Accessoire/vrije stekker 650 2020
-
MrGeitt
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2020)
Accessoire/vrije stekker 650 2020
Hi,
Ik ben op zoek naar een vrije acc stekker, maar kan deze niet zo snel vinden.
heb al achter de radiator gekeken maar weet niet of ik goed zit.
Gaat om een V strom 650 uit 2020
Ik ben op zoek naar een vrije acc stekker, maar kan deze niet zo snel vinden.
heb al achter de radiator gekeken maar weet niet of ik goed zit.
Gaat om een V strom 650 uit 2020
-
MrGeitt
Re: Accessoire/vrije stekker 650 2020
Gevonden!
Zat verstopt alsof het een andere kabel was.
ben nu alleen op zoek naar welke connector ik op de - en + kabel moet plaatsen om hier te verbinden. weet iemand hier iets vanaf?
De autospeciaalzaak hier weet niet om wat voor connector het gaat.
Zat verstopt alsof het een andere kabel was.
ben nu alleen op zoek naar welke connector ik op de - en + kabel moet plaatsen om hier te verbinden. weet iemand hier iets vanaf?
De autospeciaalzaak hier weet niet om wat voor connector het gaat.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Mijn motor is een: Geen meer.
Hij zou links achter de radiator moeten zitten. Alleen is hij soms moeilijk te vinden en vaak ook helemaal ingetaped en dus onzichtbaar. Maar je kunt natuurlijk ook veilig een aftapping bij de accu maken en daar een zekeringskastje/verdeelkastje plaatsen. Bijvoorbeeld van Cosmo. Klik. Kost wat meer, maar dan heb je voor meer dingen meteen een uitbreiding. Vergeet de kortingscode vstromnl niet, scheelt weer 10%.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Iron Horse
Er is een verloopkabeltje dat gelijk is aan dat van de claxon en dat is 36852-06G00. Kostte destijds (2005) ca. 10 euro, veel geld voor zoiets, maar je moet het maar nodig hebben. Ik zie het nu voor 16 euro staan. Dealer moet dit kunnen leveren.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
-
MrGeitt
Dankje, ik had al gekeken naar dat kastje, kwam het tegen in een andere thread. Ik wil nog handvatverwarming/carpuride/mistlampen toevoegen. is het dan beter on zo’n cosmo toe te voegen?
en als ik wel die acc stekker wil gebruiken.
gebruik ik dan ook dat verloopstekkertje daarnaartoe?
en als ik wel die acc stekker wil gebruiken.
gebruik ik dan ook dat verloopstekkertje daarnaartoe?
- Iron Horse
Als je meerdere dingen wilt aansluiten is een verdeelkastje handiger. Dan is elk ding apart gezekerd. De accessoire stekker is al gezekerd. Je kunt de stekker ook afknippen en er zelf een aansluiting op maken, als hij maar verantwoord en waterdicht is aangesloten. Maar als je meerdere accessoires wilt aansluiten is de eerste optie handiger. En je kunt er gemakkelijker bij. Maar aan jou de keuze. Als je het verloopkabeltje gebruikt moet je uiteraard ook op die stekker weer de juiste hebben om aan te sluiten. Dus optie 1 lijkt voor jou toch het handigste.
-
MrGeitt
Heb nu de accessoire stekker vervangen voor een andere sumitomo, sinds ik merkte dat er verschillende versies zijn en ik geen zin had om nog meer te gaan zoeken. Heb vrij grote handen dus dit nam vrij veel tijd in beslag (en wat gevloek)
Maar uiteindelijk heb ik een goede waterdichte verbinding, met nog voor de zekerheid wat vulcaniserende tape eromheen voor extra waterdichtheid, de kabel die naar de ruimte onder zadel gaat, eerst natuurlijk getest of er een geschakelde 12v signaal vandaag komt.
En nu gaan uitvogelen of ik een thunderbox neem of een cosmo relay box of oxford junction box.
Heb alleen gemerkt dat voor de cosmo en oxford box ik vrij weinig ruimte heb.
Waar zit deze bij de rest gemonteerd (mits je dit hebt)
En als ik toch voor een thunderbox ga, kan ik dan direct vr een 32a versie gaan? sinds deze maar €10 duurder is en dan langzaam aan de zekering veranderen als ik meer apparaten toevoeg?
Maar uiteindelijk heb ik een goede waterdichte verbinding, met nog voor de zekerheid wat vulcaniserende tape eromheen voor extra waterdichtheid, de kabel die naar de ruimte onder zadel gaat, eerst natuurlijk getest of er een geschakelde 12v signaal vandaag komt.
En nu gaan uitvogelen of ik een thunderbox neem of een cosmo relay box of oxford junction box.
Heb alleen gemerkt dat voor de cosmo en oxford box ik vrij weinig ruimte heb.
Waar zit deze bij de rest gemonteerd (mits je dit hebt)
En als ik toch voor een thunderbox ga, kan ik dan direct vr een 32a versie gaan? sinds deze maar €10 duurder is en dan langzaam aan de zekering veranderen als ik meer apparaten toevoeg?
- Iron Horse
Daar kan ik je geen antwoord op geven. Maar houdt er rekening mee dat je niet zomaar ongelimiteerd apparaten kunt aansluiten. Je moet rekening houden met het maximale vermogen van de dynamo. En die wil je ook niet continu op 95% belasten. 32 ampère is bij 12 volt 384 Watt en bij bedrijfsspanning van 14 volt 448 Watt. Dat is aardig wat extra dat de dynamo niet eens kan leveren. Wil je op safe gaan dan is 80% van de 375 watt die je dynamo levert het verantwoorde continu verbruik, dus maximaal 300 Watt. Maar daar kun je afhankelijk van wat je werkelijk gebruikt wat flexibel mee omgaan. Daar gaan je vaste verbruikers van ca. 150 watt nog vanaf. Je houdt dus verantwoord nog ca. 150 watt over voor accessoires. 150 watt is bij 12 volt 12,5 ampere en bij 14 volt ca. 11 amp. Dus een 32 amp versie lijkt me vrij zinloos.En als ik toch voor een thunderbox ga, kan ik dan direct vr een 32a versie gaan?
-
MrGeitt
Oke duidelijk.
Ik heb helemaal geen rekening gehouden met die dynamo. Bedankt voor aangeven.
Ik wil eigenlijk alleen een gps/carplay scherm, mistlampen en handvatverwarming.
Ik heb helemaal geen rekening gehouden met die dynamo. Bedankt voor aangeven.
Ik wil eigenlijk alleen een gps/carplay scherm, mistlampen en handvatverwarming.