Dunlop Trailsmart (DTS)
Geplaatst: zo 08-05-2016, 10:46
Na zo'n 20.000km waren mijn Metzeler Tourance Next echt toe aan vernieuwing (de voorband kon zeker nog wel een heel stuk mee). Ik heb dit gelijk bij de grote beurt bij Robert in Tilburg laten doen.
Na wat bandentesten te hebben gelezen heb ik gekozen voor de DUNLOP TRAILSMART. Dat is de opvolger van de TR91, waar ik voor de MTN met zeer veel plezier én vertrouwen heb gereden. Dus waarom dan weer de proef op de som nemen met een andere soort type band. De techniek bij dunlop staat natuurlijk ook niet stil en de testen wijzen uit dat de nieuwe band (DTS) zijn voorganger toch wel overtreft in gevoel en grip, maar zeker ook qua actieradius (en dat was niet zo moeilijk ). Het nadeel van de TR91 (cuppen) zou nu ook tot het verleden moeten horen met de nieuwe groeven en rubbersamenstelling.
Ik heb gisteren de Friesland-rit gereden en man wat een sensatie. Gelijk vanaf het begin (vertrek huis…) is de grip aanwezig en het oude vertrouwde gevoel is er gelijk weer. Heerlijk! Ik heb geen enkele keer het gevoel gehad grip te verliezen. In Friesland was het af en toe wel oppassen met al dat zand en grind op de weg en in de bochten. Ik weet zeker dat ik hier echt nog heel erg veel plezier aan ga beleven. Op de snelweg waren de doordraaiers heerlijk om te nemen maar ik had bij 140kmh wel het gevoel dat het stuur wat 'zwaarder' / sneller begon te trillen, maar later op n ander stuk snelweg was dat toch weer niet. Het zal daarom ook wel aan de ondergrond liggen (oud-nieuw, grover-glad, open-dicht). Ik ga er wel even op letten.
Dus zeker degene met goede en fijn ervaringen met de TR91 kunnen met een gerust hart de opvolger DTS kiezen als volgende set banden en voor de rest 'neem een kijkje bij deze set… '.
Na wat bandentesten te hebben gelezen heb ik gekozen voor de DUNLOP TRAILSMART. Dat is de opvolger van de TR91, waar ik voor de MTN met zeer veel plezier én vertrouwen heb gereden. Dus waarom dan weer de proef op de som nemen met een andere soort type band. De techniek bij dunlop staat natuurlijk ook niet stil en de testen wijzen uit dat de nieuwe band (DTS) zijn voorganger toch wel overtreft in gevoel en grip, maar zeker ook qua actieradius (en dat was niet zo moeilijk ). Het nadeel van de TR91 (cuppen) zou nu ook tot het verleden moeten horen met de nieuwe groeven en rubbersamenstelling.
Ik heb gisteren de Friesland-rit gereden en man wat een sensatie. Gelijk vanaf het begin (vertrek huis…) is de grip aanwezig en het oude vertrouwde gevoel is er gelijk weer. Heerlijk! Ik heb geen enkele keer het gevoel gehad grip te verliezen. In Friesland was het af en toe wel oppassen met al dat zand en grind op de weg en in de bochten. Ik weet zeker dat ik hier echt nog heel erg veel plezier aan ga beleven. Op de snelweg waren de doordraaiers heerlijk om te nemen maar ik had bij 140kmh wel het gevoel dat het stuur wat 'zwaarder' / sneller begon te trillen, maar later op n ander stuk snelweg was dat toch weer niet. Het zal daarom ook wel aan de ondergrond liggen (oud-nieuw, grover-glad, open-dicht). Ik ga er wel even op letten.
Dus zeker degene met goede en fijn ervaringen met de TR91 kunnen met een gerust hart de opvolger DTS kiezen als volgende set banden en voor de rest 'neem een kijkje bij deze set… '.