Tom Tom of Garmin

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Gebruikersavatar
Ed84
Berichten: 131
Lid geworden op: zo 25-08-2019, 20:54
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 A

Re: Tom Tom of Garmin

Bericht door Ed84 »

He peer bedankt voor de reactie. Sporadisch gebruik houdt in 1 of 2 x per jaar een paar dagen buitenland, Benelux Duitsland en Frankrijk met name. Had gelezen dan en bij veel een lifetime update zit dus dacht aan een ouder moder van rond de 100€. Wat ik wel graag zou willen is een aansluitoptie op de accu zonder dat hij stilstaand de accu leeg trekt. Mobiel heb ik vorig jaar geprobeerd in de tanktas maar vind dit qua zichtbaarheid en bediening een drama...

Verstuurd vanaf mijn EML-L09 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Ed84
Berichten: 131
Lid geworden op: zo 25-08-2019, 20:54
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 A

Re: Tom Tom of Garmin

Bericht door Ed84 »

Heppie schreef:Ik heb nog een urban rider liggen een van de laatste serie maar daar zijn geen kaart update meer voor te krijgen.
Vorig jaar de 550 met 100 euro korting via tomtom gekocht en die bevalt prima.
Ja dat had ik inderdaad gelezen. Jammer want zoiets zou ideaal zijn. Tomtom schijnt voor oudere modellen geen update meer aan te bieden. Is dit bij Garmin anders?

Verstuurd vanaf mijn EML-L09 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Peerke
Berichten: 214
Lid geworden op: wo 18-04-2018, 17:43
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A 2017 Geel (Champion Yellow)
Woonplaats: Leidschendam, NL
Contacteer:

Re: Tom Tom of Garmin

Bericht door Peerke »

Als je hem zo weinig gebruikt, kun je ook overwegen hem te huren voor die paar dagen. Bijvoorbeeld hier: https://www.navigatie-huren.nl/motornavigatie.html

En als je hem amper gebruikt zou ik voor een TomTom Rider gaan, gebruiksgemak is daarvan toch hoger dan een Garmin, zeker voor een incidentele gebruiker.
In jou geval zou ik even afwachten tot er weer een leuke aanbieding voorbij komt.
Meestal gooit TomTom ze in het voorjaar, eind April / Mei voor het vakantieseizoen in de aanbieding, dealers zoals Waypoint hebben ze dan vaak nog iets scherper geprijsd dan TomTom zelf, en dan vindt je er meteen meer op Marktplaats, van mensen die gebruik maken van die aanbiedingen.
Het leukst zijn de 500's maar een oudere 400 doet het ook prima, alleen wat langzamer. Deze hebben allemaal lifetime maps updates totdat ze technisch echt verouderd zijn, en de kaarten e.d. er domweg gewoon niet maar oppassen o.i.d., maar dat kan nog jaren duren.
Zet anders gewoon een zoekopdracht op TomTom Rider in Marktplaats uit, en dan krijg je vanzelf een bericht in je mailbox wanneer er 1 voorbij komt. Als je een paar weken wacht komt er altijd wel wat voorbij, zeker als het motorseizoen weer begint en iedereen weer nieuwe motoren en bijbehorende navigatiesystemen koopt. Gewoon geduld hebben dus voor een leuke deal.

Succes met je zoektocht,
Peer.
Don't worry about life; you're not going to survive it anyway
Gebruikersavatar
Ed84
Berichten: 131
Lid geworden op: zo 25-08-2019, 20:54
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 A

Re: Tom Tom of Garmin

Bericht door Ed84 »

Thanks peer, nuttig advies!! Ga ik doen

Verstuurd vanaf mijn EML-L09 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Tom Tom of Garmin

Bericht door Eikie »

Deze wellicht interessant :


TomTom Rider 400
http://link.marktplaats.nl/m1505044731? ... nt=app_ios
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Hannes
Berichten: 223
Lid geworden op: di 01-01-2019, 16:16
Mijn motor is een: DL650 XTA 2019

Re: Tom Tom of Garmin

Bericht door Hannes »

Duur ding, heb er afgelopen najaar zo een gekocht voor €50,- en dat is wel voldoende om eens te proberen, vooral voor het bergen-bochtenwerk en ik heb nog geen idee of ik het wel iets vind. Wij vragen de weg wel als we er niet uitkomen met de kaart:-). Van Garmin weet ik alleen dat er een in onze auto gebruikt wordt als we de weg met de michelinkaart niet kunnen vinden, en die werkt prima. Is overigens ook al ruim 10 jaar oud.
Heinkel 175cc; BMW R60-5; BMW R60-7; Suzuki DR400; Kawasaki Z750; Yamaha Diversion 900; V-Strom 650 XTA
Gebruikersavatar
Motormuus
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1582
Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
Woonplaats: brouwershaven

Re: Tom Tom of Garmin

Bericht door Motormuus »

Een navi voor het bochtenwerk?

Daar heb ik geen navi voor nodig.
Gebruikersavatar
Heppie
Berichten: 661
Lid geworden op: di 20-03-2018, 06:32
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650 XT 2018
Woonplaats: Amstelveen

Re: Tom Tom of Garmin

Bericht door Heppie »

Kan die vast in bed oefenen :mrgreen:
Als je het gevoel hebt dat je niet genoeg vermogen hebt om lekker te rijden is de weg niet bochtig genoeg. :-)}
:bye: Robert Jan :-)}
Hannes
Berichten: 223
Lid geworden op: di 01-01-2019, 16:16
Mijn motor is een: DL650 XTA 2019

Re: Tom Tom of Garmin

Bericht door Hannes »

Motormuus schreef: wo 29-01-2020, 06:51 Een navi voor het bochtenwerk?

Daar heb ik geen navi voor nodig.
Wat is daar zo raar aan? Ik heb weliswaar geen ervaring met motornavigatie maar het schijnt dat je een indicatie te zien krijgt van hoe de volgende bocht er ongeveer bij ligt. Als dat niet zo is gaat het speeltje eruit, voor de rest heb ik het niet nodig.
Heinkel 175cc; BMW R60-5; BMW R60-7; Suzuki DR400; Kawasaki Z750; Yamaha Diversion 900; V-Strom 650 XTA
Gebruikersavatar
Motormuus
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1582
Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
Woonplaats: brouwershaven

Re: Tom Tom of Garmin

Bericht door Motormuus »

Raar weet ik niet. Maar ik gebruik bomen, vangrail, bergen. Straatmeubilair om te zien hoe mijn bocht verloopt. Een bocht die halverwege nog eens een tikkie verder knikt staat niet op je navi.
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: Tom Tom of Garmin

Bericht door TT-Strom »

Helemaal eens Motormuus.

Als je het bochtenverloop gaat inschatten aan de hand van je navi, ga je er een keer genadeloos vanaf.

Elke bocht is anders, loopt wijder uit, juist niet, zit plots een knikje in, een verkanting etc., wat je niet op je navi ziet.

Als je bochten gaat lezen vanaf je navi, ga je heel onnatuurlijk bochten maken en niet genieten.
Leer bochten en de weg lezen!

Navi-bochtenrijders pik je er meestal zo uit :-)
Onjuiste lijn, onjuiste snelheid, helm die steeds omhoog en omlaag gaat... en andere motorrijders die erachter hangen.
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Hannes
Berichten: 223
Lid geworden op: di 01-01-2019, 16:16
Mijn motor is een: DL650 XTA 2019

Re: Tom Tom of Garmin

Bericht door Hannes »

Ik deed het vroeger ook zonder hoor, maar na veel jaren zonder bergervaring meende ik dat een navigatie wel voordelen had, afgaande op de reacties is dat dus niet zo, einde oefening dus, weg ermee.
Heinkel 175cc; BMW R60-5; BMW R60-7; Suzuki DR400; Kawasaki Z750; Yamaha Diversion 900; V-Strom 650 XTA
Gebruikersavatar
Motormuus
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1582
Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
Woonplaats: brouwershaven

Re: Tom Tom of Garmin

Bericht door Motormuus »

Zo'n ding is erg makkelijk. Wij ge ruiken hem voor routes. Geluid uit en af en toe op het schermpje kijken wat natuurlijk boven de tellers gemonteerd zit. Eigenlijk hoef ik alleen maar mijn leidinggevende te volgen want die rijd 90% van de tijd voorop.
The Peck
Berichten: 58
Lid geworden op: zo 06-03-2016, 13:22
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 K5

Re: Tom Tom of Garmin

Bericht door The Peck »

Ik vind een overzicht van de route prettig. Vooral in bergachtig gebied waar er mooie glooiende wegen liggen kan er een plotseling scherpere bocht zijn dan dat je verwacht. Op dat moment zie ik op mijn navigatie in ieder geval dat ik de aankomende bocht extra aandacht moet geven. Ook in een groep vind ik het prettig om de snelheid er dan wat uit te nemen. Better safe than sorry :-)}
Gebruikersavatar
Drewman
Berichten: 123
Lid geworden op: zo 26-01-2020, 22:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 2019 A

Re: Tom Tom of Garmin

Bericht door Drewman »

Tom Tom GO heeft volgens mij een gratis versie waarmee je 75km kan rijden via de Playstore (Google) android telefoons.

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Peerke
Berichten: 214
Lid geworden op: wo 18-04-2018, 17:43
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A 2017 Geel (Champion Yellow)
Woonplaats: Leidschendam, NL
Contacteer:

Re: Tom Tom of Garmin

Bericht door Peerke »

Vanwege de motorbeurs heeft Waypoint weer leuke aanbiedingen op dit gebied. Je hoeft daarvoor niet zelf naar de beurs te gaan, kunt ze ook online bestellen.
Zie https://www.gps.nl/motorbeurs/index.html

Met vriendelijke groeten,
Peerke
Don't worry about life; you're not going to survive it anyway
Plaats reactie