Wat is/zijn je andere hobby('s) naast het motorrijden?

alle non-motor praat...
HaBoo
Mijn motor is een: Suzuki VStrom 650

Re: Wat is/zijn je andere hobby('s) naast het motorrijden?

Bericht door HaBoo »

Eikie schreef: do 12-01-2017, 18:34 Leuk zo'n M4 of is het een M16?
Mijn jongste zoon mag ook met dit grote jongens speelgoed spelen.
M4 :)
HaBoo

Bericht door HaBoo »

Sparkle Black Peter schreef: vr 13-01-2017, 01:20 Heb je een Al Qaida depot overvallen. 8)
Dat soort opdrachten heb je idd bij de wat meer MilSim gerichte evenementen :mrgreen: Dus ja :o)

De MilSims worden vaak gespeeld met de huidige ellende in de wereld als voorbeeld. Helaas is er keus genoeg.
Camino
EX- V-Strom berijder
Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850

Bericht door Camino »

Vreemde hobby.........maar laat maar..... :roll:
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Marc lw

Bericht door Marc lw »

voor mij geen hobby maar realiteit van het dagelijks bestaan
Marc lw

Bericht door Marc lw »

door Marc lw » vr 13 jan 2017, 19:49.....huh?
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Mijn motor is een: Geen meer.

Bericht door Iron Horse »

In je gebruikerspaneel zomertijd uitzetten en eventueel kun je ook de datumnotatie aan je eigen voorkeur aanpassen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
HaBoo

Bericht door HaBoo »

Camino schreef: vr 13-01-2017, 18:30 Vreemde hobby.........maar laat maar..... :roll:
Nee Nee.. Niet laat maar :D

Vreemd in welk opzicht? Net zo vreemd als bv theezakjes verzamelen? Want daar ontgaat mij ook de lol van hoor :lol:

:mrgreen:
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Mijn motor is een: Geen meer.

Bericht door Iron Horse »

Ik zal het zelf niet zo snel gaan doen (maar wie weet een keertje een introducé dagje bezoeken :roll: ), maar al de variatie van het wapentuig vind ik wel interessant. Vooral omdat daarbij veel meer mag dan bij standaard legale (sport)wapens. Replica's zijn hier helemaal uit den boze. Alleen het verplicht lid zijn van een Nabv en al de regelgeving die erbij komt doet me al afhaken. Ik heb nu eenmaal een broertje dood aan gezag, autoriteit en overdreven regelgeving, met de nadruk op overdreven. Ze houden hier totaal geen rekening met eigen verantwoordelijkheid (en het erop aanspreken natuurlijk wanneer nodig). Als je de verschillen in de diverse landen om ons heen ziet voor bijvoorbeeld alleen lucht- en CO2 wapens dan mag hier bijna niks worden verkocht als het om (replica)modellen gaat en in Duitsland kennelijk bijna alles. En in Duitsland is dan weer de restrictie van 7,5 Joule en in Nederland mag je rustig een luchtbuks met 40 Joule kopen als je 18 bent waarmee je iemand met 1 schot gegarandeerd naar het hiernamaals stuurt. Maar daarentegen mag je in Nederland nog geen rat of ander ongedierte in je eigen tuin doodschieten. Zelfs een eenvoudige katapult is hier een verboden wapen. Vreemd allemaal.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
HaBoo

Bericht door HaBoo »

De regelgeving in NL is idd wat uhm.. overdreven en betuttelend soms. En wat het airsoften betreft.. De minister was net voor de legalisering van plan om de airsoft apparaten onder de zelfde regels/wetgeving te plaatsen als de paintball markers. Helaas vond de NABV dat geen goed idee en is de huidige situatie ontstaan. Beetje jammer maar als voormalig shurgard box klant in Merksem (BE) waar ik tot 2013 mijn replica's had opgeslagen is de NABV wel een behoorlijk stuk goedkoper :P:D Thuis werken aan de replica's is ook een stuk handiger.

Ik heb een paar weken terug voor het eerst parcour schieten (IAPS) geprobeerd en dat viel me zeker niet tegen. Toen was dat alleen pistool maar er komt ook een geweer variant.

:mrgreen:
Camino
EX- V-Strom berijder
Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850

Bericht door Camino »

Sinds kort interesseer ik me een beetje in drones. Komt eigenlijk omdat we op het werk voor fotografie een dji Mavic pro gebruiken. Nu is dat ding meteen rond de 1000 euro dus daar wacht ik nog even mee.
Sinds kort hebben de Chinezen een mini kopie gemaakt van deze Mavic pro nl de Eachine E58. Zie onderstaande afbeelding. Dit ding kost maar rond de 50 USD en uit meerdere reviews en testen blijkt dit ding opmerkelijk goede vliegprestaties te hebben. In vergelijking met de dure drones heeft hij natuurlijk ook beperkingen en dit zit meer in de categorie speelgoed maar om mee te beginnen bevalt dit ding goed. Op reviews op youtube zijn zelfs ervaren drone hobbyisten enthousiast verrast door dit kleine opvouwbare compacte ding. Het is natuurlijk een hobby waar een volwassen man weer een beetje kind wordt maar toch vind ik het gewoon Leuk, zeker het fotograferen. Nog meer drone fanaten hier?

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Camino op ma 04-12-2017, 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Eikie
EX- V-Strom berijder
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin

Bericht door Eikie »

Sven, kom er maar in

Zoek maar eens op youtube naar Sven Wiggers :duim:
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Dwars
Mijn motor is een: Triumph 900 GT pro, BMW R1250RT en een Moto Guzzi V85TT

Bericht door Dwars »

Camino schreef: ma 04-12-2017, 22:20 Sinds kort interesseer ik me een beetje in drones. Komt eigenlijk omdat we op het werk voor fotografie een dji Mavic pro gebruiken. Nu is dat ding meteen rond de 1000 euro dus daar wacht ik nog even mee.
Sinds kort hebben de Chinezen een mini kopie gemaakt van deze Mavic pro nl de Eachine E58. Zie onderstaande afbeelding. Dit ding kost maar rond de 50 USD en uit meerdere reviews en testen blijkt dit ding opmerkelijk goede vliegprestaties te hebben. In vergelijking met de dure drones heeft hij natuurlijk ook beperkingen en dit zit meer in de categorie speelgoed maar om mee te beginnen bevalt dit ding goed. Op reviews op youtube zijn zelfs ervaren drone hobbyisten enthousiast verrast door dit kleine opvouwbare compacte ding. Het is natuurlijk een hobby waar een volwassen man weer een beetje kind wordt maar toch vind ik het gewoon Leuk, zeker het fotograferen. Nog meer drone fanaten hier?

Afbeelding
Nee, maar wel iemand die een fotograaf/filmer zoekt met een drone
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Dwars

Bericht door Dwars »

Nadat ik van mijn hobby mijn beroep heb gemaakt ben ik in mijn vrije tijd nóg meer gaan motorrijden.
Daarnaast, als ik dan toch thuis ben, op mijn laptop de mooiste routes proberen te maken..
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Valetek
DL650 berijder
Mijn motor is een: V-Strom 650 '04

Bericht door Valetek »

Marian schreef: za 10-12-2016, 09:35
Valetek schreef:tussen de nachtflesjes door, blijf ik wel wakker met online gamen.. iemand hier bezig met Destiny op PS 4 toevallig ?
Uncharted 4 op dit moment en uitkijkend naar de release van Horizon!!! Maar op de laatste dag vh jaar eerst Crash :)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Toevallig sindkort begonnen met Horizon, je voelt wel dat Kojima ff een bezoekje heeft gebracht in Amsterdam , het speelt echt zoals een goeie MGS spel ( en niet MGSV ).

lekker een ouderwetse sandbox game is ook heerlijk soms
Ebrostrom
DL650 berijder
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A

Bericht door Ebrostrom »

Heb m dit jaar ook gekocht...dan toch maar eens mee beginnen ;-)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Marian
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 zwart 2016

Wat is/zijn je andere hobby('s) naast het motorrijden?

Bericht door Marian »

Heb horizon, uncharted (alle delen), crash....en eindelijk echt tijd nu om te spelen....super games Afbeelding oh ja en COD WWII en Vol spanning al jaren in afwachting op Shenmui hopelijk in 2018 :)
Margon
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs

Bericht door Margon »

Ik heb nog een paar visje`s in de vijver zwemmen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
:-)}650 K7 / L13 / L14/ L15 650 2018 xta geel
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)

Bericht door Stroompje »

Mooi...blubblubbbbbel :duim:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Leanne
DL650 berijder
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 ABS

Bericht door Leanne »

Mijn hobby's zijn vooral crea-bea dingen. Zo haak ik knuffels (op bestelling of voor fun en verkoop als het te veel worden in huis). Deze witte draak heb ik de afgelopen weken gemaakt als kraamcadeau. Voor mijzelf heb ik een groene met een prothese ;)

Daarbij borduur ik veel. Zo heb ik behoorlijk wat vakanties op deze Afrikaanse vrouw zitten zwoegen. En ben ik nou bezig met een prachtige zigeuner vrouw.

En natuurlijk klimmen en boulderen in de hal, maar ook soms buiten.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
IMG-20170918-WA0017.jpg
Motormuus
EX- V-Strom berijder
Mijn motor is een: HONDA crf1000.+crf1100dct + suzuki drz 400S

Bericht door Motormuus »

Ja 8 jaar zonder. En het bleef maar jeuken. Heb ik weer een oude hobby opgepakt. Over 3 maanden na de bouw van het schuurtje. Komt er weer een manta. En wel een orginele GT/E. Welke helemaal gerestaureerd dient te worden. Dat word na de zundapp. Het volgende project op wielen. Tussendoor nog een huis verbouwen. Want daar heb ik nu nog maar 4 jaar De tijd voor.
Afbeelding
Afbeelding
Eikie
EX- V-Strom berijder

Bericht door Eikie »

Sjiek schuurtje Sebas met parket op de vloer.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
Motormuus
EX- V-Strom berijder
Mijn motor is een: HONDA crf1000.+crf1100dct + suzuki drz 400S

Bericht door Motormuus »

Haha. Nee niet mijn schuurtje. Dit is het schuurtje van de verkoper. Ik heb nog geen schuurtje. Week 6 gaan ze bouwen. Week 8 of 9 word het opgeleverd. En dan de motoren weer naar huis halen na 8 maanden en de manta naar huis halen.
Eikie
EX- V-Strom berijder

Bericht door Eikie »

Leanne schreef: ma 01-01-2018, 13:45 Mijn hobby's zijn vooral crea-bea dingen. Zo haak ik knuffels (op bestelling of voor fun en verkoop als het te veel worden in huis). Deze witte draak heb ik de afgelopen weken gemaakt als kraamcadeau. Voor mijzelf heb ik een groene met een prothese ;)

Daarbij borduur ik veel. Zo heb ik behoorlijk wat vakanties op deze Afrikaanse vrouw zitten zwoegen. En ben ik nou bezig met een prachtige zigeuner vrouw.

En natuurlijk klimmen en boulderen in de hal, maar ook soms buiten.
Boulderen voor het laatst 2 jaar geleden nog gedaan in Fontainebleau. Nu alleen nog voor de gezelligheid mee als instructeur en als achtervanger.

Ik heb hier thuis ook een Crea Monique en die vind jouw draakjes wel leuk. Heb je daar een patroontje van?
Groeten, René
R3mc0
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 abs

Bericht door R3mc0 »

Of je het nu direct een hobby kan noemen weet ik niet, maar als ik niet aanwezig hoef te zijn bij mijn werkgever dan besteed ik mijn tijd aan / bij de KNRM.
Trotse eigenaar van een DL650 abs uit 2008. Kleur blauw, topkoffer, handvatverwarming, gear indicator, skid plate, kettingbeschermer, smoked vario screen.
Tulipan
DL650 berijder
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"

Bericht door Tulipan »

Hobby, ja het is een hobby ....had verder toch niets beters te doen 8)
Op krap 5000 mtr, verdeeld over 3 terassen, een permacultuur voedselbos opbouwen.
Kost wat tijd en vooral energie, maar eind 2018 moet alle infrastructuur klaar zijn.
4 systemen om water te bezuinigen en regenwater te benutten zijn klaar, in het voorjaar een vijver met hydroponics
en in 2019 duckponics voor de fruitbomen. Er zijn er nu 70 geplant en deze winter zullen er nog zo`n
30 geplant worden. Alle grondwerken zijn ingezaaid en alles begint nu langzaam groen te kleuren.
We zijn nog bezig om een perceel van 1200 ernaast te kopen en daar een caravan op te zetten.
Dan is het niet eens meer hobby maar way of life O:-)
rsz_img_1080.jpg
IMG_1918JPG.jpg
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Eikie
EX- V-Strom berijder

Bericht door Eikie »

Nou nou Edy, dat lijkt Klein Boskoop te worden. Keurig hoor.
Groeten, René
RedStrom
EX- V-Strom berijder
Mijn motor is een: Tenere 700

Bericht door RedStrom »

Goed bezig Edy :duim:
Eerst rijden, dan oordelen.
2010-2015 DL650 uit 2006; 2015-2021 DL1000 uit 2014; 2022-heden Tenere 700 uit 2021
Frank
V-Strom 1050 berijder
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)

Bericht door Frank »

Beter een wietplantage beginnen, Edy. Lijkt me lucratiever.. :D
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Tulipan
DL650 berijder

Bericht door Tulipan »

Dank
Ik heb vorig jaar gezegd dat de finca een referentiepunt en educatieve functie moet krijgen.
Geen enkele plant die prikt, zodat kinderen over enkele jaren blootvoets rond kunnen rennen
en de ouders de vruchten zelf kunnen plukken: afrekenen bij de uitgang ( kostendrukkend ).
Ik krijg nu al land eigenaren die met interesse langskomen en info willen over de toegepaste
bewateringssystemen. Ik blijk de eerste te zijn ( volgens 3 permacultuur leraren die langskwamen )
die " swales " in de finca toepast om regenwater van de straat de finca op te jagen.

Zeg maar zo: Verbeter de wereld, begin bij jezelf. 8)

@ Rene Ja zo ongeveer, maar met tropische vruchten ( waarvan ik de meeste niet eens kende haha
@ Peter: Dat komt ook, maar in SCRoG, valt het niet zo op :mrgreen: . Uiteindelijk is het ook een medicinale plant
en met medicinale planten wordt de ruimte tussen de fruitbomen opgevuld
Hasta luego
Alle Toeters en Bellen
Margon
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs

Bericht door Margon »

Je weet toch wel dat fruitbomen RUIM uit elkaar moeten staan :mrgreen:
:-)}650 K7 / L13 / L14/ L15 650 2018 xta geel
Tulipan
DL650 berijder

Bericht door Tulipan »

RUIM is FOUT, je plant in 4 dimensies, ook in tijd.
Over 15 jaar zullen er een paar gerooid worden, maar tot die tijd is de
ruimte productief en omdat de bomen op een werkbare hoogte ( 3 mtr ) blijven.
Zie Permacultuur.
Hasta luego
Alle Toeters en Bellen
Bozobin †
DL650 berijder
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0

Bericht door Bozobin † »

Daring Red Frank schreef: di 02-01-2018, 11:44 Beter een wietplantage beginnen, Edy. Lijkt me lucratiever.. :D
Ssssst, die komt straks onder de fruitbomen :-)
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Tulipan
DL650 berijder

Bericht door Tulipan »

Kees heeft het permacultuur idee door :duim:
Oppervlakte optimaal gebruiken door de 7 plantenlagen, waaronder medicinale planten.
En laat wiet nu ook in die groep vallen :worship:
https://ministryofhemp.com/blog/world-h ... ation-cbd/
Hasta luego
Alle Toeters en Bellen
Spurm
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)

Bericht door Spurm »

Eikie schreef: ma 04-12-2017, 23:06 Sven, kom er maar in

Zoek maar eens op youtube naar Sven Wiggers :duim:
Zo ik moet toch weer iets vaker opt forum kijken :mrgreen:
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
Heppie
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650 XT 2018

Bericht door Heppie »

Fietsen op een van mijn 4 fietsen :mrgreen:
Gek eigenlijk,die vier bij elkaar kosten meer als de V Strom :x misschien moet ik toch eens wat van dat spul weg doen :o
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Als je het gevoel hebt dat je niet genoeg vermogen hebt om lekker te rijden is de weg niet bochtig genoeg. :-)}
:bye: Robert Jan :-)}
Dwars

Bericht door Dwars »

Mooie fietsen, toppie