Ik dacht gewoon bij één van de draadjes naar het remlicht er aan draaien (heb je ook van die mooie plastic dingetjes voor (naam even vergeten). Vroeg me alleen af welk van de drie draadjes naar de lampjes voor het remlicht is
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
In je achterlichtbiker schreef:Dat is gaaf een derde remlicht op de motor!! Ik vraag me wel af waar jij dan je tweede remlicht hebt zitten???
Je hebt ook wel gelijk, want het is dan meer een derde remlamp dan een remlicht. Maar dat was dan ook alleen voor de fun.biker schreef:Oke Rob ik geef me gewonnen het wordt dus een echt 3e remlicht!!
Wellicht moet je ""de wet van Ohm" er nog eens bijpakken.Geplaatst: Do Jan 27, 2005 10:54 pm Onderwerp:
Maar daarbij moet ik wel een kanttekening maken.
De Wattages zijn opgegeven bij 12 Volt. Die accuspanning kan tijdens het opladen meer dan 14 Volt worden. (Meestal 14,2 Volt. Oplaadspanning ligt tussen de 14 en 15,5 Volt) In dat geval kan de stroom die door het totale circuit dus evenredig veel hoger worden. In dat geval zou de stroom door de zekering boven de 15 Ampere kunnen komen.
De spanningsregelaar zorgt ervoor dat de spanning tussen bepaalde grenzen blijft, maar de lichtopbrengst van de lampen verandert weldegelijk met de verandering van de aangeboden spanning. (Om dezelfde reden als eerder genoemde uitleg!) Alleen blijft het dan binnen de perken. De voornaamste functie van de spanningsregelaar is beveiliging tegen overspanning en -lading en zoals het woord al zegt de spanning reguleren.Harry schreef:De spanningsregelaar zorgt dat e.a tussen bepaalde grenzen blijft, zodat de lampjes binnen dit regelgebied dezelfde lichtopbrenst blijven geven.
Hij kwam inderdaad van een andere fiets namelijk en van het soort die jouw ook al vele kilometers heeft rondgereden namelijk een bandit S 600. Overigens heeft mijn zwager hem toen aangesloten.....Iron Horse schreef:Jij werkt zeker bij de brandweer?En neemt een brandblusser onder je zadel mee. Ik ga liever iets onderbouwder met elektrische circuits om. Meten is weten. Wat jij doet is meer een destructief onderzoek in geval dat het fout gaat.
Nu zit er gelukkig een zekering tussen die in geval van nood de geest geeft, maar als je op die manier alles test kan je dat in het slechtste geval ook een kabelboom kosten en dan is het een heel dure test geworden. (Dus ook niet zondermeer (lees NOOIT) een grotere zekering plaatsen van bv 20 Amp)
Maar om op de vraag terug te komen, had je em dan niet op de Strom aangesloten? Kwam die koffer van een andere fiets misschien. Want dan is het antwoord namelijk snel gegeven.
Vertel..............en hoe was dat dan gedaan, ik heb geen zin daarvan de schema's te gaan doorzoeken, alhoewel ik het werkplaatshandboek hiervan nog te koop heb liggen. Dus mogelijk dat ik me nog even laat verleiden.biker schreef:Overigens heeft mijn zwager hem toen aangesloten.....