afgebroken beugel ttr 1

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
V-Strom for fun

afgebroken beugel ttr 1

Bericht door V-Strom for fun »

las al dat er meer mensen zijn die een afgebroken beugel hebben of hadden van de ttr 1 zat net ff op de site van touretech te kijken mooie beugel voor de ttr 1 deze kan zelfs op slot iemand ervaring mee met deze beugel trouwens de tom tom was gestuiterd op het asfalt kosten 200 euro reperatie kosten maar ja daar heb ik geen nieuwe rider voor dus we gaan er maar voor :wink:
Xavier
DL650 berijder
Berichten: 298
Lid geworden op: di 28-08-2007, 00:16
Mijn motor is een: BMW R1200 GSA LC

Bericht door Xavier »

Zwager van me had ook een gebroken beugel, eigenlijk te gek voor woorden. Om al dit soort trubbels te voorkomen, waaronder ook het contactpunteuvel, heb ik een Wunderlich-houder gekocht in combinatie met de Migselmount en een Rammount. Vooralsnog lijkt alles als een huis vast te zitten. Het is een beetje dubben of ik hem er vast op laat zitten, je krijgt hem in principe alleen los met een speciaal soort sleutel wat in een boutje past. De Touratech-oplossing is mooier, maar die vond ik toch wel erg prijzig en wat grover qua uitstraling. Suc6, balen zo'n reparatie!
GSA1200
Black Rhino

Re: afgebroken beugel ttr 1

Bericht door Black Rhino »

v-strom for fun schreef:las al dat er meer mensen zijn die een afgebroken beugel hebben of hadden van de ttr 1 zat net ff op de site van touretech te kijken mooie beugel voor de ttr 1 deze kan zelfs op slot iemand ervaring mee met deze beugel trouwens de tom tom was gestuiterd op het asfalt kosten 200 euro reperatie kosten maar ja daar heb ik geen nieuwe rider voor dus we gaan er maar voor :wink:
Heb twee keer een gebroken TTR 1 houder gehad. Toen de Touratech houder zonder slot gekocht. Ben gisteravond terug gekomen van een rondrit Denemarken en ben uiterst tevreden over de Touratech houder. Het TomTom gedeelte kan nu niet meer kapot gaan door het trillen/schudden.
V-Strom for fun

Bericht door V-Strom for fun »

oke dat zijn goede berichten vindt dat de beugel van touratech er erg goed uit zien profesioneel als de ttr weer terug is maar 1 bestelllen gr :wink:
ABo
DL650 berijder
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 13-03-2005, 21:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 04
Woonplaats: Poortugaal

Bericht door ABo »

Ik heb een beugel bij Wunderlich gekocht voor zo'n 40 euro plus nog wat verzendkosten. Daar ben ik uiterst tevreden over.

http://www.multi-pod.de/Online-Shop/2/1/" onclick="window.open(this.href);return false;
Volg mij niet, ik rijd ook verloren
V-Strom for fun

Bericht door V-Strom for fun »

thank,s ziet er goed uit hoe doe je dat met je voeding ???? :wink:
ABo
DL650 berijder
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 13-03-2005, 21:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 04
Woonplaats: Poortugaal

Bericht door ABo »

Geen enkel probleem. :)
De beugel zit achter je TTR beugel.
Volg mij niet, ik rijd ook verloren
V-Strom for fun

Bericht door V-Strom for fun »

ABo schreef:Geen enkel probleem. :)
De beugel zit achter je TTR beugel.
oke dus het smalle dunne fragille gedeelte vervalt daar door snap hem ziet er erg netje,s uit als ik de ttr 1 terug heb ga ik hem ff bestellen gr :wink:
ABo
DL650 berijder
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 13-03-2005, 21:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 04
Woonplaats: Poortugaal

Bericht door ABo »

Heb er afgelopen week zo'n 1300 km op zitten met wegen die nou niet uitblonken in gladheid. Geen probleem, alles is nog steeds heel :D
Volg mij niet, ik rijd ook verloren
Jambo
DL650 berijder
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 02-02-2005, 22:34
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Adventure oktober 2014
Woonplaats: Wieringerwerf

Bericht door Jambo »

Hallo Abo,

Ik heb sinds afgelopen zondag ook een breuk gekregen in mijn houder. Ik zat al te denken om dan maar een TTR 2 te kopen. Maar jouw oplossing is gelukkig goedkoper. Bedankt daarvoor.

Groet,

Hans
Hakuna Matata
ABo
DL650 berijder
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 13-03-2005, 21:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 04
Woonplaats: Poortugaal

Bericht door ABo »

Hans, Ik zou zeker proberen bij TT een nieuwe houder te regelen.
Of je nu via je dealer doet waar je hem gekocht hebt of direct gewoon een omruil starten.
Ik zou het nu direct met TT doen.
Even Amsterdam bellen :wink:
Volg mij niet, ik rijd ook verloren
V-Strom for fun

Bericht door V-Strom for fun »

mijn tom tom is keurig gerapareerd kost wat maar de bevestings beugel is keurig vervangen maar ga toch wat extra,s er achter monteren blijft plastic is bij de ttr 2 wel beter trouwens maar wel ff een erg dure oplossing :wink:
ABo
DL650 berijder
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 13-03-2005, 21:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 04
Woonplaats: Poortugaal

Bericht door ABo »

Zoals je kunt lezen heb ik 2 beugels 'versleten'. :cry: De Touratech vind ik een dure oplossing en die van Wunderlich betaalbaar.
En ik heb afgelopen zomer zo'n 1.000 km ongeplaveid er mee weg en alles is nog heel. :)
Volg mij niet, ik rijd ook verloren
Korsan

Bericht door Korsan »

He Abo, als ik op de link klik dan krijg ik niet te zien wat jij nu voor 40 euro hebt gekocht. Gaat dit dan om een complete set of zit er nog een gedeelte van de originele mount aan?

Ik heb binnenkort ook een TTR1 (2e handsje) :wink:
ABo
DL650 berijder
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 13-03-2005, 21:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 04
Woonplaats: Poortugaal

Bericht door ABo »

Ja , 't is verdwenen

Ik ben niet zo goed in linken :cry:

[url=http://www.wunderlich.de/frame.php?Make ... id=8600880]
maar http://www.wunderlich.de" onclick="window.open(this.href);return false; dan online shop, navigation, tomtom en dan ff naar beneden.....
39,95 € :)
succes.
Alex
Volg mij niet, ik rijd ook verloren
Korsan

Bericht door Korsan »

en hoe bevestig je dat op de motor?
ABo
DL650 berijder
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 13-03-2005, 21:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 04
Woonplaats: Poortugaal

Bericht door ABo »

Recht boven de klokken en wat eigen geknutsel. :)
Gewoon standaard spullen van de TTR en een simpel metalen stripje.
Wat gaatjes geboord op breedte van de ruitbevestiging, gaat in het midden voor de TT beugel.
Zal (als ik het niet vergeet :cry: ) morgen even fotootje maken en op forum zetten.
Volg mij niet, ik rijd ook verloren
Korsan

Bericht door Korsan »

Ok, alvast bedankt
ABo
DL650 berijder
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 13-03-2005, 21:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 04
Woonplaats: Poortugaal

Bericht door ABo »

Vond nog een "1e" uitgave van de montage
Afbeelding
Afbeelding

En de clip wordt tussen de beugel en de houder geplaatst.
Gewoon de (bij mij 3) schroefjes losdraaien, clip er tussen en weer vastschroeven.
Alles past precies, ook onder de ruit.
Ik hoop dat een en ander duidelijk is.
groet,
Alex
Volg mij niet, ik rijd ook verloren
Korsan

Bericht door Korsan »

Ziet er strak uit. Nu begrijp ik hoe je het hebt gedaan. De andere onderdelen had je waarschijnlijk al in de doos van Tomtom of zelf gemaakt. Heel fraai!
ABo
DL650 berijder
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 13-03-2005, 21:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 04
Woonplaats: Poortugaal

Bericht door ABo »

Alles is van TT behalve het stripje metaal en de boutjes :wink:
Volg mij niet, ik rijd ook verloren
Plaats reactie