Toen ik begon zon 4 jaar geleden was de aankoop van de motor al een zwaardere dobber met als gevolg dat ik besliste de aankoop van de kledij op een meer financiel efficiente manier te doen (das niet waar

Toen een helmpje van AGV, een gewone zwarte broek, een jasje van ixs en een shoenen van sidi.
Nu heb ik met broek geruild voor een Goretex broek van Yoko en mijn helm veranderd naar een Arai Met Pinlock en ook de motor (vroeger bandit nu KLV)
Gezien deze zomer niet te s(c)hitteren was moet ik toegeven dat ik ook aan de kwaliteit van het rijden een enorme vooruitgang heb gegeven.
Bijna elk weeken rijden we zon 400 km naar een zomerhuisje heen en terug weer of geen weer.
Met de vorige kledij moest ik toch regelmatig het lot ondergaan en ervaren wat nat juist is.
Ook de rijden met gesloten vizier zonder pinlock, achteraf bekeken wa toch vrij gevaarlijk.
Nu sinds de KLV krijg ik veel minder water op mijn bovenlichaam dan met mijn naked de broek van Yoko houdt me droog en het vizier met pinlock helpt wel degelijk.
Wat ik hier niet wil gezegt hebben is dat gore tex hier het grote eeffect geeft maar juist dat die broek voor mij voldoet dat voor mij pinlock wel helpt daar mijn hogere ruitje meer regen van mij afhoud etc...
En dat dit alles toch, weeral voor mij een groot verschil maakt in het veiliger rijden in die dagen van de maand..dat de zon niet schijnt...
en dat deze investering het op een of ander manier wel gehaald heeft.
Dat IK me veiliger voel..en dat vind ik belangrijk
Wederom wil ik hier niet vekondigen dat duurder beter is maar ander kan beter zijn...
Anyway moraal van het verhaal...
Er IS verschil in keldij helmen etc...en het draagt bij tot een veiliger rijden.
Moet toegeven dat het NIET leuk is om met schoen te rijden die voelen als een zwemba..dus mijn volgende aankoop..andere laarzen...misschien van die rubberen

Moika
Lange