Vandaag de lezerstest gedaan.
10 motoren in 2 groepen van 5 met elk een voorrijder op een GSX-S750. 120 km en 3x gewisseld van motor.
De motoren zijn demo's van dealers. O.a. Motoport Zelhem, de Valkenier en Hoegee.
Veel spaakwielen, led knippers, 1 met hvv, verschillende ruiten.
Ik kwam en ging op mijn 1000, dus wilde beginnen op een 1000 en eindigen op een 1000. Daartussen 2x een 650 gereden.
Bij de eerste stop zijn er door een fotograaf foto's gemaakt die samen met onze ervaringen in nummer 12 of 13 komen.
Die ervaringen gaan we thuis opschrijven en mailen naar Motoplus.
Zo'n 3 uur onderweg geweest waarvan 2 uur in de regen. Maar dat viel wel mee.
1 forumlid/FB-er Wim tegengekomen, plus oud forumlid Jos (nu GS) die beide in de middaggroep zaten.
Sommige kwamen met de auto, de meeste met de motor. Uit het hele land en van alles wat. Incl. een motoragent.
Ik heb nog kunnen helpen met info en instellingen.
Iemand klaagde dat die witte 650 niet te sturen was. Dat kan niet, zeker niet met A40F banden. Veervoorspanning achter opgedraaid en hij was weer blij.
Een ander dacht een motor met fabrieksinstellingen te hebben omdat de km-stand op ooooo bleef staan. Uitgelegd hoe het het menu werkt (ooooo is oliestand).
Leuk te horen hoe de ervaringen waren. Van 'je waait er af' (Pan rijder die schuifpui gewend is), 'maar dan wel de 1000' (Tracer 900 rijder), etc.
Verschillende reacties op de 650 en 1000. Die laatste werd als meer motor ervaren die beter stuurde en comfortabeler was.
4000 euro meer waard was mijn vraag, en dan ontstond dezelfde discussie die we hier ook kennen als het gaat om de 650 of 1000.
Straks in het blad is het allemaal te zien en te lezen.
Ik moet mijn review nog maken en inleveren.
Ik ben begonnen op de witte 1000XT met de varioruit uit de optielijst, daarna een kale standaard 650, een gele 650XT (met varioscherm) en als laatste de gele 1000XT met standaard scherm. De eerste had ook een TomTom. Daar ben ik maar van afgebleven.
Wat mij opviel was dat de 1000 tov mijn 1000 uit 2014 met J02 ECM veel soepeler loopt en een prima gasrespons heeft.
De vario leek me ietsjepietsje beter dan de airflow. Ook op de 650 zou ik die ruit kiezen, ook al kan ik die op de 650 niet vergelijken met een airflow.
Ook een stuk mooier om te zien.
Bij de 650 viel op dat die nog soepeler is en het niet zo uitmaakt in welke versnelling je een bocht neemt. Bij de 1000 moet je meer schakelen.
Ik vind de 650 ook iets lichter en misschien wel beter sturen dan de 1000.
Al met al een leuke ervaring