Led verlichting
-
Pipo de clown
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2024)
Led verlichting
Beste forumleden,
Deze tijd van het jaar is een mooie periode om wat aan mijn Vstrom te knutselen.
Ik wil de huidige verlichting vervangen door ledverlichting. Nou ben ik in dit forum zeker niet de eerste die daar mee aan de slag wil. Maar ik wil toch nog even wat vragen.
De verhalen die ik hier lees over ledlampen hebben betrekking op de (met alle respect) oudere modellen. Mijn Vstrom is uit 2024 en vraag me af of ik hiervoor dezelfde lampjes kan gebruiken.
Dus ben eigenlijk op zoek naar ledlampen voor alle verlichting op mijn Vstrom. Maar wil in ieder geval het dimlicht vervangen om wat meer op te vallen.
Bij voorbaat dank,
John
Deze tijd van het jaar is een mooie periode om wat aan mijn Vstrom te knutselen.
Ik wil de huidige verlichting vervangen door ledverlichting. Nou ben ik in dit forum zeker niet de eerste die daar mee aan de slag wil. Maar ik wil toch nog even wat vragen.
De verhalen die ik hier lees over ledlampen hebben betrekking op de (met alle respect) oudere modellen. Mijn Vstrom is uit 2024 en vraag me af of ik hiervoor dezelfde lampjes kan gebruiken.
Dus ben eigenlijk op zoek naar ledlampen voor alle verlichting op mijn Vstrom. Maar wil in ieder geval het dimlicht vervangen om wat meer op te vallen.
Bij voorbaat dank,
John
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Re: Led verlichting
Dag John, inmiddels is voor elk type lamp wel een led variant te vinden. Kijk eerst eens welke type lamp er in je motor zit en ga dan eens googelen. 99% van de ledlampen wordt geproduceerd in China. Toen ik nog Vstrom reed kocht ik de lampen bij AliExpress, inmiddels zijn de lampen overal via internet of bij auto/motor accessoire winkels te koop.
Belangrijk ding is wel dat er een goed lichtbeeld is. Sommige mensen willen ook dat de lampen een e-keurmerk hebben omdat mogelijk bij een controle in Duitsland hierop gecheckt wordt. Zelf ben ik in Duitsland een paar keer gecontroleerd en nooit is er naar de verlichting gekeken.
Belangrijk ding is wel dat er een goed lichtbeeld is. Sommige mensen willen ook dat de lampen een e-keurmerk hebben omdat mogelijk bij een controle in Duitsland hierop gecheckt wordt. Zelf ben ik in Duitsland een paar keer gecontroleerd en nooit is er naar de verlichting gekeken.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
-
Pipo de clown
Bedankt voor je reactie René.
Ik weet welke lampen er nu in zitten dus ik ga wel naar de vervangers zoeken.
Het lichtbeeld vind ik lastig te beoordelen, vandaar mijn hoop dat mede forumleden hier al ervaring hebben met de lampen.
Mochten er nog mensen op zoek zijn welke onderdelen gebruikt worden in hun motor, hier een linkje (wellicht ten overvloede)
https://www.bike-parts-suz.nl/suzuki-motorfietsen
Fijn weekend,
John
Ik weet welke lampen er nu in zitten dus ik ga wel naar de vervangers zoeken.
Het lichtbeeld vind ik lastig te beoordelen, vandaar mijn hoop dat mede forumleden hier al ervaring hebben met de lampen.
Mochten er nog mensen op zoek zijn welke onderdelen gebruikt worden in hun motor, hier een linkje (wellicht ten overvloede)
https://www.bike-parts-suz.nl/suzuki-motorfietsen
Fijn weekend,
John
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.
Hallo, misschien een tip kijk maar eens op motormeuk , staat vast iets voor je op. En die jongens zijn heel behulpzaam.
Vr gr Martin
Vr gr Martin
-
Pipo de clown
Bedankt voor de tip Martin,
Ik had al op die site gekeken, maar kwam er niet helemaal uit of ze daar de correcte lampen hebben.
Maar ik zal eens contact met ze opnemen om te kijken of ze mij verder kunnen helpen.
Groet,
John
Ik had al op die site gekeken, maar kwam er niet helemaal uit of ze daar de correcte lampen hebben.
Maar ik zal eens contact met ze opnemen om te kijken of ze mij verder kunnen helpen.
Groet,
John
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Kijk eens bij Hoglight
http://hoglights.com.au/products/suzuki ... m-650-1000
DEze vervangen de complete koplampunit. Dan krijg je zoiets.
Rijden hier Diverse V-Strommers mee rond. Onwijs gaaf licht. GEEN Ali, maar echt topkwaliteit.
http://hoglights.com.au/products/suzuki ... m-650-1000
DEze vervangen de complete koplampunit. Dan krijg je zoiets.
Rijden hier Diverse V-Strommers mee rond. Onwijs gaaf licht. GEEN Ali, maar echt topkwaliteit.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
-
V-for-Herman
- Mijn motor is een: V-strom DL650
Mijn Ali lampen doen het nog steeds prima, en kosten ongeveer 1:10 van jouw unit en daar heb dan alle lampen mee voorzien van Led.
V-Strom Bj.2010
-
Pipo de clown
Bedankt voor alle input, de Hoglight variant voor €405 vind ik te gortig al ziet het er wel heel mooi uit.
Ik denk dat ik voorlopig maar met losse lampjes omwisselen aan de gang ga.
Wil vooral mijn zichtbaarheid wat verbeteren.
Ik zag laatst in het donker een rijtje tegenliggers aankomen op de N214 (auto's met felle ledlampen) waartussen 1 motor reed met duidelijk geen ledverlichting.
En daar schrok ik een beetje van, die motor viel bijna weg tegen al het led geweld.
Groetjes
John
Ik denk dat ik voorlopig maar met losse lampjes omwisselen aan de gang ga.
Wil vooral mijn zichtbaarheid wat verbeteren.
Ik zag laatst in het donker een rijtje tegenliggers aankomen op de N214 (auto's met felle ledlampen) waartussen 1 motor reed met duidelijk geen ledverlichting.
En daar schrok ik een beetje van, die motor viel bijna weg tegen al het led geweld.
Groetjes
John