Tot nu toe heb ik bij zonnig weer altijd een losse zonnebril op, aangezien het zicht door de ingebouwde zonneklep in de helm lang niet zo fijn is. Enige probleem is dat als het redelijk waait, de druk van de helm op de dunne neuspootjes komt te staan, waardoor ik het gevoel heb dat deze elk moment kunnen breken.
Op internet zijn brillen zonder deze pootjes, maar zijn eigenlijk altijd te duur (+100€) of zien er niet mooi uit (van die sportieve hardloop monturen of heel goedkoop ogend). Heeft iemand hier suggesties of ervaring met een bril zonder deze dunne pootjes? Ben benieuwd hoe comfortabel dat is en eventueel welke je hebt.
Comfortabele zonnebril
-
Mark22
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2005)
Comfortabele zonnebril
Fryslân boppe
- Motormuis Fryslân
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1050XT
- Contacteer:
Re: Comfortabele zonnebril
Helaas heb ik een bril op sterkte nodig
Desondanks heb ik in een reguliere zonnebril passende glazen kunnen laten monteren.
Ik heb mijn helm meegenomen naar de opticien om daar een montuur uit te zoeken en deze vervolgens in de helm gepast net zolang totdat ik een geschikt montuur heb gevonden. De montuur zat indertijd ruim onder de 100 tereuro's. Helaas zijn de glazen in mijn geval een ander verhaal.
Moraal van het verhaal: neem je helm mee om een bril te passen
Desondanks heb ik in een reguliere zonnebril passende glazen kunnen laten monteren.
Ik heb mijn helm meegenomen naar de opticien om daar een montuur uit te zoeken en deze vervolgens in de helm gepast net zolang totdat ik een geschikt montuur heb gevonden. De montuur zat indertijd ruim onder de 100 tereuro's. Helaas zijn de glazen in mijn geval een ander verhaal.
Moraal van het verhaal: neem je helm mee om een bril te passen
Vaak ben je te bang
Remmen is angst 
- Sgtmeat
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A Black Rhino ed
Re: Comfortabele zonnebril
gecharcheerd gezegd; Als eeuwige krent ken ik alleen maar aanraden OM WEL die bedragen uit te geven. Ik loop prive altijd met Oakley Holbrook met gepolariseerde glazen en recent voor zakelijk een Wiley x genomen met name omdat die ballistische bescherming bieden en ik graag met de kap open rijdt( tegen steenslag) die laatste was dan ook 200.
ik heb maar 2 jaar rij ervaring maar 1001 en 1 zonnebrillen gehad omdat ik vrij lichtgevoelig ben en dus jaarrond
loop.
ga naar een BIg name brand zaak of dealer en ga passen en neem je helm mee en ga minimaal 10 20 min met de combi die je op het oog bevalt zitten.
tot slot, het gemak kan ook aan de helm liggen, niet alle helmen zijn bedacht op brildragers
ik heb maar 2 jaar rij ervaring maar 1001 en 1 zonnebrillen gehad omdat ik vrij lichtgevoelig ben en dus jaarrond
ga naar een BIg name brand zaak of dealer en ga passen en neem je helm mee en ga minimaal 10 20 min met de combi die je op het oog bevalt zitten.
tot slot, het gemak kan ook aan de helm liggen, niet alle helmen zijn bedacht op brildragers