Tomtom Rider - systeemhelm

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Martien_1000
DL1000 berijder
Berichten: 123
Lid geworden op: za 26-04-2008, 21:38
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L2 Touring
Woonplaats: Oosterhout NB

Tomtom Rider - systeemhelm

Bericht door Martien_1000 »

Nu had ik het plan om na de vakantie een Tomtom Rider aan te schaffen, maar nu staat ineens op de site van pdashop.nl http://www.pdashop.nl/product/42575/tom ... er-v2.html dat de meegeleverde Carlo Scala-Rider headset niet op een systeemhelm past. Weet iemand hoe dit zit?
Gebruikersavatar
DesertStrom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 10-04-2009, 01:40
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Uitgeest

Re: Tomtom Rider - systeemhelm

Bericht door DesertStrom »

Zal wel helm-afhankelijk zijn, maar de mijne zit gewoon op mijn klap-helm (HJC)
Enige waar je rekening mee moet houden is dat het zwanehalsje waar je microfoontje opzit niet tussen het klap-gedeelte en vaste gedeelte van je helm komt als je je helm dicht doet.
Motorijder

Re: Tomtom Rider - systeemhelm

Bericht door Motorijder »

dat is juist enkel kan het niet op een schuberth (de BMW helmen) ik heb een calberg en dat gaat probleemloos. ik weet wel niet of het nog niet kan op de nieuwe modellen. maar tot de C2 gaat het zeker niet. heel spijtig want ik zou graag terug een schuberth helm hebben want die zijn echt stil in vergelijk met een ander. en we weten allemaal dat dit op een DL geen overbodige luxe is.
Martien_1000
DL1000 berijder
Berichten: 123
Lid geworden op: za 26-04-2008, 21:38
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L2 Touring
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Tomtom Rider - systeemhelm

Bericht door Martien_1000 »

Bedankt, ik ga het risico toch maar nemen. Ik heb een Nolan N103. Lijkt me sterk dat ik die headset niet in m'n Nolan gemonteerd krijg.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Tomtom Rider - systeemhelm

Bericht door Sparkle Black Peter »

Martien_1000 schreef:Bedankt, ik ga het risico toch maar nemen. Ik heb een Nolan N103. Lijkt me sterk dat ik die headset niet in m'n Nolan gemonteerd krijg.
Kun je dan niet beter de basiskit/of B.T. kit van het N-Com systeem aanschaffen??
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Martien_1000
DL1000 berijder
Berichten: 123
Lid geworden op: za 26-04-2008, 21:38
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L2 Touring
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Tomtom Rider - systeemhelm

Bericht door Martien_1000 »

Dat is dan m'n uitwijkmogelijkheid. Ben ik nog altijd goedkoper uit dan met een Garmin.
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Tomtom Rider - systeemhelm

Bericht door Hunter6 »

Hallo,,,, je motor wegdoen en achter de geraniums gaan zitten is nog goedkoper.
Martien_1000
DL1000 berijder
Berichten: 123
Lid geworden op: za 26-04-2008, 21:38
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L2 Touring
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Tomtom Rider - systeemhelm

Bericht door Martien_1000 »

?????????????????? Als je de strekking niet snapt, moet je niet reageren.
Polder-Strom

Re: Tomtom Rider - systeemhelm

Bericht door Polder-Strom »

Motorijder schreef:dat is juist enkel kan het niet op een schuberth (de BMW helmen) ik heb een calberg en dat gaat probleemloos. ik weet wel niet of het nog niet kan op de nieuwe modellen. maar tot de C2 gaat het zeker niet. heel spijtig want ik zou graag terug een schuberth helm hebben want die zijn echt stil in vergelijk met een ander. en we weten allemaal dat dit op een DL geen overbodige luxe is.
Hier kan ik het niet mee eens zijn...zelf rijd ik met een C3 en een scala Rider Q2 XL....kennis van me gebruikt een C2 met dezelfde headset....Ik heb hem met het plakstripje moeten vastzetten..de kraag van de helmvoering kwam niet los...Ook op de C2 is hij geplakt.. Het kan, maar even met geduld...en inderdaad opletten bij het sluiten. Maar in beide helmen werkt hij goed, prima geluidskwaliteit.
Gebruikersavatar
Patrick8888
Berichten: 200
Lid geworden op: za 04-07-2009, 19:31
Mijn motor is een: Zwarte DL 650 van 2004
Woonplaats: Sint Annaland

Re: Tomtom Rider - systeemhelm

Bericht door Patrick8888 »

Martien_1000 schreef:Bedankt, ik ga het risico toch maar nemen. Ik heb een Nolan N103. Lijkt me sterk dat ik die headset niet in m'n Nolan gemonteerd krijg.
Zelf heb ik ook een Nolan N103 en daar heb ik een interphone headset op zitten. Is geen enkel probleem, ook niet voor een scala.
All the things we seem to understand are like footprints in moving sand.
There's no teacher who can teach us anything new, he can only teach the things we already knew.
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Tomtom Rider - systeemhelm

Bericht door Frank »

Er zit bij de Cardo Scalarider ook een mogelijkheid om de headset op de helm te plakken...
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Motorijder

Re: Tomtom Rider - systeemhelm

Bericht door Motorijder »

Frank schreef:Er zit bij de Cardo Scalarider ook een mogelijkheid om de headset op de helm te plakken...
dit moet wel lukken :D ik kom juist van de winkel en de verkoper melde mij dat hij het systeem op zijn BMW helm gebruikt door middel van het stukje te gebruiken dat men op de helm moet kleven.
en rijd zo al 3 jaar rond dus het werkt wel.
mensen die iets nodig hebben kunnen alles via de site van de verkoper bestellen en die is te vinden op: http://www.moto2000.be/" onclick="window.open(this.href);return false; deze zend ook alles op per post. en als je het niet ziet staan op zijn site stuur dan een mailtje. ik koop daar tot het kleinste schroefje want die kerel heeft echt alles binnen.
Plaats reactie