ander stuur

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
Harry650
DL650 berijder
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 16-11-2014, 18:12
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650
Woonplaats: Wehl

ander stuur

Bericht door Harry650 »

Hallo medestrommers,

Ik wil graag op mijn strom, bouwjaar 2010, wat meer voorover gebogen zitten en zoek daarom een ander stuur waardoor de handgrepen wat verder naar beneden en naar voren komen.
Wie heeft er zelf een ander stuur gemonteerd en welk stuur is dat dan? Welk merk en type heb je gemonteerd en hoe bevalt het?

Ben benieuwd naar jullie reacties, groeten, Harry
Margon
Berichten: 1052
Lid geworden op: zo 16-08-2009, 23:01
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs
Woonplaats: s`Gravendeel

Re: ander stuur

Bericht door Margon »

hallo Harry,

De meeste willen het stuur dichterbij hebben.
Kan je de zadel aan passen voor een meer actievere zit ?
Als je stuur naar voren gaat kan je dan nog een volledige stuur uitslag maken met je armen.

gr marlon
:-)}650 K7 / L13 / L14/ L15 650 2018 xta geel
Harry650
DL650 berijder
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 16-11-2014, 18:12
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650
Woonplaats: Wehl

Re: ander stuur

Bericht door Harry650 »

Hallo Marlon,

Ik heb een hoger zadel geprobeerd maar dat geeft andere nadelen die ik niet wil, zoals problemen met de voeten aan de grond, weer meer turbulentie langs de helm want je komt hoger ten opzichte van de ruit en mijn duo heeft minder zicht ( en dat wil ze echt niet).
De volledige stuuruitslag met de armen is geen probleem.

Gr. Harry
Gebruikersavatar
Piet Zahut
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 512
Lid geworden op: wo 24-11-2010, 15:17
Mijn motor is een: 2024 Suzuki GSX-S1000GX
Woonplaats: Zwolle
Contacteer:

Re: ander stuur

Bericht door Piet Zahut »

Ik snap je volledig! Het normale stuur is niet zo geweldig al het gaar om de zithouding. De polsen een beetje gebogen en nét te hoog. Met een superbikestuur zit je wat meer in de aanvalshouding en kost niet de wereld. Voor een tientje of zes ben je wel klaar en dan is met een uurtje werk het stuur zo gewisseld! Maar let op: met een superbikestuur passen je OEM stuurgewichten niet meer, daarvoor moet je wel andere halen.
Honda CBR600F '91| Honda CBR900RR '97| Honda VTR 1000 SP1 '01| Honda CBR900RR '01| Kawasaki KLV 1000 '05| Kawasaki Z1000SX '18| Kawasaki Versys 1000 '19| Suzuki V-Strom 1050 '20| Suzuki V-Strom 1050 '21| Suzuki X-Strom 650 '04 | Kawasaki Z900 RS '22 | Suzuki DL800 DE '23 | Suzuki GSX-S1000GX '24
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: ander stuur

Bericht door Cplegt »

Heb een lsl stuur gemonteerd, een alu versie. Had liever een stalen omdat die naar mijn mening wat minder flexibel is. Trouwens gewoon met de normale stuurgewichten, wel de rubbers een stukje verkleind. Het stuur geeft een actievere zit, en bevalt mij al 120dkm prima. Volgens mij is het een LSL lo2 stuur.
Gr. Chiel
Harry650
DL650 berijder
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 16-11-2014, 18:12
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650
Woonplaats: Wehl

Re: ander stuur

Bericht door Harry650 »

Hallo medestrommers,

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb een stuur gekocht van TRW. Wanneer ik er mee gereden heb laat ik jullie mijn bevindingen weten.

Groeten, Harry
Harry650
DL650 berijder
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 16-11-2014, 18:12
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650
Woonplaats: Wehl

Re: ander stuur

Bericht door Harry650 »

Hallo medestrommers,

Zoals gezegd heb ik een stuur gemonteerd van TRW/Lucas, model MCL127 "Classic Low" Dit stuur is ca. 6 cm lager en heeft iets minder knik van de stuurhelften naar je toe. Ik heb de stuuruitslag wel moeten beperken omdat de handkappen anders tegen de kuip aan komen.
Mijn ervaringen met het nieuwe stuur na 3 ritjes tot nu toe zijn:
Wat betreft de rug voelt het als een lichte verbetering echter dit is nog verder afwachten op de echte lange ritten.
Wat betreft het sturen en het gevoel met de motor is het een flinke verbetering. Eerder ging ik zoveel mogelijk naar achteren zitten en nu juist zoveel mogelijk tegen de tank aan. Ik voel me nu veel meer een geheel met de motor en rij met veel meer plezier rond. Zoals Piet hierboven heeft vermeld zit je meer in de aanvalshouding en dat bevalt me prima.

Groeten, Harry
Plaats reactie