Vandaag bemerkt dat mijn 2 linkse richtingaanwijzers (zo heten die dingen officieel

mvg,
AVC
De kans is weliswaar klein, maar het relais kan het echt wel zijn. Het wordt dan wel door 1 elektromechanische-combinatie spoel aangetrokken en opent of sluit daarmee alle aangesloten secondaire contacten, maar het zal niet de eerste keer zijn dat ik een relais vindt (niet perse in een motorfiets) waar één verbinding tussen twee contacten niet meer werkt. Kan een verbrand of geoxideerd contact zijn of als er een draad inzit wat vaak het geval is, dat die kapot is. Daarom schreef ik al eerder; verwissel het even met een werkend Suzuki relais dat geschikt is voor de Strom. Ik zag trouwens net in het schema van het Duitse werkplaatshandboek dat dit relais ook iets met de jiffy doet en er staat expliciet bij dat er een diode inzit. Die laatste 2 zijn me qua functie nog niet geheel duidelijk.SN0Wman schreef:Aangezien rechts wel knippert kan het relais het niet zijn.
Lijkt toch sterk op een gevalletje relais. Contacten op het relais flink insprayen met WD40. Enkele uurtjes laten staan, oppoesten/opruwen (gewoon een poetslap). Daarna klein beetje contactspray en plaatsen. Poging wagen waard. Anders kijken of je nergens een relais kan testen/lenen. Kan je zomaar een leuk bedrag aan arbeidsuur bij de lokale dealer besparen.AVC schreef:Ik heb het relais eruit genomen, wat opgeblonken en ingespoten met contactspray. Het hielp helaas niet...tot ze plots aansprongen een half uurtje later. En eenmaal thuis werken ze al terug niet meer. Vreemd gedoe