Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
Jouw voorligger let ook zo op jou.
Stunten doe je maar in je eigen tijd.
Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
Volgens mij is er een misverstand. Het is GEEN rit, maar een MEETING! Je mag ook gewoon met de auto komen. Ik weet niet waarom je je afmeldt, maar als het is omdat je niet op je V-Strom kunt komen. Dan is dat geen bezwaar...
Yes I Know, Ik weet dat het geen rit is maar gewoon lekker ouwehoeren
Ik bedoelde ermee dan tot "een rit"
Omdat ik waarschijnlijk niet met de motor kan heb ik me inderdaad afgemeld. En een ander vervoer vindt ik niks vandaar.
Nogmaals tot kijk allemaal en tot hopelijk een mooie rit/meeting in 2010
E-strommer schreef:Omdat ik waarschijnlijk niet met de motor kan heb ik me inderdaad afgemeld. En een ander vervoer vindt ik niks vandaar.
Het gaat deze keer niet om de V-Strom, maar om de V-Strommer... (of E-Strommer in jouw geval!)
Tot Friesland dan?
Ja ik weet het wat je bedoeld, Maar ja zoveel mensen en nog meer wensen.
Iedereen geniet op zijn eigen plezier van het forum, en zonder mijn Rhino ben ik geen E-strommer
Ook ik zal, zoals het er nu naar uitziet, noodgedwongen, met de auto moeten komen .Hier zijn de snelwegen erg slecht begaanbaar. Heb er net 50 minuten over gedaan om in Breda te komen. Maar mocht vannacht nou de zon gaan schijnen en alle sneeuw laten smelten , kom ik gewoon op de motor. Oké, oké, ik weet het. Heb nou eenmaal veel fantasie of te veel Fanta gedronken
Peter Pan
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Ik meld me af voor de nieuwjaarsmeeting. Ik wens de overige deelnemers een gezellige meeting en een veilige thuisreis. Ik hoop jullie weer in Friesland te ontmoeten
Goedemorgen allemaal,
net heb ik mijn stoep voor en achter schoon geschept en geveegd..pffffff....en nu vallen er alweer dikke vlokken!
Ik begin aardig te twijfelen of ik er verstandig aan doe om vanmiddag richting de nieuwjaarsmeeting te vertrekken.........
Zou het niet wijzer zijn om het uit te stellen......
Dan kunnen we tenminste op onze V-Strom's komen...... ...en zal het een meeting zijn met meer Strommers..............
Wat denken jullie ervan
Daar sluit ik me bij aan. Een meeting is te gek maar dan wel op de motor!!! Dit pokkeweer werkt niet echt mee en als je een flink eind moet rijden dan is t toch wat minder. Ik meld me daarom af maar hoop jullie zeker te zien als t wat beter weer is.
Morge Frank, natuurlijk hoeft het niet op de motor....snap ik...... maar de 'meeting' ook al is het voor nieuwjaar, wordt wel erg klein.....
een moderator/admin overleg kan natuurlijk wel..... Als die tenminste wel komen.........
Hoop wel dat ze de A12 nog ff goed schoonmaken voor mij......
Quote=VerkeersInformatieDienst Op de A12 bij De Meern belandde een auto in de sloot, even verderop spinde een ander voertuig. (Vanmorgen vroeg.)
als het weer zo blijft kom ik (samen met mijn vrouw).
Ik hoop er zo rond 13.30u te zijn. Dus mocht het nog erg rustig zijn rond 13.15; nog even geduld ;-)
Tot straks.
het was weer gezellig dus volgend jaar weer. (hopelijk zien we elkaar wel wat eerder ;-))
Dat het maar weer een leuk en gezellig motorseizoen mag worden.
Zooo, de nieuwjaarsmeeting 2010 zit er weer op
Het was zoals elk jaar weer een gezellige bijeenkomst, leuk jullie weer in levendelijve ontmoet te hebben. De weersomstandigheden viel aller sinds mee, en wij zijn zonder geglibber of geglij weer veilig thues aangekomen
Vanaf nu kan het motorjaar weer beginnen, dat betekent vanaf morgen:
dat de temperatuur omhoog gaat, richting een graadje of 15C ,
en dat het warmwater gaat regenen
Nu is het nog wachten op de foto's van Peter . . . zal wel ff duren
Nah, 'k vond er niks aan . Nee hoor, het was erg gezellig en leuk om de gezichten bij de nicknames te zien en kennis met jullie te maken. Wat mij betreft volgend jaar weer, maar eerst gaan we er natuurlijk een geweldig motorseizoen van maken. Ik zie jullie vast weer bij een of andere rit dit jaar, toch?!
Het was weer erg gezellig. De weg viel ook alles mee behalve die parkeerplaats bij de AC dan!!!
De meeste van jullie zie ik wel weer in Friesland in april. Tot dan.
Op naar een mooi motorseizoen.
Hallo allemaal,
Wooow net terug van AVATAR in 3D...... mooie film zeg De techniek voor de toekomst!
Nu eerst ff het forum checken, anders denken jullie dat ik ergens in de sloot lig.......
Het was goed te doen gelukkkig!
Gezellige middag gehad ennnnnnnn de Motorbabes.......... gaan nog een keer de overhand nemen....
Tot een volgende keer......maar dan weer op de V-Strom
Moet nog wat wennen aan jullie taaltje maar dit is zeker voor herhaling vatbaar. En zover rijden is dat nu ook weer niet. Ik ga toch eens nadenken over dat Friesland gedoe in april...
Tot ziens.
J.
Als ik met jou een appel wissel, heb ik nog steeds 1 appel.
Wissel ik een idee met jou, dan heb ik 2 ideeen.
(George B Shaw)
Ook ik ben weer thuis Zoals al gezegd was het weer een WAZIGE bedoeling in De Meern.
Zelfs de foto heeft het overgekregen Maar desondanks toch een gezellig samenzijn. Zelfs mijn Zuiderbuur Jomme had de weg naar De Meern gevonden.
Helaas moeten we de appeltaart van Blije Meid tegoed houden. Maar ook de 'huisgemaakte' appeltaart van AC was best te kachelen.
Volgend jaar de nieuwjaarsmeeting op Tenerife
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?