22 april 2006: motorafstoffen in friesland

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!

ga je mee motorafstoffen in april?

ja, als het mogelijk is doe ik mee
33
85%
nee, ik zit nog in mijn winterslaap
6
15%
 
Totaal aantal stemmen: 39

Kermit

Bericht door Kermit »

E-Strom schreef:
kermit schreef:in noord Friesland zijn er geen snelwegen
wel camera's
daarom rijdt Petra voorop
Omdat Petra heel veel geld heeft of geen puntenrijbewijs? :lol:
geen angst: we proberen de mooiste motorweggetjes van noord Friesland te selecteren
:mrgreen:
Dat klinkt goed alvast. Maar hoe lang zal de route ongeveer zijn?
zo'n 150 km, we kunnen eventueel eerder afbreken.
Bandit

Bericht door Bandit »

Zo, nu wordt het onderwijl wel tijd om "spijkers met koppen te slaan". Ik (ja hallo wie ben ik dan) stel voor om morgen om 10.30 uur te verzamelen bij het wegrestaurant (chauffeurs cafe) direkt beneden aan de afslag Moordrecht. Voor de vroegkomers nog een bakkie en voor de laatkomers , die hebben gewoon pech :D

Vr.groet Toon 8)
Henk

Bericht door Henk »

kermit schreef:
Henk schreef:hee kermit,

IS de route hetzelfde als de vorige keer?
Met de eetgelegenheid weer bi het visrestaurant.
Zelf zou ik het wel leuk vinden om een ander stukje erin te doen, anders rijd ik de route op mijn duimpje :lol:

nou tot zaterdag en ook ik neem mooi weer mee.

Ps niemand verder uit de omgeving Zwolle mee?

groetn,
ja Henk, die snackbar houden we erin, dat is erg makkelijk met zo'n groot gezelschap. je hoeft trouwens niet persé vis te eten.
de route is anders, we vertrekken immers dit keer uit Burgum. we houden echter wel de dijkweggetjes en de lauwersmeer er in, dat verveelt nooit. Petra past haar tempo dit keer wat voor je aan zodat je ook van de omgeving kan genieten :wink:

Hee Bedankt, kan ik dit keer lauwersmeer een goed bekijken.
Wat betreft het restaurant is goed hoor, een lekkerbekje, kibbeling of dolfijntje :lol: is goed.


groeten en tot Zaterdag

Ps heb je de route al als gps file of is het een eigeninitiatief route.
Anders zou ik graag de route willen hebben voor mijn truusje
Kermit

Bericht door Kermit »

Henk schreef:
kermit schreef:
Henk schreef:hee kermit,

IS de route hetzelfde als de vorige keer?
Met de eetgelegenheid weer bi het visrestaurant.
Zelf zou ik het wel leuk vinden om een ander stukje erin te doen, anders rijd ik de route op mijn duimpje :lol:

nou tot zaterdag en ook ik neem mooi weer mee.

Ps niemand verder uit de omgeving Zwolle mee?

groetn,
ja Henk, die snackbar houden we erin, dat is erg makkelijk met zo'n groot gezelschap. je hoeft trouwens niet persé vis te eten.
de route is anders, we vertrekken immers dit keer uit Burgum. we houden echter wel de dijkweggetjes en de lauwersmeer er in, dat verveelt nooit. Petra past haar tempo dit keer wat voor je aan zodat je ook van de omgeving kan genieten :wink:

Hee Bedankt, kan ik dit keer lauwersmeer een goed bekijken.
Wat betreft het restaurant is goed hoor, een lekkerbekje, kibbeling of dolfijntje :lol: is goed.


groeten en tot Zaterdag

Ps heb je de route al als gps file of is het een eigeninitiatief route.
Anders zou ik graag de route willen hebben voor mijn truusje
hoi Henk,
helaas ben ik niet in het bezit zo'n gps. petra wel, daarom rijdt ze voorop. kun je de route niet loggen als je 'm rijdt?
:roll:
Kermit

Bericht door Kermit »

bandit schreef:Zo, nu wordt het onderwijl wel tijd om "spijkers met koppen te slaan". Ik (ja hallo wie ben ik dan) stel voor om morgen om 10.30 uur te verzamelen bij het wegrestaurant (chauffeurs cafe) direkt beneden aan de afslag Moordrecht. Voor de vroegkomers nog een bakkie en voor de laatkomers , die hebben gewoon pech :D

Vr.groet Toon 8)
hoeveel mensen zitten morgenavond in Earnewâld en hoe laat zijn zij daar?
:mrgreen: harrie
Kermit

de route

Bericht door Kermit »

motodrome burgum, zomerweg, richting twijzel, afslag twijzelerheide, veenklooster, lauwerséewei, afslag kollumerpomp, afslag zoutkamp, na zoutkamp direct linksaf over de dijk, lauwersoog: Starkenborg, r dokkum afslag Paessens, Moddergat, dokkum, ternaard, holwerd, pier, weer een plaspauze, ferwerd, binnendoor naar lekkum, leeuwarden, warten, warga, garyp en burgum motodrome. :mrgreen:
Bleustrom

Bericht door Bleustrom »

Oké Toon om half elf ben ik er ff een bakkie en dan gaan.

En kermit zoals ik begrijp komen er 4 in totaal slapen.

Groet Maarten
The V

Bericht door The V »

bandit schreef:Zo, nu wordt het onderwijl wel tijd om "spijkers met koppen te slaan". Ik (ja hallo wie ben ik dan) stel voor om morgen om 10.30 uur te verzamelen bij het wegrestaurant (chauffeurs cafe) direkt beneden aan de afslag Moordrecht. Voor de vroegkomers nog een bakkie en voor de laatkomers , die hebben gewoon pech :D

Vr.groet Toon 8)
Ik ben daar dan ook! Maarre... hebben we nou al een route dan???

P.S. Ik slaap in Onderdendam (Grun)
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Bleustrom schreef:Oké Toon om half elf ben ik er ff een bakkie en dan gaan.

En kermit zoals ik begrijp komen er 4 in totaal slapen.

Groet Maarten
Jullie 4-en + eventuele andere Stromers......alvast een leuke dag toegewenst morgen .....en geen ruzie om de route maken hoor...... just follow the leader.... :lol: :wink: :lol:
:idea: Zet de wekker zaterdagmorgen........ wij willen wel een Strom-ontvangstcommitee :arrow: Tot zaterdag :!: :!:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
The V

Bericht door The V »

Toch nog even een poging gewaagd om nog een route in elkaar te prutsen. Moeten maar even kijken wat het word (don't shoot the messenger!) Zitten hier en daar wel een paar stukken snelweg bij. Als het allemaal teveel tijd in beslag gaat nemen kunnen we altijd nog gewoon de snelweg op gaan.

Voor mij ook de eerste echte keer dat ik een route moet gaan rijden die ik zelf in mijn Tommmie heb gezet. Heb 'm ook nog uitgeprint dus we kunnen 'm in Moordrecht tijdens een bakkie ff bekijken.

Nu nog ff wat spulletjes in de tassen stoppen en ff een tukkie doen. Ben morgen rond half 11 in Moordrecht.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Kermit

Bericht door Kermit »

Bleustrom schreef:graag de dag ervoor hetzelfde ,kan je dat voor de vroegkomers regelen,dan zijn we je dankbaar.
:wink:


Groeten Maarten
tevreden zo Maarten? of vind je het soms te warm?
Kermit

Bericht door Kermit »

Intussen is er een stoplicht bij gekomen zodat de routebeschrijving ietsje anders is. dit is de enige juiste:
Het vertrek is 11 uur, verzoek aan een ieder om voor die tijd aanwezig te zijn. wij zijn er vanaf 10 uur.


Hoe kom je in Motodrome Burgum?
volg de A7 Drachten-Groningen
Neem afslag 30 r Leeuwarden (bij Drachten)
Op de N 31 afslag Burgum nemen
In het dorp Burgum na de pomp het tweede stoplicht linksaf,
dus direct voor het bord einde Burgum
weg volgen, motodrome na de bouwmarkt direct links.

Voor de overnachters: dorp uitrijden r Garyp
rondweg Garyp, bij de stoplichten links
in het dorp Burgum na de pomp bij de 2e stoplichten linksaf
zie hierboven
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Hi Kermit & Petra,
Wat hebben jullie dat goed geregeld vandaag......
super motorweer :!: :lol: :lol:
Maarten en de anderen kunnen en mogen niet klagen... :wink: :!:
Nu morgen nog........ :roll: :roll:
Tot dan of eeeeh........ út moarn.... :!:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Kermit

Bericht door Kermit »

ik moet en zal de 12 pagina's halen!

volgens pyt paulusma is het morgen wel wat kouder, tot 14 graden. motregen, vanuit het noordwesten opklaringen. in de middag moet de zon weer schijnen. maar we zullen het morgen zelf ondervinden.
de ploeg is intussen aangekomen in Earnewâld en verder :
oan't moarn!
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Nou dan werk ik wel ff mee Harry.... :arrow: het Fries is en blijft moeilijk maar wel leuk en ik moet duidelijk nog veel leren...... :!:
:arrow: oan't moarn!
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Stoker

Motor perfect afgestoft.

Bericht door Stoker »

:D Na een frisse rit richting Burgum een perfeckte ontvangst met koffie en taart, nadat iedereen was gearriveerd zijn we gaan toeren door de provincie, het weer was goed en de stemming ook alles liep gesmeerd en ook de pitstops :D waren dik voor mekaar ik denk dat ik namens iedereen wel kan zeggen dat de organisatoren een dikke pluim verdienen

Groeten,

Stoker.
The V

Bericht door The V »

Mooi weer, perfecte rit en prima catering :!:

Kermit en Petra hadden het prima voorelkaar :lol:

Ik heb niet veel foto's gemaakt maar bij deze;

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Hallo allemaal...... wij zijn ook al weer even terug op de Veluwe en onze Timmy was heel blij ons weer te zien en rende naar de eerste boom om eindelijk zijn poot op te kunnen tillen.......pffffff dat was een lange dag alleen :?

Wij hebben ons echter uitstekend vermaakt in het Friese land :lol: :lol: :arrow: wat is het bij jullie nog lekker rustig :!: :!:
Super rit en prima verzorging, dank aan Harry & Petra :worship:


hier onze impressie van de tussenstops...
8)


Waar gaat onze volgende rit heen???
Kunnen we onze hond vast voorbereiden....... :wink:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Bandit

Bericht door Bandit »

Zo, ook weer op honk aangekomen en natuurlijk naast dat het een schitterende tocht was door een schitterende provincie, moet ik in de eerste plaats Petra en Kermit bedanken voor de SUPER ontvangst en alle zaken die zij daarnaast nog geregeld hadden.
Thuis aan gekomen wel eerst even een 20 minuten onder een kokende douce gestaan, niet dat ik vies was geworden vandaag, maar mijn "oude botten"gingen na die warmte behandeling toch weer een stuk soepeler door het leven.
Twee dagen en 740 km, in een woord GEWELDIG en SUPER gezellig, gewoon niet telang wachten met een herhaling.

Groetjes aan allen Toon. :lol:

8)
Remakil

Bericht door Remakil »

Sow... ook weer een half uurtje thuis... :lol:
Lekker stukje binnendoor gedaan met de 2 Triumph boys... gezellig gegeten en dat terasje in Kampen om 22.00 uur was top... ;)
Was een gezellige dag heren... :)

Ook de rest bedankt voor de gezelligheid... prima organisatie... lekker stukje gestuurd... :D
Morgenavond plemp ik m'n foto's wel online... ga nu maffen en morgen weer rijden... want man moet rijden... strom ook... :P
Jado

Bericht door Jado »

Kermit en Petra,

Ik wil bijdeze jullie nog hartelijk bedanken voor de fijne toertocht door het Friese en Groningerland het was FANTASTIES. :lol:
Tevens leuk om om met iedereen kennis te maken nu kun je een gezicht plaatsen bij een naam.
Op naar de volgende tocht/meeting. :worship:

Groeten Jan
daftspeed

foto's

Bericht door daftspeed »

Ik heb de foto's van (tijdens) de rit (genomen uit het handje tijdens het rijden) gezipt verzonden aan Kermit en E-Strom.
E-Strom zal ze op smugmug zetten en de links op het forum plaatsen (dank u wel meneer).

Bedankt voor de gezelligheid, de mooie rit en tot ziens.
Bedankt Kermit en Petra dat ik op de driecilinder meemocht en voor alle inspanningen. Goed georganiseerd.

BTW Die Friezen hebben tenminste verstand van motoren. In Kollumerpomp een hele Triumphwijk :o)


Groeten van Markus
DL650

Fijne dag

Bericht door DL650 »

Harry&Petra,

Wij willen jullie hartelijkdanken voor de mooi en goed verzorgde rit.


:worship: :worship: :worship: :worship:


Peter&Martha (DL650)
Bleustrom

Moi weekend

Bericht door Bleustrom »

Hallo,alle medestrommers én Harry enPetra,

Ik heb me heerlijk vermaakt op de afgelopen 2 dagen de rit heen was mooi en de meerijder hadden er veel zin in,we werden onderweg door onze organisator opgewacht en die verwees :arrow: ons naar ons onderkomen die hij voor ons had verzorgd incl een versnapering voor de avond,dat was een verrassing,geweldig....

De avond hebben we doorgebracht in een zéér gezellig restaurantje met om ons heen fantastische groep met friesche heren die een uitbundig feest avondje hadden. :wink:

Op de kamer zijn we de versnaperingen aan gaan breken wat ons na een aantal :lol: lachende uurtjes deed beslissen heerlijk te gaan slapen om fris weer voor de dag te komen.

De volgende morgen gewekt door een vrolijk haantje een lekker bakkie op de kamer en op naar het ontbijt,zéér volledig verzorgd met versgebakken broodjes en verse sju,heerlijk.

Toen óp de strom en op naar Motodrome,aangekomen een bakkie met heerlijk friesche specialiteit.

De rest hebben de andere strommers geschreven en weten jullie al.

Héél hartelijk bedankt voor de gastvrijheid en we gaan ook nog eens een tochtje doen in de Hoekse waard,word vervolgd


Groeten Maarten en Bleustrom
Kermit

allemaal bedankt

Bericht door Kermit »

je houdt het niet voor mogelijk, een dom ritje friesland organiseren en dan komen er van heinde en ver 10tallen motorliefhebbers op af.
van tevoren had ik deze belangstelling niet verwacht. ook Jarno (Motodrome Burgum) heeft zich goed vermaakt bij deze belangstelling. en nog bedankt voor de koffie en de hulp bij pech, Jarno en Arjen.

misschien is het een idee om traditie te maken van dit/een voorjaarstreffen??

allemaal bedankt voor de moeite, zeker degenen die 100-en kilometers er voor over hadden en niet in het minst de belgische onder al deze buitenlanders :wink:

petra en kermit :mrgreen:
Barracuda

Bericht door Barracuda »

Hoi v-stromers,

De Frieslandtour was genieten. Niet alleen het landschap, juist de combinatie van het weer de omgeving en zeker de groep was uitstekend.

Ik heb een paar foto's maar hoe verspreid ik deze? Wie geeft raad?

Tot zover mijn eerste korte reactie op dit forum.

groet,

Barracuda[/img]
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Hi B,
Je kan ze uploaden naar verschillende site's o.a. Pixum.nl of mijnalbum.nl en daar krijg je dan een link om ze hier aan anderen te laten zien......
Of op een eigen homepage....mogelijkheden genoeg tegenwoordig :lol: :lol:
Voor een enkele foto is er hier een uitleg :!:
Succes :!:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Barracuda

Bericht door Barracuda »

Hoi,

Het is even puzzelen maar met dank aan stroompje hoop ik nu foto's te kunnen tonen. Met de onderstaande url zou het moeten lukken. ik ben benieuwd.


http://www.pixum.nl/viewalbum/?rid=0da8 ... c0998f2a0c" onclick="window.open(this.href);return false;

groet,

Barracuda
Barracuda

Bericht door Barracuda »

Helaas,

Het lijkt (nog) niet te lukken. Later nog maar eens puzzelen.

Nogmaals, het was een mooie dag.

groet,
Barracuda
Beverstrom
Berichten: 125
Lid geworden op: za 11-06-2005, 19:57
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 k2
Woonplaats: beverwijk (broekpolder)

fotos

Bericht door Beverstrom »

hoezo lukt niet .........het zijn schitterende fotos kon er helaas niet bij zijn gisteren maar volgens mij hadden jullie een fijne dag. en droog zo tezien. gr beverstrom beverwijk
wees zuinig gepoetste kant boven houden
Jambo
DL650 berijder
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 02-02-2005, 22:34
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Adventure oktober 2014
Woonplaats: Wieringerwerf

Afstoffen

Bericht door Jambo »

Hallo Petra en Kermit,

Bedankt voor de goede organisatie en het lekkere tempo. Ik verbaas mij er iedere keer weer over de gezelligheid van de groep. Ik denk dat onze V-stroms wel een bindmiddel zijn maar het plezier in motorrijden primair is op zo,n dag.

Tevens een compliment aan iedereen voor zijn/haar rijstijl. Als beginnend motorrijder voel ik mij zeer op het gemak in de groep.

Bedankt voor alles, ook voor de lekkere bruine melk, en tot motor afstoffen 2.

Groet,

Hans
Hakuna Matata
Remakil

Bericht door Remakil »

Barracuda schreef:Helaas,

Het lijkt (nog) niet te lukken. Later nog maar eens puzzelen.

Nogmaals, het was een mooie dag.

groet,
Barracuda
Probeer http://www.photobucket.com" onclick="window.open(this.href);return false; eens... ;)
En dan de foto's doorlinken via de img tags...
The V

Bericht door The V »

Ik kan foto's heel makkelijk in een dir. op m'n websiteruimte zetten (heb ik toch verder niet in gebruik) zodat je ze er in volledig formaat af kunt halen.

Dus wie zijn foto's kwijt wil kan ze mij toesturen op msn mhederik@hotmail.com (ff toevoegen)

en zo staan ze dan in een bescheiden dir op volledig formaat eraf te halen;

http://www.xs4all.nl/~hederik" onclick="window.open(this.href);return false;

De foto's die ik heb gemaakt staan er ook op en nog een paar foto's van de VUK waar ik vanmiddag op de weg terug uit Groningen even langs ben gereden om een peukie te roken en te kijken.
Remakil

Bericht door Remakil »

Goed... de plaatjes die ik op m'n toestel tegen kwam... ;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En hier heb ik het allemaal voor gedaan... 599 km rijden voor een t-shirt... :shock:
Maarrrrrr... dit is dan ook wel een crimineel mooi collectors item... :lol: :twisted: :wink:

Afbeelding
The V

Bericht door The V »

Ik heb er 1020 km. voor gereden dit weekend... :wink:
Remakil

Bericht door Remakil »

The V schreef:Ik heb er 1020 km. voor gereden dit weekend... :wink:
Baas boven baas dus... ben met vandaag erbij niet verder dan 864,6 km gekomen... ;)
Daarmee was de mijne dus wel goedkoper... :lol:
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

@ Baracuda,

Nog ff je album voor iedereen toegangkelijk maken door het via bewerken en extra opties(geloof ik) Openbaar te maken.
Dan is registreren om ze te zien overbodig en komt 't goed!!
Laatst gewijzigd door Stroompje op ma 24-04-2006, 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
V-rider

Bericht door V-rider »

Jullie rit staat zelfs op motor.blogo.nl met een verslag van iemand die is aangehaakt??
Maar wie noemt de v-strom nou een tupperware club/motor?


De Tupperware club
Zaterdag 22 april – René is eerst een stukje wezen ‘blazen’. Dan ga ik een blokje om. Bij de Holwerder Pier staan allemaal V-stroms keurig op een rijtje. Prachtgezicht! En shit, geen fototoestel bij me… Een paar berijders ervan zien me aankomen en beginnen te applaudisseren. (Huh? Toch gaaf.) Ik zet mijn motor niet in het rijtje neer, maar wel vlakbij. Helm af en praten. Hé, een Triumph ertussen. Grappig.

De V-strom’ers kennen elkaar via internet. Via een V-strom-forum. Komen uit het hele land. Lekker Friesland verkennen. Hé, geef ze eens ongelijk! Of ik een stukje mee wil rijden? Eh, ja, best wel. Wil je soms even motor ruilen? Vraagt de Triumph-eigenaar. Eh, nou, eh, doe maar even niet (nu denk ik: had ik het maar wél gedaan, had ik kunnen ervaren hoe het is om op een driecilinder te rijden).

In zo’n grote groep rijden is cool. Bijna achteraan (ja, dat durf ik nu wel) en dan die zee van motoren voor je bochtjes zien draaien. Kunst! Wetende dat tegenliggers wel stekeblind moeten zijn wanneer ze zo’n groep niet zien (ze maken ruimte). Dus wat idealer door de bocht, meer ruimte nemend. Iets sneller ook. Harmonica-effect. Mijn ouwetje beent het prima bij, moet hem af en toe een beetje inhouden zelfs. Beetje spelen ermee, af en toe licht gymnastische oefeningen uitvoeren. De groep rijdt de route die René en ik vaak samen pakken achter het dorp. Richting Birdaard. Bekende bochten! De Tupperwareclub (hé, zo noemen ze hun motoren zelf! En ik zeg niets…) slaat daar af het dorp in. Ik zwaai met mijn linkerarm en rechterbeen en rij rechtdoor. Richting Lauwerseewei. Even gas openschroeven. Bandjes lekker warm. Overzichtelijke weg, geen verkeer te bekennen. Via Leeuwarden en Het Bildt (nee, HET Bildt, niet Dé Bilt van het weerbericht) weer terug naar huis. Weer lekker gereden, grenzen weer wat verlegd. Platter en sneller door bochten dan de afgelopen maanden. Kon het maar altijd warm weer zijn!
Remakil

Bericht door Remakil »

Volgens mij hebben we geen aplause gegeven... :)
Maar ja... het is een dame... en ze romantiseert er wel wat bij... :lol:
The V

Bericht door The V »

Ik heb maar 1X het woordje tupperware gebruikt... En dat was in een hele andere context :shock:
Bandit

Bericht door Bandit »

The V schreef:Ik heb er 1020 km. voor gereden dit weekend... :wink:
Ja Marc, dat is niet zo moeilijk als je middels je DOM DOM van Leeuwarden naar Groningen 230 km moet maken :lol:

Is maar een grapje hoor, verder pas je prima bij de club hoor (misschien wel te goed als ik zo naar je avatar kijk (foei foei))

Groetjes Toon.

8)
Kermit

Bericht door Kermit »

The V schreef:Ik heb maar 1X het woordje tupperware gebruikt... En dat was in een hele andere context :shock:
ja dat zeg je nu, maar er zijn getuigen!
ik stel voor 3 maand ontzegging van het forum en een jaar proeftijd :evil:
vr gr kermit :mrgreen:
The V

Bericht door The V »

kermit schreef: ja dat zeg je nu, maar er zijn getuigen!
ik stel voor 3 maand ontzegging van het forum en een jaar proeftijd :evil:
vr gr kermit :mrgreen:
Is "sorry" zeggen ook goed :?: Zit namelijk nog in m'n proeftijd :wink:
Remakil

Bericht door Remakil »

The V schreef:
Is "sorry" zeggen ook goed :?: Zit namelijk nog in m'n proeftijd :wink:
In dat geval voor straf een V-strom meeting organiseren, met bijbehorende toertocht... :twisted:


;)




ps... een vreetstrommeeting mag ook... komen we gewoon langs voor de hapjes... :o)
The V

Bericht door The V »

Ik ga wel ff brainstrommen :!: :wink:
Brunkes

Friesland

Bericht door Brunkes »

Hallo Petra en Harry,

na 330 km zijn we zondagavond moe, maar voldaan, veilig thuis gekomen. We willen jullie bedanken voor de goede ontvangst, de mooie rit en de vriendelijke babbels. Als enige Belgen voelden we ons absoluut niet alleen. We kijken al uit naar een volgende gelegenheid.

Met vriendelijke groeten. Lydia, Greet, Willy en Bruno
Bandit

Bericht door Bandit »

Remakil schreef:
The V schreef:
Is "sorry" zeggen ook goed :?: Zit namelijk nog in m'n proeftijd :wink:
In dat geval voor straf een V-strom meeting organiseren, met bijbehorende toertocht... :twisted:


;)

ps... een vreetstrommeeting mag ook... komen we gewoon langs voor de hapjes... :o)
Voor je het weet nodigd hij alle Strommers uit voor een meeting op de Scheveningsepier en dan zitten wij allemaal met een roestbruine DIVA :lol:
The V

Bericht door The V »

bandit schreef:
Remakil schreef:
The V schreef:
Is "sorry" zeggen ook goed :?: Zit namelijk nog in m'n proeftijd :wink:
In dat geval voor straf een V-strom meeting organiseren, met bijbehorende toertocht... :twisted:


;)

ps... een vreetstrommeeting mag ook... komen we gewoon langs voor de hapjes... :o)
Voor je het weet nodigd hij alle Strommers uit voor een meeting op de Scheveningsepier en dan zitten wij allemaal met een roestbruine DIVA :lol:
Suzuki en roest :?: Dat gaat toch helemaal niet samen :wink:
Remakil

Bericht door Remakil »

bandit schreef:
Voor je het weet nodigd hij alle Strommers uit voor een meeting op de Scheveningsepier en dan zitten wij allemaal met een roestbruine DIVA :lol:
Ik durf dat wel aan hoor... blijft een gebruiksding eejjj... ;)
Kermit

Bericht door Kermit »

motodrome burgum heeft zaterdag een nieuwe vstrom verkocht. hoe zou dat komen? misschien kunnen we de nieuwe bezitter strax welkom heten op deze site. hij wil vast meerijden een volgende keer.
:mrgreen:
Plaats reactie