Pagina 2 van 2

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Geplaatst: do 24-09-2015, 17:56
door Sanscorp
Iron Horse schreef:
PDvD schreef:Zeker het punt waar dat slotje aan zit (wie gebruikt het inshemelsnaam...) is erg roestgevoelig.
Bij de 650 zit het helmslot er niet daarvoor zitten er 2 haken onder het zadel, is veel makkelijker. Bij de Bandit gebruikte ik het helmslot overigens wel.
PDvD schreef:De uitlaten zijn overigens (de standaard dan) ook erg gevoelig voor roest. Het is rvs... maar wel van een megarukkwaliteit.
Het kan ook zijn dat het RVS lijkt, bijvoorbeeld chroomstaal. Wil je zeker weten of het echt RVS is dan moet je er een magneet bijhouden. Echt RVS is NIET magnetisch, de magneet moet er dus afvallen.

Bijna, dat dacht ik ook altijd.
RVS 304 roest oppervlakkig maar zal nooit doorrotten en is wel magnetisch.


Ennuh, is die lak nog een beetje blijven zitten? Want elke uitlaat die ik tot nu toe gespoten heb (met welke lak dan ook) is nooit goed gebleven.

Verder valt de roest op het subframe mij nog wel mee, zie niets waar ik van schrik, maar heb ook al (veel) erger gezien!
Leuk projectje, wil ik ook nog wel eens doen.

Op mijn motor heb ik alle zwart hoogglans kappen, mat zwart gespoten omdat ik dit veel mooier vind.
Dit heb ik gewoon gedaan met (ja echt waar) Action verf!
Droogt snel, netjes en er is tot nu toe niemand die het opgevallen is dat het zelf gespoten is.

Er zit bij mij ook wat valschade op, maar o.a. de radiateur is krom en ik vermoed de cockpit ook wel.
Zolang alle delen recht zijn (check o.a. de voorpoten goed!) valt het meestal mee en kan je veel zelf herstellen.

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Geplaatst: do 24-09-2015, 23:35
door Iron Horse
304 is na chroomstaal ook de meest inferieure kwaliteit staal die zich RVS noemt, terecht of onterecht. Maar wil je dat exact weten moet je de staalbijbel erbij pakken en kun je de precieze samenstelling en tolerantie zien. Die staan echter alleen bij bedrijven want die zijn voor particulieren onbetaalbaar.

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Geplaatst: vr 25-09-2015, 09:54
door Sanscorp
Maar doorrotten doet het niet, anders zit er geen levenlange garantie op de handgemaakte EPS uitlaat van bijv. auto's.

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Geplaatst: zo 04-10-2015, 11:54
door Bozobin †
Levenslange garantie vind altijd zo mooi: Je hebt garantie tot dat de boel stuk gaat :-) Want dan is de levensduur voorbij.

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Geplaatst: zo 04-10-2015, 11:58
door Sanscorp
Ik versta wat anders onder levenslange garantie ;) en dat staat los van het product.

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Geplaatst: zo 04-10-2015, 12:03
door Bozobin †
Ow, net zolang als de kat van de buren leeft !

Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.

Geplaatst: zo 04-10-2015, 18:32
door Eikie
Iron Horse schreef:304 is na chroomstaal ook de meest inferieure kwaliteit staal die zich RVS noemt, terecht of onterecht. Maar wil je dat exact weten moet je de staalbijbel erbij pakken en kun je de precieze samenstelling en tolerantie zien. Die staan echter alleen bij bedrijven want die zijn voor particulieren onbetaalbaar.
Voor mij allemaal abacadabra. Geen idee of dit is wat je bedoeld Rob :


COMPOSITION
Type 304 Type 304L
% %
Carbon 0.08 max. 0.03 max.
Manganese 2.00 max. 2.00 max.
Phosphorus 0.045 max. 0.045 max.
Sulfur 0.030 max. 0.030 max.
Silicon 0.75 max. 0.75 max.
Chromium 18.00-20.00 18.0-20.0
Nickel 8.00-12.00 8.0-12.0
Nitrogen 0.10 max. 0.10 max.
Iron Balance Balance
SPECIFICATIONS
AK Steel Types 304 and 304L Stainless
Steels are covered by the following
specifications:
Type 304 Type 304L
AMS 5513 AMS 5511
ASTM A 240 ASTM A 240
ASTM A 666 ASTM A 666