Zijn er ook ervaringen met de Dane gelamineerde Gore-Tex Pro pakken?
Zoals bijvoorbeeld de "Sealand" en/of "Osted" ?
Ik neig toch naar een gelamineerd pak. Voor de echte warme dagen kan ik dan een goedkoper doorwaaipak gebruiken, dan waait het ook écht door.
Als je geïnteresseerd bent in mijn zoektocht, dan kun je onderstaande verhaaltje doorlezen, geen interesse? Sla het dan maar over, anders is het zonde van je tijd
Tot nu toe heb ik de volgende merken vergeleken (gepast). Natuurlijk is dit heel persoonlijk en geen gebruiksvergelijk.
-
Dane Limfjord, los membraan, pasvorm uitstekend, mooie jas en dito afwerking. Nadeel vond ik dat de kraag niet apart vastgezet of gesteld kan worden.
-
Dane gelamineerd (geen idee welk type), ook prima pasvorm, wel (veel) minder ventilatiemogelijkheden.
-
Revit Poseidon, relatief grote ventilatiemogelijkheden (pluspunt) met erg mooi systeem (magneten) om de flappen vast te zetten. Goede keuze in accessoires, zoals een coolvest wat in de jas vast kan en een mooi lichtgevend vest voor in de avonduren wat op de jas vastgezet kan worden. Pasvorm was of te groot, of te klein, voornamelijk de mouwen waren te (veel) te lang of (veel) te kort. Jammer, deze stond na mijn internet zoektocht wel hoog op het lijstje.
-
Dainese, redelijke pasvorm, voor mij wat onbekend merk. Duurdere versie had i.p.v. een gewatteerde isolatie een heel mooi soft-Shell jasje, wat je ook zonder de jas kan dragen (van dit idee ga ik zeker gebruik maken). Pasvorm was helaas minder, de mouwen zaten erg strak. Bij de uitvoering met los membraan is er bijzonder veel ventilatie mogelijk, zelfs het rugpand kon er voor een groot deel afgeritst worden.
-
Held, voor mij onbekend merk en de jas was naar mijn mening te kort, pasvorm en kleuren ook niet optimaal.
-
Rukka, 2 gelamineerde jassen gepast, types niet onthouden. Waren gelamineerde jassen, een van rond € 900,- en de duurdere van rond € 1.200,-. De laatste had een (hoe kan het ook anders) perfecte pasvorm, goede kleurstelling en materialen. Maar ja, als dan ook de broek er bij moet komen is de prijs met het verwachte gebruik wat scheef in mijn geval. Erg positief vond ik de afneembare kraag, die er voor zorgt dat het water vanaf de helm niet naar binnen kan sijpelen. Misschien dat ik t.z.t. zo'n kraag los ga bestellen en dan aan de jas van mijn keuze ga maken. Ik kan me goed voorstellen dat de échte 'doorrijders' hiervoor zullen kiezen.
-
Macna heb ik nog niet gepast, de verkoopster (die ook dat merk verkoopt) vertelde dat zij geen Gore-Tex uitvoering hebben, maar alleen een eigen membraan (wat natuurlijk niet slecht hoeft te zijn).
Zo veel keuze en in mijn geval lijkt het toch (mede door pasvorm) Dane te gaan worden, vandaar mijn vraag naar ervaringen met de gelamineerde uitvoeringen van dit merk.
Alvast weer bedankt voor jullie reacties / ervaringen.
Marco.