Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack
Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack
Nu zit ik een beetje zo om mij heen te kijken naar wat de banden voor een Vstrom zo een beetje doen en krijg toch een beetje de voorkeur voor de michelin pilot road 2 of de conti trail attack. Nu hoor ik alleen bij mijn dealer dat hij bij de PR alleen maar aan de achterband kan komen zou het dan verder nog uitmaken als ik zelf met een set banden aankom zetten? De Trail Attacks hoor ik ook goede berichten over (mensen die de stepjes eraf weten te rijden ) net zoals de PR goede grip alleen iets minder de PR bij nat weer "schijnt".
Zijn er ook mensen die goede ervaringen hebben met de PR2 op de V-Strom want dat schijnt ook nog wel eens uit te maken dat een bepaalde band niet op een bepaald type motor past maw rijdt voor geen meter. Het gaat me hier puur om rij kwaliteit en niet om het esthetische.
Andere meningen zijn uiteraard ook welkom maar sta dus in twijfel ga ik voor de PR2 of de Trail Attacks
Zijn er ook mensen die goede ervaringen hebben met de PR2 op de V-Strom want dat schijnt ook nog wel eens uit te maken dat een bepaalde band niet op een bepaald type motor past maw rijdt voor geen meter. Het gaat me hier puur om rij kwaliteit en niet om het esthetische.
Andere meningen zijn uiteraard ook welkom maar sta dus in twijfel ga ik voor de PR2 of de Trail Attacks
- RvGS
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 798
- Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
- Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
- Woonplaats: Dé Liemers
Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack
Ik gebruik vanaf kmstand 10305 Pilot road voor en achter, vervolgens bij kmstand 19840 is er achter een nieuwe Pilot road 2 gemonteerd.
Nu bij kmstand 35019 heb ik de Bridgestone BT501 voor en de BT502 achter laten monteren. EN ze bevallen goed, heb er nu ondertussen 3000km meegereden.
Lees het forum nog maar eens goed door, het schijnt dat de Trail Attacks best goed zijn maar nadat er een km of 6000 mee gereden is de slijtage meer toeneemt dan bij de Pilot Road en dus het rijgedrag weer negatief beinvloed.
Ik had zelf de Trail Attacks ook overwogen maar de PR en BT zijn wat duurzamer, kwestie van wat je te besteden hebt en of het je niet uitmaakt dat je redelijk snel weer nieuw rubber moet/mag laten monteren De Pilot Roads bevielen mijn goed, ik wilde echter een iets mee allroad band aangezien ik wat vaker een zandpad e.d. rij, en dan merk je wel het verschil tussen de 'echte' weg banden en de 'allroads' . Voor echt offroadwerk moet je voor de TKC80 gaan!
Zoveel mensen zoveel wensen
Nu bij kmstand 35019 heb ik de Bridgestone BT501 voor en de BT502 achter laten monteren. EN ze bevallen goed, heb er nu ondertussen 3000km meegereden.
Lees het forum nog maar eens goed door, het schijnt dat de Trail Attacks best goed zijn maar nadat er een km of 6000 mee gereden is de slijtage meer toeneemt dan bij de Pilot Road en dus het rijgedrag weer negatief beinvloed.
Ik had zelf de Trail Attacks ook overwogen maar de PR en BT zijn wat duurzamer, kwestie van wat je te besteden hebt en of het je niet uitmaakt dat je redelijk snel weer nieuw rubber moet/mag laten monteren De Pilot Roads bevielen mijn goed, ik wilde echter een iets mee allroad band aangezien ik wat vaker een zandpad e.d. rij, en dan merk je wel het verschil tussen de 'echte' weg banden en de 'allroads' . Voor echt offroadwerk moet je voor de TKC80 gaan!
Zoveel mensen zoveel wensen
Groet, Robert |
Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack
ik wil inderdaad ook een band die een flink aantal kilometers aankan en ik ben niet het persoon wat zo nodig het zandpad op moet zoeken.
Vraag me alleen af wat ik er voor op zou moeten gooien omdat er geen PR2 in die maat is. En PR2 is qua grip op nat wegdek gewoon erg goed en das weer goed voor mijn spanning met het rijden met nat weer.
Vraag me alleen af wat ik er voor op zou moeten gooien omdat er geen PR2 in die maat is. En PR2 is qua grip op nat wegdek gewoon erg goed en das weer goed voor mijn spanning met het rijden met nat weer.
- RvGS
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 798
- Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
- Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
- Woonplaats: Dé Liemers
Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack
De standaard PR aan de voorkant gaat goed in combinatie met PR2 achter, is mijn ervaringJokapo schreef: . . . Vraag me alleen af wat ik er voor op zou moeten gooien omdat er geen PR2 in die maat is . . .
Groet, Robert |
Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack
past een 120 ook op de voor velg??
Zou dit het rijgedrag positief of negatief beïnvloeden?
Is er iemand die hier ervaring mee heeft.
Zou dit het rijgedrag positief of negatief beïnvloeden?
Is er iemand die hier ervaring mee heeft.
Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack
het probleem is opgelost heb bij bandendepot.be de correcte maatvoering voor de v-strom gevonden
Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack
Jokapo schreef:het probleem is opgelost heb bij bandendepot.be de correcte maatvoering voor de v-strom gevonden
Dus?
Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack
daar kan je de michelin PR2CT wel in de 110/80 uitvoering verkrijgen althans volgens hun site
heb die belg toch maar eens een mailtje gestuurd of dat het inderdaad klopt die maatvoering zekerheid voor alles.
heb die belg toch maar eens een mailtje gestuurd of dat het inderdaad klopt die maatvoering zekerheid voor alles.
- V-Stoom
- DL650 berijder
- Berichten: 413
- Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
- Woonplaats: Heerenveen
Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack
EN?Jokapo schreef:daar kan je de michelin PR2CT wel in de 110/80 uitvoering verkrijgen althans volgens hun site
heb die belg toch maar eens een mailtje gestuurd of dat het inderdaad klopt die maatvoering zekerheid voor alles.
Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack
*&^%@#&^%!&^@% die voorband is er gewoon niet in 19" te verkrijgen maar als alternatief geven ze de dunloap roadsmart op
- V-Stoom
- DL650 berijder
- Berichten: 413
- Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
- Woonplaats: Heerenveen
Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack
jammer, ik hoopte even dat je het ei gevonden had maar helaas.
succes.
Groet, Allard.
succes.
Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack
dat hoopte ik ook.
Is er iemand toevallig bekend met dunlop roadsmart
Is er iemand toevallig bekend met dunlop roadsmart
Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack
ik heb hier een thuiskomertje van, ben er erg over tevreden.
- Frank
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 4227
- Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
- Woonplaats: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack
Ben benieuwd hoe je dat thuiskomertje dan meeneemt op de motor...HD bye-bye schreef:ik heb hier een thuiskomertje van, ben er erg over tevreden.
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack
zit gewoon op mijn top koffer net als bij een jeep of aanhanger
Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack
Ha Jokapo,
Ik rijdt al sinds de aanschaf van mijn brommer met PR voor en PR2 achter, nu ruim 15.000 km. Ik ben op zich erg tevreden over de combi, maar ik rijdt eigenlijk alleen maar op de weg. PR1 voor en PR2 achter is voor een V-Strom een redelijk gebruikelijke combi, heb ik begrepen.
Mijn V-strom had bij aanschaf bijna 8.000 op de teller, dus ik schat dat de Michelins nu een kleine 20.000 km meegaan. Vorige week de brommer voor een onderhoudsbeurt weggebracht. Commentaar van de dealer was dat er op beide banden nog ruim profiel aanwezig is, maar dat de achterband wat vierkant begint te worden. De Pilot roads gaan dus behoorlijk lang mee.
Ik zit met dezelfde afweging als jij, van de Trail attack had ik in Motoplus goede verhalen gelezen (testwinnaar). Zaterdag hoorde ik echter in het geheime genootschap (ik kan je helaas niet vertellen waar, je moet je gewoon opgeven voor de Veluwetocht) dat met name de voorband trillingen in het stuur kan geven. Xavier had zijn Trail attacks er na een paar honderd km weer afgehaald. Hij heeft dus nog een vrijwel nieuw setje voor je liggen als je voor Trailattacks gaat kiezen, misschien heeft hij een leuk prijsje voor je.
Omdat het er bij mij eigenlijk niet van komt om ook offroad te rijden, verwacht ik dat ik in de winter weer voor PR2 op de achterband ga.
Ik rijdt al sinds de aanschaf van mijn brommer met PR voor en PR2 achter, nu ruim 15.000 km. Ik ben op zich erg tevreden over de combi, maar ik rijdt eigenlijk alleen maar op de weg. PR1 voor en PR2 achter is voor een V-Strom een redelijk gebruikelijke combi, heb ik begrepen.
Mijn V-strom had bij aanschaf bijna 8.000 op de teller, dus ik schat dat de Michelins nu een kleine 20.000 km meegaan. Vorige week de brommer voor een onderhoudsbeurt weggebracht. Commentaar van de dealer was dat er op beide banden nog ruim profiel aanwezig is, maar dat de achterband wat vierkant begint te worden. De Pilot roads gaan dus behoorlijk lang mee.
Ik zit met dezelfde afweging als jij, van de Trail attack had ik in Motoplus goede verhalen gelezen (testwinnaar). Zaterdag hoorde ik echter in het geheime genootschap (ik kan je helaas niet vertellen waar, je moet je gewoon opgeven voor de Veluwetocht) dat met name de voorband trillingen in het stuur kan geven. Xavier had zijn Trail attacks er na een paar honderd km weer afgehaald. Hij heeft dus nog een vrijwel nieuw setje voor je liggen als je voor Trailattacks gaat kiezen, misschien heeft hij een leuk prijsje voor je.
Omdat het er bij mij eigenlijk niet van komt om ook offroad te rijden, verwacht ik dat ik in de winter weer voor PR2 op de achterband ga.
Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack
ik lees net over trillingen in het stuur via je band ik heb er ook last van zo veel dat mijn arm en hand gewoon gevoelloos worden rechts dus ben ook al aan het zoeken en lees links en rechts veel verschilende verhalen ben er nog niet over uit
Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack
ga liever voor een tourband dan een allroad band ben dr ook nog niet helemaal uit wat mijn volgende setje gaat worden.
misschien dat ik toch is de pr voor doe en pr2 achter
misschien dat ik toch is de pr voor doe en pr2 achter
Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack
Mijn GF heeft een paar nieuwe sloffen nodig onder haar Fazer. Het oog was gevallen op een set Michelen Pilot Road 2, voor en achter. Heeft ze eerst de dichtsbijzijnde motorzaak bij haar huis gebeld of ze die konden leveren. Dat was geen probleem. Ok, en de kosten ? Uhh das dan 165,- voor en 225,- achter, incl BTW en opzetten.
...
uhh..
HOEVEEL ????
390 euro totaal !
We hebben ze nu maar besteld bij http://www.motorbandenmarkt.nl. Ze worden hier bij mij nu thuis bezorgd voor 254,-. Kost dan nog wel 30 euro om ze erom te laten leggen, ( en ik moet de wielen effe los halen ofc )... maar toch....
Scheelt wel erg veel he ?
...
uhh..
HOEVEEL ????
390 euro totaal !
We hebben ze nu maar besteld bij http://www.motorbandenmarkt.nl. Ze worden hier bij mij nu thuis bezorgd voor 254,-. Kost dan nog wel 30 euro om ze erom te laten leggen, ( en ik moet de wielen effe los halen ofc )... maar toch....
Scheelt wel erg veel he ?
Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack
Heb nu definitief gekozen voor opnieuw een Michelin Pilot Road 2 als opvolger van mijn huidige PR 2. Hoewel het een echte wegband is, heb ik afgelopen zondag aan het Oostvoornse Meer gemerkt dat de band offroad niet onderdoet voor de allroad banden van mijn medetochtgenoten aan de West Coast. Wanneer je echt off road wilt rijden, moet je waarschijnlijk heel andere banden monteren dan allroad banden. Volgens mij is het meer een marketingkreet dan een technische term.
Ik ben tot nu toe erg tevreden over de PR2: ruim 18.000 km ermee gereden (en hij zat er al op toen ik de fiets kocht). Er zit nog zat profiel onder, maar de band is vierkant geworden, ik rijd mijn meeste km's helaas over de A27
Ben wel 10-15 minuten eerder thuis
Bij Arie Molenaar in IJsselstein kost een PR2 de hele winter 187 euri inclusief BTW en montage. Ik ga dus niet lopen tobben met losse banden etc. maar ga het gewoon daar laten doen.
Ik ben tot nu toe erg tevreden over de PR2: ruim 18.000 km ermee gereden (en hij zat er al op toen ik de fiets kocht). Er zit nog zat profiel onder, maar de band is vierkant geworden, ik rijd mijn meeste km's helaas over de A27
Ben wel 10-15 minuten eerder thuis
Bij Arie Molenaar in IJsselstein kost een PR2 de hele winter 187 euri inclusief BTW en montage. Ik ga dus niet lopen tobben met losse banden etc. maar ga het gewoon daar laten doen.
Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack
wat heb je er voor om laten leggen dan de PR2 is er volgens mij namelijk nog niet in 19"Diversion schreef:Heb nu definitief gekozen voor opnieuw een Michelin Pilot Road 2 als opvolger van mijn huidige PR 2. Hoewel het een echte wegband is, heb ik afgelopen zondag aan het Oostvoornse Meer gemerkt dat de band offroad niet onderdoet voor de allroad banden van mijn medetochtgenoten aan de West Coast. Wanneer je echt off road wilt rijden, moet je waarschijnlijk heel andere banden monteren dan allroad banden. Volgens mij is het meer een marketingkreet dan een technische term.
Ik ben tot nu toe erg tevreden over de PR2: ruim 18.000 km ermee gereden (en hij zat er al op toen ik de fiets kocht). Er zit nog zat profiel onder, maar de band is vierkant geworden, ik rijd mijn meeste km's helaas over de A27
Ben wel 10-15 minuten eerder thuis
Bij Arie Molenaar in IJsselstein kost een PR2 de hele winter 187 euri inclusief BTW en montage. Ik ga dus niet lopen tobben met losse banden etc. maar ga het gewoon daar laten doen.
Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack
Klopt! Ik snap ook niet hoe dat komt, want de PR2 is er al ruim 2 jaar. Ik heb niet veel verstand van allerlei bandenmaten, maar waarschijnlijk is de PR2 voor een andere fiets met een andere bandenmatencombinatie ontworpen.Jokapo schreef: wat heb je er voor om laten leggen dan de PR2 is er volgens mij namelijk nog niet in 19"
Ik heb een "gewone" PR als voorband, dit schijnt de gebruikelijke combi te zijn en ik ben er ook heel tevreden over. Mijn voorband heeft nog ruim voldoende profiel en is bovendien nog helemaal rond, dus die ga ik nog niet vervangen.
Je moet je bij je keuze niet laten leiden door eventuele "allroad" eigenschappen die andere merken meer zouden hebben dan de PR2. Dat stelt namelijk helemaal nix voor en is imho marketinggeklets. Het "ruigere" profiel dat b.v. Anakee's hebben, geven in terrein echt niet dat beetje extra grip dat je denkt nodig te hebben. Als je echt offroad wilt rijden, presteren BW's, TW's, TA's, Anakee's nix beter dan PR2 en heb je gewoon heel andere banden nodig, b.v. Metzeler Karoo. Daar zul je in dit forum weinig info over aantreffen, omdat deze banden op de weg weer wat minder presteren (en waarschijnlijk snel slijten).
Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack
daarom ga ik ook als de bandjes versleten zijn voor de roadsmarts off-road ga ik toch niet
Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack
Tot mijn verrassing bleek bij de beurt van de motor dat de voorband af was. Nouja, af... ze raadden in elk geval niet aan er een winter mee door te rijden en ik wil in de winter nu juist wel rijden, dus heb ik een nieuwe voorband besteld.
Ik wilde steeds al overstappen op Pilot Road (2), maar omdat nou zonder noodzaak te doen, dat werd me veel te duur. Nu heb ik voor Pilot Road en achter nog de Strom-standaardband (ik vergeet steeds hoe die dingen heten).
Ik heb het gevoel dat de Strom nog wendbaarder is geworden. Het rijdt in elk geval beslist niet vervelend met twee veschillende banden. Wat mij betreft eigenlijk alleen maar beter Ik heb er een goed, vertrouwd gevoel bij.
Ik wilde steeds al overstappen op Pilot Road (2), maar omdat nou zonder noodzaak te doen, dat werd me veel te duur. Nu heb ik voor Pilot Road en achter nog de Strom-standaardband (ik vergeet steeds hoe die dingen heten).
Ik heb het gevoel dat de Strom nog wendbaarder is geworden. Het rijdt in elk geval beslist niet vervelend met twee veschillende banden. Wat mij betreft eigenlijk alleen maar beter Ik heb er een goed, vertrouwd gevoel bij.
Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack
Heb je de achterband al een keer laten vervangen door een andere Trailwing, of is je voorband sneller versleten dan je achterband?Calliope schreef:Tot mijn verrassing bleek bij de beurt van de motor dat de voorband af was. Nouja, af... ze raadden in elk geval niet aan er een winter mee door te rijden en ik wil in de winter nu juist wel rijden, dus heb ik een nieuwe voorband besteld.
Ik wilde steeds al overstappen op Pilot Road (2), maar omdat nou zonder noodzaak te doen, dat werd me veel te duur. Nu heb ik voor Pilot Road en achter nog de Strom-standaardband (ik vergeet steeds hoe die dingen heten).
Ik heb het gevoel dat de Strom nog wendbaarder is geworden. Het rijdt in elk geval beslist niet vervelend met twee veschillende banden. Wat mij betreft eigenlijk alleen maar beter Ik heb er een goed, vertrouwd gevoel bij.
Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack
De voorband is sneller versleten. Het is voor het eerst dat er een nieuwe band op is gekomen.Dgr schreef:Heb je de achterband al een keer laten vervangen door een andere Trailwing, of is je voorband sneller versleten dan je achterband?Calliope schreef:Tot mijn verrassing bleek bij de beurt van de motor dat de voorband af was. Nouja, af... ze raadden in elk geval niet aan er een winter mee door te rijden en ik wil in de winter nu juist wel rijden, dus heb ik een nieuwe voorband besteld.
Ik wilde steeds al overstappen op Pilot Road (2), maar omdat nou zonder noodzaak te doen, dat werd me veel te duur. Nu heb ik voor Pilot Road en achter nog de Strom-standaardband (ik vergeet steeds hoe die dingen heten).
Ik heb het gevoel dat de Strom nog wendbaarder is geworden. Het rijdt in elk geval beslist niet vervelend met twee veschillende banden. Wat mij betreft eigenlijk alleen maar beter Ik heb er een goed, vertrouwd gevoel bij.
PS: oja. Trailwing.
Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack
Dat is wel opmerkelijk... voorbanden gaan in de regel 2x zo lang mee als achterbanden.
Denk dat er nog een wereld voor je open gaat als je die achterste TW vervangt door een echte band , die is inmiddels ook al behoorlijk oud en vierkant lijkt me...
Ik heb 't zelf tot 12.000km volgehouden. Zat net als jij te wachten op een rationele reden om de banden te vervangen. Maar er zat toen nog zoveel profiel op dat ik dacht "die verslijt ik de komende 2 jaar nog niet "
Heb mezelf toen maar getrakteerd op een setje nieuwe Pirelli's en tot op heden geen dag spijt van gehad...
Meer vertrouwen in m'n band is voor mij meer plezier in het rijden
Denk dat er nog een wereld voor je open gaat als je die achterste TW vervangt door een echte band , die is inmiddels ook al behoorlijk oud en vierkant lijkt me...
Ik heb 't zelf tot 12.000km volgehouden. Zat net als jij te wachten op een rationele reden om de banden te vervangen. Maar er zat toen nog zoveel profiel op dat ik dacht "die verslijt ik de komende 2 jaar nog niet "
Heb mezelf toen maar getrakteerd op een setje nieuwe Pirelli's en tot op heden geen dag spijt van gehad...
Meer vertrouwen in m'n band is voor mij meer plezier in het rijden
Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack
Ahum, eeuhh, voorband eerder versleten dan de achterband???
Op het stuur zitten twee handvaten, eentje links en eentje rechts. De rechtse kun je verdraaien, werkt dat nog wel goed???
Op het stuur zitten twee handvaten, eentje links en eentje rechts. De rechtse kun je verdraaien, werkt dat nog wel goed???
Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack
Luister, ik weet wel waar je op doelt en misschien heb ik toch een beetje een excuus aangegrepen om op een andere band over te gaan. Maar zelf zit ik daar helemaal niet mee. Verder heb je niet goed gelezen: de band was niet versleten, maar: niet geschikt om een winter mee door te rijden. Daar zit nog wel een verschil in. En ik ben er keurig over gebeld door de monteur. Het vervangen was mijn eigen keus.Hunter6 schreef:Ahum, eeuhh, voorband eerder versleten dan de achterband???
Op het stuur zitten twee handvaten, eentje links en eentje rechts. De rechtse kun je verdraaien, werkt dat nog wel goed???
En verder lijkt het me uiterst nutteloos om hier in discussie te gaan over het feit of mijn band al dan niet had moeten worden vervangen. Ik kan hem jullie per slot niet eens meer laten zien, dus alles wat je er hier over kunt zeggen, zijn puur gissingen.
Wil je het over het rijgedrag van de banden gaan hebben, prima. Dan kom ik weer reageren als ik iets zinnigs te melden heb.
-
- DL1000 berijder
- Berichten: 475
- Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
- Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
- Woonplaats: België - Hasselt
Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack
Ik vind het niet zo abnormaal dat een voorband sneller versleten is dan een achterband.
Op mijn bandit is dit ook eens gebeurd en nu lijkt het me weer te 'overkomen' met de Conti's op mijn V-strom. Het gaat dan vooral om slijtage aan de zijkant van de voorband, net naast het middenste loopvlak.
Mijn bandenboer vindt het ook niet ongewoon en volgens hem heeft het te maken met de rijstijl.... extra druk op de stuurhelften zetten tijdens het insturen van een bocht dwingen de voorband in een grotere hellinghoek. En autosnelweg mijd ik als de pest.
De stuurhelften dienen namelijk niet alleen om vast te houden en aan de rechtse kant mee te draaien....
Als mijn monteur mij tijdens een onderhoudsbeurt belt om te vertellen dat er iets aan vervanging toe is geloof ik hem blindelings
Op mijn bandit is dit ook eens gebeurd en nu lijkt het me weer te 'overkomen' met de Conti's op mijn V-strom. Het gaat dan vooral om slijtage aan de zijkant van de voorband, net naast het middenste loopvlak.
Mijn bandenboer vindt het ook niet ongewoon en volgens hem heeft het te maken met de rijstijl.... extra druk op de stuurhelften zetten tijdens het insturen van een bocht dwingen de voorband in een grotere hellinghoek. En autosnelweg mijd ik als de pest.
De stuurhelften dienen namelijk niet alleen om vast te houden en aan de rechtse kant mee te draaien....
Als mijn monteur mij tijdens een onderhoudsbeurt belt om te vertellen dat er iets aan vervanging toe is geloof ik hem blindelings
Honi soit qui mal y pense!!
Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack
Mijn Strom heeft nog nooit een autosnelweg gezien.Joskestiller schreef: En autosnelweg mijd ik als de pest.
(...)
Als mijn monteur mij tijdens een onderhoudsbeurt belt om te vertellen dat er iets aan vervanging toe is geloof ik hem blindelings
En ik moest van mijn echtgenoot de monteur blindelings vertrouwen Manlief is zelf technicus. Van hem moeten onze voertuigen technisch altijd in tiptop conditie zijn. En ik luister natuurlijk altijd naar hem
Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack
Hoho, rustig maar, ik zit je maar een beetje te stangen hoorCalliope schreef:Luister, ik weet wel waar je op doelt en misschien heb ik toch een beetje een excuus aangegrepen om op een andere band over te gaan. Maar zelf zit ik daar helemaal niet mee. Verder heb je niet goed gelezen: de band was niet versleten, maar: niet geschikt om een winter mee door te rijden. Daar zit nog wel een verschil in. En ik ben er keurig over gebeld door de monteur. Het vervangen was mijn eigen keus.
En verder lijkt het me uiterst nutteloos om hier in discussie te gaan over het feit of mijn band al dan niet had moeten worden vervangen. Ik kan hem jullie per slot niet eens meer laten zien, dus alles wat je er hier over kunt zeggen, zijn puur gissingen.
Wil je het over het rijgedrag van de banden gaan hebben, prima. Dan kom ik weer reageren als ik iets zinnigs te melden heb.
Er is er maar één die bepaald of, en waarom, een band vervangen gaat worden en dan ben je idd zelf. En als je je band misschien iets te vroeg laat vervangen zal dat zeker geen nadeel zijn (behalve de kilometerprijs dan).
Het zal je in ieder geval niet gebeuren dat je met samengeknepen billen terug komt vanuit de Eiffel terwijl het canvas al zichtbaar is.