Dogbones

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
Roger007
Berichten: 25
Lid geworden op: di 12-03-2019, 08:32
Mijn motor is een: v strom

Dogbones

Bericht door Roger007 »

Beste mensen
Heb net een v strom 1000,2002 gekocht!
Nu is hij volgens mij verlaagt! Voorvork steekt door, ligt volgens mij achter ook lager? Rijd allemaal goed, maar wil hem graag hoger hebben?? Lees veel over dogbones? Enz. De vraag? Wie heeft hoge dogbones? En wie kan zoiets monteren omg zuid limburg? Wil alles graag zien en bijleren. Mvg roger
Gebruikersavatar
Motormuus
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1582
Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
Woonplaats: brouwershaven

Re: Dogbones

Bericht door Motormuus »

Dogbones heb ik. Niet. Maar monteren kun je ook zonder hulp. Het zijn maar 2 boutjes. Alleen je motor even ophangen / ondersteunen aan de achterkant.

Verstuurd vanaf mijn HTC 10 met Tapatalk

Roger007
Berichten: 25
Lid geworden op: di 12-03-2019, 08:32
Mijn motor is een: v strom

Re: Dogbones

Bericht door Roger007 »

Welke maat dogbones moet ik hebben wil ik iets hoger? Kun je me een maar geven?want weet niet of die nu origineel zijn.
Mvg roger
Thx motormuus
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Dogbones

Bericht door Tulipan »

Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Michielo
Berichten: 151
Lid geworden op: zo 06-01-2019, 00:23
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650
Woonplaats: Nijmegen

Re: Dogbones

Bericht door Michielo »

.
Laatst gewijzigd door Michielo op di 12-03-2019, 23:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Michielo
Berichten: 151
Lid geworden op: zo 06-01-2019, 00:23
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650
Woonplaats: Nijmegen

Re: Dogbones

Bericht door Michielo »

Ik heb mijn Vstrom juist verlaagd en het stelt echt geen r**t voor om ze te vervangen. Zet m op de middenbok (of zie m te ondersteunen met het achterwiel van de grond) en doe een spanband door de velg en om het zadel. Draai de onderste bout van de dogbone iets los (belachelijk vast) en ook de bovenste. Nu span je heel voorzichtig de spanband zodat de bouten makkelijk los te draaien zijn.

Bouten los, dogbones eraf en de kant waar je aan werkt de bovenste bout door alleen die dogbone en dan het tricky deel: Het achterwiel dusdanig laten zakken dat de gaten van de dogbone voor het boutgat zitten en de onderste bout erdoor, nu kun je aan de andere kant de tweede dogbone over de bouten schuiven en moeren erop draaien. Bouten en moeren weer belachelijk vast en de spanband losmaken. Klaar!

Tipje voor los en vast maken: Laat de ringsleutel van de achterste vastlopen tegen de band oid, dan kun je meer kracht zetten. Eventueel voor de eerste tik los je sleutel verlengen. Uit mijn hoofd heb je sleutel 14 en 17 nodig.

Rest alleen nog de instelling van je koplamp te controleren en evt bij te stellen.

Qua lengtes van de dogbones:

viewtopic.php?f=1&t=15052#p218192

Je zult dus even op je knieën moeten om de hart-hartafstand te meten.
Afbeelding
Plaats reactie