Éérste 1000 km beurt

Plaats reactie
Haagsebromsnor
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 XTA 2018

Éérste 1000 km beurt

Bericht door Haagsebromsnor » za 15 sep 2018, 12:29

Beste leden!

Zoals je in het subgedeelte introductie nieuwe leden kan lezen ben ik hier net nieuw. Dus ook met het onderhoud..

Ik heb nu 900 km op de teller. Zojuist een afspraak gemaakt voor de 1000 km beurt. Het zal rond de 150 en 180 euro kosten. Dat leek mij veel. Op internet lees ik verhalen tussen de 40 en 60 euro..

Toch even checken hoor. Buiten dat ik mij op mn gemak voel bij de dealer, wil ik ook geen dief van mijn eigen portomonee zijn.

Moet ik voor de eerste 1000 km beurt een andere Suzuki dealer zoeken? Ik ga eerst maar eens vragen waar die 150-180 euro voor de 1000 km beurt op gebaseerd zijn.

Groet
HBS

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Jabba
DL650 berijder
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L4

Re: Éérste 1000 km beurt

Bericht door Jabba » za 15 sep 2018, 16:45

Ik heb voor mijn eerste beurt niks hoeven te betalen. Goedhart motoren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Heppie
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 2018

Bericht door Heppie » za 15 sep 2018, 17:08

134 bij motoport .
Er bestaat geen slecht weer, alleen slechte regenkleding.
:bye: Robert Jan :-)}

MarcoD
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 xta

Bericht door MarcoD » za 15 sep 2018, 17:29

Ik ben ook benieuwd naar jullie ervaring. Ik heb er nu 400 km opstaan . Maar kom ook aan de beurt :schater:
Ik heb mijn 650 xt bij Niwa gekocht
Groeten Marco.
Hou de glimmende kant boven!

Hessel
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000

Bericht door Hessel » za 15 sep 2018, 19:18

die 1000km beurt is niks anders als olie eruit en nieuwe olie er in en ff het filtertje wisselen.
verder kijken ze ff of alles ok lijkt en mischien smeren ze je ket nog ff.
Ik heb het zelf gedaan en dat kostte me 24 eurie aan olie + een filter van 13 euro oid.....
de dealer zet een stempeltje en klaar weer.....

Haagsebromsnor
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 XTA 2018

Bericht door Haagsebromsnor » za 15 sep 2018, 19:20

Hessel schreef:die 1000km beurt is niks anders als olie eruit en nieuwe olie er in en ff het filtertje wisselen.
Ik heb het zelf gedaan en dat kostte me 24 eurie aan olie + een filter van 13 euro oid.....
Dat is een stuk goedkoper! Goed bezig.

Echter heb ik dat stempeltje wel nodig voor mijn garantie..

Ton68
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000A

Bericht door Ton68 » za 15 sep 2018, 19:25

Ik was 100€ kwijt voor mijn 1000A bij Groenewold in Delft. zaak

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hessel

Bericht door Hessel » za 15 sep 2018, 21:06

Haagsebromsnor schreef:
za 15 sep 2018, 19:20
Hessel schreef:die 1000km beurt is niks anders als olie eruit en nieuwe olie er in en ff het filtertje wisselen.

Ik ook... Ik heb mijn 1000a overjarig met nog fabrieksgarantie gekocht...
Ik maak altijd bij aanschaf nieuw de afspraak dat ik zelf het onderhoud doe en zij een stempeltje zetten.
Nog nooit een punt geweest, ook niet bij claims....
Ik wil gewoon niemand hebben te prutsen aan mijn fietsen....doe het liever zelf

Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino

Bericht door Sparkle Black Peter » za 15 sep 2018, 23:35

Zoals je al kan lezen zitten er verschillen in. De een is voor niets en de ander betaald €130,=. Normaal is het olie en filter vervangen, alles natrekken/kijken en klaar. Uurtje werk en olie/filter. Zou je voor rond €100,- wel klaar moeten zijn. €150,-€180,= is wel erg veel. 8)
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Heppie

Bericht door Heppie » zo 16 sep 2018, 07:19

Gek eigenlijk,mijn seat dealer heeft voor vast onderhoud vastgestelde prijzen,dat zou met een Suzuki toch ook moeten kunnen.

Eikie
DL650 berijder
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A GS

Bericht door Eikie » zo 16 sep 2018, 09:21

Hessel schreef:
za 15 sep 2018, 21:06
Haagsebromsnor schreef:
za 15 sep 2018, 19:20

Ik ook... Ik heb mijn 1000a overjarig met nog fabrieksgarantie gekocht...
Ik maak altijd bij aanschaf nieuw de afspraak dat ik zelf het onderhoud doe en zij een stempeltje zetten.
Nog nooit een punt geweest, ook niet bij claims....
Ik wil gewoon niemand hebben te prutsen aan mijn fietsen....doe het liever zelf
Welke dealer heb jij Hessel ?
Groeten, René

Gray-haired riders don't get that way from pure luck.

"The first thing we want to do is find the loudest exhaust." "The second thing is finding the quietest helmet".

V-Strom 2011 DL650A GS :schater:

Weerman
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650XTA L7 2017 (Geel)
Contacteer:

Bericht door Weerman » zo 16 sep 2018, 11:16

Laatste keer bij aanschaf 1000km beurt er bij in bedongen, andere 2 keer rond de 100 euro.

Wim

Hessel

Bericht door Hessel » zo 16 sep 2018, 12:52

Eikie schreef:
zo 16 sep 2018, 09:21
ik denk niet dat ik dat hier moet vermelden...dit met het oog op de relatie tussen de dealer en de importeur.
ik wil niet dat de dealer problemen krijgt als de importeur lucht krijgt van de afhandeling van hun service systeem..
hou het er maar op dat meerdere dealers bereid zijn te stempelen als de verkoop van een nieuwe motorfiets ervan afhangt...
mijn cbr1000rr kocht ik nieuw in 2016 en daar zijn de eerste 2 stempels al gezet voordat ie een meter gereden had...
dat was overigens bij een andere dealer als die waar de strom wegkomt.....
nou moet ik wel zeggen dat ik al decennia lang bij die dealers kom als klant en ze goed ken en zij mij ook....
garantie problemen heb ik slecht 1 of 2 keer gehad en netjes geclaimed en door mijzelf verholpen...
ook moet ik zeggen dat ik niet de moeilijkste ben.....kleine problemen los ik zelf op en claim ik niet.....

overigens wil ik nog wel melden dat ik voordat ik deze strom kocht nog bijna 1 via TT motoren in zwolle had gekocht.
Die man echter weigerde mee te werken en stempels te zetten zonder het werk te doen.
Heel nobel en principieel vind ik en niks mis mee maar het heeft hem wel een verkoop gekost...
"dan gaat het over" heb ik hem netjes aangezegd....
Ik weet niet of ie dat commercieel gezien goed gedaan heeft....

Margon
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs

Bericht door Margon » zo 16 sep 2018, 14:42

Denk dat de dealer meer verdient aan onderhoud als met de verkoop
:-)}

Eikie
DL650 berijder

Bericht door Eikie » zo 16 sep 2018, 16:35

Dat staat als een paal boven water. De winst op nieuwe motoren is marginaal. Beurtjes en verkoop van accessoires houden de boel boven water.
Groeten, René

"The first thing we want to do is find the loudest exhaust." "The second thing is finding the quietest helmet".

Hessel

Bericht door Hessel » zo 16 sep 2018, 22:13

Margon schreef:
zo 16 sep 2018, 14:42
Denk dat de dealer meer verdient aan onderhoud als met de verkoop
dat denk ik ook inderdaad....
aan de andere kant, ik had geen inruil en nu heeft ie helemaal niks verdient....
niet aan verkoop en niet aan onderhoud.....
wel principieel.... dat wel....

Piet Zahut
KLV1000 berijder
Mijn motor is een: Kawazuki KLV-Strom 1000
Contacteer:

Bericht door Piet Zahut » di 18 sep 2018, 22:18

Hessel schreef:
zo 16 sep 2018, 12:52
Eikie schreef:
....
overigens wil ik nog wel melden dat ik voordat ik deze strom kocht nog bijna 1 via TT motoren in zwolle had gekocht.
Die man echter weigerde mee te werken en stempels te zetten zonder het werk te doen.
Heel nobel en principieel vind ik en niks mis mee maar het heeft hem wel een verkoop gekost...
Laat ik nou bij deze dealer werken en ik ben blij dat mijn collega dat niet heeft gedaan. En als dat een verkoop heeft gekost dan zij het zo, er zijn afspraken die je als dealer maakt met een importeur en die moet je nakomen. Nu kan het natuurlijk best zo zijn dat jij de onderhoudsbeurt uitvoert zoals Suzuki dat voorschrijft maar geloof me, ik kan wel een boek schrijven over klanten die dat ook dachten dat ze dat konden en de verhalen van die klanten zijn met enige regelmaat op dit forum wel te lezen. Ja echt.....

Maar goed, wij hebben de stempels niet gezet en dat kostte ons een verkoop. Maar aan de andere kant had het misschien wél een verkoop opgeleverd maar zou het nou zo zijn dat jij het onderhoud niet goed uit had gevoerd en er kwam een claim dan kan het ook zo zijn dat Suzuki Nederland (BV Nimag) de motor wil inspecteren. Als het dan blijkt dat er op een verkeerde manier onderhoud is gepleegd dan is de dealer de Sjaak die 'even wat stempels' heeft gezet terwijl een ander het heeft verkloot. Daarnaast vind ik een boekje die vol staat met stempels van onderhoud van de dealer zeker waarde heeft, een dealer die zomaar stempels zet in een boekje helpt het systeem om zeep en moet zich mijns inziens afvragen of hij misschien moet stoppen met een dealerschap en zonder dealerschap zijn motorzaak moet gaan runnen. Een koper van een motor waarvan het boekje compleet is met stempels mag er ook vanuit gaan dat de motor is onderhouden zoals is voorgeschreven én door iemand die daarvoor is opgeleid, het juiste gereedschap en materialen gebruikt.

Maar zo denk ik erover....
Werk: Motoren. Hobby: Motorrijden. Overige vrije tijd: Schrijven over motoren, testen van motoren en ongein bedenken omtrent motoren. HELP! IK BEN EEN MOTOROFIEL!!
www.oliepeil.nl
www.nieuwsmotor.nl
www.testmotor.nl

Gerry
Mijn motor is een: XT 600 e
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..

Bericht door Gerry » wo 19 sep 2018, 09:52

Ik begrijp die dealers ook niet.. wat kost een 650 rond de 10 ruggen en een 1000 ,,14.. maak ze 100 € duurder daar heeft niemand erg in of legt daar wakker van ,
en doe dat 1000km beurtje gratis..
dat werkt 2 x de juiste kant op .. de beurtjes worden goed uitgevoerd , en de klanten roemen de service van het gratis beurtje de hemel in .
Beter Laat Dan Niet @ Gerry Afbeelding

Heppie

Bericht door Heppie » wo 19 sep 2018, 11:48

Als je nou een motor koopt van pak hem beet 10.000 euro,moet je dan gaan lopen melken om een past tientjes meer of minder voor een 1000 beurtje.beetje zielig toch.
Als er iets gebeurt in de garantie periode wil je het toch ook dat het correct word op gelost.
Ik vind een goede verstandhouding met mijn dealer veel belangrijker en dat mag van mij best wat meer kosten als dat zo is.
Als je hem straks gaat inruilen wil je er ook de beste prijs voor terug.

En zo denk ik er over😀👍

Eikie
DL650 berijder

Bericht door Eikie » wo 19 sep 2018, 19:44

Gerry schreef:
wo 19 sep 2018, 09:52
Ik begrijp die dealers ook niet.. wat kost een 650 rond de 10 ruggen en een 1000 ,,14.. maak ze 100 € duurder daar heeft niemand erg in of legt daar wakker van ,
en doe dat 1000km beurtje gratis..
dat werkt 2 x de juiste kant op .. de beurtjes worden goed uitgevoerd , en de klanten roemen de service van het gratis beurtje de hemel in .
Mijn idee :duim:
En nog €100 duurder maar dan alles LED
Groeten, René

Hessie
DL650 berijder
Mijn motor is een: Suzuki V Strom DL 650 L7

Bericht door Hessie » wo 19 sep 2018, 20:00

Dussss, buiten de stempels dan ook maar de facturen van onderhoud checken ( tenminste bij particuliere verkoop)
Wat een achterlijk verhaal zeg, mag toch hopen dat het merendeel van de dealers hier niet aan mee doet...
doei

Hessel

Bericht door Hessel » wo 19 sep 2018, 22:14

tsja, je kunt ervan vinden wat je wil maar voor mij werkt het goed.
Mijn ervaringen met werk van dealers is bijlange na niet geweldig te noemen.
de laatste keer jaren terug dat ik een motor voor een beurtje had weg gebracht (vanwege de stempels) kreeg ik hem terug met de ketting snaarstrak, en "vergeten " de olievuldop terug te plaatsen.
als je dan na 10 km vanaf de dealer langs de weg staat met je broek onder de olie en het carter half leeg dan ben je er wel klaar mee.
ik werk zelf nu 32 jaar in de automotive wereld als revisie/storing monteur dus ik red mijzelf prima met een motorfietsje.....
De laatste keer dat ik iets heb laten doen betrof het een kuipruitje op een sp1.
die had ik besteld en die gast zegt "wij kunnen hem er wel ff opzetten, zo klaar"
netto resultaat was dat het nieuwe ruitje gelijk in de afval kon omdat ze op 3 plekken rond de boutjes de scheuren in de ruit hadden getrokken door de boel veel te vast te trekken.
Nu stond ik erbij maar dan denk ik wat ze met je kuipdelen doen als je er niet bij bent.......
Netjes melden dat ze een kuipdeel van een paar 100 euro gemold hebben zullen ze vast niet doen denk ik.
waarschijnlijker is dat je er zelf op een gegeven moment achter komt en dan is er niks meer te verhalen....
dus werk uitbesteden aan een dealer?....nah bedankt maat laat maar.....

Hessel

Bericht door Hessel » wo 19 sep 2018, 22:34

Piet Zahut schreef:
di 18 sep 2018, 22:18
Hessel schreef:
zo 16 sep 2018, 12:52
Eikie schreef:
....
Laat ik nou bij deze dealer werken en ik ben blij dat mijn collega dat niet heeft gedaan. En als dat een verkoop heeft gekost dan zij het zo, er zijn afspraken die je als dealer maakt met een importeur en die moet je nakomen. Nu kan het natuurlijk best zo zijn dat jij de onderhoudsbeurt uitvoert zoals Suzuki dat voorschrijft maar geloof me, ik kan wel een boek schrijven over klanten die dat ook dachten dat ze dat konden en de verhalen van die klanten zijn met enige regelmaat op dit forum wel te lezen. Ja echt.....

Maar goed, wij hebben de stempels niet gezet en dat kostte ons een verkoop. Maar aan de andere kant had het misschien wél een verkoop opgeleverd maar zou het nou zo zijn dat jij het onderhoud niet goed uit had gevoerd en er kwam een claim dan kan het ook zo zijn dat Suzuki Nederland (BV Nimag) de motor wil inspecteren. Als het dan blijkt dat er op een verkeerde manier onderhoud is gepleegd dan is de dealer de Sjaak die 'even wat stempels' heeft gezet terwijl een ander het heeft verkloot. Daarnaast vind ik een boekje die vol staat met stempels van onderhoud van de dealer zeker waarde heeft, een dealer die zomaar stempels zet in een boekje helpt het systeem om zeep en moet zich mijns inziens afvragen of hij misschien moet stoppen met een dealerschap en zonder dealerschap zijn motorzaak moet gaan runnen. Een koper van een motor waarvan het boekje compleet is met stempels mag er ook vanuit gaan dat de motor is onderhouden zoals is voorgeschreven én door iemand die daarvoor is opgeleid, het juiste gereedschap en materialen gebruikt.

Maar zo denk ik erover....
je hebt 100% gelijk maar helaas voor jou/jullie en gelukkig voor mij werkt het in de reall world niet zo......
Wat die stempels aangaat, mij zegt het niks....mijn strom zit tot mei 2019 in de fabrieksgarantie nog en daarna flikker ik het boekje toch weg....
Ik heb met geen enkele van de door mij nieuw gekochte motoren ooit een vraag over stempelboekjes of beurten stempels gehoord toen ik hem inruilde.....
garantie problemen heb ik met geen van die motoren ooit gehad...de zaken die geclaimed zijn werden gewoon netjses geleverd en door mij gewisseld.
zelfs incl een vergoeding voor de uren .....
bij de laatste 4 motoren heb ik eigenlijk uberhaupt niks te claimen gehad...een paar kleinigheden met de blade kon ik hier in een paar min fixen zonder te zeuren om garantie (lekkages bij olie plugjes)
met de strom heb ik niks gehad tot nu toe......enkel de ecu is gewisseld ivm een recall...
ik ga ook geen discussies aan als die er zou komen ooit....dan betaal ik het zelf wel ipv wachten op goedkeuring van een importeur oid....heb je toch geen zin in dat soort gezeik?
ik wil rijden dus als er iets kapot gaat vraag ik of het rap te claimen is en anders vraag ik het ding gewoon te bestellen en betaal ik zelf.....eventuele garantie shit zoeken ze daarna maar uit....of helemaal niet...
life is too short om je daarom druk te maken :wink:
maar goed, dat is bij mij nog niet voorgekomen....

Kiliwatch
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 2017 Adventure

Bericht door Kiliwatch » vr 21 sep 2018, 11:19

Heppie schreef:Als je nou een motor koopt van pak hem beet 10.000 euro,moet je dan gaan lopen melken om een past tientjes meer of minder voor een 1000 beurtje.beetje zielig toch.
Als er iets gebeurt in de garantie periode wil je het toch ook dat het correct word op gelost.
Ik vind een goede verstandhouding met mijn dealer veel belangrijker en dat mag van mij best wat meer kosten als dat zo is.
Als je hem straks gaat inruilen wil je er ook de beste prijs voor terug.

En zo denk ik er overAfbeeldingAfbeelding
Eens Heppie!

uNstable
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 XTA

Bericht door uNstable » vr 21 sep 2018, 20:16

Heb het vandaag ook nagevraagd bij motoport. Kosten tussen de 150 en 180. Is olie verversen en filter vervangen. Verkoper zei dat ik het wel moet laten doen bij een suzuki erkend dealer en het moet laten afstempelen om mijn garantie te behouden...

Heppie

Bericht door Heppie » vr 21 sep 2018, 20:34

Dus ook bij motoport hanteren ze verschillende tarieven,bij MP Uithoorn betaalde ik toch echt 120 euro.
Afbeelding

Plaats reactie