op zoek route naar gardameer

Handige tips of informatie voor op reis met de motor? Zoek je een bepaalde route? Meld en/of vraag ze hier!
Plaats reactie
joep

op zoek route naar gardameer

Bericht door joep »

hoi luitjes nu de dagen wat korten zoek ik routes om van de zomer naar het garda meer te rijdenwe willen er heen rijden in 2-3 dagen daar een dag of 7 blijven en dan weer terug in een dag of 2-3/
wie heeftm er voor mijn een paar lueke routes oom van hier naar daar te komen en terug plus eventueel route rond of bij het gardameer .
het liefst op GPS garmin 2720. bi voor baat dank . :worship: :worship: :worship:

jeroen
V-rider

Bericht door V-rider »

Geen idee van precieze route, maar wij zijn nu al 5x keer aan het Gardameer geweest.

Wellicht een leuk idee om de romantische route (strasse) in Duitsland te nemen. Erg mooi en goed te rijden, overnachten rond wurzburg/nurnberg (of eerder) en vervolgens misschien nog ergens in de dolomieten (Fernpass, erg mooie pas en route door de bergen).

Wij staan dan meestal op camping La Rocca tussen Bardolino en Garda in.

Routes rond het gardameer zijn daar ook te vinden bij de vvv. Probleem wordt het overzetten op GPS :wink:
Er zijn erg veel leuke plaatsjes rond het meer, bergachtiger in het noorden met als hoogste punt de Monte Baldo.

Have fun en sorry dat ik je niet aan echte routes kan helpen.
joep

Bericht door joep »

bedankt v-rider

alle info is welkom

jeroen
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

V-rider schreef: Wellicht een leuk idee om de romantische route (strasse) in Duitsland te nemen. Erg mooi en goed te rijden, overnachten rond wurzburg/nurnberg (of eerder) en vervolgens misschien nog ergens in de dolomieten (Fernpass, erg mooie pas en route door de bergen).
Hmmm dit is me ontglipt....(Lees het nu pas :wink: ) maar De Fernpas......GRRRRrrrr echt niet leuk, altijd druk en vol met vrachtwagens en autobussen en ander blik met of zonder aanhanger.....
Echt niet aan te raden.....
Wij zijn vorig zomer via Füssen Grens(DE/AT)-Reutte - B198-De Hahntenjoch :D -Imst-Oetztal-Timmelsjoch :lol: , IT ingereden..... dit vinden wij een aanrader :!: :!:
In Italie kom je dan ook nog de Pso di Palade/Gampen Pass :D en pso di Mendola/Mendel Pass :D tegen opweg naar het Garda meer......deze zijn iets vriendelijker als de Timmelsjoch maar ook niet te versmaden......
Joep het is maar een :idea: .........
Laatst gewijzigd door Stroompje op do 11-01-2007, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
V-rider

Bericht door V-rider »

Tja, heb de Fernpas ook maar 1x gereden. Was toen gelukkig rustig.
:D
1 ding weet ik zeker. Gardameer en omgeving is mooi :D
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

V-rider schreef:Tja, heb de Fernpas ook maar 1x gereden. Was toen gelukkig rustig.
:D
1 ding weet ik zeker. Gardameer en omgeving is mooi :D
Oké....het zal buiten het seizoen wel rustiger zijn....maar niet toen wij er verschillende keren in juni en juli waren. ('snachts is het er vast ook wel stil.... :wink: )
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
joep

Bericht door joep »

hoi helen bedankt voor de tips voor ons de eerste keer zoveer
nemen we mee in onze opties bedankt :lol: :lol: :D

joep
bleu Rhino

Bericht door bleu Rhino »

Hallo Jeroen,
Heb je uiteindelijk een mooie route gereden? Ben benieuwd.
Wij zijn dit jaar naar Nauders in Oostenrijk gereden via de romantische strasse.
Groeten Marie-Anne
Zoefzoef

routes gardameer en dolomieten

Bericht door Zoefzoef »

ik maak al een paar jaar routes van en naar italie,gaat er makkelijk met garmin en is leuk om te doen.als je een link maakt met google eart kan je je nieuwe route gelijk even bekijken.
Zoefzoef

ieder jaar over de stelvio

Bericht door Zoefzoef »

een route over de stelvio richting garda is een mooie optie
Remko

Bericht door Remko »

Geplaatst: do dec 21, 2006 9:28 pm Onderwerp: op zoek route naar gardameer

...........
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Remko schreef:
Geplaatst: do dec 21, 2006 9:28 pm Onderwerp: op zoek route naar gardameer

...........
Ach......leuk tips zijn nooit weg :!:
Er gaan vast nog wel een aantal V-Stroms die kant op...... :roll:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Bericht door RvGS »

Al is het maar om de herfst/winter door te komen :!:

Voorpret dat is waar het ook om gaat :wink: :arrow: http://alpenrouten.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
Dendrummer
Berichten: 556
Lid geworden op: vr 16-11-2018, 17:16
Mijn motor is een: Crf 1000 Africa Twin Dct 2018
Woonplaats: Lanaken (Belgie)

Re: op zoek route naar gardameer

Bericht door Dendrummer »

Omdat de plannen zijn volgend jaar naar het Gardameer te gaan zou ik graag wat tips krijgen voor routes in de omgeving en over verblijven in hotels en dergelijke.Niet allemaal tegelijk he mannen(en Vrouwen). :lol:

Greetz
Gerard
If you want to be happy ride a motorcycle
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: op zoek route naar gardameer

Bericht door PDvD »

Tot Maastricht snelweg pakken, daar eraf en door de ardennen via de N68 omlaag, Luxemburg in, vanaf ca. Dasburg omlaag via Vianden de Our, Saur en later Moesel (maar dezelfde weg omlaag dus alleen die rivier verandert nogal eens van naam) tot aan Schengen. Zo door de Vogezen heen en iets onder of boven Straatsburg de grens met Duitsland passeren. B500 omlaag, zwitserland in in de buurt bij Winterthur, onder de Walensee langs, Fluelapass, Ofenpass, Stelvio... en dan richting het Gardameer...

Als je anders wilt rijden maar de Fernpass niet wilt nemen moet je de iets westelijker gelegen Hahntennjochnemen. Paar kilometer meer maar veel mooier. Via deze weg kom je op den duur ook bij het Ötztal uit waar je de Timmelsjoch en Jaufenpass op kan.. vervolgens Brixen, Bozen... Gardameer....
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
Dendrummer
Berichten: 556
Lid geworden op: vr 16-11-2018, 17:16
Mijn motor is een: Crf 1000 Africa Twin Dct 2018
Woonplaats: Lanaken (Belgie)

Re: op zoek route naar gardameer

Bericht door Dendrummer »

Bedankt PDvD ,
Heen en weer terug is geen probleem ,het gaat om routes in de omgeving en rond het Gardameer of misschien bezienswaardigheden waar je zeker eens langs moet gaan. :bye:
If you want to be happy ride a motorcycle
Plaats reactie