Tomtom mobile op v-strom

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Tomtom mobile op v-strom

Bericht door Bacchus »

Ik heb van plan een nieuwe telefoon te gaan kopen. Nu is de twijfel of een nieuwe vertrouwende 6230 of een HTC S710/S730 met windows mobile op. Hier kan ik een gps-muis kopen en vrolijk tomtom mobile op zetten. Zijn er mensen die zo rijden?

Ik vraag me nl af of het kleine schermpje niet te klein wordt op een motor. En hoe gaat het scherm om met de trillingen. Het is niet bedoelt voor grote tourtochten maar meer voor als ik niet weet waar ik exact zit en met wat hulp sneller de weg naar huis kan vinden.

Als een van de 2 niet goed werkzaam is dan ga ik voor de goedkope oplossing, de 6230 :D

Telefoon: http://www.europe.htc.com/en/products/htcs730.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

:D ha, wil je mijn muis kopen??? heb juist mijn HTC TyTn verruild voor een Nokia N95.

Ook ik gebruikte -niet al te lang trouwens- de HTC icm TT software en aparte muis.
Grootste nadeel hiervan was het touch-screen. rijd je met dat ding in je tanktas, bovenop, wordt door de druk het scherm geactiveerd, en dan zit je opeens je mail te lezen ipv de route te lezen.
Ook: mijn HTC had geen aparte audio uitgang waardoor je niet tegelijkertijd via de mini-USB het ding kunt opladen (echt nodig met TT!!! vreet stroom) en een verbinding met een oortje/intercom kunt gebruiken. er zijn speciale splitssnoertje (nu....) te koop hiervoor.

Maar, als je dus een aparte 12V ingang hebt en een aparte audio-uitgang (tenzij je wellicht stroomvretende ? bluetooth gaat gebruiken) en geen touchscreen, dan is het niet zo'n gek/duur idee. als hij werkte bij mij, werkte het ook echt goed. tomtom is nog niet zo slecht vind ik. als ik dat vergelijk met mijn volvo ssteem van 4.000 euro......

maar serieus, die tomtom muis kost normaal 100 euro en voor de helft krijg je hem. de software ..... dat weet je vast wel te vinden :D

Ik heb nu een N95 met ingebouwde GPS, maar de software van Tomtom vind ik toch gewoon beter, veel intuitiever en spreekt echt voor zich.
scherm is overigens ook niet zo groot, net als bij 'jouw' HTC, maar met een audio uitgang wil hem naar mijn intercom leiden.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Bericht door Bacchus »

De HTC S730 heeft geen touchscreen. Dit werkt gewoon met toetsen vandaar dat ik ook TT mobile nodig heb.

Verder rij je met een goede muis echt wel een tijd. Mijn pa heeft een TT met gps muis en daar rij je toch echt enkele uren mee (naar denemarken en daar nog wat rond rijden zonder bij te laden). Een 12V is wel aan te sluiten.

Mij gaat het met name erom of het te volgen is en kan de mobile tlefoon het allemaal wel aan dat geschok op je tank?. Geluid kan via communicatiesysteem dus dat is niet zo'n probleem.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

Jouw pa rijdt wel echt snel!!!
een paar uur is wel te doen, maar ja, op vakantie zit ik zo 8 uur op de motor en heb geen stopcontact bij me....

uiteraard neemt TT constant stroom af, want hij berekent continu. mijn PDA was snel leeg in ieder geval.
Overigens: deze versie van HTC heeft precies de nadelen van de TyTn opgelost: dat piel-schermpje bewerken met je stickje werkt echt niet als je hem in de auto gebruikt als telefoon, dan is via het numerieke toetsenbord zoeken op naam veel efficienter, ook omdat het qwerty bordje niet bereikbaar is als je hem in een universele zwanehals-mount aan je voorruit hebt gehangen.
dus sowieso is dit een betere PDA in mijn ogen.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

PS: bovenin het kaartenvak van een tanktas heeft de telefoon een prima plekje. nog beter is in je jas. zeker als je alleen de akoestische aanwijzingen gebruikt via je koptelefoon, maar anderzijds: in lastige situaties met veel afslagen is het een voordeel als je het ook kunt zien.
maar reken je niet rijk: het blijft behelpen met een klein schermpje, tegenover een echte navigator!
hoe dan ook, echt verdwalen doe je dus niet meer!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
MarcT

Bericht door MarcT »

Ik rijd met een TyTN, met TomTom erop. Gaat redelijk qua display. Bij fel zonlicht wordt het wat moeilijk, maar dat zal overal wel zo zijn.
Ik gebruik ook de TomTom satellietontvanger via BlueTooth. Gaat ook prima.
Ik HOOR dus niets. Ik doe alles via de display.
Black Rhino

Bericht door Black Rhino »

peterzeeland schreef:PS: bovenin het kaartenvak van een tanktas heeft de telefoon een prima plekje. nog beter is in je jas. zeker als je alleen de akoestische aanwijzingen gebruikt via je koptelefoon, maar anderzijds: in lastige situaties met veel afslagen is het een voordeel als je het ook kunt zien.
maar reken je niet rijk: het blijft behelpen met een klein schermpje, tegenover een echte navigator!
hoe dan ook, echt verdwalen doe je dus niet meer!
Heb ook een tijd met een PDA met tomtom in een tanktas gereden alleen in de zomer was het een ellende, regelmatig werd de pda TE WARM en blokkeerde dan helemaal.
Plaats reactie