Wie kent een goed adres voor mn 650 onderhoud??
Wie kent een goed adres voor mn 650 onderhoud??
Ik heb gisteren mijn 650 opgehaald en heb een beetje rondgekeken op het forum en wat gegoogled maar
kom niet echt op een adres waarvan ik denk daar laat ik m in onderhoud brengen. Ik weet dat motoport
dat doet maar die is niet echt vriendelijk met de prijzen! uurloon van €75,00 vind ik veel vergeleken
wat ik bij sommige mederijders lees. €45,00 a €50,00 vind ik redelijk.
Dus wie weet er een goed adres of kent iemand die onderhoud doet in de buurt van Amstelveen of Amsterdam Zuid.
Alvast bedankt!!
kom niet echt op een adres waarvan ik denk daar laat ik m in onderhoud brengen. Ik weet dat motoport
dat doet maar die is niet echt vriendelijk met de prijzen! uurloon van €75,00 vind ik veel vergeleken
wat ik bij sommige mederijders lees. €45,00 a €50,00 vind ik redelijk.
Dus wie weet er een goed adres of kent iemand die onderhoud doet in de buurt van Amstelveen of Amsterdam Zuid.
Alvast bedankt!!
Re: Wie kent een goed adres voor mn 650 onderhoud??
Ik weet niet hoever je wilt rijden voor onderhoud maar als Haarlem een optie is, dan zou je Postma kunnen overwegen. Daar gaat die van mij ook naar toe ergens in januari.
Ik heb nog geen ervaring met hem maar iedereen om mij heen zegt dat ik daar naar toe moet vandaar.
Ik heb nog geen ervaring met hem maar iedereen om mij heen zegt dat ik daar naar toe moet vandaar.
Re: Wie kent een goed adres voor mn 650 onderhoud??
Bedankt! Ik woon zelf in Amstelveen zuid dus ver rijden is het niet.
Ik denk dat ik die van mij ook over een week of 2 weg breng.
Iemand ervaringen met Postma?
Ik denk dat ik die van mij ook over een week of 2 weg breng.
Iemand ervaringen met Postma?
- PDvD
- DL1000 berijder
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
- Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
- Woonplaats: Oosterhout (NB)
- Contacteer:
Re: Wie kent een goed adres voor mn 650 onderhoud??
Gewoon zelf je kleine onderhoud doen....
Re: Wie kent een goed adres voor mn 650 onderhoud??
Ik zou niks anders willen! Dit is mn eerste motor en heb nog nooit wat gedaan met motoren.PDvD schreef:Gewoon zelf je kleine onderhoud doen....
Ben wel technisch aangelegd maar heb toch een beetje faalangst als het op mn nieuwe aanwinst
komt.
- V-TWim
- Berichten: 164
- Lid geworden op: vr 13-06-2008, 20:28
- Mijn motor is een: '05 V-Strom Touring en '99 SV 650 S, double fun :)
Re: Wie kent een goed adres voor mn 650 onderhoud??
Als je wel technisch bent aangelegd (en je hebt een beetje fatsoenlijke sleutelruimte, want nu buiten sleutelen is niet echt een aanrader..) dan zou ik een werkplaatshandboek aanschaffen en voorzichtig beginnen met wat eenvoudig onderhoud. Is prima te doen.
Only dead fish go with the flow.
- Wullebolle
- DL1000 berijder
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
- Mijn motor is een: DL1000, 2008.
- Woonplaats: Belgische kust
Re: Wie kent een goed adres voor mn 650 onderhoud??
Olie + filter wisselen & ketting spannen staat zelfs in de gewone manual dacht ik
En als de TS naar eigen zeggen idd wat technisch onderlegd is -lees: een moersleutel van een schroevendraaier kan onderscheiden-, met evt een vragenrondje op het forum vooraf voor de zekerheid, dan moet ie egwoon in staat zijn om olie en filter te wisselen, en de ketting te spannen.
Luchtfilter ook te doen zonder wphb, maar is wat lastiger omdat de tank er af moet.Vraagt wat extra uitleg om beschadigingen wringen en vraagtekens te voorkomen.
Bougies kan ook zonder wphb, maar eveneens met extra uitleg omdat de tank omhoog moet, de radiator gekanteld, en je een dosis prutsgeduld nodig hebt om de voorste bougie op zen plaats te krijgen(toch bij de DL1000)
Al de rest van basisonderhoud: slijtage onderdelen controleren, bouten en moeren natrekken, draaipunten smeren hoeft geen uitleg. Veel is ook hier op het forum te vinden.FF doorspitten dus.
Voor de andere taken is een wphb aangewezen.
Met de microfiches op http://www.ronayers.com/Fiche/TypeID/26 ... /Year/2007 kom je trouwens ook al een heel eind.
En als de TS naar eigen zeggen idd wat technisch onderlegd is -lees: een moersleutel van een schroevendraaier kan onderscheiden-, met evt een vragenrondje op het forum vooraf voor de zekerheid, dan moet ie egwoon in staat zijn om olie en filter te wisselen, en de ketting te spannen.
Luchtfilter ook te doen zonder wphb, maar is wat lastiger omdat de tank er af moet.Vraagt wat extra uitleg om beschadigingen wringen en vraagtekens te voorkomen.
Bougies kan ook zonder wphb, maar eveneens met extra uitleg omdat de tank omhoog moet, de radiator gekanteld, en je een dosis prutsgeduld nodig hebt om de voorste bougie op zen plaats te krijgen(toch bij de DL1000)
Al de rest van basisonderhoud: slijtage onderdelen controleren, bouten en moeren natrekken, draaipunten smeren hoeft geen uitleg. Veel is ook hier op het forum te vinden.FF doorspitten dus.
Voor de andere taken is een wphb aangewezen.
Met de microfiches op http://www.ronayers.com/Fiche/TypeID/26 ... /Year/2007 kom je trouwens ook al een heel eind.
Laatst gewijzigd door Wullebolle op wo 28-12-2011, 08:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Spooky Action At A Distance !
-
- DL650 berijder
- Berichten: 649
- Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
- Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
- Woonplaats: Houthalen
Re: Wie kent een goed adres voor mn 650 onderhoud??
Hier staat al één en ander uitgelegd ivm onderhoud
http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f ... 0&start=25
http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f ... 0&start=25
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Re: Wie kent een goed adres voor mn 650 onderhoud??
Ik heb mijn Vstrommetje (650) bij Motorport in Uithoorn in onderhoud en ben altijd zeer tevreden. Het uurtarief is wellicht wat aan de hoge kant (66,95) maar dat is altijd nog aanzienlijk goedkoper dan bij Motoport in Amsterdam, Wormerveer of Almere.
Bij Motoport Uithoorn staat er altijd een leenfiets klaar zodat ik gewoon naar mijn werk kan en als ik buiten de onderhoudsbeurt om eens iets heb zijn ze altijd bereid om je te helpen en kun je gewoon langsrijden.. Twee jaar geleden bijvoorbeeld had in de winter een probleem met mijn remlicht, bij MP Amsterdam hadden ze geen tijd en wilde ze er ook niet naar kijken. Kon een afspraak maken twee weken later terwijl mijn remlichten het niet meer deed. Effe doorgereden naar Uithoorn, meteen naar binnen en een kwartiertje later was het probleem gefixed. Schakelaartje bij de handgreep vervangen, gratis en voor niets.
Bij Motoport Uithoorn staat er altijd een leenfiets klaar zodat ik gewoon naar mijn werk kan en als ik buiten de onderhoudsbeurt om eens iets heb zijn ze altijd bereid om je te helpen en kun je gewoon langsrijden.. Twee jaar geleden bijvoorbeeld had in de winter een probleem met mijn remlicht, bij MP Amsterdam hadden ze geen tijd en wilde ze er ook niet naar kijken. Kon een afspraak maken twee weken later terwijl mijn remlichten het niet meer deed. Effe doorgereden naar Uithoorn, meteen naar binnen en een kwartiertje later was het probleem gefixed. Schakelaartje bij de handgreep vervangen, gratis en voor niets.
- Fogel
- DL650 berijder
- Berichten: 324
- Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
- Mijn motor is een: Suzuki GSR600A
Re: Wie kent een goed adres voor mn 650 onderhoud??
Ik heb dezelfde goede ervaring met Motoport Uithoorn. Nemen altijd de tijd voor je en de tarieven zijn niet eens zo heel hoog. Ik heb er een DL 650 en een Honda Dylan vandaan en in onderhoud. Zonder afspraak een remschakelaartje van de Dylan vervangen, vroegen ze niets voor, en een keer een vastzittend slot van de buddyseat van de DL 650 losgemaakt (vroegen ze ook niets voor, was mijn eigen domme schuld...)Justinasd schreef:Ik heb mijn Vstrommetje (650) bij Motorport in Uithoorn in onderhoud en ben altijd zeer tevreden. Het uurtarief is wellicht wat aan de hoge kant (66,95) maar dat is altijd nog aanzienlijk goedkoper dan bij Motoport in Amsterdam, Wormerveer of Almere.
Bij Motoport Uithoorn staat er altijd een leenfiets klaar zodat ik gewoon naar mijn werk kan en als ik buiten de onderhoudsbeurt om eens iets heb zijn ze altijd bereid om je te helpen en kun je gewoon langsrijden.. Twee jaar geleden bijvoorbeeld had in de winter een probleem met mijn remlicht, bij MP Amsterdam hadden ze geen tijd en wilde ze er ook niet naar kijken. Kon een afspraak maken twee weken later terwijl mijn remlichten het niet meer deed. Effe doorgereden naar Uithoorn, meteen naar binnen en een kwartiertje later was het probleem gefixed. Schakelaartje bij de handgreep vervangen, gratis en voor niets.
Monteurs geven ook eerlijk advies ed.
Groet,
Niels
ps. Nee, ik heb geen aandelen Motoport Uithoorn
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Re: Wie kent een goed adres voor mn 650 onderhoud??
Ik ben via een vriend van mij in contact gekomen met een eerste monteur die naast zn werk als monteur bijklust en
waar ik de motor in onderhoud kan brengen. Ben al bij hem langs geweest voor een controle en hij zei dat er niks aan
de motor gedaan hoeft te worden. Omdat ik zelf nooit onderhoud heb gedaan en ook niet de historie van de motor
heb binnen gehad denk ik dat ik hem toch ff een beurt laat geven. Beter het zekere voor het onzekere.
Hij zou kijken naar het luchtfilter en als die schoon is weet hij dat de motor netjes is onderhouden .
Een eerlijke jongen dus!! En heel schappelijk geprijsd .
Als ik zelf genoeg ervaring met de motor heb zal ik zelf gaan beginnen met onderhoud maar tot dan zal ik hem zeker
door iemand laten doen die weet waar hij mee bezig is.
waar ik de motor in onderhoud kan brengen. Ben al bij hem langs geweest voor een controle en hij zei dat er niks aan
de motor gedaan hoeft te worden. Omdat ik zelf nooit onderhoud heb gedaan en ook niet de historie van de motor
heb binnen gehad denk ik dat ik hem toch ff een beurt laat geven. Beter het zekere voor het onzekere.
Hij zou kijken naar het luchtfilter en als die schoon is weet hij dat de motor netjes is onderhouden .
Een eerlijke jongen dus!! En heel schappelijk geprijsd .
Als ik zelf genoeg ervaring met de motor heb zal ik zelf gaan beginnen met onderhoud maar tot dan zal ik hem zeker
door iemand laten doen die weet waar hij mee bezig is.
Re: Wie kent een goed adres voor mn 650 onderhoud??
In dat geval;
Is deze meneer geïnteresseerd in nog meer klanten. Want schappelijk geprijsd is één van mijn favoriete uitspraken. Ik hoor het graag van je
Is deze meneer geïnteresseerd in nog meer klanten. Want schappelijk geprijsd is één van mijn favoriete uitspraken. Ik hoor het graag van je
Re: Wie kent een goed adres voor mn 650 onderhoud??
Ik zie hem van het weekend om die van mij langs te brengen en dan zal ik het meteen voor je vragen.
Re: Wie kent een goed adres voor mn 650 onderhoud??
Wacht ik het rustig af, dank je wel in ieder geval
-
- DL650 berijder
- Berichten: 649
- Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
- Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
- Woonplaats: Houthalen
Re: Wie kent een goed adres voor mn 650 onderhoud??
Maak hier toch maar niet te veel reklame voor iemand die bijklust,een vriend van mij deed dat ook en heeft ondertussen de belastingsinspectie op bezoek gekregen en dit dankzij allerhande berichten op een forum.
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Re: Wie kent een goed adres voor mn 650 onderhoud??
Silverstrom,
Geef je helemaal gelijk. Het is tegenwoordig op je tellen geblazen met mr belastingdienst.
Groetjes
Geef je helemaal gelijk. Het is tegenwoordig op je tellen geblazen met mr belastingdienst.
Groetjes
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1253
- Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
- Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
- Woonplaats: Assen
Re: Wie kent een goed adres voor mn 650 onderhoud??
Daarvoor hebben ze "pb" uitgevonden, dus deel die info onderling en niet via het forum, is er niets aan de handSilverstorm schreef:Maak hier toch maar niet te veel reklame voor iemand die bijklust,een vriend van mij deed dat ook en heeft ondertussen de belastingsinspectie op bezoek gekregen en dit dankzij allerhande berichten op een forum.
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
- Gerrit
- DL1000 berijder
- Berichten: 190
- Lid geworden op: di 28-09-2004, 22:16
- Mijn motor is een: DL1050 XT, DL1000A L6(zilver), DL1000A, DL1000 K8 DL1000 K2 (opeenvolgend)
Re: Wie kent een goed adres voor mn 650 onderhoud??
Ik weet niet hoeveel kilometers je maakt. Maar........de kleine beurt overslaan werkt ook prima. Ik draai zo'n 20.000 kilometer per jaar. Op dat moment kan de motor heel erg goed zonder een grote beurt. Waar je wel alert op moet zijn is de slijtage van de remblokken, ketting en banden. 12.000 kilometer tot de volgende beurt is dan wel heel erg veel.
Gerrit
Gerrit
- Wullebolle
- DL1000 berijder
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
- Mijn motor is een: DL1000, 2008.
- Woonplaats: Belgische kust
Re: Wie kent een goed adres voor mn 650 onderhoud??
Het is niet omdat je je oliewissels en andere vervangingen met grotere intervals doet dan voorgeschreven in het boekje, dat zulks je ontslaat van een regelmatige inspectie van de rest. ttz actief bekijken van ketting tandwielen kettingspanning remblokken, staat-van-banden & bandenspanning, lekkage van rem en koppelingsolie koelwater en motorolie, staat kofferrekken (losgetrrrrilde bouten, gescheurde lasnaden), enz ... doe ik toch zo eens per maand / 1000km, of altijd net voor een grote toerrit. Rem en koppelingsolieniveau zie je continu voor je neus, en ook de achterverlichting en remlicht worden voor elke rit nagezien. Alles samen duurt zo'n inspectieronde eens je de routine beet hebt geen 5 minuten.
Spooky Action At A Distance !