Systeem- of integraalhelm op de V-Strom

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Systeem- of integraalhelm op de V-Strom

Bericht door RedStrom »

Net op MF vergelijkbaar topic gelezen. Verschillende reacties natuurlijk, maar veel appels en peren.
En natuurlijk staat er niet altijd bij op welke motor men rijd. Laat staan een V-Strom. Dus terug naar de kenners op dit forum.
Ik heb zelf een systeemhelm en moet een nieuwe.
Ik ben niet brildragend. Ik draag altijd oordoppen. Ik heb kloontje en vario.

Via PB contact gehad met Gerrit die ervaring heeft met C2 en S1Pro op de V-Strom en dan kiest voor de S1Pro. Integraal dus.
Wie van jullie kan nog meer uit ervaring vertellen wat het beste is voor de V-Strom, en dan vooral qua geluid en turbulentie?
Wie heeft ervaring met een vergelijkbare integraal en systeemhelm op de V-Strom?
Het gaat me dus niet zozeer om de andere verschillen tussen beide helmen. Vooral om het gebruik op de V-Strom.
:bye: :-)}
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Diversion

Re: Systeem- of integraalhelm op de V-Strom

Bericht door Diversion »

Ik heb een Shoei Multitec en heb daar nooit een seconde spijt van gehad. Mij zit ie als gegoten en het is een behoorlijk stille helm. Met de whisper strip stiller als de C2, naar ik heb begrepen. Ik heb voor een systeemhelm gekozen omdat ik bij tourtochten (dus bij snelheden onder de 80 km/uur) graag met een open helm rijdt, heerlijk!
Wanneer ik snelweg opdraai, klap ik hem dicht, wel zo veilig. Met een jethelm zou ik niet op de snelweg willen rijden.

Een ander voordeel van de Multitec: je vizier laat zich in 7 of 8 standen vastzetten en het blijft ook echt in die stand vastzitten, ongeacht hoe hard je rijdt. Je vizier klapt nooit zomaar dicht, wat bij een C2 kennelijk wel gebeurt.

Er zijn ook nadelen: de afstand vanaf je mond tot het kinstuk is behoorlijk klein. Een microfoon op een boom past daar nauwelijks tussen.
Ander nadeel: geen geintegreerde zonnebril. Je krijgt 2 viziers meegeleverd: een heldere en een met een donkere bovenkant.
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Systeem- of integraalhelm op de V-Strom

Bericht door Frank »

Ik zweer ook bij de systeemhelm, om dezelfde reden als Ronald, lekker met de helm open rijden, bij mooi weer! :)

Ik heb een HJC FS-MAX. Zit goed, redelijk stil en echte nadelen kan ik niet bedenken, behalve dat ik mijn gewone zonnebril wel eens wil vergeten, omdat de helm een geïntegreerde heeft. Dus op een terrasje kom je er dan meestal achter dat je iets vergeten bent...
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Leville

Re: Systeem- of integraalhelm op de V-Strom

Bericht door Leville »

Frank, je hebt een systeemhelm. Of een goeie blikopener ;)

Met een systeemhelm open rijden, lijkt me wel niet veilig.

Voor mooi weer zegt een Schuberth J1 me wel wat.

BTW, volgens mijn kledingboer is een C3 veel stiller dan een C2. Alleen zijn die helmen ontworpen voor een iets meer voorovergebogen zithouding. Op een strom vang je redelijk wat wind op de top van de helm. Op mijn naked kon ik anders wel 1... euh, veel sneller rijden vooraleer ik dezelfde lawaaihinder had. (Of was dat gewoon omdat die naked wat meer dB's uitbraakte? :roll: )
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Systeem- of integraalhelm op de V-Strom

Bericht door Frank »

Leville schreef:Frank, je hebt een systeemhelm. Of een goeie blikopener ;)
Tnx, foutje.. heb het aangepast, haha.. vind integraalhelm gewoon een mooier woord.. :mrgreen:
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Systeem- of integraalhelm op de V-Strom

Bericht door Sparkle Black Peter »

J.W.

Ik rij al jaren met een systeemhelm (Nolan N102), lekker omhoogklappen bij toertochten. Rij bijna altijd met open helm. Bevalt me prima. De volgende zal waarschijnlijk een C3 worden.


Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Systeem- of integraalhelm op de V-Strom

Bericht door Wullebolle »

Ik heb een integraal (als reserve) en de SV55 systeem van Airoh.
De Sv55 voldoet prima. Beetje lawaaierig boven de 100/u dat wel, maar niet dat het storend is
Verder prima helmpje zonder veel poespas.
Ik rij uiterst zelden met de kin open. Wsch geen hele kilometer per jaar. Het voelt te onveilig.
Wel is het op de VStrom met hoger scherm + kloontje perfect te doen om met het vizier open te rijden als het niet regent.
In de winter zelfs als het vriest tot pakweg 60/u dus overal in bbk, als het warmer is tot 80/u,
Bij heet weer: kin dicht, vizier open en zonneklep neer gaat perfect tot ver boven de 120/u, er is er heel veel ventilatie en geen last van inwaaiend zand of insecten.
De SV55 is nu 4 jaar oud en ik begin ook aan vervangen te denken (ofwel is de mousse aan het verslijten, ofwel is men kop aan het krimpen).
Schubert C3, Bmw? Prijs is niet zo erg relevant als de helm maar waar voor zen geld biedt.
Spooky Action At A Distance !
MacB

Re: Systeem- of integraalhelm op de V-Strom

Bericht door MacB »

Ik heb de Nolan N 102 gehad en nu de N 103. Was en ben erg tevreden over deze! Prijs/kwaliteitverhouding zit erg goed.
Dit miste ik bij Schuberth, zat niet op mijn hoofd tgv. Nolan, heb daar 1 1/2u staan wisselen tussen die 2, besluit voor mij geen 200 euro meer waard.
Compa

Re: Systeem- of integraalhelm op de V-Strom

Bericht door Compa »

Ik had hetzelfde maar niet alleen met de Schubert maar ook met de Shoei - bij mij uiteindelijk ook de N103 geworden maar ik heb al wel een keer de mechaniekjes van het buitenvizier mogen wisselen omdat het stukging - verder een prima ding, en bT-voorbereid, alleen veels te duur om ook in te bouwen :P (ncom ofzo?) Bovendien is de motor er voor het genieten, bellen doe'k wel op het terras :)
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Systeem- of integraalhelm op de V-Strom

Bericht door RedStrom »

Dank voor de reacties.
Ik heb een FS-Max en inmiddels diverse helmen gepast. Pasvorm is erg belangrijk.
De Multitec zit niet super. Shark niet, Nolan niet. Arai niet, Shoei XR1100 wel, en HJC of Schuberth ook wel.

Maar ik wil hier geen 2-de wie-heeft-welke-helm-topic starten.
Ik heb met een HJC integraal gereden. Kon en mocht even kort. En het viel me op hoe stil die was.
Ik wil graag weten wie er met beide helmen ervaring heeft op de Strom. Vergelijkbare integraal en systeemhelm.
En dan eerlijk zeggen of er redelijk veel verschil is qua geluid, turbulentie, 'windervaring'.
Ik kan me voorstellen dat een systeemhelm het wint vanwege andere voordelen, maar is een integraal helm niet beter voor op de Strom?
Ga ik voor een C3 (eigenlijk voor mij de enige geschikte systeemhel naast de FS-Max) of een FS11, XR1100, S1Pro (integraal) of andere integraalhelm.

Overigens goede prijzen bij Schuberthbenelux.com voor de C3. 439,- voor een zilveren en 459,- voor een fluo.
Zou het nog zin hebben te wachten tot de beurs in Utrecht? Is Schuberth een merk dat daar wel eens stunt?
:bye: :-)}
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Diversion

Re: Systeem- of integraalhelm op de V-Strom

Bericht door Diversion »

Aha JW,
ik heb je topicstart nogmaals gelezen en denk nu pas te begrijpen wat je bedoelt. Misschien moet je je vraag wat scherper stellen, dan krijg je mogelijk betere antwoorden. :wink:

Ik begrijp nu dat je op zoek was naar forumleden die de even weken met een integraalhelm rijden en de oneven weken met een systeemhelm (of andersom) en van hen wil je horen wat het verschil is. :roll:
Volgens mij bestaan die forumleden niet en bovendien is het dan nog steeds appels met peren vergelijken. De belangrijkste eigenschap van een helm is de pasvorm. Er bestaan bij mijn weten geen helmmerken die hetzelfde model in een integraaluitvoering én in een systeemuitvoering voeren. Dus ook bij helmen van hetzelfde merk is een integraalhelm een totaal andere helm dan een systeemhelm en onvergelijkbaar.

Je moet van tevoren op basis van de eigenschappen voor integraal of systeem kiezen. Ik heb gekozen voor systeem omdat ik bij lagere snelheden graag de voorkant omhoogklap, maar bij hogere snelheden het front naar beneden wil klappen vanwege de veiligheid. Ik wil dat al rijdend doen en doe dat meerdere malen per rit. Ik neem het iets hogere geluidsniveau en de iets hogere prijs voor lief. Volgens mij is dit de afweging. Als iemand een andere afweging heeft, hoor ik het graag (volgens mij is die er niet).

En nee, Schuberth is op de motorbeurs vrijwel nooit in de aanbieding. Shoei soms wel als je goed zoekt (vorig jaar bij de Watertoren).
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Integraal- of systeemhelm

Bericht door Ebrostrom »

Op dit moment rij ik met een shark evoline (1), die ik voor een mooi prijsje op de motorbeurs van 2011 heb kunnen kopen. Nu is het zo dat ik die helm heb gekocht omdat ik het idee erachter wel goed en handig vond (kinstuk helemaal achterover te klappen) en kocht de helm daarom voor die prijs ook als beginnershelm. Een groot nadeel is dat de helm 2 kg weegt en erg veel lawaai maakt (windgeruis en gebulder). Zonder oordopjes rijden is bij deze helm m.i. oliedom. En die 2 kg kunnen nooit bevorderlijk zijn voor de nekgewrichten. Ooit ook iets over gelezen in n motorblad (mss komen mijn rug/nekklachten o.a. Daar wel vandaan). Het fijne aan deze helm is de inliner, die is heel erg comfortabel.

Ik moet eerlijk bekennen dat het innovatieve element van de shark (kinstuk helemaal achterover te klappen) niet echt tot zijn recht komt en ik het eigenlijk niet echt gebruik. Het vizier en kinstuk moeten nl beide los van elkaar omhoog gedaan worden voordat het kinstuk op de achterkant van de helm kan. Ik doe het kinstuk dus eigenlijk alleen omhoog als ik de helm op of af zet (anders krijg je hem niet op of van je hoofd). Ik rij eigenlijk ook niet zonder kinstuk op het achterhoofd en bij het tanken gaat de helm netjes af (ooit n discussie gehad met tankstationhouder toen ik netjes kwam betalen :!: er hing geen sticker en een discussie over mensen met petjes en hoofddoekjes die kwamen tanken wil hij niet aangaan). Ik weet niet of ik het kinstuk niet achteroversla vanwege de constructie (lastig om het vizier te openen en dan pas het kinstuk) of dat ik het niet echt nodig heb. Daarnaast creëert het innovatieve element wel die hoeveelheid lawaai omdat er nl geen 'flapje' onder bevestigt is en het kinstuk erg dun is.

Nu zo'n 3jr verder merk ik dat mijn hoofd is gekrompen :shock: (of is het nu dat de helm ruimer is geworden?). Maar goed het kan wel eens zijn dat ik op termijn dus toe ben aan een nieuwe helm (of dat ik gewoon n andere wil gezien bovenstaande :wink: ).

Mijn grootste vraag komt eigenlijk neer op de afweging: koop ik als volgende helm een systeem- of integraalhelm (nog even los van het merk) en welke is het handigste met rechte zitpositie op de Vstrom?

Aan beide zijn natuurlijk voor en nadelen verbonden. Vandaar dat ik jullie ervaring vraag met beide typen helmen.

Ik rij op een K9 met givi airflow, er6n, verhoogd 1000 zadel en ben 192cm.

(Het oude topic van JW was gesloten anders had ik dat wel nieuw leven ingeblazen).
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Integraal- of systeemhelm

Bericht door Bacchus »

Ik rij al jaren met plezier met een systeemhelm. Met name de mogelijkheid om het onderste deel omhoog te kunnen doen bij stoplichten of als ik rustig rij (tot max 50).
In de zomer geeft het een verademing. Je merkt wel dat de helm omhoog geklapt met een beetje snelheid wel wind vangt. Je bent immers hoger Verder tank ik meestal met helm op, wel met kinstuk omhoog. (slechts 1 keer een discussie gehad, daar kom ik dus niet meer)
Puur en alleen om deze reden heb ik voor een systeemhelm gekozen.

Ben je brildrager, dan zou dit nog een reden kunnen zijn.

Dl1000 2003 model, givi airflow, Bagster zadel, KTM spiegels en ca 1m80
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Integraal- of systeemhelm

Bericht door Frank »

Ik zou sowieso voor een systeemhelm gaan. Het is op de rustige routes met mooi weer heerlijk om met de helm open als een jethelm te rijden. Dat die mogelijkheid er niet zou zijn bij een integraalhelm zou me maar benauwen. Ik kan je de Shuberth C3 (Pro) van harte aanbevelen. :)

DL1000 2014 model, verhoogde sportruit, origineel zadel, ERN6 spiegels en 1m92 lang.

PS: Heb de topics van RedStrom en Ebrostrom samengevoegd!
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
SN0Wman
DL650 berijder
Berichten: 143
Lid geworden op: za 24-08-2013, 14:29
Mijn motor is een: was een Suzuki V-Strom DL 650
Woonplaats: Nijmegen

Re: Integraal- of systeemhelm

Bericht door SN0Wman »

Daring Red Frank schreef: PS: Heb de topics van RedStrom en Ebrostrom samengevoegd!
Dat merkte ik ja :P doe dat eens nie als ik net een reactie wil plaatsen, geeft foutmeldingen :o) :schater:

Alsnog mijn reactie dan:
Ook ik rij al jaren met een systeemhelm en zal ook nooit anders willen. Bij het op-/afzetten erg makkelijk. En zoals Bacchus ook al aangeeft erg makkelijk om voor het stoplicht even te communiceren met anderen. Daarnaast rij ik 's zomers ook hele stukken met het kinstuk omhoog. Meestal totdat ik me dan ga afvragen hoe mn kin er uit zou zien als ik op mn plaat ga, en dan gaat het kinstuk toch weer omlaag :o) maar het rijd erg lekker als het warm is.

Een andere must m.i. Is een zonnevisier. Zooooo comfortabel dat je nooit een zonnebril mee hoeft te nemen en tijdens het rijden kan switchen.

Ik ben nu met mijn tweede Airoh helm aan het rijden, eerst de S55 en nu de Cezannee. M.i. Comfortabele helmen, redelijk rustig (tis geen Shubert...) en voor een mooie prijs.
Groeten,
Rudy
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Systeem- of integraalhelm op de V-Strom

Bericht door Bacchus »

Ingebouwd zonnevisier is ook voor mij een must. Het liefst een die automatisch omhoog schiet. Schubbert heeft dit bijv niet. Mijn HJC weer wel.
De HJC zal ook nog eens vervangen worden, echter ga ik dan niet meer voor het gemiddelde model, maar toch echt voor een lichter en stiller exemplaar.
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Gebruikersavatar
Spurm
Berichten: 1521
Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
Contacteer:

Re: Systeem- of integraalhelm op de V-Strom

Bericht door Spurm »

Kom ik aan met m'n crosshelm 8)
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Systeem- of integraalhelm op de V-Strom

Bericht door Eikie »

Bril dragend en nooit meer wat anders dan een systeemhelm **(met zonnevizier)

**Nolan N104
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Rangie110

Re: Systeem- of integraalhelm op de V-Strom

Bericht door Rangie110 »

Ik heb kort geleden de caberg tourmax aangeschaft, een cross helm en systeem helm in 1. de crossklep kun je er ook af halen, en heeft een ingebouwde zonnebril 8)
Hiervoor had ik de schuberth c2, was iets stiller, maar ook een stuk zwaarder, en had minder draagcomfort.

Voor de V-Strom vind ik de caberg tourmax een leuke en passende helm, met veel mogelijkheden.
De helm is BT voorbereid, maar ik heb mijn eigen scala rider setje weer gemonteerd, deze past ook zonder problemen.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Systeem- of integraalhelm op de V-Strom

Bericht door Stroompje »

Al heel wat jaren met de Shoei Multitec en nu zelfs op de L4 tot wel 70 kilometer met het kinstuk onhoog tot dat de veiligheidsbelletjes gaan rinkelen.
Ik mis wel het zonnescherm, dat lijkt me heel wat makkelijke als elke keer brillen wisselen maar dat zit wel in de opvolger... de Neotec!
Nog ff doorrijden en sparen..... :-)} :mrgreen:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Systeem- of integraalhelm op de V-Strom

Bericht door Eikie »

Rangie110 schreef: Voor de V-Strom vind ik de caberg tourmax een leuke en passende helm, met veel mogelijkheden.
Uit een paar tests begrepen dat de helm niet bepaald stil is. Hoe zijn jouw bevindingen ?
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Rangie110

Re: Systeem- of integraalhelm op de V-Strom

Bericht door Rangie110 »

De caberg is niet zo stil als de schuberth, maar wat kun, en mag je verwachten van een helm die minder als de helft kost?
persoonlijk ben ik niet zo'n hard rijder, en gebruik de motor hoofdzakelijk voor woon/werk max 100 km/h en bij deze snelheden maakt het maar weinig verschil.
op de snelweg, boven de 130 km/h begint ie idd wel wat meer wind geruis te maken. wanneer ik zulke wat langere tochten maak, gebruik ik altijd gehoorbescherming van alpine. ook dan kan ik de radio, én mijn dochter nog prima verstaan :duim:

Klein voordeel van de helm is, dat deze ook goedgekeurd is om open te rijden voor de liefhebbers.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Systeem- of integraalhelm op de V-Strom

Bericht door Eikie »

Mijn Nolan N104 heeft ook een blokkering en mag open gedragen worden. MAG open, hoeft niet !
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Plaats reactie