Yep... maar zoals ik al zei... ik hou van een harde achterzijde... en da's dus precies wat ik gedaan heb. Daarmee ook de geometrie veranderd, waardoor mijn Strommetje beter stuurde en minder inveerde als ik er op zat. Doordat er door de verhoging achter meer druk op de voorzijde lag, vond ik de wegligging verbeterd en had ik minder last van zwabberingen achter...
Overigens heb ik dat elders op het forum ook al eens gezegd, dat ik door het verhogen van de veervoorspanning achter omhoog was gegaan en ik mede daardoor niet met m'n stepjes aan de grond kwam... over de demping van de veer was ik tevreden, daar heb ik dus niet aan gesleuteld...
Overigens heb ik hetzelfde gedaan bij m'n Versys, daar ben ik net 1 standje verder gegaan in de veervoorspanning en ook dat gaf een merkbaar verschil voor me. Door iets meer druk op de voorzijde te creëren, is de achterzijde iets stabieler geworden. E.e.a. komt wellicht voort uit het feit dat er een topkoffer op zit, wat het nodige aan extra gewicht geeft. Waardoor ik het noodzakelijk vond om de veervoorspanning te verhogen...
Juist door wat druk weg te halen van de achterzijde krijg je een iets andere gewichtsverdeling op de voor/achterzijde, hetgeen toch effect heeft op de reactie van je veren... bij minder druk op de achterzijde, zal die achterzijde ook minder inveren bij een hobbel (waarmee niet gezegd is dat je de veer stugger hebt gemaakt, want die veer zal bij gelijke druk net zo ver inveren als voor het moment van verhoging van je voorspanning)... of ben ik nou echt gek? Wat me niet verbaasd hoor...
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)