Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?
-
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 XT 2020
Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?
Heb de Scorpion ADX-1
https://scorpionsports.eu/en/product/solid-13/
Heel goede helm maar wel niet stil.
Had hiervoor een AGV X-3000, compleet ander type helm en dan ook voor een andere type motorfiets, maar die AGV leek me zowaar nog luider...
Denk dat ik voor de volgende een Schuberth E1 ga nemen.
https://scorpionsports.eu/en/product/solid-13/
Heel goede helm maar wel niet stil.
Had hiervoor een AGV X-3000, compleet ander type helm en dan ook voor een andere type motorfiets, maar die AGV leek me zowaar nog luider...
Denk dat ik voor de volgende een Schuberth E1 ga nemen.
Suzuki V-Strom 650 XT 2020 - Champion Yellow
Kawasaki Z900RS 2021 - Candytone Green
Kawasaki Z900RS 2021 - Candytone Green
-
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2007)
Onderwerp even wat nieuw leven inblazen. Zoals ik al eens eerder schreef ben ik in het bezit van een HJC IS max II systeemhelm. Beviel in eerste instantie goed, maar bij ritten langer dan ongeveer drie kwartier kreeg ik hoofdpijn. Druk op het voorhoofd. Toch had ik het idee dat ik de juiste maat had. Een XL bij hoofdmaat 61. Al eens met een lepel geprobeerd de rand van de helm die de druk veroorzaakte wat in te drukken, maar echt resultaat had het niet. De ene keer hield ik het wat langer vol dan de andere keer, maar hoofdpijn zorgde er toch voor dat ik de motor steeds meer liet staan.
Deze week toch maar besloten een nieuwe helm aan te schaffen. Niet een (dure) systeemhelm. Met het kindeel omhoog rijden geeft wel een heerlijk vrij gevoel, maar hoort natuurlijk niet. Tien jaar geleden had ik een HJC integraal en qua comfort vind ik dat nog steeds de fijnste helm die ik gehad heb. Was ook nog eens een lichte fiberglas helm.
Na veel merken en types passen (HJC/Shark/Scorpion) uitgekomen op een LS2 FF800 (Race) integraal in maat XXL. Bij deze had ik direct het gevoel dat de helm precies paste bij het model van mijn hoofd. Helaas niet verkrijgbaar in een kleur die ik graag zou willen, maar pasvorm en comfort is belangrijker. Niet onbelangrijk, de prijs stond mij ook erg aan.
Inmiddels een paar langere ritten gemaakt en geen hoofdpijn. Fijn ingebouwd zonnevizier en een merkbaar werkzame ventilatie. Compleet uitgerust met een verwijderbaar neuskapje en een pinlock vizier.
Of het een stille of minder stille helm is weet ik niet. Moeilijk te beoordelen met gehoorbescherming en achter de Givi AirFlow ruit.
Dus geen systeemhelm meer. Behalve bij het tanken en een kort plaspauze mis ik de functionaliteit van een systeemhelm niet zo. Voordeel van de integraalhelm is het lagere gewicht. Voorlopig ben ik er heel blij mee. Rijden is weer aagenaam.
Deze week toch maar besloten een nieuwe helm aan te schaffen. Niet een (dure) systeemhelm. Met het kindeel omhoog rijden geeft wel een heerlijk vrij gevoel, maar hoort natuurlijk niet. Tien jaar geleden had ik een HJC integraal en qua comfort vind ik dat nog steeds de fijnste helm die ik gehad heb. Was ook nog eens een lichte fiberglas helm.
Na veel merken en types passen (HJC/Shark/Scorpion) uitgekomen op een LS2 FF800 (Race) integraal in maat XXL. Bij deze had ik direct het gevoel dat de helm precies paste bij het model van mijn hoofd. Helaas niet verkrijgbaar in een kleur die ik graag zou willen, maar pasvorm en comfort is belangrijker. Niet onbelangrijk, de prijs stond mij ook erg aan.
Inmiddels een paar langere ritten gemaakt en geen hoofdpijn. Fijn ingebouwd zonnevizier en een merkbaar werkzame ventilatie. Compleet uitgerust met een verwijderbaar neuskapje en een pinlock vizier.
Of het een stille of minder stille helm is weet ik niet. Moeilijk te beoordelen met gehoorbescherming en achter de Givi AirFlow ruit.
Dus geen systeemhelm meer. Behalve bij het tanken en een kort plaspauze mis ik de functionaliteit van een systeemhelm niet zo. Voordeel van de integraalhelm is het lagere gewicht. Voorlopig ben ik er heel blij mee. Rijden is weer aagenaam.
-
- Mijn motor is een: V-strom DL650
Heb sinds en paar mnd een Shoei Neotec2, op zich een prima helm, maar waar ik met mijn oude Shubert C3 totaal geen last had met turbulentie tijdens het rijden met open vizier, schud met open rijden mijn vizier en zonnevizier van de Shoei heftig heen en weer.
Ik rij met een kloontje icm. scherm met een flip-up ruitje, maar ondanks alle denkbare afstellingen geen resultaat..
Heb het orginele cherm gemonteerd en in de laagste stand gezet, werd wel wat beter maar zeker nog geen goede oplossing.
Mijn C3 opgezet en van alle ellende af...
Ps. Ik ben 1.94 mtr lang.
Ik rij met een kloontje icm. scherm met een flip-up ruitje, maar ondanks alle denkbare afstellingen geen resultaat..
Heb het orginele cherm gemonteerd en in de laagste stand gezet, werd wel wat beter maar zeker nog geen goede oplossing.
Mijn C3 opgezet en van alle ellende af...

Ps. Ik ben 1.94 mtr lang.
V-Strom Bj.2010
- Sufos
- DL1000 berijder
Zelf heb ik ook een Neotec, denk de eerste versie, heb ik gekocht als overjarig model toen de 2 net uitkwam als ik het mij allemaal goed herinner.
Zelf rij ik nagenoeg altijd met open vizier en heb nergens last van, ook op de snelweg niet, ben 1,79M. Volgende helm wordt waarschijnlijk weer een Neotec. Heb indertijd de Schuberth ook gepast maar zat bij mij een stuk minder goed dan de Neotec.
Zelf rij ik nagenoeg altijd met open vizier en heb nergens last van, ook op de snelweg niet, ben 1,79M. Volgende helm wordt waarschijnlijk weer een Neotec. Heb indertijd de Schuberth ook gepast maar zat bij mij een stuk minder goed dan de Neotec.
Beiden een Shoei integraal met personal fitting, goed passende en stille helm.
Heinkel 175cc; BMW R60-5; BMW R60-7; Suzuki DR400; Kawasaki Z750; Yamaha Diversion 900; V-Strom 650 XTA
-
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2016)
Van mijn Schubert C4 ook tevreden, de intercom en batterij zitten netjes weggewerkt in de kraag, via USB ook langs daar op te laden, goed geluid in de helm. De vroegere Schubert, de C1, daar kon je langs elke kant of helemaal, het vizier een beetje naar voor klikken zodat je een zijdelingse opening van een 2 mm kreeg, zalig bij zeer warme temperaturen, dit goed systeem is bij de latere modellen spijtig genoeg verdwenen ...

Carpé diem
-
- Mijn motor is een: Suzuki Vstrom DL 1000 (2014)
Net een nieuwe helm gekocht.
Omdat ik voor dichtbij (navigatie, snelheidsmeter) niet meer zonder bril kan heb ik een systeemhelm gekocht. De HJC I91.
Ik had al een HJC integraalhelm en deze beviel goed.
Gelijk een HJC Smart 11B communicatiesysteem erbij gekocht en zojuist gemonteerd.
Of de helm bevalt kan ik nog niet zeggen.
De eerste indruk is dat de helm wat strak zit, zeker t.o.v. de oude helm, maar waarschijnlijk moet de boel nog wat oprekken. Mijn oude helm was toch wel iets van 8 jaar oud en zat als gegoten.
Mvg Jan
Omdat ik voor dichtbij (navigatie, snelheidsmeter) niet meer zonder bril kan heb ik een systeemhelm gekocht. De HJC I91.
Ik had al een HJC integraalhelm en deze beviel goed.
Gelijk een HJC Smart 11B communicatiesysteem erbij gekocht en zojuist gemonteerd.
Of de helm bevalt kan ik nog niet zeggen.
De eerste indruk is dat de helm wat strak zit, zeker t.o.v. de oude helm, maar waarschijnlijk moet de boel nog wat oprekken. Mijn oude helm was toch wel iets van 8 jaar oud en zat als gegoten.
Mvg Jan
Suzuki Vstrom 1000 (2014), Honda Varadero 1000 (2002), Suzuki Vstrom 650 (2004),Honda Africa Twin 750 (1996), Suzuki GS 850, Kawasaki EX500 (1991), Kawasaki ZZR1100 (1990), Honda CBR600 (1990), BMW K100 (1984), Suzuki GT500 (1976)
-
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Ik heb 2 helmen, al 2 jaar een Nolan N105 S en recent een Scorpion ADX 2 aangeschaft , gewoon omdat ik hem mooi vond. De Nolan is de dagelijkse helm en de Scorpion is eigenlijk een miskoop. De peak (zonneklep) trilt erg hinderlijk. Zelf met de Givi Airflow om hoog is er nog steeds te veel trilling van de peak.
Over de Nolan N105 S kan ik niet anders dat zeer tevreden zijn, het is een geweldige helm. Nu ook nog eens in de aanbieding voor geïnteresseerden, de N106 is recent geïntroduceerd en dus gaat de N105 bij veel motorzaken in de aanbieding.
Over de Nolan N105 S kan ik niet anders dat zeer tevreden zijn, het is een geweldige helm. Nu ook nog eens in de aanbieding voor geïnteresseerden, de N106 is recent geïntroduceerd en dus gaat de N105 bij veel motorzaken in de aanbieding.
Alles op persoonlijke titel. DL1000
-
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 XT van 2020
Ik heb sinds 2 maand een Schubert C5 aangeschaft. De normale prijs was 720 euro, maar aangezien een actie kreeg ik 24 procent korting, en betaalde
554 euro. Ik wou absoluut een volledig gele helm, en deze heb ik bij dit merk gevonden (heeft niet iedereen). Het is nog steeds duur (720 euro had ik niet betaald !) Ik ben er helemaal tevreden over! Alle aansluitingen (speakers en dergelijke) voorhanden.
Nu ben ik volledig in het geel. (gele V-Strom 650- ook snavel-, geel fluo hesje en fluo gele helm!) .
554 euro. Ik wou absoluut een volledig gele helm, en deze heb ik bij dit merk gevonden (heeft niet iedereen). Het is nog steeds duur (720 euro had ik niet betaald !) Ik ben er helemaal tevreden over! Alle aansluitingen (speakers en dergelijke) voorhanden.
Nu ben ik volledig in het geel. (gele V-Strom 650- ook snavel-, geel fluo hesje en fluo gele helm!) .
- SuperStrom
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A WVB1 (bouwjaar 2012, maar model 2011 - 1e gen.)
Mijn hoofd is een beetje lastig. En dan heb ik het over de vorm
Van boven gezien is de vorm een beetje een ei. Dat betekent voor mij dat de meeste standaardhelmen (met een wat rondere pasvorm) met de rand onplezierig op mijn voorhoofd drukken, tot deuken en hoofdpijn aan toe. Geen kwestie van maat dus - als het niet meer op mijn voorhoofd knelt, dan zit-ie gewoon te los. Daarnaast wil ik per se een systeemhelm, goed geschikt voor brildragers, en volledig een fel gele kleur.
Even overwogen om een Shoei op maat te laten maken, dat zit dan als gegoten, maar dan heb je het over zo'n € 600 of meer voor een systeemhelm. In plaats daarvan heb ik gekozen voor een Scorpion EXO-930 Evo. Die heb ik nu twee jaar en bevalt me prima:
- Uitstekende pasvorm voor mijn ei.
- Leverbaar in volledig neon geel.
- Het kinriempje zit ietsje verder naar voren dan bij veel andere helmen, geen 'wurg'-gevoel op het strottehoofd.
- Prijs nog onder de 200 euro (inclusief pin-lock).
- Zelf nooit gebruikt, maar voor wie het wil: kin-gedeelte is helemaal te verwijderen.
- Zelfs de meest idiote zonne- of sportbrillen passen prima, zonder ze eerst af te hoeven zetten.
- Vizier gaat soepel open en dicht, maar niet te soepel, dus alleen als ik het wil, niet de wind.
- Het Scorpion EXO-COM communicatiesysteem is heel mooi in te bouwen: gereserveerde ruimte voor de speakers, de bedieningsunit aan de buitenkant (past perfect en gestroonlijnd) en de accu aan de achterkant BINNEN in de helm. Geen geklooi met luidruchtige klemmetjes of zelfklevende plakkertjes aan de buitenkant van de helm.
Nadelen:
- Gewoon polycarbonaat (net zoals elke andere helm van 200 euro).
- Het ingebouwde zonnevizier zit nu wat losser en gaat soms wat naar beneden als je per ongeluk even tegen het bedieningspalletje aan tikt. Maar alleen dan, nooit vanzelf tijdens het rijden.

Even overwogen om een Shoei op maat te laten maken, dat zit dan als gegoten, maar dan heb je het over zo'n € 600 of meer voor een systeemhelm. In plaats daarvan heb ik gekozen voor een Scorpion EXO-930 Evo. Die heb ik nu twee jaar en bevalt me prima:
- Uitstekende pasvorm voor mijn ei.
- Leverbaar in volledig neon geel.
- Het kinriempje zit ietsje verder naar voren dan bij veel andere helmen, geen 'wurg'-gevoel op het strottehoofd.
- Prijs nog onder de 200 euro (inclusief pin-lock).
- Zelf nooit gebruikt, maar voor wie het wil: kin-gedeelte is helemaal te verwijderen.
- Zelfs de meest idiote zonne- of sportbrillen passen prima, zonder ze eerst af te hoeven zetten.
- Vizier gaat soepel open en dicht, maar niet te soepel, dus alleen als ik het wil, niet de wind.
- Het Scorpion EXO-COM communicatiesysteem is heel mooi in te bouwen: gereserveerde ruimte voor de speakers, de bedieningsunit aan de buitenkant (past perfect en gestroonlijnd) en de accu aan de achterkant BINNEN in de helm. Geen geklooi met luidruchtige klemmetjes of zelfklevende plakkertjes aan de buitenkant van de helm.
Nadelen:
- Gewoon polycarbonaat (net zoals elke andere helm van 200 euro).
- Het ingebouwde zonnevizier zit nu wat losser en gaat soms wat naar beneden als je per ongeluk even tegen het bedieningspalletje aan tikt. Maar alleen dan, nooit vanzelf tijdens het rijden.
Ik heb altijd al onzichtbaar willen zijn.
-
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A Black Rhino ed
even advocaat van de duivel spelen...... maar rijden met een niet aansluitende kinband is wettelijk het zelfde als zonder helm rijdenEdwin schreef: vr 06-10-2023, 09:04Na 5 jaar een Shark Evoline series 3 te hebben gedragen, naar ruime tevredenheid. Vandaag de opvolger besteld. De Shark evo gt Sean. Ik vind het heerlijk om met de kinband helemaal open te rijden. Ben benieuwd welk verschil ik ga merken…..

overigens is het naar mijn weten ook gevaarlijk ivm evt achteroverklappen bij een val
dat gezegd hebbende, louter ter kennis name..
Ikzelf heb als eerste helm en tot op heden enigste helm de LS2 Advant. Ik vind het een fijne helm, maar daar in tegen heb ik weinig vergelijkings materiaal. daarnaast is hij mij te groot geworden omdat ik na behalen rijbewijs, mijn haar en baard grof heb in gekort.
ik verwacht op korte termijn een Schubert helm voor het werk te gaan gebruiken, in politie geel helaas. bij het passen viel me op dat het gewicht veel minder "aanwezig" is.
Schubert C5 systeemhelm, niet in fluo geel, maar wit met oranje en zwarte striping, zeer fijne helm met de communicatie erin. Zoals hierboven al gezegd, gewicht is minder aanwezig en het is ook een van de stillere helmen op de markt en ja hij is wat prijzig, maar kwaliteit daar betaal je voor.
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Ditto. Na de Schuberth E1 nu de C5
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
-
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2009)
Gezien ik behalve een motor ook alles qua kleding en helm nodig had, heb ik de Shoei Neotec 3 "Anthem" gekocht.
Qua pasvorm zit deze goed. Qua kleur valt ie lekker op.
(Na 1x aangereden te zijn, wil ik geen volledig zwarte uitrusting meer)
Ben er erg blij mee. Qua aanschaf wel wat prijzig, maar vind het wel waard.
Qua pasvorm zit deze goed. Qua kleur valt ie lekker op.
(Na 1x aangereden te zijn, wil ik geen volledig zwarte uitrusting meer)
Ben er erg blij mee. Qua aanschaf wel wat prijzig, maar vind het wel waard.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Step outside the box to see the real picture