Klein O-ringetje, groot probleem

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Calimero
DL650 berijder
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)

Klein O-ringetje, groot probleem

Bericht door Calimero »

Na de volledige demontage van mijn motorblok verleden jaar (zie topic MotoPlus 320.000 km V-Strom) heeft de motor alweer 26.000 probleemloze kilometers gereden. Tot gistermiddag...

Bij het tanken verscheen tot mijn grote schrik een behoorlijke plas koelvloeistof onder de motor. Gelukkig was ik vlak bij huis, dus snel naar huis gereden en de motor eens goed schoon gemaakt om de oorzaak van de lekkage op te sporen. Omdat dat niet lukte ben ik vanochtend vroeg maar naar mijn dealer in Rockanje gereden. De motor werd gelukkig niet te heet, zal misschien ook wel aan de waterkoeling van de regen gelegen hebben :schater: .

Oorzaak van de lekkage blijkt een klein O-ringetje (nr. 8 in de onderstaande tekening) van nog geen € 2,00 te zijn.
O-ring nr-8 koelsysteem.JPG
Gezien de hoeveelheid koelvloeistof die ik verloor leek het de monteur geen goed idee om met mijn motor door te rijden totdat het O-ringetje binnen was.

Met een GSX-8S als leenmotor ben ik weer richting Den Haag gereden. Fijn dat ik met deze motor even geholpen ben, maar er gaat toch niets boven mijn eigen vertrouwde V-Strom :-)}
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten,
Adri
Plaats reactie