Omdat ie op één cylinder niet naar de dealer kan rijden, en omdat na het afzetten van het contact, de fout code verloren gaat, en bij het na een tijdje afkoelen herstarten komt die cylinder weer tot leven, en is de foutcode ook weer weg, en en en ...
Kan ie dan bij de dealer niet opwarmen tot de FI code op het scherm komt, dan kan ie toch de code wel uitlezen?
Raar ...
@ TS: wil je nu zeggen dat die dealer NIET heeft gezien dat je motor op 1 cylinder liep?
krukas sensor foutcode is C12 ... moet je eerst kunnen uitlezen natuurlijk.
nokkenas sensor is C11
en zo zijn er nog een heleboel codes
Zou kunnen. Krukas sensor EN OOK de nokkenas sensor bepalen welke van de twee injectoren een bepaalde tijd benzine spuwen. Maar als ik toch sensoren zou uitmeten, dan eerder eerst de nokkenassensor, dan de meer algemene krukassensor.
Alle andere sensoren, gasstand, luchtdruk, watertemp etc ... bepalen hoelang beide injectors samen spuwen.
Kan gerust ook de achterste injector zijn die aant kapot gaan is, of die een slecht contact heeft. Iets dat pas optreedt eens opgewarmd. Tfeit dat ie het koud wel doet, en pas de geest geeft eens opgewarmd, doet me toch eerder denken aan een slecht contact in of bij de bewuste injector. Zo'n injector is in feite ook maar een electromagneetje, dat de spuitmond open of dicht zet.
En zo'n electromagneetje kan ook kapot.
Maar eerst de FI code uitlezen. Elementary my dear Watson.
Pas dan weet de dealer, waar ie moet zoeken. En vooral, waar niet te zoeken.
Dat uitlezen kun je trouwens zelf doen. Enkel in de uitlees plug de 2 juiste gaatjes overbruggen, en de code komt op je dashboard tevoorschijn. Het klinkt griezelig maar dat is het niet. Eigenlijk poepsimpel
Een HOWTO vind je hier
http://www.vstrom.info/Smf/index.php/topic,7061.0.html
Succes !