Omdat ik me al een tijdje erger aan het rem gedrag van de v-strom zat ik te zoeken naar oplossingen. Daarbij kwam ik deze tegen: http://www.svracingparts.com/store/#!/C ... ort=normal" onclick="window.open(this.href);return false;
Hiermee is het dus mogelijk om een aantal andere remklauwen te monteren. Er is zowel een 650 als een 1000 variant op de markt.
Een losse set kost $75 wat omgerekend zo'n 67 euro is, daar komen dan nog verzendkosten boven op. Een enkel setje komt daardoor op ongeveer $100 uit.
Nu leek het mij mooi (en goedkoop) om wellicht met een groep te bestellen. Misschien kan er dan wat korting vanaf, en kunnen de verzendkosten een stuk efficiënter. Dit is nog niet besproken met de leverancier omdat ik eerst even de interesse wou peilen.
Wie zou hier dus aan mee willen doen, en is dat voor een 650 of een 1000?
Bij meer tegelijk bestellen gaat misschien de prijs iets omlaag en betaal je minder verzendkosten. Maar met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid mag je dan voor je het thuis hebt nog even de BTW en de invoerrechten aftikken. Iets waar je met een klein bedrag veel minder kans op maakt en onder een bepaald bedrag geen invoerrechten worden geheven. Weet even niet meer hoeveel dat is. Dus is waarschijnlijk individueel bestellen nog steeds aantrekkelijker.
Edit:
Uit een niet EU land is t/m 22 euro vrij van BTW en invoerrechten, van 22 t/m 150 euro betaal je alleen 21% BTW en boven de 150 euro betaal je 21% BTW plus invoerrechten. Het gaat om de totale kosten, dus inclusief eventuele verzekering maar ook de verzendkosten worden erbij geteld. Voor auto- en motoronderdelen zijn de invoerrechten 3 tot 4,5%.
Groeten, Rob.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Ik heb de remklauwen al thuis liggen (van een SV1000) maar ik was niet heel erg van plan zo veel geld te betalen voor 2 stukjes metaal. Ik denk dat ik zelf wel iets kan bouwen/maken voor een stuk minder geld en een uurtje of 2 werk.
Hoorde laatst ergens dat de douane in duitsland minder streng is, en dat je t spul uit amerika naar duitsland kon versturen en daarna naar Nederland.
Heb de adapters gisteren in mn handen gehad en t stelt niet veel voor. Tis geen staal maar alluminium.
Zelf ga ik ze maken van een fatsoenlijk stuk staal. Vandaag t kopieër werk gedaan en morgen alleen nog ff gaten boren en uitzagen/slijpen.
Mocht alles naar behoren werken kan evt een setje voor je maken mocht je het nog willen.
Maar misschien kun ie eerst nog overstappen op andere remblokken en stalen remleidingen. Wat ook helpt voor een beter remgedrag is een setje hyperpro veren.
Dat klinkt ideaal, hoe bevalt het? Ik hou me graag aanbevolen mocht je nog een setje willen maken (uiteraard betaal ik je graag). Inkoop actie gaat hem duidelijk niet worden
Stalen remleidingen heb ik al met momenteel een setje organische remblokken. Misschien dat ik die binnenkort ook vervang voor een setje gesinterde...