost. Was er gewoon ingeslopen door jaren alleen woonwerk te rijden.

En Frankrijk heeft heel veel te bieden voor motorrijders. Zowel de mooie omgeving en variatie in te rijden routes als in de goede faciliteiten voor motorrijders.



Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk

Plaats reactie