![Afbeelding](http://img535.imageshack.us/img535/4627/img1513t.jpg)
Ik heb al véél dingen aan mn Strom gedaan...Ik zit nu aan mijn 4de ruitje (de standaard Suzuki niet meegeteld) en ik heb al een fortuin uitgegeven aan extraatjes. Ieder zijn meug, zeker?
Van turbulentie heb ik nooit echt grote problemen gehad. Vooral omdat ik wist dat het probleem bestond, voordat ik de Strom had. Ik heb ook met het Euro Shorty schermpje gereden, wat van de Strom effectief een naked bike maakt. Maar dat was het voor mij toch niet. Grotere ruiten zoals de Givi waren net iets té, tot ik uitkwam bij de MRA touring met flipupje. Deze was wel goed, vooral dat spoilertje is waanzinnig effectief. Maar, het getinte scherm was toch ook niet alles. Dus weer een ander schermpje gezocht, deze keer de V-Stream.
Ik had niets te doen op een Zaterdag, en na nogmaals te hebben gelezen "het zijn toch de spiegels hoor!!" dacht ik van dat eens te testen. De spiegels afgedraaid, en een stukje gaan rijden. En ja hoor! Het ZIJN weldegelijk de SPIEGELS!
Dus maar snel een ander setje spiegels besteld. Op de Amerikaanse fora zijn de KTM Superduke spiegels wel populair, dus op Ebay uitgekomen bij een Duitse verkoper. Je hebt 2 spiegels nodig (deuh), en 2 adaptertjes. Totaal met verzendkosten kwam op 67.60€. Besteld + betaald op 8 April, 14 April in de bus.
Bij het installeren van de spiegels een lelijke verrassing...bij 1 van de spiegels zat de moer (linksdradig...) zo ver omhoog geschroefd dat de schroefdraad er in stukjes onderuit kwam vallen...Na een tripje naar de doe-het-zelver dat kunnen oplossen, denk dat het een QC-probleempje was bij de fabrikant...nuja.
![Afbeelding](http://img535.imageshack.us/img535/4453/img1525c.jpg)
De spiegels zelf zijn heel degelijk gemaakt. Vastzetten en afstellen is geen probleem. Ze lijken op het eerste zicht héél klein, maar wacht met het te beoordelen tot je gaat rijden. Op de weg zijn ze een fractie kleiner dan de OEM spiegels, maar niet merkbaar. Geen trilproblemen, geen losdraaien ofzo, niets.
![Afbeelding](http://img535.imageshack.us/img535/1214/img1520u.jpg)
Het grootste verschil is echter het dramatisch afnemen van turbulentie. Op de foto is te zien dat ze niet écht veel lager staan dan de OEM spiegels, maar toch is het verschil heel goed merkbaar. Ik dénk dat de iets meer afgeronde vorm er voor iets tussenzit. In ieder geval, nu met het nieuwe ruitje 100+ met het visier open
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Heb je problemen met turbulentie, ik raad je aan, draai de spiegels eens af! Je gaat verstomd staan!
Links;
Spiegels
Adapter HIER HEB JE ER 2 VAN NODIG!!!
Voor de mensen die zelf willen zoeken, dit zijn de officiële KTM partnummers;
58712040000 Left side mirror
58712041000 Right side mirror
58412040050 Mirror support