Help, woning gezocht

alle non-motor praat...
Camino
EX- V-Strom berijder
Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850

Help, woning gezocht

Bericht door Camino »

Ik weet dat het hier wellicht niet thuishoort en als een van de mods het er af gooit is dat jammer maar ik kan even geen beter netwerk verzinnen. Tenslotte hebben we leden door heel het land.
Voor mijn zoon Kevin, 25 Jr oud en alleenstaand zijn we dringend op zoek naar een woning op een redelijke rijafstand van Amsterdam. Sinds kort is hij na een studie van 4 jaar aangenomen bij Transavia als onderhoudstechnicus. Helaas wel met als werkplek Schiphol. Hij rijd nu iedere dag met de auto van Eindhoven naar Schiphol en eigenlijk is dat geen doen.
We zijn al een hele tijd op zoek naar een huurwoning maar dit lukt gewoon niet.
Hij heeft een goed salaris maar uiteraard pas na een jaar een contract voor onbepaalde tijd dus kopen zit er nog niet in.
Het is een rustige jongen zonder fratsen die voor zijn werk gaat.
De huur mag zijn tot 700 euro of 850 euro incl g/w/l.
Wie o wie weet er wat of heeft de juiste connecties?
Tot nu toe lopen we vast op lange wachtlijsten of malafide woningbureaus waar je alleen maar inschrijfgeld betaalt en niks meer hoort.
Het mag een flat, appartement, fatsoenlijke kamer met eigen voorzieningen of zelfs een recreatiewoning zijn.

Afbeelding
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Valetek
DL650 berijder
Mijn motor is een: V-Strom 650 '04

Re: Help, woning gezocht

Bericht door Valetek »

Voor dat bedrag heb je wel een particulier huur woning in Alphen aan den rijn ( kleine rijtjes huis ).

http://aanbod.hofrijnland-verhuur.nl/Project/

Vrienden hadden een paar jaar op de bezembinder gewoond. Cauberg is ook aan de goede kant van Alphen aan den rijn voor Schiphol. Kerk en zanen is ook een nette wijk maar in de spits is bijna 20 min langer rijden naar Schiphol

Alphen aan den rijn -oude meer traject is 25km ( 30/35 min als er geen file zijn maar dar maak je zelden mee ). Als je kinderen hebt is Alphen ideaal , als vrijgezel zou ik eerder kijken naar een stad
Camino
EX- V-Strom berijder
Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850

Bericht door Camino »

Valetek schreef: za 18-03-2017, 07:46 Voor dat bedrag heb je wel een particulier huur woning in Alphen aan den rijn ( kleine rijtjes huis ).
Nou, dat valt dus vies tegen. In Alphen aan de Rijn hebben we al
e.e.a. geprobeerd. Ga je er niet mee vermoeien maar voorwaarden van inkomenseis 4 x bruto huur haal je vaak niet als 25 jarige die net start met werken.
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Gerv
KLV1000 berijder
Mijn motor is een: Kawasaki klv 1000

Bericht door Gerv »

Mischien op een vakantiepark iets huren,of particulier staancaravan huren of aanschaffen.
Een dag geen motor gereden is een dag niet geleefd. :duim:
Camino
EX- V-Strom berijder

Bericht door Camino »

Is ook niet te vinden. Of veel te ver weg of te duur. Gaat vaak per week met een huurprijs van rond de 400 pw.

Groeten Rene
Eikie
EX- V-Strom berijder
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin

Bericht door Eikie »

Onze zoon Kevin ! zou afgelopen jaar gaan werken bij Kawasaki in Hoofddorp. We zaten toen in het zelfde schuitje als jullie. Bovenstaande problemen zijn erg herkenbaar. Op het laatste moment is de baan bij Kawasaki (gelukkig) niet door gegaan en heeft hij inmiddels een andere baan gevonden dichter bij huis.

Wij zijn indertijd in contact geweest met onze bank en hypotheekadviseur. Er zijn heel wat mogelijkheden op gebied van schenkingen, leningen, garant staan etc.

Misschien vind je hier wat meer info: https://www.consumentenbond.nl/hypothee ... pen-ouders

Succes !
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Valetek
DL650 berijder

Bericht door Valetek »

Camino schreef: za 18-03-2017, 08:36
Valetek schreef: za 18-03-2017, 07:46 Voor dat bedrag heb je wel een particulier huur woning in Alphen aan den rijn ( kleine rijtjes huis ).
Nou, dat valt dus vies tegen. In Alphen aan de Rijn hebben we al
e.e.a. geprobeerd. Ga je er niet mee vermoeien maar voorwaarden van inkomenseis 4 x bruto huur haal je vaak niet als 25 jarige die net start met werken.
Ter indicatie : het was 1inkomer + student met kindje onderweg. Het is maar een tip.. ik wist niet dat je boos werd... hij betaalde iets van 800 Pm voor de bezembinder bij die makelaar/verhuurder
Eikie
EX- V-Strom berijder

Bericht door Eikie »

Volgens mij is René niet zo snel boos te krijgen hoor :schater:

De site hebben wij destijds ook gezien en gesproken met de hoofdvestiging in Zoetermeer. Financieel kreeg onze zoon obv zijn inkomen geen huurwoning toebedeeld.

http://hofrijnland-verhuur.nl/Huurvoorwaarden

Inkomensnorm
Als algemene richtlijn voor de inkomensnorm geldt dat het bruto maandinkomen 4 of 4,5 x de kale maandhuur dient te bedragen. Een eventueel tweede inkomen wordt voor de helft meegeteld. Studiefinanciering en eventuele garantstellingen door ouders/derden worden niet als inkomsten gezien. Eventuele betalingsverplichtingen worden op het inkomen in mindering gebracht.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Mijn motor is een: Geen meer.

Bericht door Iron Horse »

Alles onder de 710,68 euro kale huur is sociale huurwoning. Dus daar kom je zonder urgentieverklaring of je punten van een jarenlange wachtlijst en het juiste inkomen (minder dan € 36.165) nauwelijks of niet in aanmerking. Dan is er een groot gat en kun je alleen in de duurdere vrije sector terecht en daar moet je minimaal 4 á 5 maal je huur aan inkomen hebben. Voor starters is het vandaag de dag bijna onmogelijk een fatsoenlijke woning te vinden.
Toewijzingsgrens
Woningcorporaties moeten ten minste 90 procent van de vrijkomende sociale huurwoningen toewijzen aan de doelgroep: mensen met een inkomen tot 40.349 euro. Per 1 januari 2017 moet ten minste 80 procent van de vrijkomende sociale huurwoningen gaan naar huishoudens met een inkomen tot 36.165 euro. Van de vrijkomende sociale huurwoningen kan dus ten hoogste 10 procent worden toegewezen aan huishoudens met een inkomen tussen 36.165 en 40.349 euro.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Camino
EX- V-Strom berijder

Bericht door Camino »

Klopt helemaal Eikie. @valetek: Als het boos overkwam vergis je jezelf. Waarom zou ik boos worden als ik tips krijg waar ik om vraag. Echt niet hoor....

Groeten Rene
Eikie
EX- V-Strom berijder

Bericht door Eikie »

Ik zag laatst in Hoofddorp dat het kantoorpand THE TAURUS verbouwd wordt en er appartementen gerealiseerd worden. Misschien effe googelen

Oja, schiet me nog een naam te binnen: de Koning Makelaars. Serieuze gasten en hadden destijds wel betaalbare nette woningen regio Alphen ad Rijn.
Groeten, René
Valetek
DL650 berijder

Bericht door Valetek »

https://www.woningnethollandrijnland.nl

Dit is verder de algemene site voor alles wat in de buurt wordt aangeboden ( sociale en particulier wonen + koop )

Zelf kom ik van de sociale huur, de sociale huur werd destijds aangepast naar huur op maat ( bij 2 verdieners was circa 800€ Pm voor een 2 kamer appartement van 50m2 , ik had toen een erg leuke woning particulier gehuurd maar uiteindelijk toch besloten om te kopen circa 2 jaar geleden ... is aanzienlijker goedkoper dan de gemiddelde sociale/ particuliere huur ) . Veel vrienden en kennis zijn uitgeweken naar den haag ( huur en koop is voordeliger dan hier ) . Het is hier echt niet zo boeiend in Alphen maar toch erg gewild ( ruime huizen en alle steden zijn goed bereikbaar met ov ) misschien dorpjes in de buurt iets goedkoper?
Camino
EX- V-Strom berijder

Bericht door Camino »

Eikie schreef: za 18-03-2017, 10:35 Ik zag laatst in Hoofddorp dat het kantoorpand THE TAURUS verbouwd wordt en er appartementen gerealiseerd worden.
Voor dat kantoorpand in Hoofddorp staat hij inmiddels op de lijst. Eind 2017 pas klaar maar goed we wachten af.

@Valetek Bedankt voor de tip. We gaan eens neuzen op die site.

Groeten Rene
Castlelane
DL1000 berijder
Mijn motor is een: Versys 1000 2018

Bericht door Castlelane »

Mijn oudste dochter heeft na haar studie tijdelijk in een kamer aan de Van Heenvlietlaan in Amsterdam gewoond met eigen keuken etc..
Dit is een oud complex van de ING wat omgebouwd is naar kamers voor expats,

Zal wel even aan haar vragen wie de verhuurder was en wat het toen de verhuurprijs was als ze maandag terug komt uit Barcelona.

edit: deze dus https://amsterdam2stay.nl/
Camino
EX- V-Strom berijder

Bericht door Camino »

Top :duim: Bedankt

Groeten Rene
Ebrostrom
DL650 berijder
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A

Bericht door Ebrostrom »

4-5x maandhuur als inkomensnorm? Das met 800€ huur pm bijna 1,5 modaal...hoe moet n starter dat fixen? D'r zijn er velen die daar niet eens aan komen na n leven lang werken...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Tulipan
DL650 berijder
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"

Bericht door Tulipan »

Antikraak :worship:
Heb in 2010 een jaar gebruik gemaakt van de diensten van "Interim Vastgoedbeheer ¨
https://www.vastgoedbeheer.com/
Zat voor 180 € ex verwarming in een bejaardenflat, en had er nog wel 3 jaar kunnen zitten.
Misschien een optie ??
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Eikie
EX- V-Strom berijder

Bericht door Eikie »

Nou Edy, dat schiet lekker op. Momenteel alleen woonruimte beschikbaar in België :schater:
Groeten, René
Tulipan
DL650 berijder
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"

Bericht door Tulipan »

Oh, maar er is veel meer antikraak .....
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Stefan H
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2005)

Bericht door Stefan H »

Tulipan schreef: zo 19-03-2017, 10:15 Oh, maar er is veel meer antikraak .....
Daar zat ik eerlijk gezegd ook mee in mijn hoofd. In Amsterdam is vrij veel antikraak.
En anders misschien iemand die een tijdelijke huurder wil in een huis dat te koop staat. Ik ga eens rondvragen.
Woon zelf in Almere, een goede treinverbinding naar Schiphol! Zal ook voor hier in de omgeving eens vragen.
Pébé
V-Strom 1050 berijder
Mijn motor is een: V-Strom 650

Bericht door Pébé »

Hé René,
kijk eens bij Camelot : die verhuren ook als woningbeheer in Amsterdam;
zo te zien zijn er wel een paar opties! :)
Succes,
Peter
Camino
EX- V-Strom berijder

Bericht door Camino »

Iedereen bedankt voor de tips. :duim: We zijn er volop mee bezig.

Groeten Rene