Rondje alpen

Plaats hier uw reisverslagen...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1388
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Rondje alpen

Bericht door Cplegt »

Zaterdag 5 juli met twee man en anderhalve volgepakte motor vertrokken richting Titisee Duitsland voor het begin van de vakantie. Mijn vertrouwde Dl1000 en een Pan European uit ’92. De eerste dag enkel autobaan gereden dus dat schoot lekker op.
De camping was goed en niet te duur.

Dag 2, binnendoor gereden richting Bludenz Oostenrijk, langs de Bodensee. Heerlijke route, flink doorgereden (wanner het mogelijk was ..) T weer was perfect om te rijden, niet te warm, niet te koud en een zonnetje er bij.
Afbeelding

Dag 3, na een kleine discussie de Hochalpenstrasse gereden, in de miezer regen. Aan de andere kant was het weer gelukkig goed.
Toen door naar de Stelviopas via de reschenpass. Op de Stelvio was het aardig fris en er lag nog vrij veel sneeuw. Doorgereden richting Bormio om daar ergens een camping te pakken.
Afbeelding
Afbeelding

Dag 4, door naar het Comomeer :D. Gereden via Livigno om daar nog ff te tanken.
Door naar St. Moritz, en via de Malojapas naar het Comomeer.
Daar was het volgens de campingeigenaaresse al dagen aan het regenen, en ook nu was het klote weer. Dus maar ff een extra zeiltje gekocht om de natte periode te overleven.
Gelukkig werd het ’s avonds droog en hebben we daarna geen regen meer gezien aan het comomeer.
Afbeelding
Afbeelding


Dag 5, rondje bij het comomeer. Het plan was Splugenpas, door naar de Roflaslucht, via de Julierpas door naar de Malojaspas en ff de watervallen bij Chiavenna bekijken.
Helaas verloor de Pan alle druk in de koppeling bij het oprijden van de Splugenpas. Na een telefonisch consult met mn dealer zou de cilinder bij de koppelingshendel de boosdoener kunnen zijn. Dus omgedraaid en op zoek naar een motordealer. Bij aankomst bij de dealer was het probleem ineens opgelost. Dus was het waarschijnlijk een klevend druklager van de koppeling.
Helaas nog te weinig tijd over voor t rondje dus maar ff omhoog gekacheld bij het comomeer.
Na een paar Km hield de weg op en ging over in oud militaire route. De Pan bleef wachten en ik wilde toch ff kijken waar t uit kwam. Ook die weg hield op en ging over in een grof grindpad met een leuk afgrondje aan 1 kant. En uiteindelijk was dit het uitzicht.
Afbeelding
Afbeelding

Dag 6. Het rondje van gisteren afgemaakt. De pan vertoonde geen problemen meer gelukkig.
Wel een beetje sneeuw tegen gekomen en natuurlijke mooie bochten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dag 7, richting Aosta. Route was wisselend, veel verkeer en van tijd tot tijd hele mooie stukken langs lago di Lugano lago Maggiore. Mn telefoon vond Lago Maggiore zelfs zo mooi dat ie daar is blijven liggen om van het uitzicht te genieten.
Wat absoluut tegen viel was de camping, die nogal prijzig bleek te zijn en van slechte kwaliteit. Op de een of andere manier hadden ze wel ANWB en ADAC keurmerken van 2014 ..

Dag 8, richting de Route des Grand Alpes. Eerst nog ff de col de petit st. Bernard gedaan met vooraf uitzicht op de Mt. Blanc. De col de petit st. Bernard is echt vet. Ik verslikte me nog een beetje in een 4 dubbele haarspeldbocht die ik niet zag aankomen.
De 3e bocht sneed ik een beetje verkeerd aan waardoor ik de 4e vol in moest en vervolgens de koffers, voetsteunen en middenbok aan de grond kreeg, leuk ..
De route des grand alpes opgereden voor de col de L’Iseran. Het was ondertussen gaan regenen en onderweg naar boven werd het steeds kouder en kouder. Voor de grap oppperde ik dat er nog wel eens sneeuw kon komen .. had ik niet moeten zeggen, 1 minuut later sneeuwde het dus daadwerkelijk. Boven op de top ff op tempratuur komen. Nadeel, het sneeuwde wel door en vrij hard ook.
Na een uur lag er 7 centimeter verse sneeuw.
Uiteindelijk hield het op met sneeuwen en konden we verder rijden.
Door naar de Galibier, de D’Izoard en Col de Vars.
Toen een camping opgezocht aan de voet van de Col de la Bonette.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dag 9, Col de la Bonette gedaan. Mooi hoogte punt met 2803 meter. De hele weg ligt eigenlijk in een natuurgebied en is erg mooi, een absolute aanrader om te rijden.
Door de Gorges de Daluis richting Castellane en door naar Grasse. Afgezakt naar Mandelieu – la Naoule en de kustweg op naar St. Raphael voor een paar dagen chillen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

In Frejus niet al te veel gedaan. Klein rondje over de kustweg richting Cannes en terug over de Rn-7 (persoonlijke favoriet)
Afbeelding

Dag 16 Binnendoor richting Grenoble. Geen route uitgezet dus met de kaart en de garmin een beetje van stad naar stad navigeren. De route was zeer mooi. Veel D-wegen gepakt. Langs de Gorges du Verdon. Door richting Mezel (D907) de D900 verder gevolgd en toen een stuk Route Napoleon (viel tegen) De N85. Bij Grenoble doorgereden naar Les Echeles. En daar overnacht.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dag 17. Nog steeds binnendoor rijden, vanaf Les Echeles richting Chambery . Door naar Ruffieux (D991) Daarna de D992 gevolgd richting Collonges. De D884 richting La cure gepakt. Stukje N5, D471 en D437 tot Montebéliard. Hier waren we rond 1600uur. Vanaf 1200uur in de regen gereden.
Dus wilde ik ff een stukje autobaan pakken tot droger weer. Maar dat gebeurde niet.
Na wat overleg gegeten en doorgereden over autobaan tot huis.
En om 00.30uur en 4125km waren we beiden weer in huis
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4206
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Rondje alpen

Bericht door Frank »

:duim: Leuk tripje! #jaloers ;)
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Rondje alpen

Bericht door Eikie »

Leuk verslag Chiel! Weer een mooie op mn verlanglijstje.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5093
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Rondje alpen

Bericht door Stroompje »

:duim: Dat moet een topvakantie zijn geweest! :duim:
Verstuurd met Tapatalk by Experia.
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Rondje alpen

Bericht door Aad900 »

Mooie trip Chiel. Leuk verslag en fraaie plaatjes :duim:
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
R.Vanmeegen
DL1000 berijder
Berichten: 604
Lid geworden op: vr 12-07-2013, 22:25
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000-K3
Woonplaats: Huissen

Re: Rondje alpen

Bericht door R.Vanmeegen »

Mooi verslag. Waar gaat de volgende reis naar toe?
DL 1000 - Zilver grijs - K3 - TomTom Rider 400 - 2 Akra's - Sony HDR-AS200
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Rondje alpen

Bericht door Wullebolle »

@ Cplegt: :duim: DAT is nou waar een VStrom voor gemaakt is :-)}
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Rondje alpen

Bericht door RedStrom »

Goed gedaan Chiel.
Leuk om te lezen.
Gelukkig was er toch een klein technisch probleempje. Anders was het geen echte vakantie geweest voor jou :)
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Rondje alpen

Bericht door Ebrostrom »

Leuk verslag van een mooie vakantie. Mooie foto's!


Tapatalk via mijn  iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1388
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Rondje alpen

Bericht door Cplegt »

RedStrom schreef:Gelukkig was er toch een klein technisch probleempje. Anders was het geen echte vakantie geweest voor jou :)
Wel meer moeten fixen hoor, zoveel tyrips en ducktape had ik op een vakantie nog niet gebruikt.

- op de een of andere wonderbaarlijke manier was mijn stoeltje ineens kapot na een dagje rijden terwijl ie op de camping stond. De kaboutertjes hadden het vast gedaan volgens de buren.
- Een bepaald onderdeel van de motor meermaals moeten vastzetten met bouten en 3 tyrips. Het geheel kon mn rijstijl niet aan en iedere 500 km mocht ik t weer doen.
- De aluminium tentstokken begonnen 1 voor 1 af te breken. En natuurlijk gebeurd dat dan 's avonds na 1800uur als alle winkels dicht zitten. Met haringen, theelepels en ductape de boel nog kunnen fixen.

Verder heeft de motor het super gedaan. T verbruik op de snelweg heen was 1 op 17.5. We reden keurig 120. Maar met mn koffers en bagage vind ik dat absoluut niet slecht.
Het verbruik tijdens het passen rijden lag meestal op 1 op 18.5. Wat ik ook zeer zeker niet slecht vindt met mn zeer behouden rijstijl O:-)
Daarnaast heeft ie de gehele vakantie, dus 4125 ongeveer een kwart liter olie verbruikt. Ook dat is wel eens meer geweest.

R.Vanmeegen schreef:Mooi verslag. Waar gaat de volgende reis naar toe?
Euh .. plannen zijn er altijd.
Ik wil nog een keer naar de Noordkaap rijden, via Duitsland, Polen, Litouwen, Letland, Estland en Finland. En dan terug via de Zweedse kust.
Daarnaast heb ik stukken van het oosten van Oostenrijk en het Oosten van de Dolomieten niet gezien, dus ook dat staat op het lijstje.
En ritje naar de Transfăgărășan pas in Roemenië zit ook in mn hoofd. En daarna doorrijden naar de Zwarte zee, en via Bulgarije naar Macedonië en via de kusten van Albanië, Montenegro en Kroatië weer omhoog.

Dus ..
Gr. Chiel
Anja64
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 29-08-2010, 23:38
Mijn motor is een: Yamaha Tracer MT 09

Re: Rondje alpen

Bericht door Anja64 »

Bedankt voor het delen :duim: ,we gaan over 2 weken ook weer eens die kant op joepie :-)}
Margon
Berichten: 1052
Lid geworden op: zo 16-08-2009, 23:01
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs
Woonplaats: s`Gravendeel

Re: Rondje alpen

Bericht door Margon »

Nice,
Mooi verslag en foto`s
De grand route des alp staat ook hier nog op de planning voor dit jaar
:-)}650 K7 / L13 / L14/ L15 650 2018 xta geel
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: Rondje alpen

Bericht door TT-Strom »

Mooi verslag Chiel!

Net als Frank jaloers, ziet er geweldig uit!
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Rondje alpen

Bericht door Bozobin † »

Alleen maar bekende plaatjes en namen, 't maakt niet uit hoe vaak je daar komt het blijft A D E M B E N E M E N D !!!!
Ik ben jaloers op jou dat je het in zo'n verslag weet samen te vatten.

Ik ben mijn "Gestrompel" ook weer aan het bijwerken ....
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Margon
Berichten: 1052
Lid geworden op: zo 16-08-2009, 23:01
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs
Woonplaats: s`Gravendeel

Re: Rondje alpen

Bericht door Margon »

Chiel,
wil je de route`s delen ?
Kan ik ze gebruiken voor een tripje
:-)}650 K7 / L13 / L14/ L15 650 2018 xta geel
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1388
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Rondje alpen

Bericht door Cplegt »

Welke routes :o) .

De route van de route des grand alpes komt van t www, en die heb ik aangepast om hem passend te maken voor mn reis tripje. Dus ingekort en t laatste stuk niet richting t "officiele eindpunt." De rest uitgezet op kaart als ik er in de buurt komt. De gps gebruik ik alleen om van stadje naar stadje te navigeren op de kaart.

En Kees, tis niet meer dan ff een selectie maken uit 1000 foto's en er een verhaaltje bij schrijven. En dat laatste is t lastigste, ik ben niet echt een goede of prettig leesbare schrijver..
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: Rondje alpen

Bericht door John007 »

Leuk verhaal en mooie foto's Chiel!
Ben een beetje jaloers....
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Rondje alpen

Bericht door Bozobin † »

Dat verhaaltje is bij mij een nog groter probleem dan bij jou :-). Aan het eind van de vakantie heb ik een hele berg indrukken, gebeurtenissen en verhalen, alleen is de chronologische volgorde vaak al behoorlijk verdwenen en namen onthouden ? Hahahahaha ... laat me niet lachten :-).

Voor routes door deze schitterende gebieden: Ik heb heel veel foto's in mijn Gestrompel staan en overal staat de naam bij.
Knoop ze aan elkaar en je hebt een route.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1388
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Rondje alpen

Bericht door Cplegt »

Ik schrijf het ook op voor de chronologie .. En dan nog vergeet ik soms dat ik er al was geweest :oops:.
wat rijden daar betreft kun je niet zo veel fout rijden, bijna alles is mooi, en dat is dan ook weer een probleem ..
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Rondje alpen

Bericht door Iron Horse »

Wanneer je foto's met je smartphone maakt kun je toch instellen dat de GPS positie wordt opgeslagen (en nog veel meer). Probleem opgelost, thuis even de route met Google Earth volgen die je gefotografeerd hebt. En foto's hebben sowieso een (onzichtbaar) tijdstempel, dus kun je de route altijd terugvoeren.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1388
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Rondje alpen

Bericht door Cplegt »

Maak ze met n normale camera. En mn telefoon vond t te leuk in Italië..
Daarnaast kun je vrij simpel je camera foto's aan je gps track koppelen, wel ff zorgen dat t toestel op de juiste tijd staat.
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Rondje alpen

Bericht door Iron Horse »

Zelf zet ik de meest foto's op de "harde schijf" in m'n hoofd, slechts een enkele maak ik met een camera of telefoon om aan anderen te laten zien of door te sturen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Rondje alpen

Bericht door Bozobin † »

Cplegt schreef:Maak ze met n normale camera. En mn telefoon vond t te leuk in Italië..
Daarnaast kun je vrij simpel je camera foto's aan je gps track koppelen, wel ff zorgen dat t toestel op de juiste tijd staat.
Ik geef al mijn foto's de gps coördinaten mee aan de hand van de tracklog. Da's in BaseCamp zo gebeurd. Evt. tijdverschil kun je simpel corrigeren.

Sleep je naderhand de foto naar een lege kaart, dan gaat hij automatisch op de plaats staan waar hij genomen is. Sla je hem op in je Garmin dan kun je er zo naartoe rijden.
Helaas gaat deze EXIF informatie verloren op FaceBook.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Gebruikersavatar
Ballie
DL650 berijder
Berichten: 546
Lid geworden op: za 01-03-2014, 09:56
Woonplaats: Roosendaal - West Brabant
Contacteer:

Re: Rondje alpen

Bericht door Ballie »

1 Woord: WOW!!!.

't Is dat ik mijn vrouw niet zo lang en zo ver van huis krijg, anders zou ik het graag ook eens doen. Alleen al die uitzichten. Daar doe je het toch voor (en de bochtjes natuurlijk :o)

Maar ehm, waaide het nou zo hard bij die watervallen? :mrgreen:
Cplegt schreef: Afbeelding
You can't buy happiness, but you can buy a V-Strom...
Mathijsvm

Re: Rondje alpen

Bericht door Mathijsvm »

Nice :duim: mooi verhaal. Pure jalousie.
Plaats reactie