Het grote vermoeden is dat dit komt door het reinigen/afspuiten ( hoge druk) van het linksysteem. Omdat dit onderaan de motor zit wordt dit onderdeel snel smerig van kettingvet, regen, modder e.d. dus niet gek dat dit onderdeel schoon wordt gemaakt met ontvetter en hoge druk reiniger. En daar zit nou net het probleem. Deze ontvetter en hogedrukreiniger halen het vet wat in de lagers zit weg op den duur. Met als gevolg drooglopende naaldlagers. Deze gaan vastzitten met dit als gevolg.
Suzuki gaat dan ook dit onderdeel opnemen in het reguliere onderhoudsschema. ( dealers worden nog op de hoogte gebracht) Dus elke 12.000km moet dit linksysteem worden gecontroleerd en indien nodig vervangen. Om dit in de toekomst te voorkomen.
Ook is er voorgesteld een 'Recall' (terugroepactie) te doen als voorzorgsmaatregel. Indien dit voorbereid gaat worden, laat ik het weten. Eigenaren krijgen dan vanzelf een oproep.
Of dit voor de V-Strom 650 ook gaat gelden is natuurlijk aannemelijk. Maar hierover is mij nog niets bekend.
Ik hou jullie op de hoogte.