Bronchitis door motorrijden?
-
- DL1000 berijder
- Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Bronchitis door motorrijden?
Beste Stromers,
Wat vinden jullie van de volgende gedachte?
Ik rijd sinds 2008 naar alle tevredenheid woonwerk met mijn v strom(s). Nou mag ik graag met mijn vizier open of minimaal gedeeltelijk open rondrijden en dat geldt ook voor de koudere dagen.
Nu heb ik plotseling Bronchitis terwijl ik nog nooit van mijn leven zoiets dergelijks heb gehad.
Mijn vrouw zei dat het misschien wel eens door het fijnstof van de snelweg zou kunnen komen en dat zou theoretisch natuurlijk zomaar kunnen.
Als je kijkt hoe snel mijn fluor gele kleding zwart wordt door de A10 is het nog niet eens zo'n gek idee om hier eens over na te denken.
Doet iemand aan adembescherming, hebben jullie hier wel eens over nagedacht?
Verder gaat alles prima hoor en hopelijk gaat het ook weer over maar ik vind dit gewoon interessant voor ons motorrijders.
Gegroet allen,
Franc
Wat vinden jullie van de volgende gedachte?
Ik rijd sinds 2008 naar alle tevredenheid woonwerk met mijn v strom(s). Nou mag ik graag met mijn vizier open of minimaal gedeeltelijk open rondrijden en dat geldt ook voor de koudere dagen.
Nu heb ik plotseling Bronchitis terwijl ik nog nooit van mijn leven zoiets dergelijks heb gehad.
Mijn vrouw zei dat het misschien wel eens door het fijnstof van de snelweg zou kunnen komen en dat zou theoretisch natuurlijk zomaar kunnen.
Als je kijkt hoe snel mijn fluor gele kleding zwart wordt door de A10 is het nog niet eens zo'n gek idee om hier eens over na te denken.
Doet iemand aan adembescherming, hebben jullie hier wel eens over nagedacht?
Verder gaat alles prima hoor en hopelijk gaat het ook weer over maar ik vind dit gewoon interessant voor ons motorrijders.
Gegroet allen,
Franc
-
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Mijn motor is een: Geen meer.
Re: Bronchitis door motorrijden?
Zoek maar eens op bronchitis door verkeer en dan is het wel duidelijk dat dit een van de oorzaken is van bronchitis.

Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
-
- Mijn motor is een: Gazelle Eclipse
Ik heb niet echt een admbescherming. Maar ik rij altijd standaard met een buff voor mijn mond/neus, als ik dan mijn helm open heb krijg ik geen vliegen in mijn neus/mond. Is me op mijn scooter wel eens gebeurd namelijk.
Als je inderdaad ook ziet wat voor zwarte drab eraf komt als je hem uitspoelt... maar of het echt veel fijnstof tegenhoudt? Geen idee.
Als je inderdaad ook ziet wat voor zwarte drab eraf komt als je hem uitspoelt... maar of het echt veel fijnstof tegenhoudt? Geen idee.
-
- EX- V-Strom berijder
- Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
Als je dagelijks rijdt is bescherming van luchtwegen een goede zaak met al dat fijnstof. Er zijn van allerlei oplossingen. Goedkoop en duur. Hier een wat goedkopere oplossing. Lijkt overdreven maar is het (helaas) niet. Wel lastig met een integraal maar er zijn ook andere oplossingen.
http://nl.aliexpress.com/store/product/ ... 94369.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://nl.aliexpress.com/store/product/ ... 94369.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)
Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Groeten Rene
-
- DL650 berijder
- Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
En dan maar gewoon steeds die simpele CO2 door je strot blijven duwen
http://sg.tudelft.nl/2015/12/05/is-er-r ... optimisme/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://sg.tudelft.nl/2015/12/05/is-er-r ... optimisme/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Alle Toeters en Bellen
-
- DL1000 berijder
@ iron horse, idd best veel verwijzingen. Mmmmmh toch maar eens goed nadenken over een kapje oid.
Ik vind een sjaaltje over mijn neus helemaal niks, wordt nat en voelt al snel erg vies aan.
Dus idd Camino, op zoek naar zo'n soort kapje want deze was/ is niet meer te koop.
Hey Eddie,
Snap je stuk niet helemaal goed. Als ik zo snel lees komt het er op neer dat de hele klimaat discussie door enkele zeer gerespecteerde wetenschappers behoorlijk wordt genuanceerd toch?
Groet,
Franc
Ik vind een sjaaltje over mijn neus helemaal niks, wordt nat en voelt al snel erg vies aan.
Dus idd Camino, op zoek naar zo'n soort kapje want deze was/ is niet meer te koop.
Hey Eddie,
Snap je stuk niet helemaal goed. Als ik zo snel lees komt het er op neer dat de hele klimaat discussie door enkele zeer gerespecteerde wetenschappers behoorlijk wordt genuanceerd toch?
Groet,
Franc
-
- DL1000 berijder
Zou wel eens wat kunnen zijn, facemasks met filter. Voor €21 ben je klaar in verschillende designs
http://www.facemasks.nl/facemasks-exclusive
http://www.facemasks.nl/facemasks-exclusive
-
- DL650 berijder
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Ben benieuwd hoe t voelt als je na 2u van de motor afstapt.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
-
- DL650 berijder
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 (2004)/Suzuki DR 750 Big/ AJP pr4 enduro pro
Ik moet jullie teleurstellen, fijn stof heet niet voor niks 'fijn' stof. Het gaat gemakkelijk door vele maskers heen. Je ziet in Azië veel mensen op de fiets rijden met een mondmasker, en dat zal wel iets doen, maar niet veel hoor. Die maskers zijn niet ontworpen om te filteren van buiten naar binnen toe. Wat hun taak is, is de uitgeademde lucht van de gebruiker tegenhouden en wat filteren, zodat hij/zij geen andere mensen besmet. Dan heb ik het wel over de blauwe ziekenhuismaskers, niet die maskers waarvan hier boven een link stond van Aliexpress. Hoewel ik twijfel over die laatste en hun vermogen om te filteren.
Als je op zoek wil gaan naar een masker dat écht dient om fijn stof tegen te houden, dan moet je je goed informeren. Het moet dan luid en duidelijk vermeld staan op de verpakking.
Als je op zoek wil gaan naar een masker dat écht dient om fijn stof tegen te houden, dan moet je je goed informeren. Het moet dan luid en duidelijk vermeld staan op de verpakking.
-
- EX- V-Strom berijder
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Ebrostrom schreef:Ben benieuwd hoe t voelt als je na 2u van de motor afstapt.
Ga er eens lekker voor zitten zou ik zeggen. Aardig stukje tekst met een eindconclusie.
http://www.webbikeworld.com/r4/respro-sportsta-review/
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
-
- DL650 berijder
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Dat kostte dan welgeteld 1 minuutje, maar juist dáár geeft hij geen antwoord op. Helaas.
Groeten Erik
-
- DL650 berijder
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
-
- DL1000 berijder
In het kader van beter iets dan niets heb ik toch maar een maskertje aangeschaft. Heb nu al voor een 2e keer bronchitis opgelopen en vind dat toch wel vervelend.
Heb er pas een keer mee gereden, een half uurtje woonwerk en moet zeggen dat ik het erg lastig vind met die kap op.
Ben benieuwd hoelang ik dit vol ga houden.

Groet, Franc
Heb er pas een keer mee gereden, een half uurtje woonwerk en moet zeggen dat ik het erg lastig vind met die kap op.
Ben benieuwd hoelang ik dit vol ga houden.

Groet, Franc
-
- DL650 berijder
Goh Franc,
Pas maar op dat ze je niet met getrokken pistool stilzetten
Even nog info waar fijnstof vandaan komt:
http://zaplog.nl/zaplog/article/luchtve ... dsklachten
En een map waar de luchtvervuiling wordt aangegeven:
https://www.luchtmeetnet.nl/
Succes
Pas maar op dat ze je niet met getrokken pistool stilzetten

Even nog info waar fijnstof vandaan komt:
http://zaplog.nl/zaplog/article/luchtve ... dsklachten
En een map waar de luchtvervuiling wordt aangegeven:
https://www.luchtmeetnet.nl/
Succes
Hasta luego
Alle Toeters en Bellen
Alle Toeters en Bellen
-
- DL1000 berijder
Interessante informatie, dank je.
En ja ziet er wel een beetje "gevaarlijk" uit zo (-;
En ja ziet er wel een beetje "gevaarlijk" uit zo (-;
-
- DL650 berijder
- Mijn motor is een: V-Strom 650 '04
Hi Framomile , werk je omg Schiphol?
-
- DL650 berijder
Graag gedaan,
Jammer is vaak dat de mensen pas beginnen te zoeken als het ze zelf overkomt.
Zelfde als kanker
"Dr. Warburg was awarded the Nobel prize for his discovery that cancer is caused by weakened cell respiration due to lack of oxygen at the cellular level, and proving cancer thrives in anaerobic (without oxygen), or acidic, conditions. In other words, the main cause for cancer is acidity of the human body. In his Nobel Prize winning study, Dr. Warburg illustrated the environment of the cancer cell. According to Warburg, damaged cell respiration causes fermentation, resulting in low pH (acidity) at the cellular level. Warburg also wrote about oxygen's relationship to the pH of cancer cells internal environment. Since fermentation was a major metabolic pathway of cancer cells, Warburg reported that cancer cells maintain a lower pH, as low as 6.0, due to lactic acid production and elevated CO2. HE PROVED CANCER CANNOT GROW NOR DEVELOP IN BODY ALKALINITY OF 7.36"
http://www.sparkpeople.com/mypage_publi ... id=3958228
Dus: Suiker laten staan en bi-carbonaat slikken
Schande dat de man nooit wordt vernoemd
Of zoals wifi
"Biologische effecten bij niet-thermische stralingsbelasting
Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond (zie: 2006, 2012-1, 2012-2 en 2013) dat blootstelling aan RF straling - bij stralingsintensiteiten waarbij opwarming van ons lichaam, of delen daarvan, verwaarloosbaar is - in biologische effecten resulteert. Sommige daarvan kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid. "
http://www.stopumts.nl/
Vaccins is ook zo eentje
" Is het niet interessant te zien hoe velen de ingrediënten van de boodschappen die zij kopen onderzoeken, terwijl zij toestaan dat zij met vaccins worden geïnjecteerd waarvan zij geen flauw idee hebben uit welke ingrediënten die bestaan? "
http://gedachtenvoer.nl/page/hoe-worden ... maakt.html
Als ik maar 1 persoon door deze info nieuwsgierig heb gemaakt dan is dat voldoende
Anders sorry voor de topic vervuiling Franc
Jammer is vaak dat de mensen pas beginnen te zoeken als het ze zelf overkomt.
Zelfde als kanker
"Dr. Warburg was awarded the Nobel prize for his discovery that cancer is caused by weakened cell respiration due to lack of oxygen at the cellular level, and proving cancer thrives in anaerobic (without oxygen), or acidic, conditions. In other words, the main cause for cancer is acidity of the human body. In his Nobel Prize winning study, Dr. Warburg illustrated the environment of the cancer cell. According to Warburg, damaged cell respiration causes fermentation, resulting in low pH (acidity) at the cellular level. Warburg also wrote about oxygen's relationship to the pH of cancer cells internal environment. Since fermentation was a major metabolic pathway of cancer cells, Warburg reported that cancer cells maintain a lower pH, as low as 6.0, due to lactic acid production and elevated CO2. HE PROVED CANCER CANNOT GROW NOR DEVELOP IN BODY ALKALINITY OF 7.36"
http://www.sparkpeople.com/mypage_publi ... id=3958228
Dus: Suiker laten staan en bi-carbonaat slikken

Schande dat de man nooit wordt vernoemd
Of zoals wifi
"Biologische effecten bij niet-thermische stralingsbelasting
Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond (zie: 2006, 2012-1, 2012-2 en 2013) dat blootstelling aan RF straling - bij stralingsintensiteiten waarbij opwarming van ons lichaam, of delen daarvan, verwaarloosbaar is - in biologische effecten resulteert. Sommige daarvan kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid. "
http://www.stopumts.nl/
Vaccins is ook zo eentje
" Is het niet interessant te zien hoe velen de ingrediënten van de boodschappen die zij kopen onderzoeken, terwijl zij toestaan dat zij met vaccins worden geïnjecteerd waarvan zij geen flauw idee hebben uit welke ingrediënten die bestaan? "
http://gedachtenvoer.nl/page/hoe-worden ... maakt.html
Als ik maar 1 persoon door deze info nieuwsgierig heb gemaakt dan is dat voldoende
Anders sorry voor de topic vervuiling Franc

Laatst gewijzigd door Tulipan op zo 16-04-2017, 00:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Hasta luego
Alle Toeters en Bellen
Alle Toeters en Bellen
-
- EX- V-Strom berijder
- Mijn motor is een: BMW F900 XR
-
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 zwart 2016

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
-
- DL1000 berijder
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 '05
Franc,
Hier reed een collega van me altijd mee als hij op de motor naar z'n werk kwam. Heb hem altijd een beetje stilletjes uitgelachen, maar eigenlijk was hij zo gek nog niet.
Ik weet niet hoe dit voelt na een uurtje op de motor en of het een beetje comfortabel zit in de helm.
Groetjes Arie
Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk
Hier reed een collega van me altijd mee als hij op de motor naar z'n werk kwam. Heb hem altijd een beetje stilletjes uitgelachen, maar eigenlijk was hij zo gek nog niet.

Ik weet niet hoe dit voelt na een uurtje op de motor en of het een beetje comfortabel zit in de helm.
Groetjes Arie

Blije DL1000 rijder!
-
- EX- V-Strom berijder
- Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
Lijkt me erg benauwd als je dit de hele tijd op moet hebben. Ik lig snachts al met zo'n ding op (cpap) dus gelukkig niet tijdens het motorrijden.
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)
Groeten Rene
Groeten Rene
-
- DL650 berijder
" dus gelukkig nog niet tijdens het motorrijden."
Voorkomen is beter dan genezen denk ik dan
Voorkomen is beter dan genezen denk ik dan

Hasta luego
Alle Toeters en Bellen
Alle Toeters en Bellen
-
- DL1000 berijder
@ Valetek, werk niet in omg schiphol maar rijd dagelijks van Purmerend naar amsterdam-osdorp, wel die kant op dussss..
@ Arie, dank voor de tip, ziet er wel wat lichter uit dan de kap die ik nu heb. Zal het achterwege houden voor als deze huidige toch niet is vol te houden. Denk wel dat het onder mijn Shubert past want deze lijkt iets compacter dan het masker dat ik nu draag en dat past ook.
@ Camino, het is idd benauwd, dat is ook de reden waarom ik mij afvraag of ik het ga volhouden, al is het maar een half uurtje in mijn geval.
@ Hessie, beetje hannibal look hè
Gr Franc
@ Arie, dank voor de tip, ziet er wel wat lichter uit dan de kap die ik nu heb. Zal het achterwege houden voor als deze huidige toch niet is vol te houden. Denk wel dat het onder mijn Shubert past want deze lijkt iets compacter dan het masker dat ik nu draag en dat past ook.
@ Camino, het is idd benauwd, dat is ook de reden waarom ik mij afvraag of ik het ga volhouden, al is het maar een half uurtje in mijn geval.
@ Hessie, beetje hannibal look hè

Gr Franc
-
- EX- V-Strom berijder
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Darth Franc Vader
Als het maar helpt Franc. Daar gaat het om toch

Als het maar helpt Franc. Daar gaat het om toch
Groeten, René
-
- DL650 berijder
Zo wordt er dus ook gezegd om de luchtinlaat van de airco te sluiten en alleen
de lucht van het interieur te gebruiken bij druk verkeer en stad.
En ik zie ze nog steeds naast drukke wegen hardlopen.....spreek ze over een jaartje of wat
( ook een van de redenen om nooit meer langer dan een week in NL te verblijven ).
En ik zie ze nog steeds naast drukke wegen hardlopen.....spreek ze over een jaartje of wat
( ook een van de redenen om nooit meer langer dan een week in NL te verblijven ).
Hasta luego
Alle Toeters en Bellen
Alle Toeters en Bellen
-
- DL1000 berijder
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 '05
Al gebruik je het maar 8 van de 10 keer Franc. Het is altijd beter dan helemaal nooit.
Blije DL1000 rijder!
-
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 (2015)
Alleen je interieur lucht gebruiken lijkt mij ook niet erg gezond hoor...Tulipan schreef:Zo wordt er dus ook gezegd om de luchtinlaat van de airco te sluiten en alleen
. En de ene is gevoeliger ervoor dan een ander en als zo'n maskertje helpt

Verstuurd vanaf mijn VKY-L09 met Tapatalk
-
- DL650 berijder
" En de ene is gevoeliger ervoor dan een ander"
"Ignorance is Strength"
( Bron: Orwell )
"Ignorance is Strength"

( Bron: Orwell )
Hasta luego
Alle Toeters en Bellen
Alle Toeters en Bellen