Ruitenwissers voor de zijruiten van de auto

alle non-motor praat...
RedStrom
EX- V-Strom berijder
Mijn motor is een: Tenere 700

Ruitenwissers voor de zijruiten van de auto

Bericht door RedStrom »

Ik heb een fietser omver gereden. Met de auto. Mijn schuld. Hij had niks, ik 1200 euri schade.
Het was donker en regenachtig. Hij zat links een beetje achter de A-stijl toen ik optrok.
Ik zag hem niet.
O.a. vanwege druppels op de zijruit, in combinatie met weerkaatsen van licht.

Nu vroeg ik me af of er iets is om die zijruiten schoon te houden.
Hoe doen jullie dat?
Aangezien we hier 1500 (leden) x 50 (gemiddelde leeftijd afgerond naar boven :o) ) = 75000 jaar levenservaring hebben, stel ik de vraag hier.
Eerst rijden, dan oordelen.
2010-2015 DL650 uit 2006; 2015-2021 DL1000 uit 2014; 2022-heden Tenere 700 uit 2021
Camino
EX- V-Strom berijder
Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850

Re: Ruitenwissers voor de zijruiten van de auto

Bericht door Camino »

Voorzover ik weet zijn die er niet. Ik heb er een gewoonte van gemaakt de zijruiten altijd een keer open en dicht te doen. De raamrubber functioneert dan als wisser. En vaak is het toch een zaak van niet routinematig wegrijden en toch 2 keer kijken. Ben daar toch ook wat scherper op geworden nadat ik een keer een scooter op mijn deur had hangen.
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Eikie
EX- V-Strom berijder
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin

Bericht door Eikie »

Oei dat is geluk voor de fietser en helaas voor jouw portemonnee.

Ik heb het goedje al eerder genoemd in een ander topic over vizieren.

Glaco. Perfect spul en waterdruppels waaien ahw van het raam af. Met het sponsje aanbrengen op een schone droge ruit, even een paar minuutjes laten drogen en uitwrijven met een zachte doek.

[YouTube]http://www.youtube.com/watch?v=2B_olv7qAJ0[/YouTube]

https://www.tmtshop.nl/Auto-Detailing/S ... A0QAvD_BwE
.
.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Eikie op za 20-01-2018, 15:09, 3 keer totaal gewijzigd.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Wilbike

Bericht door Wilbike »

Rain-X is ook een oplossing. Het wordt gebruikt in de luchtvaart op ramen van vliegtuigen en is vrij te verkrijgen in de handel...

https://www.winparts.nl/schoonmaken-bes ... 08541.html
Met vriendelijke groet :duim:
Wilfried
RedStrom
EX- V-Strom berijder
Mijn motor is een: Tenere 700

Bericht door RedStrom »

Ik ben verzekerd. Alleen eigen risico van 100,-.
Rain-X heb ik vanmiddag geprobeerd. Nog steeds fijne druppels op de ruit en te weinig rijwind denk ik.
Dat gaat hem niet worden.
Glaco ziet er veel beter uit.
Eerst rijden, dan oordelen.
2010-2015 DL650 uit 2006; 2015-2021 DL1000 uit 2014; 2022-heden Tenere 700 uit 2021
Wilbike

Bericht door Wilbike »

Hoi RedStrom,

Persoonlijk heb ik Rain-X nooit gebruikt op de zijramen van mijn auto maar wel op het scherm van de motor en helm. Hier had ik goede resultaten mee zolang er inderdaad wind over glijdt en de druppels alsware wegblaast. Op bepaalde fora wordt er gesproken over een witte wazige ruit bij gebruik van ruitenwissers in combinatie met dit product, hier heb ik eveneens geen ervaring mee... :?
Met vriendelijke groet :duim:
Wilfried
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Mijn motor is een: Geen meer.

Bericht door Iron Horse »

Wilbike schreef: zo 21-01-2018, 14:48 Op bepaalde fora wordt er gesproken over een witte wazige ruit bij gebruik van ruitenwissers in combinatie met dit product, hier heb ik eveneens geen ervaring mee... :?
Dat is de reden dat ik al die leuke spulletjes niet meer op m'n ruiten smeer/spuit/poets. Eenmaal erop werkt het in het begin allemaal prachtig. En misschien ook wel langer als je het regelmatig bijhoudt. Maar je lijkt er anders wel voor de rest van de levensduur van de ruit aan te zitten. Als het uit begint te werken krijg je een soort van wittige en vettige aanslag die het zicht alleen maar slechter maakt. Met allerhande oplosmiddelen geëxperimenteerd maar dat brengt ook niet veel. Alleen als je veel geduld hebt en op een gegeven moment ook nog eens de ruitenwissers vernieuwt dan komt uiteindelijk de originele ruit wel weer terug. Maar dat heb ik er dus niet voor over. Incidenteel gebruik geeft, mij in ieder geval, meer nadelen dan voordelen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Eikie
EX- V-Strom berijder
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin

Bericht door Eikie »

Ik heb het alleen op de zijruiten. Na verloop van tijd wordt het door de werking van de ruitenwissers en ruitensproeiervloeistof toch minder.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Ebrostrom
DL650 berijder
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A

Bericht door Ebrostrom »

Wilbike schreef:Op bepaalde fora wordt er gesproken over een witte wazige ruit bij gebruik van ruitenwissers in combinatie met dit product, hier heb ik eveneens geen ervaring mee... :?
Dit kan ik zeker ook bevestigen en het is echt vervelend. Dat is niet de reden waarom je t erop doet.
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon