Weekje Corfu Griekenland.

Plaats hier uw reisverslagen...
Plaats reactie
Leocreusen

Weekje Corfu Griekenland.

Bericht door Leocreusen »

Begin Juni een vliegreis naar Corfu geboekt.
Wat heeft dat met een motor toer te maken zou je zeggen. Elk jaar op vakantie op dergelijke eilanden huur ik normaal gesproken een motorscooter van 150 a 250 CC.
Was ik dit jaar ook van plan op Corfu net als 4 jaar geleden. Na aankomst op de zaterdag meteen vroeg in de middag op pad in het dorp Dacia op zoek naar de lokale scooter verhuurder.
Jammer, geen 250 CC te huur, komt morgen pas binnen, weet je wat, je neemt deze Suzuki DL 650 maar mee en die ruil je morgen om voor die scooter.
Zo gezegd zo gedaan en meteen de buurt verkennen met het vrouwtje achterop, eigen helm meegenomen want daar hebben ze niet veel bijzonders.
Wauw wat rijdt dat ding fijn, weet je wat, ik hou deze de hele week in plaats van die scooter, effe bijbetalen, 30 euro per dag kost de V-strom 650 na wat handelen.
De V-strom heeft 58000KM op de klok en rijdt super, soepel blok en vanaf 3000RPM koppel over het hele bereik.
Elke ochtend als het vrouwtje ligt te zonnen ga ik alvast de mooiste plekken op het eiland zoeken en natuurlijk redelijk sportief door de bergen en haarspeld bochten. Ik bleef meestal een meter of 30 achter een lokale griek rijden want die rijden stevig door en kennen de wegen, en voor het geval een tegenligger de binnenbocht pakt zit ik daar redelijk safe want dat gebeurd nog al eens. verder niet harder gereden dan 120 KM want daar lenen de wegen zich echt niet voor. het asfalt is droog al glad, komt deels door slecht onderhoud, steentjes helemaal glad afgesleten en een harder soort asfalt heb je in warmere landen.
De lokale grieken driften soms door de bocht met hun motorfiets (uiteraard zonder helm)maar daar heb ik mij niet aan gewaagd, geeft wel aan hoe glad de wegen zijn. met 1 dag regen dan ook besloten helemaal niet te rijden. De haarspeldbochten zijn hier soms zo steil dat je aan de binnenkant niet meer met je voet bij de grond kunt en ik ben geen klein mannetje. dat betekend dus voor de bocht schakelen en zorgen dat je niet stilvalt en dat ook nog met de vrouw achterop. Naar de berg (op de foto) op 1000 M hoogte hadden we een stuk zo steil dat de weg uitgefreesd was voor meer grip, naar beneden in de eerste versnelling en nog bijremmen ook.

In Corfu stad is het heel handig op een tweewieler, je auto raak je daar heel moeilijk kwijt en daar heb je mooie terrassen.
De DL 650 bevalt zeer goed in het rijden zowel singel als duo en gebruikt niet te veel benzine, gemiddeld 1 op 17 met bergwerk erbij. Uiteindelijk is het een proefrit geworden van een week en 700KM omdat ik er nu in NL zelf een DL 1000 bijgekocht heb, bouwjaar 2002 met 9000KM op de klok (foto beneden in onderhoud).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Jaringb
DL650 berijder
Berichten: 523
Lid geworden op: wo 04-01-2012, 19:05
Mijn motor is een: Witte DL 650 A L1 bj 2011
Woonplaats: marum

Re: Weekje Corfu Griekenland.

Bericht door Jaringb »

Dat noemen ze nou een geluk bij een ongelukje :duim: was wel warm daar zeker?
Ik blijf genieten van ieder ritje.............op mijn witte strom... 8)
Leocreusen

Re: Weekje Corfu Griekenland.

Bericht door Leocreusen »

Nee niet te warm, tussen de 23 en 28 gr. daarom gaan we ook vroeg in het seizoen, is het ook niet zo druk en stukken goedkoper.
Plaats reactie