Xenon in de V-strom
Xenon in de V-strom
Beste Mensen, over ongeveer 1,5week staat er als het goed is een Gloednieuwe BR voor de deur.
Alleen mijn vraag is: Ik zou graag Xenon in mijn motor willen hebben. Mijn Dealer raade mij dit een beetje af omdat xenon wat meer stroomverbruik heeft en hij niet weet of de V-strom geschikt is.
Dus ik ben hier om jullie advies te vragen: Hebben jullie ervaring of tips omtrendt het Xenon in de V-strom???
Alvast bedankt Jeffrey
Alleen mijn vraag is: Ik zou graag Xenon in mijn motor willen hebben. Mijn Dealer raade mij dit een beetje af omdat xenon wat meer stroomverbruik heeft en hij niet weet of de V-strom geschikt is.
Dus ik ben hier om jullie advies te vragen: Hebben jullie ervaring of tips omtrendt het Xenon in de V-strom???
Alvast bedankt Jeffrey
Je dealer l*** uit zijn nek!
Xenon een heeft een lager wattage en dus een lagere temperatuur bij een hogere lichtopbrengst.
Afstelling is wel belangrijk en dan met name waar het je tegenliggers betreft, dus als je veel met wisselende belading rijd...
Wattage is P. P = U maal I
U is spanning en I is stroom.
U blijft gewoon 12 volt, P wordt kleiner en I dus ook!!!
Xenon een heeft een lager wattage en dus een lagere temperatuur bij een hogere lichtopbrengst.
Afstelling is wel belangrijk en dan met name waar het je tegenliggers betreft, dus als je veel met wisselende belading rijd...
Wattage is P. P = U maal I
U is spanning en I is stroom.
U blijft gewoon 12 volt, P wordt kleiner en I dus ook!!!
en ik in zijn topic in motorpraat maar heel netjes blijvenRemko schreef:Je dealer l*** uit zijn nek!
Xenon een heeft een lager wattage en dus een lagere temperatuur bij een hogere lichtopbrengst.
Afstelling is wel belangrijk en dan met name waar het je tegenliggers betreft, dus als je veel met wisselende belading rijd...
Wattage is P. P = U maal I
U is spanning en I is stroom.
U blijft gewoon 12 volt, P wordt kleiner en I dus ook!!!
Omdat het mij te warm is om te tiepenwr450f'05 schreef:heeft er ook iemand een idee wat er precies in een DL1000 moet aan xenon.
Ik heb dingen gelezen van bixenon, maar snap niet helemaal wat er nu in een V-strom moet.
Ook een idee wat dat kost?
http://vstrom.nl/forum/viewtopic.php?t=3297" onclick="window.open(this.href);return false;
Prijs zal vermoedelijk rond de 200 a 250 euro zijn
http://www.trailtech.net/single_hid_scmr16.html" onclick="window.open(this.href);return false;
volgens mij xenon in kleine 'opzet'lampje.
lijkt me wel wat..
volgens mij xenon in kleine 'opzet'lampje.
lijkt me wel wat..
http://www.trailtech.nu/products/4601/4 ... Lampen_HID" onclick="window.open(this.href);return false;
ook in NL
ook in NL
- Puff
- Berichten: 101
- Lid geworden op: ma 26-02-2007, 21:15
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL ****
- Woonplaats: Omgeving Den Haag
Nou na een lange dag klussen zijn we en een hoop gezelligheid en een ervaring rijker.....
Lekker warm en droog gestaan, lekker gekletst en er achter gekomen dat een Strom sneller uitelkaar en zeer zeker in elkaar is dan een Pan European....
Alles mooi weggewerkt en alles paste in 1 keer en ruimte zat omdat van deze units de regelaars/kastjes redelijk klein zijn.....
Hier het resultaat.....
VOOR,
Halverwege,
EINDRESULTAAT,
Ook nieuwe stadslampjes erbij zodat die wat beter bij de rest passen...
Het verschil zie je op de halverwege foto.....
Maar wauw wat een licht......ik heb gewoon lasogen ervan....
Ik probeer als ik binnenkort wat meer tijd en de foto's op een rij heb in mijn showroom topic of anders in Doe het Zelf een uitgebreidere repo te maken
Danny.
Lekker warm en droog gestaan, lekker gekletst en er achter gekomen dat een Strom sneller uitelkaar en zeer zeker in elkaar is dan een Pan European....
Alles mooi weggewerkt en alles paste in 1 keer en ruimte zat omdat van deze units de regelaars/kastjes redelijk klein zijn.....
Hier het resultaat.....
VOOR,
Halverwege,
EINDRESULTAAT,
Ook nieuwe stadslampjes erbij zodat die wat beter bij de rest passen...
Het verschil zie je op de halverwege foto.....
Maar wauw wat een licht......ik heb gewoon lasogen ervan....
Ik probeer als ik binnenkort wat meer tijd en de foto's op een rij heb in mijn showroom topic of anders in Doe het Zelf een uitgebreidere repo te maken
Danny.
Ter Land Ter Zee en........
- Puff
- Berichten: 101
- Lid geworden op: ma 26-02-2007, 21:15
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL ****
- Woonplaats: Omgeving Den Haag
http://www.sts-shop.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Aardige knul....heeft ook het ook ingebouwd en wij hebben geholpen..
Bakkie erbij.....was erg gezellig.....
Danny.
Aardige knul....heeft ook het ook ingebouwd en wij hebben geholpen..
Bakkie erbij.....was erg gezellig.....
Danny.
Ter Land Ter Zee en........
- Puff
- Berichten: 101
- Lid geworden op: ma 26-02-2007, 21:15
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL ****
- Woonplaats: Omgeving Den Haag
Hahaha nee nog niet ik was om 2000 thuis.....
Maarre het licht is erg goed....we stonden redelijk overdekt en zonder lampen aan kon je al aardig zien wat de potentie van xenon is.....
Het groot licht was even pielen omdat na montage en inbouwen alleen rechterlamp groot licht gaf en we in eerste instantie niet wisten of dat misschien ook aan de strom kon liggen....
Maar na wat speurwerk en een hoop draadjes wisselen er eindelijk achter gekomen dat het de lamp was die niet helemaal lekker liep....
Dus die lamp gerepareerd en voila op 2 lampen groot licht.....
Maar nogmaals eerste indruk is zeer goed......moet alleen eerste echte nachtkilometers nog maken...
E-strom en ik hebben idd die Bi-Xenon dual set.
D.
Maarre het licht is erg goed....we stonden redelijk overdekt en zonder lampen aan kon je al aardig zien wat de potentie van xenon is.....
Het groot licht was even pielen omdat na montage en inbouwen alleen rechterlamp groot licht gaf en we in eerste instantie niet wisten of dat misschien ook aan de strom kon liggen....
Maar na wat speurwerk en een hoop draadjes wisselen er eindelijk achter gekomen dat het de lamp was die niet helemaal lekker liep....
Dus die lamp gerepareerd en voila op 2 lampen groot licht.....
Maar nogmaals eerste indruk is zeer goed......moet alleen eerste echte nachtkilometers nog maken...
E-strom en ik hebben idd die Bi-Xenon dual set.
D.
Ter Land Ter Zee en........
Grappig, kende dat zaakje nog niet! Zit 4km bij mij vandaan.Puff schreef:Hahaha nee nog niet ik was om 2000 thuis.....
Maarre het licht is erg goed....we stonden redelijk overdekt en zonder lampen aan kon je al aardig zien wat de potentie van xenon is.....
Het groot licht was even pielen omdat na montage en inbouwen alleen rechterlamp groot licht gaf en we in eerste instantie niet wisten of dat misschien ook aan de strom kon liggen....
Maar na wat speurwerk en een hoop draadjes wisselen er eindelijk achter gekomen dat het de lamp was die niet helemaal lekker liep....
Dus die lamp gerepareerd en voila op 2 lampen groot licht.....
Maar nogmaals eerste indruk is zeer goed......moet alleen eerste echte nachtkilometers nog maken...
E-strom en ik hebben idd die Bi-Xenon dual set.
D.
In mijn oude Honda cbr was het inbouwen van de Xenon (normale ballast,dus geen extra kleine) zo gebeurd, en zo te zien is er bij de V-strom ook genoeg ruimte om de ballasten netjes weg te werken. Ben benieuwd naar de rest van de foto`s!! Vind alleen de prijs van het setje wat aan de hoge kant
- Puff
- Berichten: 101
- Lid geworden op: ma 26-02-2007, 21:15
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL ****
- Woonplaats: Omgeving Den Haag
Nou bij deze....
Gisteravond de eerste kilometers gemaakt in het donker.
En ik ben zeer zeer tevreden met de lichtopbrengst....
Mooi helder licht waardoor details veel beter te onderscheiden zijn en ik het ontspannener rijden vind.....
Het contrast wordt nog groter als je op een stuk rijd zonder baanverlichting.
En dan heb ik het nog niet over grootlicht....
Dat gaat helemaal nergens over....
Dus met andere woorden.....aanrader.
Danny.
Gisteravond de eerste kilometers gemaakt in het donker.
En ik ben zeer zeer tevreden met de lichtopbrengst....
Mooi helder licht waardoor details veel beter te onderscheiden zijn en ik het ontspannener rijden vind.....
Het contrast wordt nog groter als je op een stuk rijd zonder baanverlichting.
En dan heb ik het nog niet over grootlicht....
Dat gaat helemaal nergens over....
Dus met andere woorden.....aanrader.
Danny.
Ter Land Ter Zee en........
ikzelf rij ook met Xenonlichten (K8000, blauw/wit)
'S middags rijden is prima te doen, ben goed zichtbaar.
in het donkerrijden ervaar ik als een groot probleem!
krijg erg vaak groot licht geseind dat mijn xenon verblind.
Dit is zowel voor tegemoet verkeer als verkeer dat voor mij rijdt die door de spiegels wordt verblind.
Bij inhalen wordt dit met groot licht weer eens duidelijk gemaakt. Natuurlijk ben je goed zichtbaar, maar telkens grootlicht tegen krijgen is wel erg vervelend.
Vaak zet ik mijn grootlicht aan wat een stuk minder scherper overkomt dan de Xenon. dit blijkt doordat ik ook minder lichtseinen krijg.
Volgens mijn dealer staan de xenonlampen op z'n laagst gericht. vandaar dat ik overweeg om de orginele lampen er terug in te doen of in het donker rijden te vermijden
Voor zichtbaarheid/veiligheid: absolute aanrader
voor irritatie: aanrader
Overigens hoef dit niet te betekenen dat iedereen dit ervaard.
ook afhankelijk van de sterkte en K opbrengst.
'S middags rijden is prima te doen, ben goed zichtbaar.
in het donkerrijden ervaar ik als een groot probleem!
krijg erg vaak groot licht geseind dat mijn xenon verblind.
Dit is zowel voor tegemoet verkeer als verkeer dat voor mij rijdt die door de spiegels wordt verblind.
Bij inhalen wordt dit met groot licht weer eens duidelijk gemaakt. Natuurlijk ben je goed zichtbaar, maar telkens grootlicht tegen krijgen is wel erg vervelend.
Vaak zet ik mijn grootlicht aan wat een stuk minder scherper overkomt dan de Xenon. dit blijkt doordat ik ook minder lichtseinen krijg.
Volgens mijn dealer staan de xenonlampen op z'n laagst gericht. vandaar dat ik overweeg om de orginele lampen er terug in te doen of in het donker rijden te vermijden
Voor zichtbaarheid/veiligheid: absolute aanrader
voor irritatie: aanrader
Overigens hoef dit niet te betekenen dat iedereen dit ervaard.
ook afhankelijk van de sterkte en K opbrengst.
Re: Xenon in de V-strom
omdat de UK-pond zo laag is:
http://www.trailtechproducts.co.uk/store/erol.html" onclick="window.open(this.href);return false;
in NL €180, in UK 130p=€138.
scheelt nogal wat...
http://www.trailtechproducts.co.uk/store/erol.html" onclick="window.open(this.href);return false;
in NL €180, in UK 130p=€138.
scheelt nogal wat...
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 350
- Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
- Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
- Woonplaats: Haarlo
Re: Xenon in de V-strom
Ik heb ook de Pilot bi xenon. Gewoon licht voldoet heerlijk. Grootlicht vind ik een hele grote teleurstelling.Amper verschil
En op een 80 km weg zonder verlichting of belijning durf ik niet echt veel harder dan 60-70/uur.
En op een 80 km weg zonder verlichting of belijning durf ik niet echt veel harder dan 60-70/uur.
Re: Xenon in de V-strom
ok, dus geen bi nemen en evt een 'xenon-spot' erbij.
heeft iemand ervaring met de mono?
heeft iemand ervaring met de mono?
Re: Xenon in de V-strom
Ik heb in beide koplampen een Xenon lampje in laten bouwen in mijn gloednieuwe DL650 BR. Het bevalt mij prima!
Als ik een groot licht krijg dan sein ik gewoon terug en zwaai even om te bedanken dat ze laten weten mij gezien te hebben
Vooral in het donker is alles heel goed zichtbaar. De verkeersborden lichten goed op. Als ik dicht achter een auto rijdt dan zie ik vaak wel meteen een handje naar de binnenspiegel om deze te dimmen. Als ik ruim afstand houdt heeft niemand er last van. Ik heb achter mijn vrouw (zij in de auto) aan gereden en zij vond het helemaal niet irritant. Ze zag me wel van verre al aankomen.....
Als ik een groot licht krijg dan sein ik gewoon terug en zwaai even om te bedanken dat ze laten weten mij gezien te hebben
Vooral in het donker is alles heel goed zichtbaar. De verkeersborden lichten goed op. Als ik dicht achter een auto rijdt dan zie ik vaak wel meteen een handje naar de binnenspiegel om deze te dimmen. Als ik ruim afstand houdt heeft niemand er last van. Ik heb achter mijn vrouw (zij in de auto) aan gereden en zij vond het helemaal niet irritant. Ze zag me wel van verre al aankomen.....
-
- DL1000 berijder
- Berichten: 475
- Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
- Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
- Woonplaats: België - Hasselt
Re: Xenon in de V-strom
Nog een geluk dat je vrouw je niet irritant vindt... anders keek je beter uit naar een andere vrouw dan andere verlichting!!Ssteijn schreef:Ik heb in beide koplampen een Xenon lampje in laten bouwen in mijn gloednieuwe DL650 BR. Het bevalt mij prima!
Als ik een groot licht krijg dan sein ik gewoon terug en zwaai even om te bedanken dat ze laten weten mij gezien te hebben
Vooral in het donker is alles heel goed zichtbaar. De verkeersborden lichten goed op. Als ik dicht achter een auto rijdt dan zie ik vaak wel meteen een handje naar de binnenspiegel om deze te dimmen. Als ik ruim afstand houdt heeft niemand er last van. Ik heb achter mijn vrouw (zij in de auto) aan gereden en zij vond het helemaal niet irritant. Ze zag me wel van verre al aankomen.....
Maar terzake. Als de mensen in de auto voor je hun binnenspiegel dimmen wil dit zeggen dat je lichtstraal verblindend is en dat geldt dan ook voor het tegenmoetkomend verkeer. Je bent dan wel goed zichtbaar maar dat neemt niet weg dat je dit op een verkeerde manier doet!!! Anders kunnen we beter allemaal met onze grootlichten aan rijden!!
Groeten,
Joske
Honi soit qui mal y pense!!
Re: Xenon in de V-strom
Ik heb inmiddels mijn xenon op de laagste richtstand laten instellen.
Niemand heeft er meer last van. Dus mocht je nogal wat seintjes krijgen...gewoon de richtstand op z'n laagst zetten.
hoppa
Niemand heeft er meer last van. Dus mocht je nogal wat seintjes krijgen...gewoon de richtstand op z'n laagst zetten.
hoppa
Re: Xenon in de V-strom
Jappiededeur schreef:Ik heb inmiddels mijn xenon op de laagste richtstand laten instellen.
Niemand heeft er meer last van. Dus mocht je nogal wat seintjes krijgen...gewoon de richtstand op z'n laagst zetten.
hoppa
hee hallo je spreekt over de richt stand waar stel je deze af ???
bvd gr marcel
Re: Xenon in de V-strom
Ergens op dit forum staat een verwijzing naar info over het afstellen van de lampen bijv op een garagedeur.
Ga er wel even op zitten want de lichtstraal gaat nog wat omhoog.
Ik heb de lampen na het monteren (op advies van wat mede weggebruikers) ook een stuk lager afgesteld en merk dat ik met groot licht weer een betere bundel recht vooruit krijg.
Ga er wel even op zitten want de lichtstraal gaat nog wat omhoog.
Ik heb de lampen na het monteren (op advies van wat mede weggebruikers) ook een stuk lager afgesteld en merk dat ik met groot licht weer een betere bundel recht vooruit krijg.
Re: Xenon in de V-strom
ik heb zaterdag óók xenon laten inbouwen door Rody van STS. ik heb er nog niet mee gereden in het donker, maar wel vergeleken met de DL1000 van mijn vrouw en mijnes geeft veul meer licht.
helaas kan ik voorlopig niet rijden omdat ik gisteren mijn ringvinger heb gekneust met off-road rijden (op een ktm 250).
zodra ik ervaring heb in het donker rijden met mijn DL zal ik die hier melden.
helaas kan ik voorlopig niet rijden omdat ik gisteren mijn ringvinger heb gekneust met off-road rijden (op een ktm 250).
zodra ik ervaring heb in het donker rijden met mijn DL zal ik die hier melden.
Re: Xenon in de V-strom
Op/in mijn gloednieuwe strom gelijk xenon laten monteren bij motoport almere, nette prijs en een grote hoeveelheid licht!
In de laagste stand afgesteld kreeg ik toch nog erg veel groeten van medeweggebruikers , om de bundel van xenon enigszins in bedwang te krijgen nog een weekje met grote zwarte stickers rondgereden op de lampen, hielp ook niet echt
nu bij de 1000km beurt laten vervangen door motovision, ziet er in ieder geval een stuk bescheidener uit
Groet, Marcel.
ps motoport nam de xenon terug en rekende geen arbeidsloon, petje af voor de service
In de laagste stand afgesteld kreeg ik toch nog erg veel groeten van medeweggebruikers , om de bundel van xenon enigszins in bedwang te krijgen nog een weekje met grote zwarte stickers rondgereden op de lampen, hielp ook niet echt
nu bij de 1000km beurt laten vervangen door motovision, ziet er in ieder geval een stuk bescheidener uit
Groet, Marcel.
ps motoport nam de xenon terug en rekende geen arbeidsloon, petje af voor de service
Re: Xenon in de V-strom
Dan vraag ik me toch af of die Xenon wel goed gemonteerd is geweest Ik rij zelf namelijk ook met xenon en heb mijn lampen maar een klein beetje lager gesteld en tot nog toe nog geen enkele "groet" mogen ontvangenMarcel schreef:Op/in mijn gloednieuwe strom gelijk xenon laten monteren bij motoport almere, nette prijs en een grote hoeveelheid licht!
In de laagste stand afgesteld kreeg ik toch nog erg veel groeten van medeweggebruikers , om de bundel van xenon enigszins in bedwang te krijgen nog een weekje met grote zwarte stickers rondgereden op de lampen, hielp ook niet echt
nu bij de 1000km beurt laten vervangen door motovision, ziet er in ieder geval een stuk bescheidener uit
Groet, Marcel.
ps motoport nam de xenon terug en rekende geen arbeidsloon, petje af voor de service
Re: Xenon in de V-strom
Bij mij komt na het afstellen de bovenkant van de bundel op 5 meter afstand van de garage op 88 cm (rechtuit is 96cm).
De lampen kan je afwisselend afdekken met een natte zeem.
En iedereen is weer blij als ze mij zien
De lampen kan je afwisselend afdekken met een natte zeem.
En iedereen is weer blij als ze mij zien
Re: Xenon in de V-strom
Voor mij slecht te beoordelen of inbouwen goed is gedaan...echter motoport heeft er ervaring mee en zitten mijns inziens niet te wachten op in EN weer uitbouwen...Demous schreef:Dan vraag ik me toch af of die Xenon wel goed gemonteerd is geweest Ik rij zelf namelijk ook met xenon en heb mijn lampen maar een klein beetje lager gesteld en tot nog toe nog geen enkele "groet" mogen ontvangen
Als ik de diverse forums erop nalees is er ook een groot verschil in de diverse merken xenonsets dat is waarschijnlijk ook van invloed
Als laatste is het wellicht interessant om je te realiseren dat xenon na 1 mei 2009 alleen ingebouwd mag zijn indien de koplamp/reflector hiervoor bedoeld is (dus met code DC, DR of DCR xenon toegestaan, de codes beginnend met een H is alleen voor halogeen)
Groet, Marcel.
Re: Xenon in de V-strom
Zou kunnen dat er verschil in de diverse merken zit,maar dat zouden ze bij de Motoport dan OOK moeten weten.Marcel schreef: Als ik de diverse forums erop nalees is er ook een groot verschil in de diverse merken xenonsets dat is waarschijnlijk ook van invloed
Als laatste is het wellicht interessant om je te realiseren dat xenon na 1 mei 2009 alleen ingebouwd mag zijn indien de koplamp/reflector hiervoor bedoeld is (dus met code DC, DR of DCR xenon toegestaan, de codes beginnend met een H is alleen voor halogeen)
Groet, Marcel.
Enneh dat code verhaal,ben ik enkele dagen gelden ook ergens op een forum tegen gekomen,tjah ten eerste kan ik nog nergens in officiele uitgaven van het ministerie of RDW terugvinden of het zo is (kan ook aan mij liggen hoor ) en ten tweede hoe willen ze,buiten de apk bij autoos om,dit ooit controleren/handhaven ??
Re: Xenon in de V-strom
Hier verkort te vinden:Demous schreef:Enneh dat code verhaal,ben ik enkele dagen gelden ook ergens op een forum tegen gekomen,tjah ten eerste kan ik nog nergens in officiele uitgaven van het ministerie of RDW terugvinden
http://www.verkeerenwaterstaat.nl/Image ... 244002.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb ook nog gebeld met postbus 51 en gevraagd of het ook voor motoren geldt waarop na enig gezoek positief werd geantwoord
Controle is bij staande houding denk ik gewoon mogelijk door oom agent
Groet, Marcel.
Re: Xenon in de V-strom
Ik kwam deze nog tegen op motorsticker http://www.motorsticker.nl/product/1772 ... -auto.html heeft iemand hier ervaring mee of tips hoe wel of niet te doen??
Ow ja Zou je voor Bi-Xenon moeten gaan of Dubbel-Xenon?
Ow ja Zou je voor Bi-Xenon moeten gaan of Dubbel-Xenon?
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 350
- Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
- Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
- Woonplaats: Haarlo
Re: Xenon in de V-strom
Ik heb bi-xenon op mijn DL1000. En het grootlicht is gewoon waardeloos. Dit is trouwens van het merk Pilot. Zowiezo is de Pilot een niet optimale fit. Als ik de lamp (het peertje als het ware) heen en weer beweeg de koplampunit in/uit. Dan zie ik een veel betere en krachtiger bundel ontstaan. Geprobeerd de lamp op deze manier in de unit te fixeren maar helaas. Door de trillingen ging die eruit tijdens het rijden. Een geur van brandenrubber maakte mij hierop attent... Ja die lampjes worden gloeiend heet. En als ze dan op het afdichtingsrubber hangen. Tja. Nu maar afwachten wanneer die ermee stopt...
Re: Xenon in de V-strom
Ik heb hetzelfde probleem gehad dat een lamp al rijdend los kwam. Geeft wel wat blinde vlekken in het donker Bleek dat lipjes in de fitting ontbraken (foutje). Is door Motoport Rockanje gratis gefixed
Re: Xenon in de V-strom
Beste Van,
Sinds de vervangen fitting kun je ze gewoon met een klein slagje los krijgen. De lampen zitten op een vaste positie en geven prima licht. Met grootlicht schieten ze ook iets terug. Geen problemen met loskomen meer gehad.
Het type kunnen ze helaas niet zo terug vinden, behalve " een bi-Xenon conversieset h4 ".
Als ik binnenkort onder de kap moet zijn voor een ledje dan zal ik er even naar kijken.
Sinds de vervangen fitting kun je ze gewoon met een klein slagje los krijgen. De lampen zitten op een vaste positie en geven prima licht. Met grootlicht schieten ze ook iets terug. Geen problemen met loskomen meer gehad.
Het type kunnen ze helaas niet zo terug vinden, behalve " een bi-Xenon conversieset h4 ".
Als ik binnenkort onder de kap moet zijn voor een ledje dan zal ik er even naar kijken.