Electrische Problemen

draadjes, lampjes
Plaats reactie
erichelene

Electrische Problemen

Bericht door erichelene »

:( Hoi ik ben inmiddels een maand of twee in bezit van een nieuwe Kawa KLV1000 ("oranje V-strom). Bij het inrijden merkte ik dat ie regelmatig behoorlijk plofte. Met name in toerengebied tussen 2 en 3.000 en bij terugschakelen en remmen op de motor. Op weg naar de 1000km beurt stond ik ineens stil aan de kant van de weg. Bij de dealer bleek de massakabel los te zijn gegaan. Vreemd...

Hiermee werden ook de naverbranding en het af en toe niet oppakken in het lage toerengebied verklaard. Helaas blijkt dit niet het geval. Ik ben inmiddels ca. 1800 km ver en heb nadien al weer twee keer stil gestaan. De ene keer reed ik in de bebouwde kom waarbij ineens mijn rode lampje op het display begon te branden en de motor stil viel. Een maal aan de kant van de weg opnieuw gestart waarna de motor weer liep.

Een kleine week later wil ik wegrijden bij het stoplicht, gebeurt me weer hetzelfde. Vanuit stationair lopen valt ineens de motor stil, net op het moment als ik de gas er op zet.

Heeft iemand dezelfde ervaringen en inmiddels ook een oplossing gevonden?

Groet,

Eric
Backdraught

Bericht door Backdraught »

Hoi Eric,

Misschien inmiddels al gevonden, maar indien niet: kijk nog eens wat verder op dit forum. Zowel het rode lampje, als het bokken, als diverse problemen in het lage toerengebied met de 1000 worden uitgebreid verklaard.

Het komt er op neer dat zowel de KLV als de Vstrom 1000 in het lage gebied aanzienlijk te arm zijn afgesteld om te voldoen aan de milieunormen.

Oplossing is men het over het algemeen wel over eens: door de importeur of een goede dealer de boordcomputer laten herinstellen. Naar ik heb begrepen (zelf een 650-rijder, dus geen eigen ervaring) is de hele ingreep een kwestie van minuten. Je moet er alleen wel heen, want de meeste dealers hebben de apparatuur niet.

Succes,
Leo

eventueel meer info: http://www.vstrom.nl/forum/viewtopic.php?t=430
Biker

Bericht door Biker »

Zoals ik de klachten lees is het niet een kwestie van de inspuiting aanpassen, dat probleem heb ik met mijn 1000 wel gehad en de oplossing daarvoor was inderdaad het rijker afstellen van het mengsel. Het afslaan van de motor en ploffen dat is mijn inziens niet het gevolg van een te arm mengsel.
Fred

Bericht door Fred »

biker schreef:Zoals ik de klachten lees is het niet een kwestie van de inspuiting aanpassen, dat probleem heb ik met mijn 1000 wel gehad en de oplossing daarvoor was inderdaad het rijker afstellen van het mengsel. Het afslaan van de motor en ploffen dat is mijn inziens niet het gevolg van een te arm mengsel.
De mijne KL 1000 plofte ook en viel soms onverklaarbaar stil, na het aanpassen van de inspuiting (rijker in de lage toeren) was het gedaan en reed hij als een zonnetje.
Scottie

Bericht door Scottie »

Inlaatrubbers los/versleten/gescheurd??
Fred

Bericht door Fred »

Scottie schreef:Inlaatrubbers los/versleten/gescheurd??
Tis ne nieuwe hé.
Scottie

Bericht door Scottie »

fred schreef:
Scottie schreef:Inlaatrubbers los/versleten/gescheurd??
Tis ne nieuwe hé.
Ja, en?

Denk je dat er bij een nieuwe niks mis/kapot kan gaan/zijn?
Die dingen worden ook gemonteerd en dus kan er schade aangebracht zijn. Een scheurtje wordt een scheur...
Als ie loszit, heb je valse lucht, dus lampie aan.

Enz enz..
Plaats reactie