motor verzekering

alle non-motor praat...
Framomile
DL1000 berijder
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017

motor verzekering

Bericht door Framomile »

Even een balletje opgooien....

Nieuwe verz. premie is net binnen, betaal €530 p/j voor mijn Strom 1000cc uit 2014.
Heb hiervoor wa+ , eigen risico €125 en aparte kleding schade van €1500. Rijd 15 jaar schadevrij en 12000km p/j
Verzekering is destijds afgesloten via motoport en schijnt wel goed te zijn bij schade-afwikkeling.

Vinden jullie dat duur?
Heeft iemand ervaring met deze verzekeraar Quakel assuradeuren?

Ik weet dat je makkelijk on-line kan vergelijken en dan lijkt het al snel goedkoper te kunnen maar ben toch voorzichtig en wil graag meningen/tips van anderen horen.

Beetje saai onderwerp, sorry

Evengoed de hartelijke motorgroet,

Franc
Ebrostrom
DL650 berijder
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A

Re: motor verzekering

Bericht door Ebrostrom »

Dag franc, lang niets meer v jou gehoord...welkom ;-)

Om je toch te helpen:
WA + beperkte casco, opzittende verzekering, eigen risico €100, kleding €1000, accessoires €500, 6 schadevrije jaren. €116 per jaar (incl belasting)!! Gewoon bij Univé. Vorig jaar nog ergens anders voor €90 alleen WA zonder opzittende.

En ja een 1000 is idd wat duurder dan n 650 maar dat verklaart voor mij n premieverschil van €415 niet echt. Ik wil je mijn rekeningnummer wel geven. Voor de helft wil ik jouw adviseur ook wel zijn ;-)...

Dus maak je motorverzekering onderdeel van het pakket waar de auto met de meeste no claim ook onder valt. Sommige verzekeraars geven dan enkele percentages korting, bij anderen mag je de no claim v auto gebruiken. Ik heb nu mijn no claim vd auto op de motor zitten én op de auto v mijn vrouw (en daar zat n vette besparing, die is nu ook volledig casco voor slechts 60% vd premie met beperkt als zij t zelf zou verzekeren).

Voorheen had ik alles gescheiden bij verschillende instellingen want was toen goedkoper. Nu onder 1 dak met pakketkorting, constructie met auto en persoonlijke adviseur en ben toch goedkoper uit voor een uitgebreider pakket dus.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Hessie
EX- V-Strom berijder
Mijn motor is een: BMW F900 XR

Bericht door Hessie »

Hé Franc, ik ben net weg bij Quakel.
Ik had ook ooit via motoport een Enra verzekering , die is toen overgenomen door Quakel/Combimotors. Prima, zelfde dekking en premie TOTDAT je iets wil wijzigen :o)
Premie voor de nieuwe v strom werd in een keer het dubbele, dus ze willen erg graag van die oude Enra polissen af heb ik het idee....
Ik ben overgestapt naar de KNMV, de enige die nog een beetje in de buurt kwam qua premie...

:bye:
doei
Framomile
DL1000 berijder

Bericht door Framomile »

Laatste bericht van 20 juni, dat is toch niet zo lang geleden😳, maar het verschil is wel erg groot in premie. Ik denk dat je niet moet onderschatten wat het verschil in full casco en beperkt casco kost. Ook denk ik dat niet alleen het verschil zit in 1000/650 maar ook in leeftijd en nieuwwaarde.

Ik ga er van de week toch mee aan de gang en zal laten weten of en wat het opleverd.

Dank beide voor jullie reactie,

Gr Franc
RedStrom
EX- V-Strom berijder
Mijn motor is een: Tenere 700

Bericht door RedStrom »

Unive, volledig casco bij Unive: 355,- (21 trede, 80% no claim korting).
Netto is het minder vanwege pakketkorting (alles bij Unive verzekerd) en werkgever.
Bij de 650 was het goedkoper. Unive deed helemaal niet moeilijk na ongeval.
DL1000 uit 2014.
unive.PNG
Eerst rijden, dan oordelen.
2010-2015 DL650 uit 2006; 2015-2021 DL1000 uit 2014; 2022-heden Tenere 700 uit 2021
Framomile
DL1000 berijder

Bericht door Framomile »

thx JW, dit lijkt ook voor mij haalbaar.

gr F
Highking
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2002)

Bericht door Highking »

Leeftijd van de fiets zal wel veel uitmaken, dus eigenlijk zal je 't enkel moeten vergelijken met anderen die een fiets uit 2014 hebben. En dan maakt de woonplaats ook nog wat uit want toen ik van Warmenhuizen (dorpje tussen Alkmaar en Schagen) verhuisde naar Beverwijk ging de premie voor m'n auto ook omhoog.

Ik betaal €16,37 per maand aan bikerpolis.nl; da's €196,44 per jaar. Ben ik o.a. voor diefstal verzekerd, rechtsbijstand, helm en kleding tot €750,-.
Maarja... de mijne is 15 jaar oud...
KFFR - Metal!
Ebrostrom
DL650 berijder

Bericht door Ebrostrom »

Ik heb dus dezelfde situatie als JW. Maar franc, hoezo full casco? Jij zegt WA+ en dat is hetzelfde als beperkt casco. Vandaar mijn vergelijking.
Gewoon even rondkijken heb je zo wat bij elkaar gesprokkeld en kun je daarvan weer wat extra kms draaien :duim:.
En fijne schade-afhandeling is natuurlijk zeer handig en fijn maar beter nog geen brokken te maken :schater:.
Wanneer rij je weer een keertje mee?

Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Riestw
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650

Bericht door Riestw »

Je hebt WA+? Is dat WA met diefstal of WA met all-risk? Ik vind het erg duur. Ik betaal 72.-- / jaar voor WA met diefstal. Kleding, schade aan motor etc niet meeverzekerd. Pak koste 100 euro 2e hands dus dat verdien ik zo terug. Dit is wel voor 12000 max/ jaar. Unive hanteerde hetzelfde bedrag. Gewoon even online invullen als proefje. Zie je het verschil met je eigen verzekeraar.
Framomile
DL1000 berijder

Bericht door Framomile »

Jaja is zie het al, ik ben voor een vergelijkbare all-risk verzekering (zo noemde ik dat vroeger schijnt nu in mijn polis wa+ te heten?) overal ongeveer het zelfde uit. Blijkbaar heb ik dus gewoon een hele goede verzekering.
Het risico van premie bedragen noemen is natuurlijk dat je al snel appel met pe.......bla, bla bla

1)Schade aan kleding is voor mij belangrijk want jas broek en helm kosten zomaar €1500 in mijn geval, dit ivm dagelijks woonwerk waarbij ik wel goede kleding aan moet.
2)Postcode scheelt ook aanzienlijk, dat samen met de pakketkorting en bedrijfs korting die ik niet heb bij Unive kan zo maar €100 schelen tussen mij en Jan Willem, dat heb ik nagevraagd bij Unive.En ik weet in ieder geval van JW dat zijn motor vergelijkbaar is met de mijne qua type en leeftijd.
3)Ook ben ik verzekerd voor een bedrag van €15.300 en dat is dus nieuwwaarde geen vervangingswaarde.
4)IN mijn verzekering zit ook verhaalrechtsbijstand, hulp van een jurist in geval van schade.
Al met al moet ik mij nu dus gaan afvragen of ik nog wel all risk verzekerd wil zijn nu de motor bijna 3 jaar oud is. Je kan natuurlijk ook weer een nieuwe kopen :schater:

Ik vind het wel een fijn idee om bij een glijder ook goed verzekerd te zijn en het zal altijd de afweging zijn of dat het verschil in premie waard is.

En oh ja Erik, voorlopig zal dat er niet inzitten dat ik weer eens mee rijd. Laatste ritje was de NH rit van dit jaar die ook via Facebook werd georganiseerd. Ook de Frieslandrit ga ik niet meedoen, gewoon kwestie van andere keuzes momenteel :oops:

Hartelijke groet en tot later weer
Ebrostrom
DL650 berijder

Bericht door Ebrostrom »

Idd postcode en pakket/bedrijfskorting scheelt heel veel.

Voor voertuigen bestaan hoofdzakelijk eigenlijk 3 verzekeringen: wa / wa+ (of beperkt casco) / wa all risk. Onderscheid betreft hoofdzakelijk dat ze bestemd zijn voor: schade aan zaken ve ander door jouw veroorzaakt / schade aan zaken van jezelf door buitenaf komend onheil / schade aan alles van jezelf ongeacht of je het zelf hebt veroorzaakt. Dus wel even handig om te weten wat er in jouw geval wordt bedoeld met wa+.

Mbt verhaalrechtsbijstand het volgende: deze zijn vaak erg uitgekleed en hebben alleen betrekking op dat betreffende voertuig. Zo kun je deze wel gebruiken om geld nav een aanrijding zien te krijgen maar wss niet bij n geschil nav de aankoop of reparatie door n dealer. Mss n overweging om hiervoor eens naar n normale rechtsbijstand verzekering te kijken. Niet altijd heel veel duurder (maar wel als je losse rechtsbijstandpolissen in verschillende verzekeringen hebt zitten) maar wel heel veel uitgebreider en voor alles rondom jou als persoon/gezin.

Groeten Erik
Eikie
EX- V-Strom berijder
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin

Bericht door Eikie »

Framomile schreef: wo 23-08-2017, 15:54
....voorlopig zal dat er niet inzitten dat ik weer eens mee rijd. Laatste ritje was de NH rit van dit jaar die ook via Facebook werd georganiseerd. Ook de Frieslandrit ga ik niet meedoen, gewoon kwestie van andere keuzes momenteel :oops
Gezellig ben jij zeg. Avondje spareribs en bowlen? Of ben je net zo ongezellig als die andere Frank :schater:
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Framomile
DL1000 berijder

Bericht door Framomile »

haha, is het zo erg met Frank? Nee hoor ben best wel gezellig al zeg ik het zelf, keuzes, keuzes...........
Frank
V-Strom 1050 berijder
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)

Bericht door Frank »

Niet zo erg! Ik heb alleen de schurft aan bowlen.. dus dat ga ik niet doen.. ;)
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Eikie
EX- V-Strom berijder
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin

Bericht door Eikie »

Wel of niet hekel aan bowlen vind ik dat jij als hopman van dit forum gewoon aanwezig moet zijn. Laat die ballen voor wat ze zijn, neem een frisje aan de bar en eet gezellig mee.

En we zijn weer lekker een tooic aan het vervuilen O:-)
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Suzukisolex
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650

Bericht door Suzukisolex »

heeft iemand ervaring met www.jemotorverzekeringonline.nl
Deze heeft lage premies.
Ik weet dat goedkoop duurkoop kan zijn maar verzekeringen zijn over het algemeen gelijk denk ik.
Prom
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A (2007)

Bericht door Prom »

Check generali

Daar kreeg ik een goed aanbod en schijnbaar hebben ze goede service
Suzukisolex
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650

Bericht door Suzukisolex »

jemotorverzekeringonline.nl is ook bij Generali en is goedkoper dan Generali zelf.
Ik heb toch gekozen voor de WA+ bij de KNMV. iets duurder dan bovenstaande maar voelt voor mij gewoon beter aan.
Unive en ZLM zijn behoorlijk duurder.
Motormuus
EX- V-Strom berijder
Mijn motor is een: HONDA crf1000.+crf1100dct + suzuki drz 400S

Bericht door Motormuus »

Scheelt per situatie. Want zlm. Was 45 euro per maand goedkoper. Voor mijn motor en auto samen. Zat eerst bij knmv.
Heb een jaar of 6 een krasse auto gereden. En toen mijn schade vrije jaren op de motor overgezet. Toen ik vorigjaar wer een auto kocht. Begon ik bij knmv. Weer op 0 schade vrije jaren. Bij zlm. Krijg ik dezelfde korting als op mijn auto. Het aantal schade vrije jaren op de auto staat nu op 1 of 2 Idd. Dus op beide volledig no claim. Tevens beide all-risk verzekerd. De auto was bij knmv wa verzekerd.