Cardo Freecom 4 plus koppelen TomTom 550

...
Plaats reactie
Anndm
Berichten: 22
Lid geworden op: za 05-08-2017, 14:33
Mijn motor is een: V-Strom 650 2008

Cardo Freecom 4 plus koppelen TomTom 550

Bericht door Anndm »

Hallo,
Ik wil graag mijn cardo freecom 4 plus duo koppelen met TomTom 550. Dit koppelen tussen TomTom 550 en cardo krijg ik voor elkaar. Echter als ik op de motor zit en ik met Rider A communiceer hoor ik geen tomtom meldingen. Zet ik de communicatie met Rider A uit dan krijg ik wel tomtom melding.

Nu wil ik het graag zo hebben dat ik tijdens gesprek met andere rijder de meldingen gewoon tussendoor krijg. Is dit überhaupt voor elkaar te krijgen?

Ik heb echt alles doorgelopen, alle instructies op website van Cardo doorgenomen, filmpjes gekeken, maar ik krijg het niet voor elkaar.

Ik heb tevens getracht via een macbook en firefox de cardo freecom te koppelen met de cargo community om daar de set te updaten en instellingen aan te passen, maar na installatie cardo programma wordt de set na aansluiten niet herkent met USB. En via de app cardo connect valt er ook weinig in te stellen.

Iemand die mij kan vertellen hoe ik de cardo zo krijg dat ik tomtom hoor tijdens intercom gesprek?

Groeten Ann
Anndm
Berichten: 22
Lid geworden op: za 05-08-2017, 14:33
Mijn motor is een: V-Strom 650 2008

Re: Cardo Freecom 4 plus koppelen TomTom 550

Bericht door Anndm »

Anndm schreef: ma 27-05-2019, 19:07 Ik heb tevens getracht via een macbook en firefox de cardo freecom te koppelen met de cargo community om daar de set te updaten en instellingen aan te passen, maar na installatie cardo programma wordt de set na aansluiten niet herkent met USB. En via de app cardo connect valt er ook weinig in te stellen.
Nou, bovenstaande is reeds opgelost! Ik heb lukraak een USB-kabeltje gebruikt (ligt voor het grijpen hier). Wat blijkt, nu ik de originele gebruik die meegeleverd is van Cardo maakt de set wel connectie met de cardo community.

Nu kijken of ik het kan instellen!
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5093
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Cardo Freecom 4 plus koppelen TomTom 550

Bericht door Stroompje »

Top dat is overigens steeds vaker zo, dat je de originele kabel moet gebruiken..... :roll:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Motormuus
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1578
Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
Woonplaats: brouwershaven

Re: Cardo Freecom 4 plus koppelen TomTom 550

Bericht door Motormuus »

Wij hebben een cardo packtalk bold.

En ik kan in een groep of met 1 persoon communiceren. En muziek luisteren tegelijk. Bij mijn vorige cardo kon ik praten en zodra de navigatie instructies geeft schakelde hij even het gesprek met mijn vrouw uit. En na de navi instructie. Pakte hij de verbinding weer op. Je kan ergens een instelling geven via de cardo site.
Banjer
Berichten: 172
Lid geworden op: vr 01-06-2018, 00:21
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650XT

Re: Cardo Freecom 4 plus koppelen TomTom 550

Bericht door Banjer »

Stroompje schreef: ma 27-05-2019, 19:27 Top dat is overigens steeds vaker zo, dat je de originele kabel moet gebruiken..... :roll:
Het is niet zozeer het originele kabeltje wat je nodig hebt, maar een volledig aangesloten kabel, en niet één die alleen maar voor opladen gebruikt kan worden... en helaas zie je die steeds meer, bespaart de fabrikant weer een cent aan aluminium..
Plaats reactie