30 % Premieverhoging KNMV

alle non-motor praat...
S-Freak
DL650 berijder
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 XTA

30 % Premieverhoging KNMV

Bericht door S-Freak »

Hallo allemaal

Ik had in november 2017 de dekking van mijn V strom van WA-casco tijdelijk gewijzigd in WA/brand/diefstal, omdat ik in de wintermaanden toch niet rijd. Ik betaalde voor november 2017 een maandpremie van 23 euro voor deze All Risks verzekering.
Vanaf 11 april heb ik mijn motorverzekering weer terug gewijzigd in WA-casco, maar kreeg toen een maandpremie van ruim 30 euro te betalen. Dit is een stijging van ruim 30 %....
KNMV geeft aan dat dit het gevolg is van premiestijging, welke wordt doorgevoerd na iedere wijziging...maar ik heb hierover vooraf geen mededelingen ontvangen.
Zijn er wellicht meer V-stromers, die hiermee ervaring hebben?
Weet iemand anders wellicht nog andere goedkope verzekeringsmaatschappijen?

Gr Fred
Honda Magna 700, Yamaha Diversion 900, Yamaha FJR 1300, Suzuki V-strom DL 650 A touring, Suzuki V-strom DL 650 XTA 2017
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Mijn motor is een: Geen meer.

Re: 30 % Premieverhoging KNMV

Bericht door Iron Horse »

Vreemd verhaal. Ze willen kennelijk van hun klanten af.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Bacchus
DL1000 berijder
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000

Bericht door Bacchus »

Zou je die verhoging nu niet hebben gekregen dan krijg je die meestal wel per hoofdpremievervaldatum.
Je kunt binnen 2 weken na ontvangst van je polis de verzekering met terugwerkende kracht van de aanpassing beëindigen.
Anders opzeggen, als ie meer dan een jaar loopt is de wettelijke opzegtermijn max 1 maand.

Andere maatschappij? Rondkijken, even je tussenpersoon bellen bijvoorbeeld. Zelf zit ik al jaren bij de Europeesche, maar ben dan ook niet zo iemand die ieder jaar zijn verzekeringen tegen het licht houdt.
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Motormuus
EX- V-Strom berijder
Mijn motor is een: HONDA crf1000.+crf1100dct + suzuki drz 400S

Bericht door Motormuus »

Knmv zijn boeven. Mijn vrouw kreeg begin dit jaar ook een hoge premie verhoging. Terwijl er niks veranderd was.

Ikzelf hou wel de verzekeringen tegen het licht om de paar jaar. Wat mij laatst een besparing van bijna 50 euro per maand opleverde. En inplaats van WA is de 10 jaar oude auto nu ook allrisk.
Eikie
EX- V-Strom berijder
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin

Bericht door Eikie »

Via mijn tussenpersoon kwam ik voor mijn allrisk het voordeligst uit bij de Europeesche
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Mijn motor is een: Geen meer.

Bericht door Iron Horse »

Ik heb van de ANWB, maar dat is zover ik weet ook de Europeesche.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Sufos
DL1000 berijder
Mijn motor is een: V-Strom 1000 L8

Bericht door Sufos »

Ik betaal voor de V-strom uit 2007 voor een allrisk verzekering €13,61 per maand. Voor mijn KTM betaal ik w.a €2,49 per maand en de DR500 spant de kroon, daar betaal ik voor een w.a verzekering €1,82 per maand. Het gaat hier om een verzekeringen bij Inshared en BM trede 17.
Dwars
Mijn motor is een: Triumph 900 GT pro, BMW R1250RT en een Moto Guzzi V85TT

Bericht door Dwars »

Ben ook geen fan van de KNMV verzekeringen.
Alleen al door het feit dat je motor alleen tegen diefstal verzekerd is als hij met een ketting aan een hek of lantaarnpaal vast zat.
Nu volstaat bij mijn huidige verzekering al een ART4 goedgekeurd schijfremslot.
Daarnaast heb ik ook een keer een slechte ervaring opgedaan toen ik met een schade aan de kant van de weg stond in Luxemburg.
Nadat ik mijn verhaal verteld had wat er gebeurt was en waar ik stond kreeg ik de vraag of ik ook lid was van de ANWB.
Dat was ik, dan moest ik hun maar bellen kreeg ik als antwoord..
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
FidesNL
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650A

Bericht door FidesNL »

Dwars schreef:Ben ook geen fan van de KNMV verzekeringen.
Alleen al door het feit dat je motor alleen tegen diefstal verzekerd is als hij met een ketting aan een hek of lantaarnpaal vast zat.
Voor zover ik weer staat dat bij alle verzekeringen zo in de Polis, hier heb ik namelijk ook naar gekeken. En als je dan doorvraagt aan de telefoon hoe dat gecontroleerd wordt, dan geven ze allemaal toe dat dat niet te controleren valt, ook de KNMV.
Dwars

Bericht door Dwars »

Nee hoor, bij mijn verzekering volstaat een ART schijfremslot.
Voor mijn andere motor, een RT/LC moet naast het schijfremslot een goedgekeurd, werkend alarm aanwezig zijn.
Voorzien van een certificaat en moet ieder jaar of iedere 2 jaar gecontroleerd worden.
Dat niet controleren lijkt mij sterk, dat is het eerste wat ze doen. Controleren of jouw motor aan alle voorwaarden voldeed, goedgekeurd slot, deugdelijke ketting en of hij voor de verdwijning vastzat aan een aard- of nagelvast voorwerp.
Dit staat nl ook zo in hun voorwaarden:

"Op straffe van verlies van recht op schadevergoeding in verband met (poging tot)
diefstal of vandalisme dient het motorrijwiel ‘s nachts (tussen de tijdstippen van
zonsondergang en zonsopgang) binnen te zijn gestald. Dit geldt uitsluitend in de
directe nabijheid van het woonadres van verzekerde.
Bij stalling buiten dient het motorrijwiel door middel van een extra ART-Klasse IV of
hoger goedgekeurd slot (naast het normale stuurslot) te worden afgesloten en met
een deugdelijk ketting- of beugelslot bevestigd te zijn aan een aard- of nagelvast
voorwerp.
Indien op deze verzekering tevens clausule 007 (alarmsysteem) van toepassing is,
dient het alarmsysteem ingeschakeld en bedrijfsklaar te zijn.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Hessie
EX- V-Strom berijder
Mijn motor is een: BMW F900 XR

Bericht door Hessie »

Knmv alleen een ART 4 hoor ....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
doei
RedStrom
EX- V-Strom berijder
Mijn motor is een: Tenere 700

Bericht door RedStrom »

Hangt dat niet mede van de nieuwwaarde af?
Bij duurdere auto's moet er ook een alarm op de auto zitten.
Eerst rijden, dan oordelen.
2010-2015 DL650 uit 2006; 2015-2021 DL1000 uit 2014; 2022-heden Tenere 700 uit 2021
FidesNL

Bericht door FidesNL »

Dwars schreef: bevestigd te zijn aan een aard- of nagelvast voorwerp..
En juist dit is niet te controleren. Je kunt het hele slot achterwege laten. Hoe kan een verzekering controleren of je het slot wel of niet om je motor had? En of dir slot om een hekwerk of lantaarnpaal zat?

De enige reden waarom je een goed en deugdelijk kettingslot aanschaft is zodat je al die ellende niet hebt stel hij wordt gestolen. Ook al schrijft je verzekering slechts een achijfremslot voor, het kost je meer geld en tijd als je motor gestolen wordt. Dus koop gewoon voor die paar tientjes een kettingslot. Je doet het niet voor de verzekering, maar voor jezelf.
Dwars

Bericht door Dwars »

Ik geef alleen aan wat de verzekering wil hebben.
Een ketting die met een Flex doormidden geslepen wordt zal ter plekke sporen achterlaten.
De dief zal daarnaast wel de motor meenemen maar de kapotte ketting achterlaten lijkt mij.
Bij diefstal van je motor voorzien van een schijfremslot zal de verzekering jouw beide sleutels willen hebben voor onderzoek naar verse gebruikssporen.
Daarnaast is het handig, doe ik ook, om de bon van je slot bij je verzekeringspapieren te bewaren. Kun je achteraf in ieder geval aantonen dat je een goed slot gekocht had.
Een verzekeraar is geen sociale instelling maar een bedrijf dat jaarlijks winst moet maken en als ze onder een uitbetaling kunnen uitkomen omdat iemand zich niet precies aan de gestelde voorwaarden hield krijg je geen cent.
Bacchus
DL1000 berijder

Bericht door Bacchus »

Eikie schreef: vr 25-05-2018, 15:29 Via mijn tussenpersoon kwam ik voor mijn allrisk het voordeligst uit bij de Europeesche
Dat is Unigarant. 100% dochter van de ANWB
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Heppie
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650 XT 2018

Bericht door Heppie »

Ik ben via motoport verzekerd,is dacht ik uiteindelijk ook ondergebracht bij unigarant ANWB dus,vond ik wel zo makkelijk bij de dealer,ik hoefde alleen maar mijn sleutels van mijn abus schijfremslot te tonen.
Daar ik nog nooit schade heb gereden heb ik een hoge bonus en betaal ik 24,80 pm all risk inclusief 10 jaar mobiliteitenservice in heel Europa .
https://www.motoport.nl/Motoren/Service/Verzekeringen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Als je het gevoel hebt dat je niet genoeg vermogen hebt om lekker te rijden is de weg niet bochtig genoeg. :-)}
:bye: Robert Jan :-)}
FidesNL

Bericht door FidesNL »

Dwars schreef: ma 28-05-2018, 07:34 Ik geef alleen aan wat de verzekering wil hebben.
Een ketting die met een Flex doormidden geslepen wordt zal ter plekke sporen achterlaten.
De dief zal daarnaast wel de motor meenemen maar de kapotte ketting achterlaten lijkt mij.
Bij diefstal van je motor voorzien van een schijfremslot zal de verzekering jouw beide sleutels willen hebben voor onderzoek naar verse gebruikssporen.
Daarnaast is het handig, doe ik ook, om de bon van je slot bij je verzekeringspapieren te bewaren. Kun je achteraf in ieder geval aantonen dat je een goed slot gekocht had.
Een verzekeraar is geen sociale instelling maar een bedrijf dat jaarlijks winst moet maken en als ze onder een uitbetaling kunnen uitkomen omdat iemand zich niet precies aan de gestelde voorwaarden hield krijg je geen cent.
Ooit al eens gehad dat je motor gestolen wordt? De verzekering interesseert het allemaal helemaal niks, zolang jij maar je papieren kunt voorleggen dat je een ART 4/5 slot had en de aangifte van de politie. Mogelijk dat je in een steekproef terecht komt en dat ze gaan vragen voor meer informatie, zoals foto's van de locatie en de sleutels van je slot. Maar dit gebeurt maar zelden.

Wat ik alleen maar wil zeggen is dat ongeacht wat er in de verzekeringspapieren staat, je beter een kettingslot kunt kopen voor die paar tientjes wat het extra kost en je motor altijd ergens aan vast maken. Je kunt je geld wel terug krijgen van je verzekering, maar alle ellende die je hebt als je motor gestolen wordt (terug naar huis komen, aangifte doen, wachten op je geld, kijken voor een nieuwe motor, je ontvangen geld is niet genoeg om een nieuwe motor te kopen, je premie gaat mogelijk omhoog, etcetera...).

Ik vergelijk het altijd met mensen die een helm kopen van €25, want die voldoet aan de richtlijnen. Ja je krijgt nu geen boete, maar als je valt en je hebt een hersenbeschadiging kost het je meer geld dan dat je een helm van €300 had gekocht.

Dit zijn zaken die je koopt voor jezelf, niet om aan de regels van de overheid of de verzekering te voldoen. Uiteindelijk ben jij degene met de problemen als er iets gebeurt.
Numpty
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650XT

Bericht door Numpty »

Ik heb net even gekeken(30% verhoging), maar ik betaal al jaren dezelfde premie(all-risk) bij de KNMV(0% verhoging), waar ik door de jaren heen, wel goede ervaringen mee heb gehad, het kan dus wel :)
Ook hier, alleen ART4 slot.
Bacchus
DL1000 berijder

Bericht door Bacchus »

Hier geen eis voor een slot bij de Europeesche. ART **** zit er uiteraard wel altijd op, ook in de garage, maar dat is meer voor mijzelf.
En ja uiteraard ook dekking tegen diefstal. Alleen wa heb je sowieso geen verplichting voor een slot.
Dwars

Bericht door Dwars »

Maar krijg je ook niets als ze hem pikken :mrgreen: