Nieuwe verwarmde handschoenen
Geplaatst: za 10-10-2015, 19:04
Deze week heb ik nieuwe Gerbing verwarmde motorhandschoenen gekocht. Niet de 12 volt maar de nieuwste 7 volt motorhandschoen. Enne ja, deze kunnen aangesloten worden op je accu.
De gebruikelijke 12 volt (model T12, XR12, G12, etc.) is misschien bekend, maar de 7 volt voor motorrijders is nieuw. Ik heb de XR7 met een batterij-set (7 volt en 2,500 amp) én een 12 volt aansluiting voor op de accu (dat heet een junior controller bij Gerbing) gekocht.
Hiermee kan ik ‘hybride’ rijden: voor een ritje van b.v. 1 uur gebruik ik de batterijen. Deze doen het op de hoogste stand (4) zo’n 2 uur, maar stand 3 is ruim voldoende en doet het zo’n 3 uur volgens Gebring. Dus een uurtje heen en een uurtje terug rijden is dan goed te doen. Het was deze week ’s ochtends nog niet héél koud, maar ze deden het perfect. Ik reed in batterijstand 3 en had na 2 uur rijden (heen en terug) nog 1,5 blokje stroom over (op de batterij staat hoe vol/leeg ie is).
Ik heb ook de kabels gekocht en aangesloten; werkt ook prima. Met de ‘junior controller’ kan je de stroomstand/warmte regelen. Ik heb dan de kabels via m’n mouwen, naar de onderkant van m’n jas, aangesloten, via een kabel op de accu. Voor de eerste keer ‘kabels trekken door je mouwen’ is even wennen, maar zit niet in de weg. Met de accu heb je wel onbeperkt stroom zolang je rijdt.
Oh ja, de reden dat ik voor 7V i.p.v. 12V heb gekozen is dat 7V met een kleinere batterij (en hoger amperage) langer warmte/stroom geeft. Dus met een 7 volt kan je langer op de batterijen rijden dan met een 12 volt. Als je ze aansluit op de motoraccu maakt dat natuurlijk niet uit: dan heb je onbeperkt stroom.
Als laatste: de warmte wordt over de bovenkant van je handenschoenen afgegeven. Dat is ideaal want de kou komt niet van binnen je handen maar van boven/buiten. Dit dus in tegenstelling tot handvatverwarming. De handschoenen zien er ook stevig uit en zitten toch soepel; ik ben in ieder geval heel tevreden en rij ook deze winter lekker door. Ik hoop dat je wat aan deze ‘review’ hebt.
De gebruikelijke 12 volt (model T12, XR12, G12, etc.) is misschien bekend, maar de 7 volt voor motorrijders is nieuw. Ik heb de XR7 met een batterij-set (7 volt en 2,500 amp) én een 12 volt aansluiting voor op de accu (dat heet een junior controller bij Gerbing) gekocht.
Hiermee kan ik ‘hybride’ rijden: voor een ritje van b.v. 1 uur gebruik ik de batterijen. Deze doen het op de hoogste stand (4) zo’n 2 uur, maar stand 3 is ruim voldoende en doet het zo’n 3 uur volgens Gebring. Dus een uurtje heen en een uurtje terug rijden is dan goed te doen. Het was deze week ’s ochtends nog niet héél koud, maar ze deden het perfect. Ik reed in batterijstand 3 en had na 2 uur rijden (heen en terug) nog 1,5 blokje stroom over (op de batterij staat hoe vol/leeg ie is).
Ik heb ook de kabels gekocht en aangesloten; werkt ook prima. Met de ‘junior controller’ kan je de stroomstand/warmte regelen. Ik heb dan de kabels via m’n mouwen, naar de onderkant van m’n jas, aangesloten, via een kabel op de accu. Voor de eerste keer ‘kabels trekken door je mouwen’ is even wennen, maar zit niet in de weg. Met de accu heb je wel onbeperkt stroom zolang je rijdt.
Oh ja, de reden dat ik voor 7V i.p.v. 12V heb gekozen is dat 7V met een kleinere batterij (en hoger amperage) langer warmte/stroom geeft. Dus met een 7 volt kan je langer op de batterijen rijden dan met een 12 volt. Als je ze aansluit op de motoraccu maakt dat natuurlijk niet uit: dan heb je onbeperkt stroom.
Als laatste: de warmte wordt over de bovenkant van je handenschoenen afgegeven. Dat is ideaal want de kou komt niet van binnen je handen maar van boven/buiten. Dit dus in tegenstelling tot handvatverwarming. De handschoenen zien er ook stevig uit en zitten toch soepel; ik ben in ieder geval heel tevreden en rij ook deze winter lekker door. Ik hoop dat je wat aan deze ‘review’ hebt.