Takkoni uitlaat niet gasdicht?

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7574
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Takkoni uitlaat niet gasdicht?

Bericht door Iron Horse »

Ziet er inderdaad niet ingewikkeld uit en is wel een tikkie uitgebreider dan het door mij aangehaalde topic. Dan zou ik die maar eens gaan bouwen en uitproberen. In ieder geval een leuk klusje. En dan zien we natuurlijk ook graag een fotootje van het resultaat.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Takkoni uitlaat niet gasdicht?

Bericht door Cplegt »

Als je lamda nog is aangesloten heeft het hele tunen geen zin. (ik bedoel het zelfde met tunen, als wat jij zegt).
De tuner geeft dan namelijk een custom mapping in de ecu voor het motormanagement, en vervolgens zegt de lambda, ja maar dit is niet hoe het was, en die draait vervolgens alles weer terug naar het oude. Dan heeft het tunen dus totaal geen zin gehad ...
Ik moest zojuist nog ff een stukje rijden, voor stadsverkeer bij constante snelheid kan ik zakken tot ongeveer 2500 toeren zonder dat ie al te raar gaat doen. Trek je dan het gas los, dan gaat het niet gelijk full power maar heeft ie tot ongeveer 3100toeren nodig om een beetje happy te worden. Dan tot 4000 toeren kom je goed van je plaats, en boven de 4000 is het hek volledig van de dam. Als je goed je best doet, wil ie het voorwiel in de 2 nog omhoog richten, met de normale tandwiel verhouding.
Wat mijn inziens dus in ieder geval moet gebeuren, is het uitschakelen van je lambda sonde, want die gooit roet in het eten bij het veranderen van je motormanagement.
Gr. Chiel
Plaats reactie