Dl1000 2004 luchtinlaat/injectie problemen
Geplaatst: zo 28-04-2019, 13:20
Hi,
Ik heb m'n motor Suzuki dl1000 vstrom nu al een aantal jaren met plezier. Het meeste onderhoud kan ik zelf doen maar heb laatst toch maar even een grote beurt laten doen omdat ik er geen tijd voor had. Alles was in goede staat en de kleppen zijn weer goed afgesteld.
Nu rij ik alweer een tijdje en opeens uit t niets doet het blok heel raar tussen de 1000 en 3000toeren , hij slaat spontaan af en loopt soms op 1cylinder totdat de andere er weer bij komt. Dealer gevraagd die zegt dat er een probleem in de injectie unit zit, deze sluit de luchtinlaat kleppen niet meer en ze bewoog heel stroef, samen soepel gemaakt maar het probleem is nog niet weg.
De kleppen blijven in dezelfde positie staan ipv dat ze meebewegen met de gashendel.
De dealer zegt dat een compleet nieuwe injectie/lucht deel het probleem zal oplossen kost ruim 1000euro en dat vind ik hem niet meer waard, hebben jullie nog ideeën?
Zou het een sensor of iets anders kunnen zijn?
Zie filmpje https://youtu.be/wiYLKZ_v1Ps
Heb geen filmpje gemaakt toen die liep maar ook toen ik de motor starten blijft de klep in 1 positie staan (half open) en gaat die niet verder open of dicht als je goed gas geeft of hem een tijdje laat draaien.
Ik heb m'n motor Suzuki dl1000 vstrom nu al een aantal jaren met plezier. Het meeste onderhoud kan ik zelf doen maar heb laatst toch maar even een grote beurt laten doen omdat ik er geen tijd voor had. Alles was in goede staat en de kleppen zijn weer goed afgesteld.
Nu rij ik alweer een tijdje en opeens uit t niets doet het blok heel raar tussen de 1000 en 3000toeren , hij slaat spontaan af en loopt soms op 1cylinder totdat de andere er weer bij komt. Dealer gevraagd die zegt dat er een probleem in de injectie unit zit, deze sluit de luchtinlaat kleppen niet meer en ze bewoog heel stroef, samen soepel gemaakt maar het probleem is nog niet weg.
De kleppen blijven in dezelfde positie staan ipv dat ze meebewegen met de gashendel.
De dealer zegt dat een compleet nieuwe injectie/lucht deel het probleem zal oplossen kost ruim 1000euro en dat vind ik hem niet meer waard, hebben jullie nog ideeën?
Zou het een sensor of iets anders kunnen zijn?
Zie filmpje https://youtu.be/wiYLKZ_v1Ps
Heb geen filmpje gemaakt toen die liep maar ook toen ik de motor starten blijft de klep in 1 positie staan (half open) en gaat die niet verder open of dicht als je goed gas geeft of hem een tijdje laat draaien.