Ketting bij eerste gebruik osco

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
Margon
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs

Ketting bij eerste gebruik osco

Bericht door Margon » do 03 mei 2018, 17:06

Ik ga over op een osco oiler. Nu is mijn ketting met de hand gesmeerd.met vet. Denk dat als ik gelijk over stap de olie en vet elkaar niet fijn gaan vinden en de olie er gelijk af valt.
Eerst ketting goed reinigen en dan lekker veel olie de eerste keer .Klopt mijn gedachten gang ?
:-)}

Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016

Re: Ketting bij eerste gebruik osco

Bericht door Iron Horse » do 03 mei 2018, 18:02

Je kunt ook eerst even een testje doen buiten de ketting om. Kijk even wat de olie doet op het vet. Afhankelijk van de samenstelling kan het mee- of tegenvallen. Als het meevalt dan vermengt het zich gemakkelijk als het tegenvalt dan zul je een duidelijke scheiding tussen vet en olie blijven zien. Een beetje zul je het wel moeten "helpen", als je ketting draait mengt die natuurlijk ook actief.
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Rjzilver
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000XT (2017)
Contacteer:

Re: Ketting bij eerste gebruik osco

Bericht door Rjzilver » do 03 mei 2018, 19:52

Dat had ik ook wel eens mogen bedenken :oops: . Bij mij zit de Osco er vrijwel vanaf het begin op (nu 3000km). Ik heb de ketting in het begin wel regelmatig met een droge doek 'vetvrij' gemaakt maar meer ook niet. Heb nu de indruk dat er weinig tot geen vet meer op de ketting zit en dat de Osco netjes z'n werk doet. Had misschien inderdaad wel beter geweest om de ketting wat agressiever schoon te maken. Het duurde best wel lang voordat het vet begon te verdwijnen, al vond ik dat niet zo heel erg :lol: . Had niet bedacht dat de olie er ondertussen wellicht 'extra' afgeslingerd werd. De velg blijft nu wel veel schoner dan in het begin :D . Ik hoop maar dat de zaak er bij het voorste kettingwiel ook nog netjes uitziet. Wel zo fijn als je daar mag sleutelen :roll: .
Groet, Roelof Jan
Suzuki V-Strom 1000 XT ABS (2017)

Plaats reactie